Visa ett inlägg
Gammal 2022-12-04, 14:39   #16
Stankarn
Banned

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5246
Standard

Har inte läst på särskilt mycket och kommer förmodligen inte att lämna in något G75 idag men jag tycker att det ser lite intressant ut ändå.

Dwight Pieters har väl, minst sagt, haft en bra höst så nu, efter att de strukit Stepping Dreamboy, jag skulle nog spika 5 Dartboard i första. Thörnkvist är precis lika framgångsrik som Henriksen även om loppet som favoriten vann näst senast sitter kvar på näthinnan och naturligtvis är anledningen till favoritskapet. Hyggligt acc 500 kvar.

Utifrån ungefär samma resonemang skulle jag spuka 5 Claw i sista, baserat på att han går felfritt med Kim Eriksson i sulkyn och tidigt sitter i spets.

Båda dom här två ger över 6 ggr på SvS så räcker med att en av dem sitter för att man ska vara hemma.

I G75:4 har Björn blivit megalampa med egentränade 8 Somethingroyal. Syn på den, säger jag. Första vinsten senast sedan i oktober 2021, då från önskeläget och önskeförutsättningarna spets, 1640 meter. Nu ska hon ut på medeldistans, volt, tillägg. Man behöver däremot inte oroa sig för skor, eftersom hon hela tiden sprungit med dojorna på. Jag förordar 1 Starla på startvolten, bör inte vara några problem att spetsa från innern med erkänt duktig voltkusk. Skulle även ta med 11 Chiclet, har varit ute i stenhårt motstånd, gjort det hyggligt men får nu 40 meter bättre kusk. Bara 8 hästar att runda måste gynna henne.

Räcker det inte med 1,2,5,9 i G75:3? La Coquette Zon, som tog sin första seger på 29 starter senast, bfro första gången, är snabbt tillbaka på ordinarie balans.

1 Bubble Queen är roligast. 10% och 8,50 hos SvS.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat