Citat:
Ursprungligen postat av BrakZen
Blir det något program för att beräkna garantitabeller för V85-system? Det tror jag kan vara intressant.
|
Det korta svaret är nej.
Det lite längre svaret är nej pga av ATG.
Det längsta svaret är att det är möjligt att skapa riktigt fina 1,2 och 3-felsreducerade system. Dessa system täcker många hästar/avdelning och kan bestå av flertalet enkelrader. Precis vad ATG inte vill, i deras spelvilkor står det att spel kan klassas som robotspel om följande kännetecken finns:
- Merparten av alla hästar finns med på det totala systemet.
- Väldigt många system och kuponger.
Jämför man ATG's inställning till oss spelare med Svenska Spels så är det uppenbart att ATG inte ser småspelarnas pengar som viktiga i sammanhanget. Svenska Spel tillhandahåller exempelvis U 13-0-105, ett system som med ATG's synsätt innebär att "merparten av alla tipstecknen" finns på det totala systemet med "många kuponger".
Dessutom lär det vara andra förändringar på gång när det gäller vem som har möjlighet att teckna sammarbetsavtal med ATG. Det kommer att behövas för att tanka ner startlistor samt för dokumentation gällande filinlämning mm. Vi får se hur det blir i framtiden men innan jag vet vilka vilkor som gäller ligger jag lågt med program (och spel) på V85. Tråkigt men om ATG inte vill ha oss som kunder får vi väl avstå.