Ämne: V75 Romme
Visa ett inlägg
Gammal 2021-12-17, 20:43   #31
Stankarn
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Stänkarn´s Fredagstankar

Så här före jul är det välkommet med lite extrautdelning från travet och eftersom alla härinne sätter V75:an så gott som varje lördag tänkte jag istället koncentrera mig på ett förslag till raketspel - för att krydda till streckliret med chans till fina pengar.

Att beakta
Vi vet alla att Romme ofta har bra bana, att det är vinklad vinge, att innerspåret är ok och att spår 4 bakom bilen är bästa utgångsläget.

Det jag fångat upp, avseende hästarna är:
  • Att Westerholm förmodligen laddat på ordentligt när det nu vankas V75 på hemmaplan. Samtliga hans startande ska passas men mest kanske 9 Remarkable Feet som var med i en jävla öppning senast men ändå stod distansen, mer än väl och var 4 i mål.
  • Att det är väldigt många lallare som kör i loppen, ett par av dem är toppstreckade.
  • Att 10 Iceland Radio förmodligen underpresterade senast eftersom Forslin hade skott dåligt. Annars är det ingen i det här gänget som städar av Click Bait från samma start.
  • Att Kenneth Haugstad ogärna kör ut på V75 utan att ha bra förspänt, när det gäller 4 Optimum Bankrobber så vann hästen 0 ggr på sina 6 första starter, därefter 3/4 i Haugstads regi efter en 6 månaders paus. Amerikansk vagn igen.
  • Att FBL "lovat" att köra favoriten 4 MDR i rygg.
  • Att 6 Powerbank underpresterade i förra starten eftersom han hade ett för vasst bett. "gamla" bettet nu.
  • Att det förmodligen inte kommer att lukta nåt "bränt gummi" i sista avdelningen, 2 Chapuy är för snabba för övriga.

Först behöver vi en bra kärna.
Jag har fastnat för voltstartsloppen med tillägg, där jag går fullt ut på att tilläggshästarna är så mycket hårdare och kommer att hinna fram över Rommes långa upplopp. Det står var och en fritt att välja andra lopp eller andra hästar i det här två loppen, det som talar för dem är att det är relativt galoppsugna mottävlande, att tilläggshästarna därmed kan komma ändå bättre på det (bara 11 till start i kallis-loppet och redan två strukna i diamantstoet), att det är jämnspelat och att man därför får förhållandevis bra odds om man "tänkt rätt".

V75:2 - 11 Tangen Haap, står i 5,50 hos SvS, kommer att stå i 5-6 ggr på atg.se imorgon
V75:4 - 15 Unique Juni, står i 4,25 hos SvS, kommer att stå i 4-5 ggr på atg.se imorgon

Det multiplicerade oddset blir nästan 24 ggr pengarna.

Sen behöver vi ett par oddshöjare
Som jag redogjort för ovan så finns det ett par omständigheter som skulle kunna förbättra insatserna dramatiskt för ett par av de startande. Jag tänker främst på

V75:1 - 10 Iceland Radio, står i 4,90 (P) hos SvS, kommer att stå i 5-6 ggr på atg.se imorgon
V75:3 - 4 Optimum Bankrobber*, står i 2,12 (P**) hos SvS, kommer att stå i 2-3 ggr på atg.se imorgon
V75:6 - 6 Powerbank*, står i 2,10 (P**) hos SvS, kommer att stå i 2-3 ggr på atg.se imorgon

Med krav på 2 av 3 får vi ett multiplikationsodds mellan (ca) 5 och 10 och ett totalt odds mellan (ca) 100 och 250 ggr insatsen för de tre spelen.

Jag kör nog för målvinsten 10 papp och då kommer det att kosta mig ca 200 spänn totalt om jag fördelar/viktar insatsen därefter.

En smaksak om man spelar SvS eller atg.se. Man får väl göra en grov bedömning av om oddsen på SvS är relevanta - och om det kan hända något som tokförändrar oddsbilden. Med en strykning här, en strykning där kan man ha fått ett kanonodds på SvS.

*) 9 Remarkable feet ger 17V/3P ggr hos SvS
**) Den som känner sig lite crazy ändrar från plats till vinnare och därmed ännu högre odds
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Basse (+10), fweewea (+100), Nollkollolisten (+10), oinkk (+10), Jiwa (+10)

Senast redigerad av Stankarn den 2021-12-18 klockan 11:57.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat