Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL Fantasy 2015 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/24424-nfl-fantasy-2015-a/)

Juret 2015-08-07 12:50

Vad sägs om en auction liga och en snake?

Vi har ju inga jättestora rosters men 16 lag har jag aldrig sett. Snudd på att köra divisions då möjligen.

BroderH 2015-08-07 13:14

14 lag tycker jag är max och 10 lag är minimum. Skulle vi mot förmodan bli 20 lag kan vi dela tycker jag, annars är det först till kvarn.

Arch 2015-08-07 15:27

Vi bör också fundera på att gå med PPR då även vid "bara" 14 lag så är det 28 startande RBs och det ser ut att vara en del av RBBC i NFL lagen i år. Jag tror ändå att viktiga RBs som man tar i 1-2:a bör ha värde, så istället för 1 PPR, kanske bättre att gå med 0.5 PPR - de tidiga behåller värde, men man kan hitta bra saker i senare skede av draften

Serj 2015-08-08 22:24

Jag spelar ut idiotkortet; vad betyder PPR?

Lazlo 2015-08-09 03:11

Citat:

Ursprungligen postat av Serj (Inlägg 450131)
Jag spelar ut idiotkortet; vad betyder PPR?

Point Per Reception står det för och innebär helt enkelt att man får poäng för varje gång ens spelare, oavsett position, får en reception.

Det förändrar värdet en del på spelarna eftersom det blir mer värt att ha en RB som fångar många passar istället för att ha en tung RB som bara springer med bollen. Det blir också skillnad eftersom man kan satsa på att ha en WR som fångar många korta passar som kanske inte ger så många yards totalt kontra en WR som kanske fångar något big play då och då.

Själva syftet med PPR är väl att sätta mer värde på WR och det kan ju vara bra eftersom vi med så här stor liga kommer tunna ut RB kåren riktigt ordentligt.

Sen kan man ställa in hur många poäng man ska få per reception. Arch talade om att inte ha 1 utan 0.5 pts per reception.

Personligen har jag inte jättebra koll på vad som är lämpliga PPR inställningar för en liga av vår storlek men vi har ju folk (Arch+Juret, nån mer?) som har god koll på detta så det är bara sitta lugnt i båten och låta dom komma fram till vad som är lämpligt. :)

Juret 2015-08-09 09:27

Vår roster är ju ganska liten med bara 1 flex, så skillnaden blir inte enorm (en del kör 3 wr, 2 flex) men med 14 lag tycker jag ändå 0.5 PPR för RB och WR , kan tänka mig 1 PPR för TE då de fångar kortare pass än WR generellt och vissa lag använder TE ganska snålt. Det möjliggör även att man kan sätta TE på Flex (vilket jag väl iof gjorde någon gång ändå ifjol).

Finns även RBs och WRs som tar kickoff och punt returns om man vill lägga till ett poängmoment till för spänningens skull när bollen dimper ner i famnen ;) det gör även fler spelare mer aktuella, jag tror inte någon av de som går tidigt tar returns eller ??

BroderH 2015-08-09 10:19

Vi får ta beslut när vi ser hur många vi blir, fortf fyra som inte betalat.

BroderH 2015-08-10 17:12

Då är samtliga åtminstone reggade i ligan. Betala nu så vi kan koncentrera oss på det roliga :)

Arch 2015-08-10 21:28

Och för folk som funderar på PPR, lite stats. Förra årets resultat för RBs i våran scoring var (grova stats bara rakt av):

1. Murray 282p
2. Bell 272p
3. Lynch 253p
4. Forte 231p
5. Foster 223

De 27:e och 28:e rankade (om vi ska köra 14 lag) var mina gubbar, Sproles och Crowell som hade 107 och 103 pts.


Om vi då tar med 1 PPR förändras toppen till

1. Bell 355 (+83)
2. Murray 339 (+57)
3. Forte 333 (+102)
4. Lynch 290 (+37)
5. Foster 261 (+38)


Sproles får extra 40 pts medan Crowell har bara +9 och därmed är mycket sämre. RBs som fångar många pass som Fred Jackson och Vereen får förbättrat värde med ca 50% och kommer med i alla lag. Kraftiga RBs som Lynch, som inte spelar med mycket pass tappar värde.


Ganska liknande för WRs, topp par har stigande värde, andra förlorar, och sådana "home run hitters" som Mike Evans (återigen min snubbe) trots ett bra år med 1000yds och 12 TDs skulle tappa mycket då han bara hade 68 rec, när resten snittar 85+
Och Antonio Brown och DT kan vinna ligan själva med +1500yds, +10TD och +110rec

Nåt att tänka över

Serj 2015-08-11 10:23

Min tolkning av tidigare post är att det verkar som att top tier-spelare är ungefär lika bra oavsett om man kör PPR eller inte, medan folk lite längre ner på en "traditionell" lista blir lite bättre. Isåfall, med 14 lag, kanske PPR är at föredra. Sån är ju jag förstaårsspelare så jag har ingen erfarenhet att jämföra med.

Juret 2015-08-11 10:55

Sen tillkommer flex-position, bye weeks, skador på RB då det kryper ner en bit till under 28.

mequei 2015-08-13 06:37

Är det möjligt att lotta draftordningen redan nu?
Strategin kan ju variera grymt mycket beroende på ordningen, och när man kör förberedande mockdrafts är det såklart en fördel att veta sin position.

BroderH 2015-08-13 07:54

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 450648)
Är det möjligt att lotta draftordningen redan nu?
Strategin kan ju variera grymt mycket beroende på ordningen, och när man kör förberedande mockdrafts är det såklart en fördel att veta sin position.

Jag kan kolla inställningarna om det går, default är att draften lottas en timme innan det startar. Går ju iofs att lotta "manuellt" men då har vi ju trovärdighetsfrågan...

Hur som helst, bör samtliga ha betalat innan vi bestämmer nån draftordning tycker jag.

eddieh 2015-08-13 19:22

Kom igen nu ni som inte betalat. Frustrerande i förberedelserna att inte veta om det blir en 12 eller 14 team league. 11 som betalat i dagsläget.

Håller med mequei om att en lottning av ordningen i förväg vore att föredra.

BroderH 2015-08-13 19:35

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 450651)
Jag kan kolla inställningarna om det går, default är att draften lottas en timme innan det startar. Går ju iofs att lotta "manuellt" men då har vi ju trovärdighetsfrågan...

Hur som helst, bör samtliga ha betalat innan vi bestämmer nån draftordning tycker jag.

Kollade inställningarna nu. Går bara att få random en timme innan eller att League Manager (jag) manuellt skriver in ordningen. Vill slippa det sistnämnda för att undvika misstankar om fusk.

Juret 2015-08-13 20:45

Man mockar ju förstås ett antal gånger från alla positioner.. ;)

PPR eller inte skulle jag dock vilja veta snart..

jaroiten 2015-08-14 00:48

Citat:

Kollade inställningarna nu. Går bara att få random en timme innan eller att League Manager (jag) manuellt skriver in ordningen. Vill slippa det sistnämnda för att undvika misstankar om fusk.
Man skulle kunna ha en "lottning" här i tråden annars som avgörs genom ett sportevent av något slag.

T.ex. så kan man välja 14 fotbollsmatcher från en helg som alla har hyfsat jämna över/under 2.5 mål odds. Säg att alla matcherna har max 2.10 i odds på antingen över eller under 2.5 mål på Betfair. Sen tilldelas varje deltagare en match och så bestäms draftordningen efter när första målet görs enligt i varje match enligt flashscore/livescore.

Säg att jag har Manu-Arsenal, Juret Liverpool-Chelsea, Border H Spurs-Saints och Arch ManC-Everton.

Första målet i ManC-Everton görs i minut 5, första i Liverpool-Chelsea i minut 23, första i Spurs-Saints i minut 42 och det görs inget mål i Manu-Arsenal. Då blir draftordningen:

1. Arch
2. Juret
3. Broder H
4. jaroiten

Det kan dock hända att det blir flera matcher med samma minut för första målet och då kan man gå vidare och ha snabbast andra mål som tiebreaker. Men finns ju fall där inte det funkar, t.ex. när mer än 1 match slutar 0-0. För dessa fall kan man ju avgöra de exakta placeringarna genom att köra samma sak på en ny omgång matcher. Men då enbart för de som måste separeras genom en tiebreaker.

Aja, nu har jag skrivit tillräckligt, ni förstår säkert hur jag tänker. Tänkte att det kunde vara ett alternativt och lite roligare sätt att avgöra draftordningen på. :)

Arch 2015-08-14 02:19

Skulle nåt sånt funka?


https://www.randompicker.com/


Citat:

Results and outputs

RandomPicker generates a Protocol for each drawing. This is an online certificate that you can publish and declare the correctness of your drawing. Participants can also check if they were included in the list.

What's more, we also offer you an optional service Human Auditor. We will conduct the whole drawing process for you as an independent third-party service. This will save your time and make your drawing absolutely transparent.

BroderH 2015-08-14 08:31

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 450797)
Skulle nåt sånt funka?


https://www.randompicker.com/

Det där ser ju lysande ut! Men som sagt, bra om alla betalat innan vi lottar.

Hur går det med Balkan Inkasso, Lazlo?

Serj 2015-08-14 10:28

Citat:

Ursprungligen postat av Juret (Inlägg 450789)
PPR eller inte skulle jag dock vilja veta snart..

Öppen omröstning här i tråden?


Har en fråga gällande Team Defense/Special Teams positionen: Är det en position som man designatar på valfri spelare på sitt roster? Och om man t.ex. vill ha en RB för att han är bra på kickoff returns, kan man då ha honom i matchen som både RB och ST?

mequei 2015-08-14 11:16

Vad gäller PPR eller standard:

Går man ut och startar en liga, 1000 kr insats, snake, och sedan börjar ta emot betalningarna så kan jag tycka att standard är det enda alternativet.

Blir ett annat tänk med PPR som helt klart gynnar de mer erfarna rävarna, om ligan skulle varit PPR tycker jag det borde sagts från början.

Bara min åsikt, vad tycker ni andra?

//

Skellefteå AIK har torskat tre raka på försäsongen.....GÖTT!!
:gun_bandana::gun_bandana::gun_bandana:

Hata Skellefteå

BroderH 2015-08-14 11:46

Citat:

Ursprungligen postat av Serj (Inlägg 450814)
Öppen omröstning här i tråden?


Har en fråga gällande Team Defense/Special Teams positionen: Är det en position som man designatar på valfri spelare på sitt roster? Och om man t.ex. vill ha en RB för att han är bra på kickoff returns, kan man då ha honom i matchen som både RB och ST?

Tidigare år har vi inte givit några poäng för returns om jag minns rätt. När man väljer defense så väljer man ett lag.

Serj 2015-08-14 12:01

Aha, det är därför det heter Team Defense... :p

Lazlo 2015-08-14 15:02

Ja precis, man har ett lag på den positionen och så får man poäng beroende på hur det lagets defense och special teams presterar den veckan. Så man får ju poäng på returns, gör ditt lag en return TD på en kickoff eller punt så får man ju poäng för det, oavsett vilken spelare i laget som gör det. Likaså får man ju minus om ens lag def/spec team släpper till en return TD. Om jag nu minns rätt...

Baltic inkasso jobbar för fullt men vi har ju några som ännu inte betalat och det är ju svårt att veta när dom tänkte göra det. Finns väl risk att det kan dröja ett par veckor till (tills nästa lön) eftersom dom valde att inte göra det direkt. Vi har ju iaf 10+ betalande så ligan blir ju av i vilket fall som helst.

Draftordningen borde ju kunna lottas på något enkelt och "säkert" sätt. Archs länk verkar ju bra så det är ju bara vi kör på det. Känns dock som det vore bra om alla betalat innan vi lottar. Det går såklart att lotta innan alla betalat om väldigt många vill ha en draftordning nu, även om den ordningen kan förändras någon plats ifall det faller ifrån folk. Dock finns ju risken att eventuella osäkra kort skiter i att betala om dom får en dålig draftposition, man vet ju aldrig.

Annars kan man ju köra lottningen nu och sen endast skicka ut länken med resultatet via PM till dom som redan betalat så får man endast reda på sin draftposition först efter att man betalat. Då kan alla som nu valt att betala i god tid få möjlighet att förbereda sig ordentligt inför draften. Sen så kan ingen skita i att betala för dom fick nr 14 för det vet man inte efter att man betalat. Vad sägs som det?

Har man då ingen "ännu ej betalat" före sig i draftlistan så vet man ju att platsen är 100% klar och man kan förbereda sig på det. Annars kommer man ju ha sin position - 1-3 platser beroende på vad som händer.

Juret 2015-08-14 15:27

Finns ingen dålig draftposition, bara dålig förberedelse!
:P

BroderH 2015-08-19 21:01

Allvarligt, kan ni som inte betalat göra det? Eller åtminstone meddela när/om ni ämnar göra det? Sabbar en del för ligan tycker jag.

Misär 2015-08-20 20:27

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 451914)
Allvarligt, kan ni som inte betalat göra det? Eller åtminstone meddela när/om ni ämnar göra det? Sabbar en del för ligan tycker jag.

Kanske kan vi sätta en deadline och sedan plocka in reserver om någon annan vill vara med?

fatjake7 2015-08-21 05:38

har betalat nu via swedbank!

BroderH 2015-08-21 09:15

Citat:

Ursprungligen postat av Misär (Inlägg 452018)
Kanske kan vi sätta en deadline och sedan plocka in reserver om någon annan vill vara med?

Vad tror ni om deadline fredag 28 augusti? Nu är vi ju i alla fall tolv betalande lag så det funkar ju.

Arch 2015-08-21 11:22

Yes, det funkar, ge dem som inte har betalat in en vecka till och om inget händer då har vi en vecka på att hitta reserver...eller så kör vi 12

jaroiten 2015-08-21 17:09

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 452043)
Vad tror ni om deadline fredag 28 augusti? Nu är vi ju i alla fall tolv betalande lag så det funkar ju.

Fråga de som inte har betalt rätt ut varför de inte har betalt ännu. Är det så att de inte har pengar på kontot just nu så är det knappast någon god idé att de ens lirar då det låter som att insatsen är lite för hög.. Om de har pengar på kontot så borde det varit fixat för länge sen..

BroderH 2015-08-22 10:20

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 452099)
Fråga de som inte har betalt rätt ut varför de inte har betalt ännu. Är det så att de inte har pengar på kontot just nu så är det knappast någon god idé att de ens lirar då det låter som att insatsen är lite för hög.. Om de har pengar på kontot så borde det varit fixat för länge sen..

Frågan har ju ställts här upprepade gånger.

Juret 2015-08-22 10:47

De kanske inte kollar tråden, skicka PM igen? Börjar bli dags att spika regler, sedan får de väl vara med om de accepterar reglerna, vi är ju 12 vilket räcker gott och väl.

eddieh 2015-08-22 12:49

Vid 12 lag tycker jag vi kör standard.

Vid 14 lag Half-PPR.

Juret 2015-08-22 13:26

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 452207)
Vid 12 lag tycker jag vi kör standard.

Vid 14 lag Half-PPR.

Fair enough.

Vid 12 lag, 6 till slutspel, 2 lag får bye.
Vid 14 lag, 8 till slutspel, ingen bye.
Slutspel veckorna 14-16 oavsett.

Lazlo 2015-08-26 10:26

Har nu skickat iväg PM till dom som inte betalat och sagt att dom har till fredag på sig att lösa det annars kör vi utan dom.

Lillis 2015-08-26 15:32

Sorry Boys!!

har skickat degen nu, Lazlo har en kopia på överföring på sin DM

paggen66 2015-08-26 18:36

Tja! Sätt upp mig på reservlistan om ni behöver en spelare till. Jag är med på allt... pengar, drafttid m.m.

BroderH 2015-08-26 18:39

Citat:

Ursprungligen postat av paggen66 (Inlägg 452907)
Tja! Sätt upp mig på reservlistan om ni behöver en spelare till. Jag är med på allt... pengar, drafttid m.m.

Skicka ett pm med din mail så bjuder jag in dig om det blir en plats över. Vi väntar på en betalning.

paggen66 2015-08-26 19:01

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 452908)
Skicka ett pm med din mail så bjuder jag in dig om det blir en plats över. Vi väntar på en betalning.


DONE.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved