Det här har ju ingenting med trav att göra. Men det tog 2 timmar för "experten" i dagens sändningar från damernas skidskytte att inse (eller förstå) att Stina skulle bli dagens näst bästa skidskyttetjej. Så jag blev lite lack....
Mona B. Vill absolut inte förringa hennes insatser, snarare lyfta henne till alla travtorskars förebild.
Hur många av oss har inte kommit fram till sista avdelningen (sista stående skyttet) med alla rätt, bara en favorit som ska infria - eller de 5-6 främst streckade ekipagen - och ryckts bort från klang- och jubelföreställningen av nån satans 20-oddsare som fick luckan när favoriten galopperade 100 kvar? Vad jag vill säga är att det är helt ok att få lite bendarr, att det är helt ok att alla skotten i sista skyttet inte sitter. Mona - vi tror på dig. Vi förstår att det är helt jävla omöjligt att träffa en lakritspuck på 2,5 cm från 50 meters avstånd. Betydligt svårare än att få in sista vinnaren på kupongen. Och att vi har samma känsla som dig efter sista skyttet och sista avdelningen. "-Vad fan var det som hände?"
Mona B är min travfavorit - alla dagar i veckan. Men sisat OS-platsen går förmodligen till Stina N, inte alls orättvist. Jag gillar henne också.
Senast redigerad av Stankarn den 2022-01-07 klockan 20:01.
|