Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren
Ha,ha. Ja du Stankarn Tangen Haap är väl inte din favorithäst
Medhängare näst senast ? Andraplats i lopp med Elit Nordisar är väl godkänt. Slagen av Odd Herakles men klart före Månlycke. Förlust senast ! Ja med nos mot en skaplig häst som visat toppform. Vinst i skräplopp dessförinnan ! Tja så är det men hästen vann med 10 längder ! Visst har han meriter för vinst i detta gäng men absolut ingen blåvinnare. Och kanske är intressanta kuskbytet en viktig faktor i sammanhanget.
|
Nej, Tangen Haap är ingen av mina favorithästar. Men jag är glad över att vi har såna som Björn Karlsson, som orkar hålla dag ut och dag in, trots att de knappt kör in nån miljon per år som tränare.
Men min fråga är fortfarande: Varför värderar spelarkollektivet vinstchansen för Tangen Haap nu
mångdubbelt gånger större jämfört med hur de bedömt vinstchansen tidigare när Tangenten sprungit på Åsrud Vilja.
Den här typen av förflyttningar intresserar mig. Särskilt när det inte finns några enskilda faktorer som kan förklara det. Mer än strecklistan på atg.se.
Förlåt Skogsblomman (a.k.a Fulsprut) inte min mening att hi-jacka tråden....(btw, Skogsblomster skulle nog f-n ha haft chans här...