Visa ett inlägg
Gammal 2022-10-29, 06:55   #6
Stankarn
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Stänkarns´ morgontidiga lördagstankar

Omgången ser intressant ut, trots flera tunga favoriter. Mixar lite tankar med speldrag i de enskilda loppen.

V75:1
Svårt att gå emot 3 Hannibal Face som berättigad favorit. Tillbaka till normal balans, bike och Magnus A Djuse i sulkyn - vad mer kan man begära?

4 No Doubt ska ändå bli intressant. Gör Leo ett försök att lugga favoriten på spets? Går tydligen som bäst efter vila och 10-tiden på Färjestad inger viss respekt. Kanske bäddar för att någon bakifrån vinner?

Bakifrån ska det bli intressant att se 11 Don´t Be Weak och 10 Gaylord Am. Båda är härdade i V75 och står så att säga kvar inne i klassen. Båda är singelprocentare och ger 4-5 ggr på plats. Tycker att Sjöströms styrning gjorde en heroisk insats senast, om samma idag så kan det absolut räcka till en plats.

V75:2
Uffe hade tydligen möjlighet att välja favoriten före Bååths men valde 2 Gorm. Ska man lägga nån vikt vid det?

V75:3
Osäker gulddivision. Har Wäjersten fått ordning på favoriten 6 Global Badman? Studsar han tillbaka som Wäjerstens hästar brukar kunna göra? Släpper Lindblom Jr med 5 Chapuy? Har 8 Click Bait verkligen tappat formen? Vad säger Tarzan?

V75:4
Att tänka på: Några av tilläggsmärrarna står oerhört hårt inne på stålarna.
12 Nanny´s Girl är väl normalt bara bäst i ett sånt här gäng och borde runda packet till enkel seger. Tyvärr är hon lika sölig ut som en atlantångare och hamnar alltid längst bak. Det krävs nog att några hoppar bort sig och att kusken gör en minst sagt habil insats för att det ska bära hela vägen hem.

8 Cala Mayor B. har visat att hon växlar ner ett sånt här gäng, i två V75-vinster. Kan vara ett vettigt platsspel till 3,50 ggr insatsen.

Helt bortglömd är 6 Timeless, som jag inte håller för helt otroligt att hon t o m hittar till spets här. 2% och 7 ggr på plats.

3 Yazmine är nog annars, som strecklistan också indikerar, det vettigaste spets- och vinstbudet på start.

V75:5
Är allergisk mot utlåtanden som: "3 Drill är en fin sort som visade V75-klass som trea efter galopp senast.". Alla hästar kan visa kapacitet efter galopp. Det gäller att visa det i lopp också.

Om jag hade varit säker på kuskinsatsen så hade jag nog nästan förordat 2 Mister Lucky Sox. Riktigt snabb ut men nämns inte i spetsstriden på atg.se. 11% och över 10 ggr insatsen just nu. 3,50 på plats hos SvS.

4 Coffey överraskade de flesta när han vann på V64 från spets till 35 ggr pengarna senast. Underbetyg åt spelarna, inklusive mig själv. Hade visat i flera starter innan att han trivs i spets och att han går bäst med barfotabalans. Hittar han till spets nu?

10 Teus provas bfro för första gången och får jänkarvagn. Kanske kan rygga i starten? 2% för en häst som varit som sämst tvåa i alla starter utom en?

V75:6
Henrik Svensson verkar ha fått en lidnersk och låter otroligt optimistisk kring favoriten.

Kommer nån att offra sig?

V75:7
Att tänka på: 6 L.L Royal har sprungit på sig snabba pengar, 600 000 enbart i de senaste 5 starterna. Har vunnit de flesta loppen från ledningen. Lång distans nu.

1 Huddlestone spetsar väl, inledningsvis. Vem släpper han till? Vem är först framme för att överta?

Undrar om vi inte har omgångens drag i det här loppet.

5 Mr Mah Can har mött hårdast möjligaste motstånd under hela sin karriär och måste väl ha bättre chans än nuvarande 2%? Är startsnabb, har fått ett perfekt spår och går absolut hela vägen in i mål. Jag fick dryga 5 ggr på plats på SvS och kan vara ett bra ankare på en raket.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+3)

Senast redigerad av Stankarn den 2022-10-29 klockan 15:15.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat