Stänkarns´ Lördagstankar
V75:1
Har svårt att släppa augustiracet där 5 Mellby Free och 2 Miracle Tile lämnar övriga stoeleiiten och bara försvinner sista 250 metrarna. Hon var riktigt bra då, Mracle Tile, trots att det öppnades efter 08,4 första 500m. Idag lovar Björn att köra det som går med Mallby Free, det är ju hennes sista start innan hon ska betäckas, och det har nog vässats på hemmaplan.
Ingen tveckan om vem som spetsar och vem som sitter i rygg, får Miracle Tile luckan igen så tror jag att det är pott. Hon är dessutom nyklippt och enligt studion går Malmins hästar alltid bättre vid den här årstiden. Om Miracle Tile fortsätter att ge kring 3 ggr pengarna på plats kan det vara dagens spel. Rak tvilling 2-5 står i över 12 ggr degen
V75:2
Har varit inne på 6 Calmass hela veckan, delvis för att jag var så dåligt påläst när den vann och inte hade lyssnat på norska vass eller kass. Men efter strykningarna börjar man bli lite bakrädd. Favoriten gick starkt sista 500 senast (08-tempo), även om det var 1640m och de hade öppnat första varvet efter 14.
Färre hästar att runda, ökar förmodligen vinstchansen. 12 Ture L.A är lite svår att räkna på, ofräsch senast men ska vara bättre nu. Efter strykningarna så skulle det inte förvåna mig om JU bara tokgasar från start och kommer ner i andra eller tredjepar utvändigt. Därifrån ska det vara betydligt bättre chans än 4%. Och Platsoddset (över 3,50) är mer än gångbart. Man kanske ska köra en raket?
V75:3
Goop bombar till spets och kör där. Kan man hoppas på att 4 Gareth Boko eller 6 Global Adventure hittar ner i andrapar utvändigt? Svårt. För inte får väl Björn hållas i spets?
V75:6
2 Gooner verkar bli dagens "andels-spik". Inget fel i det, men trist att rygga samtliga sveriges andelsbutiker. PRovar med 1 Xanthis de Roi och 5 One Kind of Art istället. Särskilt den senare, som kommer att vara lite förbättrad idag, har bästa spåret och som gjort några fantastiska insatser under hösten.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av Stankarn den 2021-11-27 klockan 12:25.
|