Visa ett inlägg
Gammal 2021-10-23, 10:05   #9
Stankarn
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tidiga V75 funderingar

V75 1) 11 Admiral As hoppar väl inte 2ggr i rad? Bakspår är nog en fördel. Örjan låter hästen trava in sig och blåser till dom sista varvet. 1-2-3 känns väl tidiga om man spekulerar i favoritfall. Dats So Cool är en vinnartyp. Martinsson och Persson har chansen. Beartime är farlig med rätt smygare.
Emoji duger gott om favoriten kommer bort. Men jag tror Örjan sitter ganska stadigt på leken.
Jag spikade emot förra starten och spikar emot även idag. Det kommer att ta ett tag innan Örjan kan köra fram till dödens (större säkerhetsmarginaler) och kurvorna på Örebro är ingen fördel. 3 Emoji var ute mot Ble Du Gers senast. 2 Beartime var jädrigt bra i ett par starter från riktigt kassa lägen, om tillbaka i den formen så kan det här bli spännande. Bergharn varnar för 10 Van Googh. Kan man hoppas på att Åke Lindblom laddar med 8 Chapuy? Sprinter, absolut, men jag tyckte han var helt formidabel näst senast. En riktig stänkare!

Citat:
V75 2) 7 Prosecco. Har haft lite problem som 3 och 4 åring men börjar hitta stilen som 5 åring. Gått bra på sistone i enkla gäng. Funkade fint barfota senast och prickar Adrian starten är det nog hästen att slå i luriga Klass 2.
Har varit lite frågande över 3 Majestic Up och insatserna på slutet, särskilt senast. Har dock varit ute i hårda lopp (ex. tvåa bakom Calgary Flames och sedan 4 raka V75-starter) och borde fått lite hår på bröstet. 16% är ok. Förstår av intervjuerna med Björn Röcklinger att han varit sjuk och kanske inte är riktigt, riktigt på topp, annars hade jag spikat. Räcker med 6 första enligt strecklistan om man garderar?

Citat:
V75 3) 5 Wild Love har startat varannan vecka i stenhårda gäng hela året. Hm jag är rädd för att skallen tagit stryk men har äntligen fått ett par lopp i enklare motstånd och kanske tänder till på detta. 2 Mellby Free är som vanligt svårbedömd och jag tror Björn kör på chans och smyger i det längsta. Kanske !
Ingen känsla alls, faktiskt. Tror inte alls att skallen på Wild Love har fått stryk. Springer in sina pengar (över en miljon i fjol, över 2 miljoner i år), gjorde det riktigt bra i Frankrike våras (12 starter, flera vinster) och har nog bara haft en liten down-period i några starter. Är inte vrålsnabb ut men får hon sitt lopp idag så kanske hon bara är stenklar? Annars behöver man nog ett gäng streck för att få med alla som kan vinna efter en perfekt löpning.

Citat:
V75 4) 7 Platinium Tile tog en knapp seger senast och Aronsson brukar ha starthästarna i form. Repris? 12 Princess Kloster. Ännu en gammal hederlig Kloster uppfödning från Sture på Kloster. Har säkerligen fött upp 100 talet travare genom åren. Och han är väl snart 100 år själv? Jäklar vad många fina Kloster travare det har funnits genom åren. Jag blir inte förvånad om första årssegern kommer lördag för Princessan.
Bra om 7%-aren sitter. Jag trodde att det bara var att spika 10 Eight Hour när jag såg startlistan men har nu förstått att den (också!) varit sjuk. Amerikansk sulky! Generellt rensar det bra om inte favoriten vinner.

Citat:
V75 5) 4 Dara Bibo. Unter igen! Här snackar vi bättre än raden. 9 Zante Grif. Klarade inte av att gå barfota senast. Tillbaka till gammal hederlig balans. Jag tror Varennerskan och Erik kan ta revansch. 11 Svecak Palema är en tuff märr som tål att tuffa på i spåren.
Inte f-n är 9 Zante Grif i närheten av samma kapacitet som 11 Svecak Palema? Inte en sportmössa. 4 Darah Bibo blir dagens kommunare och kanske bara tokvinner detta från spets, men Stefan Persson....är inte inne i ett stim, för tillfället, om man så säger? Lite orealistiskt att tro att Calle Lindblom sätter dit 2 Tonique men 4% smakar mumma varje dag i veckan.

Citat:
V75 6) 3 Mister Donald är alltid svårbedömd men är nog med i striden om travet funkar. Distansgynnad men det är en osäker rackare. 10 Moses. Går som tåget hos Håkan K. Surt läge som är rejält oddshöjande. 11 Stepping Moneyboy. Martinssons kämpe kommer med 2 raka. Hästen har bra vinnarskalle.
3 Mister Donald blir min första häst, bud på spikförslag. Öppnar bra och sitter i spets in i första kurvan om Björn vill. Såg helt stenklar ut senast, Björn satt bara och roterade med huvudet, precis innan de svängde in på upploppet. 16% är bra för en SoS:are. SM har bra skalle men kass kusk. Schas!

Citat:
V75 7) 3 B.G. Pastor Jonte. Slog på en galopp med segern på gaffeln i debuten för Flemming med Sjunne i vagnen. Nu hoppar Icemannen upp och jag tror på skaplig vinstchans. Har gått bra på kort distans i tidigare träning.
Riktigt svårt. Utifrån det jag sett så verkar andraspåret bakom bilen på Örebro vara helt ok för startsnabb häst. Dante är väl inget ess i sulkyn, än, men här behöver han väl bara hålla i sig, bakom 2 Hannibal Face? Ska titta lite mer i lopparkivet, tror att jag såg nåt intressant i går kväll men behöver titta ett par gånger till.

Senast redigerad av Stankarn den 2021-10-23 klockan 10:08.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat