Visa ett inlägg
Gammal 2022-01-16, 13:08   #1
Stankarn
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5208
Standard

G75 Östersund 2022-01-16


Äntligen har jag förstått varför jag aldrig vinner nåt på GS75.

Statistiskt sett lyser skrällarna med sin frånvaro. Loppen är mer skiktade med avgrundsdjupa avstånd mellan de som kan vinna och de som är ren utfyllnad.

Enligt Jens Sjödén är de skrällar som vinner rankade 5, 6, 7, sällan lägre. Helgarderingar är slöseri, loppen är mer ojämna och fler är ”chanslösa på riktigt”.

Det här leder till att högrankade hästar har bättre chanser än spelprocenten visar (i motsats till V75).

Lågrankade hästar med 1-2-3-4-5 spelprocent vinner mer sällan än spelprocenten visar (i motsats till V75).

Ett statistiskt gångbart koncept ska vara den så kallade ”vinstgeneratorn”, 3X3, med tre förstarankade i varje lopp.

I dagens omgång på V75 finns det några ordentliga megalampor, men om man inte behöver gå så långt ner i rankingen i några lopp kanske det räcker med en femhundring för att sätta systemet?

Dagens nyckellopp är förmodligen redan första avdelningen där den slutliga utdelningen sätts. Torsk för favoriten och utgång på ”rätt” häst (vinnaren) så kan det bli riktigt roligt.

Efter strykning av värsta motståndet och aviserat passivt upplägg från Tale of Jacks står Wäjersten med tre ben i mål med Gooner.

Svårt också att se hur Henrik Svensson ska bränna med sin.

Kul att se Bosse Eklöf i tv. 14% och en miljon inkört är starka papper för en ”pensionär”.

Kan man hoppas på att det luktar bränt gummi in i första sväng i sista avdelningen? Verkar vara många som vill komma till ledningen iallafall, kanske här vi hittar undantaget?

Edit: Observera att jag skrev fel i första meningen, i hastigheten (snart start ju). Som alla utom fri förstod så skulle det naturligtivs stå GS75 och inte V75.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hoola (+10), Ace (+10)

Senast redigerad av Stankarn den 2022-01-16 klockan 14:06.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat