Visa ett inlägg
Gammal 2022-02-16, 06:28   #11
Stankarn
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg

Avd 3:
Jag tragglar på med min käpphäst 10 EDDY WEST. Borde kunna ta detta gäng med lite turligt lopp.
Omgångens intressantaste lopp. 1640 meter autostart och den tidiga favoriten är 9 Phoenix Photo. Som aldrig startat på distansen. Och man ska vara medveten om att det är 1640 meter. Och hur statistiken ser ut från just spår 9.

Håller med om att 10 Eddy West mycket väl kan vinna det här, han har ju visat att han kan städa av ett sånt här gäng om han får sin resa i tredje utvändigt.

3 Tale of Jacks kortspeedade nåt hemskt när han enkelt spurtslog Arch Lane för ett par starter sedan. Är väl snabbast ut bakom bilen här?

Och släpper till 4 Even’s Cool Boy? Den skulle vara väldigt häftig att se i spets vid sunda vätskor. Klarar även av att vinna bakifrån, från dödens. En låg 11-tid kan räcka långt här. Har dessutom gått enastående bra tidigare efter (lång) vila. Ska bli intressant att ta del av Robert Dunders tankar och taktiska överväganden inför loppet och om backträningen i Svanstedts gamla backe slagit väl ut.

Det finns ett par sprinters som skulle kunna hinna undan om de får ledningen gratis och ingen press, men om vi pratar Stänkare så vill jag hellre lyfta fram Hanna Forslin och 6 Xanthis Coktail (som också ska ut på kort distans för första gången). Kan flytta på sig från start och varför inte prova att få överta spets, Hanna?

Senast redigerad av Stankarn den 2022-02-16 klockan 07:36.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat