Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-08-29, 08:35   #181
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svepet Visa inlägg
ATG:s reduceringsverktyg har bara standardfunktionerna för reducering. Ibland tillräckligt men långt ifrån allt du kan tänkas behöva om du gör avancerade reducerade system. Dessutom inte speciellt trevlig att hålla på med.

Kul för dig att du inte tar efter några andra utan litar på dina egna ideér fullt ut. Och insatsprocenten . Framgångsrecept antar jag då.
Vad är det för funktioner som du använder till dina "avancerade system"?

Kul för dig att du går på betalsidornas tips. ;-) Framgångsrecept antar jag då.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BreakingBad (+1)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-29, 08:36   #182
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 76
Sharp$: 2404
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svepet Visa inlägg
ATG:s reduceringsverktyg har bara standardfunktionerna för reducering. Ibland tillräckligt men långt ifrån allt du kan tänkas behöva om du gör avancerade reducerade system. Dessutom inte speciellt trevlig att hålla på med.

Kul för dig att du inte tar efter några andra utan litar på dina egna ideér fullt ut. Och insatsprocenten . Framgångsrecept antar jag då.
Nu när det kom på tal så är ATG´s reduceringsalternativ skittråkigt. Efter många år av olika reduceringsverktyg inklusive Joker och för typ 20 år sedan ett program som jag har glömt namnet på(hade men 50 kuponger så stod programmet och körde en kupong i taget) så är, enligt mej och min åsikt HPT det som funkar bäst, för mej. Vad tycker ni?
pojmonen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-29, 09:28   #183
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 233
Sharp$: 3004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Vad är det för funktioner som du använder till dina "avancerade system"?

Kul för dig att du går på betalsidornas tips. ;-) Framgångsrecept antar jag då.
Om du läst mitt första inlägg så förstår du att jag inte heller är någon fan av betaltjänsternas tips, de är absolut inte prisvärda. Har hänt att jag köpt de men inte speciellt ofta. Mer för att få snabb info när jag inte hunnit läsa på o jobbat i arkivet. Men aldrig att jag följer deras tips slaviskt, men ideér kan man få ibland såklart.
Mest fascinerad av att du är så kategorisk med allt. Dissar Nybrink, betaltjänster mm men lägger alltid själv ut dina matematiska kuponger här (som för övrigt borde läggas i tråden för kuponger anser jag för de som är intresserade av andras system).

När det gäller BaraTrav som jag kör så är det mkt mer än bara ett reduceringsverktyg. Det är även ett informationsverktyg som gör att du har väldigt mkt statistisk o realtidsinfo samlat i ett gränssnitt. Och man får överblick över sitt system till skillnad från ATG:s som i jämförelse är rent taffligt.

Vad jag använder mer? Främst avancerade poäng o urvalsbudget för stora system o bruttovinst o automulti för enpoolsspel. Vida överlägset att köra t ex flerkupong.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+10)
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-29, 09:36   #184
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svepet Visa inlägg
Mest fascinerad av att du är så kategorisk med allt.
Jag förmodar att du menar "emot allt" och så nämner du två exempel. En rejäl överdrift som jag inte ens bemödar mig att kommentera närmare. Att jag "dissar" Nybrinks tips likväl som betaltjänsternas, tja varför ska man spela som de? Du skriver själv att du inte köper betaltjänsternas tips, men om du nu tycker att de är så bra så borde det ju vara värt det. Nybrink tycker jag har gjort mycket bra för travsporten, som t.ex. när han tjatade och tjatade i sina krönikor om att barfotainformationen borde redovisas. Däremot så tycker jag inte att han är någon vass tipster och jag kan inte minnas att han satt någon V75:a under alla år.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-29, 09:54   #185
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 233
Sharp$: 3004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag förmodar att du menar "emot allt" och så nämner du två exempel. En rejäl överdrift som jag inte ens bemödar mig att kommentera närmare. Att jag "dissar" Nybrinks tips likväl som betaltjänsternas, tja varför ska man spela som de? Du skriver själv att du inte köper betaltjänsternas tips, men om du nu tycker att de är så bra så borde det ju vara värt det. Nybrink tycker jag har gjort mycket bra för travsporten, som t.ex. när han tjatade och tjatade i sina krönikor om att barfotainformationen borde redovisas. Däremot så tycker jag inte att han är någon vass tipster och jag kan inte minnas att han satt någon V75:a under alla år.
Ok, tar tillbaks det där med allt, det var överdrivet.
Men läser du inte vad jag skriver? Vad har jag sagt att betaltjänsterna är så bra? Att ta information från olika källor, betal- eller gratis innebär väl inte att man skriver av dem? Ideér försöker man ta in från många håll men i slutändan är det ens egna slutsatser som gäller såklart. De få ggr jag köpt betaltjänsternas tips är det framförallt för att se t ex deras analyser i spetsstriden, kuskintervjuer och annan info som inte alltid läggs ut via gratiskanalerna. Aldrig att jag skulle skriva av deras tips, då är ju spelvärdet noll då deras drag alltid tenderar att bli överstreckade.

Nybrink är en skön snubbe som vågar säga vad han tycker till skillnad från många andra offentliga personer. Som tippare är han som gemene man, ibland hittar han rätt men oftast blir det fel. Precis som för oss härinne med andra ord
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-29, 10:29   #186
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av svepet Visa inlägg
Ok, tar tillbaks det där med allt, det var överdrivet.
Men läser du inte vad jag skriver? Vad har jag sagt att betaltjänsterna är så bra? Att ta information från olika källor, betal- eller gratis innebär väl inte att man skriver av dem? Ideér försöker man ta in från många håll men i slutändan är det ens egna slutsatser som gäller såklart. De få ggr jag köpt betaltjänsternas tips är det framförallt för att se t ex deras analyser i spetsstriden, kuskintervjuer och annan info som inte alltid läggs ut via gratiskanalerna. Aldrig att jag skulle skriva av deras tips, då är ju spelvärdet noll då deras drag alltid tenderar att bli överstreckade.

Nybrink är en skön snubbe som vågar säga vad han tycker till skillnad från många andra offentliga personer. Som tippare är han som gemene man, ibland hittar han rätt men oftast blir det fel. Precis som för oss härinne med andra ord
Nu låter det ju som att vi är överens och du framför samma åsikter som jag har gjort.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-29, 11:30   #187
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9043
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pojmonen Visa inlägg
Nu när det kom på tal så är ATG´s reduceringsalternativ skittråkigt. Efter många år av olika reduceringsverktyg inklusive Joker och för typ 20 år sedan ett program som jag har glömt namnet på(hade men 50 kuponger så stod programmet och körde en kupong i taget) så är, enligt mej och min åsikt HPT det som funkar bäst, för mej. Vad tycker ni?
Fanns det inte något som hette Copéma förr i världen?

Hursom, jag använder numera Baratrav och är toknöjd.

Finns flera olika alternativ på systemupplägg (fler än Jokern) men för mig är det informationsbiten som gör att det sticker ut. Enkla länkar till såväl lopparkiv som hästen, kusken eller tränarens CV. Några få klick för att lägga upp bevakning etc (även om jag skulle vilja ha det ännu enklare).

Speltrender är grymt (krävs numera premium) men framförallt spöar ju automulten allt vad flerisar heter på V4 och V5!

Rekommenderas!!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+3), svepet (+5)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-29, 11:31   #188
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37807
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Fanns det inte något som hette Copéma förr i världen?

Hursom, jag använder numera Baratrav och är toknöjd.

Finns flera olika alternativ på systemupplägg (fler än Jokern) men för mig är det informationsbiten som gör att det sticker ut. Enkla länkar till såväl lopparkiv som hästen, kusken eller tränarens CV. Några få klick för att lägga upp bevakning etc (även om jag skulle vilja ha det ännu enklare).

Speltrender är grymt (krävs numera premium) men framförallt spöar ju automulten allt vad flerisar heter på V4 och V5!

Rekommenderas!!

Ja, Copéma fanns och finns tydligen fortfarande.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-29, 11:59   #189
 
Reg.datum: maj 2012
Inlägg: 233
Sharp$: 3004
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Nu låter det ju som att vi är överens och du framför samma åsikter som jag har gjort.
Hehe, kanske det . Men självklart måste man få ha olika åsikter, vore tråkigt annars. Sen är det ju så att på ett sånt här forum så ligger ju alla kommentarer i betraktarens ögon. Även om inte avsikten med ett inlägg är att låta nedvärderande eller kritiskt på något sätt så kan ju tolkningen av läsaren vara så.
Försöker att tänka på det när jag skriver men ibland blir det fel ändå.

Vad gäller reduceringsverktyg o reducering i allmänhet skulle jag kunna skriva en hel bok typ(lätt överdrivet:-). För mig är upplevelsen av att använda ett verktyg som t ex BaraTrav en stor del i nöjet med trav. ATG:s är ju mil ifrån det så för mig är kostnaden försumbar i förhållande till vad jag får tillbaks. Och som svar på en tidigare fråga så ja, det har varit framgångsrikt att använda BaraTrav. Om det sen har gjort att ju vunnit mer eller förlorat mindre det är en annan historia….

Senast redigerad av svepet den 2021-08-29 klockan 12:17.
svepet är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-29, 15:11   #190
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Fanns det inte något som hette Copéma förr i världen?

Hursom, jag använder numera Baratrav och är toknöjd.

Finns flera olika alternativ på systemupplägg (fler än Jokern) men för mig är det informationsbiten som gör att det sticker ut. Enkla länkar till såväl lopparkiv som hästen, kusken eller tränarens CV. Några få klick för att lägga upp bevakning etc (även om jag skulle vilja ha det ännu enklare).

Speltrender är grymt (krävs numera premium) men framförallt spöar ju automulten allt vad flerisar heter på V4 och V5!

Rekommenderas!!


Vad är "automulten" ni skriver om? Förstår att det är slang men vad innebär verktyget?

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-30, 04:31   #191
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2408
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Vad är "automulten" ni skriver om? Förstår att det är slang men vad innebär verktyget?

Auto-mult är en beräkning för att styra flerbong på rad-nivå.

Antalet ggr som en enkelrad spelas beror på radens förväntade utdelning efter spelforms%en.

Man får fler kopior på de rader som ger lägst utdelning.

Vad är då bra med det? Jo, man minskar effekten av "otur" att favoriter vinner där man garderat. Det ger chansen att få hyggligt betalt på sina spelidéer trots att det jäklas i övriga avdelningar och leder till minskad varians.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+10)

Senast redigerad av Strappa71 den 2021-08-30 klockan 15:57.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-31, 09:34   #192
 
Reg.datum: sep 2019
Inlägg: 48
Sharp$: 607
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Auto-mult är en beräkning för att styra flerbong på rad-nivå.

Antalet ggr som en enkelrad spelas beror på radens förväntade utdelning efter spelforms%en.

Man får fler kopior på de rader som ger lägst utdelning.

Vad är då bra med det? Jo, man minskar effekten av "otur" att favoriter vinner där man garderat. Det ger chansen att få hyggligt betalt på sina spelidéer trots att det jäklas i övriga avdelningar och leder till minskad varians.
Det resulterar i högre varians.
DrMarre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-31, 15:46   #193
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 676
Sharp$: 2408
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DrMarre Visa inlägg
Det resulterar i högre varians.
Om man smetar ut utfallet så att det spelar mindre roll vilken som verkligen vinner ett helgarderingslopp så minskar det variansen.

Det omvända, exakt samma antal system på varje häst i helgarderingsloppet ökar variansen. Det kan ju gå från himmel till pannkaka direkt när en favorit målfotoslår en skräll. Auto-mult MINSKAR skillnaden....och därmed variansen.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-31, 16:18   #194
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Auto-mult är en beräkning för att styra flerbong på rad-nivå.

Antalet ggr som en enkelrad spelas beror på radens förväntade utdelning efter spelforms%en.

Man får fler kopior på de rader som ger lägst utdelning.

Vad är då bra med det? Jo, man minskar effekten av "otur" att favoriter vinner där man garderat. Det ger chansen att få hyggligt betalt på sina spelidéer trots att det jäklas i övriga avdelningar och leder till minskad varians.

Tack för informativt och lättförstått inlägg - kudos!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-08-31, 17:48   #195
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3350
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Om man smetar ut utfallet så att det spelar mindre roll vilken som verkligen vinner ett helgarderingslopp så minskar det variansen.

Det omvända, exakt samma antal system på varje häst i helgarderingsloppet ökar variansen. Det kan ju gå från himmel till pannkaka direkt när en favorit målfotoslår en skräll. Auto-mult MINSKAR skillnaden....och därmed variansen.

Ja så är det, men det finns en baksida med att spela på detta vis. Troligtvis minskar du även ditt ROI på lång sikt med denna funktion, det brukar nästan aldrig vara lönt att lägga en stor del av sitt krut på favoritrader.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td