Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden
Veckans roligaste V75a
Avd 1:
Ett kortlopp där den enda hästen som har rekordtid på kort distans har spår 8. Tänkbart skrällopp i mina ögon. Det räcker med ALLA!
|
Jag kommer att gå kort i första avdelningen. Gäller att "ta ett grepp" om omgången....!
Citat:
Avd 2:
Stolopp där det låter bra på favoriten 1 SUCCESSION. Favoriter under 50% är helt okej. Startsnabb - Örjan - Redén. En sån chansar jag gärna på som spik.
|
Ousch....! Nja, här garderas friskt. Haugstad rankar sig själv tvåa i i "fem tippar". Kajsa?
Citat:
Avd 3:
Hängslen livrem och sele: 5 BORN UNICORN, 6 WHO´S WHO, 9 SPICKLEBACK FACE.
|
Glömmer du inte vinnaren?
Citat:
Avd 4:
3 L.Q.WIDDE måste ju va med på lappen. Men jag kan inte spika en häst som aldrig varit ute i hetluften. 12 ALM NAGANO tar jag med som norgetävlande med svensk toppkusk. Senaste segern var just på Romme med just R N Skoglund. 0%! Sen tycker jag att 13 NORRLANDS SCOTT är värd en varning. Kommer från vinst. Nu med Goop och barfota. 5% är lockande! 15 MÅNREMUS kommer oxå med. Var trea i årsdebuten från åttondespår på kort och nu med Örjan. Bra procent på den!
|
Garderingslopp. Westholms infriandeeprocent är i nivå med slagkryssaren Moskva.
Citat:
Avd 5:
Okända kusar för mig. Jag litar på Jens analys och spikar 4 BRASCO BRODDE.
|
Oussch. Förmodligen rätt. Men inte för att Jens säger det.
Citat:
Avd 6:
Svårt lopp men jag tycker att Redén låter uppåt på 4 EPIMEHEUS så jag chansspikar. Redén har de bästa startkommentarerna av alla tränare enligt min mening.
|
Har den visat nåt, alls? Nej, här spikar jag spetshästen.
Citat:
Avd 7:
Här har jag en gammal käpphäst; 7 EDDY WEST. Egentligen borde jag spika den men tar nog med 12 PHOENIX PHOTO oxå. Örjan är ju alltid Örjan. Hoppas det blir lite kamp där framme annars vinner väl Unico Broline som jag hade tänkt att stå över.
|
Tycker att du borde spika den, 4% är helt magiskt - förutsatt att den sitter.