Visa ett inlägg
Gammal 2022-02-15, 15:56   #4
Stankarn
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg

Avd 1:
1 CARHU kryssar jag för direkt. Alltid ettan i voltstart! Har ju varit etta och tvåa i årets starter. Montélopp visserligen men nu med kuskförstärkning kanske? Örjan på en Westholm-häst låter som godis. 5 GRACES CANDY är given på min lapp. 11 CLAUDE P. HILL har jag jagat länge. Hemma hos nu! 12 OZZYS MELODY vill jag ha med då jag fick in en dubbel med den i onsdags. Högst startpoäng och bra resultatrad i år.
Ett riktigt uselt Klass I försök. Den tidiga gissningen säger spik på Örjan K, som förmodligen blåser till spets med Westholm-tränat från perfekt spår - och vem ska göra grovjobbet sen på den?

Den som eventuellt ska kunna ställa till det är Mika Forss (stärkt av två vinnare i lördags) och 10 Delightful Moment - även om den förmodligen hellre hade haft ett framspår.

11 och 12 är de troliga platsbuden. Robert Berghs har jag svårt att se någon storhet i. Vann visserligen näst senast men då efter en typisk Berghare (kör till spets efter 600-700 meter, utan strid, lunkar sedan undan därframme med en lite småtrög häst).

Edit: i podden pratar man sig varm om 6 Secondary Stall. Man kanske får fundera en gång till om spetsstriden.

Senast redigerad av Stankarn den 2022-02-16 klockan 07:30.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat