Analys och andelsystem V85 Mantorp 2026-06-06
Länk till nedanstående system finns på Facebooksidan Montins Miljoner.
Åter till vardagen efter en fantastisk Elitloppshelg! Vilka prestationer fick vi se. De mesta är nog redan sagt om helt otroliga Allegiant, och det är bara att lyfta på hatten för henne och Team Redén. Idag väntar V85 på Mantorp och vi kan inte förvänta oss samma kvalitet på sporten som förra helgen, men omgången ser ändå trevlig ut och jag tycker mig ha tre starka spikar.
V85-1
Som vanligt inleder vi med ett stoplopp, men för en gång skull inte ett svårlöst sådant. Dagens största favorit 6 La Yuca ser ut att ha en skräddarsydd uppgift här i inledningen. Hon är minst ett huvud högre än sina konkurrenter, och om inte en galopp eller sjukdom stoppar henne så vinner hon. Jag tvekar inte att spika.
Jag spikar 6 La Yuca.
V85-2
Vi fortsätter med ytterligare ett stolopp och jag har ytterligare en spik. 6 Showtime Zon var helt överlägsen sina motståndare i förra starten och såg mycket bra ut. Här är förutsättningarna perfekta med springspår och jag räknar med att Dwight Pieters tidigt sitter i ledningen och då är loppet över tror jag. Spets och slut!
Jag spikar 6 Showtime Zon
V85-3
Silverdivisionen är desto mer svårlöst än de två föregående loppen. Favorit är 4 Nilla Lane som på papperet har en bra uppgift, men jag ser några fallgropar för henne. Dels är det inte lätt som sto att möta grabbarna (Allegiant undantagen) och dels tycker jag inte att Stall Untersteiner har den rätta toppformen för dagen. Då 4 Nilla Lane är mycket streckad känns det rätt att försöka fälla henne. Jag streckar sju hästar och varnar för skrällarna 7 Kapten Nemo och 11 Harpy som både är van att möta bättre hästar än så här.
Jag streckar: 4 – 9 – 6 – 7 – 11 – 3 - 8
V85-4
Högsta klassen, Gulddivisionen, håller av naturliga skäl inte samma höga klass som vanligt då många av landets bästa hästar tävlade på Solvalla förra veckan. Här tror jag mycket på 9 Barack Face som kommit tillbaka efter att han pensionerats, och han imponerade stort när han vann V85 på Tingsryd. Nu är det helt andra förutsättningar med annan utrustning och lång distans. Men motståndet är också beskedligare än senast. Håller han samma form som vid segern så tror jag att han vinner detta lätt.
Jag spikar 9 Barack Face.
V85-5
Bronsdivisionen är en skiktad historia där fyra hästar är mer spelad än övriga, och det är troligt att vi hittar vinnaren bland dessa. Jag vill dock ha med en femte häst och det är skrällen 11 Basic Structure som gått bra under våren och är helt bortglömd här.
Jag streckar: 3 – 5 – 4 – 11 - 10
V85-6
6 Illuminato är dagens näst största favorit och det är en riktigt läcker häst från Daniel Wäjerstens stall. I livets fyra starter har det blivit tre segrar och jag gissar att Wäjersten har betydligt större uppgifter i sikte än det här loppet. Det är fin segerchans men jag tycker det är vanskligt att spika så pass orutinerade hästar, och det rensar bra vid favoritfall. Jag plockar med fyra motståndare och hoppas på korsdrag i kuponghögen.
Jag streckar: 6 – 5 – 2 – 4 - 11
V85-7
7 Global Evolution är ytterligare en segermaskin från Timo Nurmos. Sexåringen är obesegrad felfri och har vunnit årets alla tre starter. Han är dock inte att lita på och startar från ett svårt utgångsläge. Detta är faktorer som gör att jag vill gardera.
Jag streckar: 7 – 6 – 3 - 1
V85-8
Avslutningen är ett årgångslopp för fyraåringa ston – Ina Scots Ära. 1 Moder Teresa Sisu är favorit efter att han vunnit Oaks ifjol men har inte startat sedan dess. Timo Nurmos hästar brukar dock vara väl förberedda så långa uppehåll brukar inte oroa så mycket. Brasklappen är dock utgångsläget då jag inte håller för givet att hon håller upp ledningen från innerspår. Då jag har tre andra starka spikar så provar jag att gardera. Jag gör det med de tre övriga som är hyfsat mycket streckade, övriga tror jag inte har med segerstriden att göra.
Jag streckar: 1 – 5 – 8 - 12
Följande användare gav Sharp$ för den här posten: valo (+30)
|