Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL Fantasy 2015 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/24424-nfl-fantasy-2015-a/)

Lillis 2015-10-03 09:06

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 459096)
Yeah, litar inte på den skadan och eftersom jag har Rodgers blir det bara mer av den samma. Jag går nog med eddies förslag ( :cry: ) om inte nåt annat händer...några timmar till är linorna öppna

Attans:p

Jaja, får väl som karma hoppas att min QB står på huvudet den här helgen. Eller att AP springer in en sisådär 27 pinnar, känns skakigt:cry:

BroderH 2015-10-03 10:24

Ge mig en running back! Ett kungarike för en running back (eller åtminstone en bra receiver)

Lazlo 2015-10-03 12:39

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 459096)
Yeah, litar inte på den skadan och eftersom jag har Rodgers blir det bara mer av den samma. Jag går nog med eddies förslag ( :cry: ) om inte nåt annat händer...några timmar till är linorna öppna

Fan vad billigt du fick offra din taktik med att plocka 2 elit QB's. Slutade väl med att du fick släppa ditt 3:e rundan val (Peyton) för ett 7:e rundan val (Wright). :whistling:

Grattis eddie, nu behöver du bara Colston som WR till gamle Peyton så har du en dynamisk rullator duo! :thumbup:

eddieh 2015-10-03 14:29

Hade Colston förra året - aldrig mer...:-P

Arch 2015-10-03 14:38

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 459226)
Fan vad billigt du fick offra din taktik med att plocka 2 elit QB's. Slutade väl med att du fick släppa ditt 3:e rundan val (Peyton) för ett 7:e rundan val (Wright). :whistling:

Yeh whatchagonnado:drunk: Tog Peyton i 3:e för att jag inte hade någon annan som känder bra, fick tom sträcka mig efter Marshall i 4:e...sen har han samma BYE some Rodgers och det är så glest med talanger i 14 lag att ingen vill släppa nåt vettigt.
Wright kommer iaf att göra mer nytta och man kan alltid hoppas att en first-round draft som bara är 25 år fortsätter på samma väg. WRs tar ett par år innan de utvecklas färdigt...har jag försökt att trösta mig med...



edit: Kunde fått Davante Adams...men ingen ide att göra Lillis starkare :p

Lazlo 2015-10-03 14:43

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 459260)
Hade Colston förra året - aldrig mer...:-P

Ja och förra året gick du 8-2, det här året är du redan 0-3... allt hänger ju på Colston! ;)

Lazlo 2015-10-03 14:54

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 459266)
Yeh whatchagonnado:drunk: Tog Peyton i 3:e för att jag inte hade någon annan som känder bra, fick tom sträcka mig efter Marshall i 4:e...sen har han samma BYE some Rodgers och det är så glest med talanger i 14 lag att ingen vill släppa nåt vettigt.
Wright kommer iaf att göra mer nytta och man kan alltid hoppas att en first-round draft som bara är 25 år fortsätter på samma väg. WRs tar ett par år innan de utvecklas färdigt...har jag försökt att trösta mig med...



edit: Kunde fått Davante Adams...men ingen ide att göra Lillis starkare :p

Nej jag förstår dig, det blev ju ganska låst tillslut och du var tvungen att göra något och det är alltid lätt att vara efterklok.

Kan säkert bli ganska bra det där, Wright har ju varit ganska vass och tar hellre en WR1 i ett klent lag som Titans än en WR3 i Packers...

Nej Lillis kanske vi måste försöka hejda snart, men om variansen är något sånär rättvis över säsongen så bör han ju tappa snart. Han ligger väl snarare i botten på plockade poäng men han har lyckats tajma in så han mött lag som gått dåligt varje vecka så han får segrar ändå. Det är ju det som är tjusningen/nackdelen med H2H liga.

Spelarna i Ciaras lag som är 0-3 har producerat mer poäng än spelarna i Lillis lag som är 3-0. ;)

Lillis 2015-10-04 14:51

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 459273)

Nej Lillis kanske vi måste försöka hejda snart, men om variansen är något sånär rättvis över säsongen så bör han ju tappa snart. Han ligger väl snarare i botten på plockade poäng men han har lyckats tajma in så han mött lag som gått dåligt varje vecka så han får segrar ändå. Det är ju det som är tjusningen/nackdelen med H2H liga.

Spelarna i Ciaras lag som är 0-3 har producerat mer poäng än spelarna i Lillis lag som är 3-0. ;)

Haha ja det är faktiskt helt sjukt, jag är lika chockad jag:D

Arch 2015-10-06 15:27

turen håller i sig ser jag :thumbdown:

mequei 2015-10-06 19:44

Carlos Hyde och Tyrod Taylor till salu.

Jag är inte den blyga typen, gör gärna en trade i veckan, så passa på och kom med bud:)

BroderH 2015-10-07 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 459733)
Carlos Hyde och Tyrod Taylor till salu.

Jag är inte den blyga typen, gör gärna en trade i veckan, så passa på och kom med bud:)

Vad vill du ha för Hyde? Kolla mitt lag.

mequei 2015-10-07 20:38

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 459885)
Vad vill du ha för Hyde? Kolla mitt lag.

Och ditt lag är? :)

BroderH 2015-10-07 23:09

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 459897)
Och ditt lag är? :)

Norrland Knuckleheads

mequei 2015-10-08 11:55

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 459733)
Carlos Hyde och Tyrod Taylor till salu.

Jag är inte den blyga typen, gör gärna en trade i veckan, så passa på och kom med bud:)

Kiosken är nu stängd (lär väl öppna inom kort igen):)

Lazlo 2015-10-14 14:14

Tack för denna säsongen killar... :sad:

Anmäler mig redan till nästa år!

Spoiler:
Jamaal Charles was officially placed on season-ending injured reserve with a ton ACL on Tuesday. :hurt:

Harletun 2015-10-14 14:15

Är på jakt efter min nya stjärn-RB och tar gärna emot förslag.

Har, enligt mig, rätt fina WR som kan ta en WR2/3-roll i de flesta lag så är ni sugna så hugg på.

Till salu(så ni slipper gå in och kolla mitt lag): Dez Bryant, Keenan Allen, Jarvis Landry, Leonard Hankersson, Rishard Matthews, Kamar Aiken.

Hit me with your thoughts!

mequei 2015-10-16 12:46

:whistling:
Skynda fynda! Jimmy Graham till salu!
:whistling:

//
Hata Skellefteå

Arch 2015-10-16 23:38

Det där är ett fynd från "99¢ Only Stores"...




OH OH

SNAP

mequei 2015-10-20 07:21

Kiosken är öppen igen:claps:

Veckans erbjudanden:

Carlos Hyde
Dion Lewis
Allen Hurns
Jimmy Graham

jaroiten 2015-10-23 01:48

När är det dags att byta år i namnet på ligan?

"Sharps Fantasy 2014"

BroderH 2015-10-23 06:54

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 461954)
När är det dags att byta år i namnet på ligan?

"Sharps Fantasy 2014"

Varför byta? Den heter så

jaroiten 2015-10-23 23:43

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 461956)
Varför byta? Den heter så

Ok, tänkte att 2015 hade passat bättre.

Lazlo 2015-10-24 00:38

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 462059)
Ok, tänkte att 2015 hade passat bättre.

Jag fixade det igår natt, strax efter att du sa till, så allt borde väl vara i sin ordning nu!?

Får be om ursäkt att ingen av oss två LM tänkte på det tidigare, tack för att du sa till!

jaroiten 2015-10-24 04:47

Fint, ingen stor grej dock men är väl lika bra att den har årets årtal i namnet. Därför förvånad över BorderHs kommentar. :p

Arch 2015-10-24 14:40

Åh nu fattar jag varför mitt lag suger latina röv. Jag draftade ju enligt 2014 modellen. Jag kräver omstart och omdraft!

eddieh 2015-10-24 14:49

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 462137)
Åh nu fattar jag varför mitt lag suger latina röv. Jag draftade ju enligt 2014 modellen. Jag kräver omstart och omdraft!

Stämmer inte in på Eddie Lacy mitt First Round Pick :sad44:

BroderH 2015-10-24 15:25

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 462141)
Stämmer inte in på Eddie Lacy mitt First Round Pick :sad44:

Inte på min 1:a DeMarco Murray heller, även om han gjort fler fantasy poäng än vad han varit bra.

Lazlo 2015-10-24 15:32

Ni har ju iaf chansen till att det ska vända för era första picks någon gång under säsongen. För min del är ju Charles körd för resten av säsongen... :thumbdown:

Arch 2015-10-25 20:02

seriöst...kan den här säsongen vara mer fel...Dolphins D/ST -22 pts för 4 veckor de var mina starters...bye vecka drop...sen har de gjort +47 på 3 halvlek sen dess...:holms:

och mot Hoyer idag när jag har Rodgers på bye...W.T.F

onilsson 2015-10-26 23:14

Är i behov av en bra RB efter Fosters hälsena. Om någon vill passa på att uppgradera sin WR-uppsätting så finns Julio Jones, Calvin Johnson, Larry Fitzgerald, Sammy Watkins och Marvin Jones tillgängliga för en trade.

Serj 2015-10-27 10:36

Du har PM.

Serj 2015-10-30 13:50

Har ett överskott på WRs. Någon som vill byta bort en RB som snittar 4-5 poäng mot antingen Vincent Jackson, TB, Malcolm Floyd, SD eller Jermaine Kearse, SEA? Har lite tunt med RBs och behöver någon kapabel backup/RB3. Eventuellt kan man få 2-för-1.

BroderH 2015-10-30 14:39

Citat:

Ursprungligen postat av Serj (Inlägg 463167)
Har ett överskott på WRs. Någon som vill byta bort en RB som snittar 4-5 poäng mot antingen Vincent Jackson, TB, Malcolm Floyd, SD eller Jermaine Kearse, SEA? Har lite tunt med RBs och behöver någon kapabel backup/RB3. Eventuellt kan man få 2-för-1.

Tror alla har ont om RB:s :p

jaroiten 2015-11-04 11:13

Hur går godkännandet av trader till? Jag har märkt att vissa går igenom väldigt snabbt medan andra dröjer längre tid.

BroderH 2015-11-04 14:15

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 463851)
Hur går godkännandet av trader till? Jag har märkt att vissa går igenom väldigt snabbt medan andra dröjer längre tid.

Alla trader tar två dagar, för att ligamedlemmarna ska kunna opponera sig om några försöker samarbeta. LM kan dock godkänna trejderna tidigare, vilket Lazlo gör om han/vi anser att det inte är något skumt med dom.

Lazlo 2015-11-04 14:16

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 463851)
Hur går godkännandet av trader till? Jag har märkt att vissa går igenom väldigt snabbt medan andra dröjer längre tid.

Det varierar kraftigt beroende på en mängd olika anledningar. Ingen av anledningarna har något att göra med vilka personer som tradar. Förutom om jag själv är med i traden, då skulle jag vänta en stund för att se om någon ville opponera sig.

Försöker ha som grundtanke att traden ska gå igenom innan spelarna har sin match den veckan och det har jag lyckats hålla hela tiden. Tycker det är onödigt att ni t.e.x ska behöva vänta typ 4 dagar på att traden ska gå igenom om ni är överens om den på lördagen och samtliga spelare har match söndag. Då försöker jag vara snabb med att få igenom den.

Sen kan det bli som nu att en trade som accepteras på tisdag inte går igenom förrän onsdag eller kanske till och med torsdag men det lär väl knappast vara någonting som spelar någon roll eftersom det är off dagar för alla lagen. Så då är det inte så viktigt att traden går igenom snabbt, traden kommer ju gå igenom innan eventuella matcher vilket är det viktiga.

Jag tror inte det ens går att t.e.x under fredagen trada en spelare som spelade match på torsdagen för en spelare som har match på söndag. Hur som helst så skulle jag aldrig godkänna en sådan trade som ger fördel till något av laget rent schemamässigt.

jaroiten 2015-11-04 15:09

Okej då är jag med.

Ja det spelade ju egentligen ingen större roll hur länge det skulle ta för den här traden. Hade kanske varit lite trist om någon av spelarna skadat sig under review-perioden.

Men det kan ju ändå bli lite problem om man har en så här lite godtycklig review period. Om en trade accepteras på söndagmorgon t.ex. kan det ju vara tufft att dels hinna ge folk chansen att klaga på den och sen om den genomförs för knappt inpå att matcherna startar så kanske inte ägarna hinner flytta in sina nya spelare från bänken.

Sen kan det även vara en fördel om mitt i veckan trades genomförs snabbt, särskilt om det är "2 för 1" deals eller någon annan sorts trade där det är ett ojämnt antal spelare involverade. Då vill ju laget som ger upp fler spelare än de får tillbaka få igenom traden så fort som möjligt så att de kan fylla på med nya gubbar från FA eller waivern så fort som möjligt innan någon annan hinner lägga vantarna på ens prospect. :p

Kanske man skulle kunna fundera på att ha trader genomföras direkt, men sen så kan LM i efterhand gå in och reversa traden om den skulle anses vara fusk på något vis. Men hur ofta sker "fusk" trades i en moneyleague? Känns väl inte som att det ens sker en varannan säsong i en liga likt denna?

Oavsett hur review-processen går till så tycker jag att lag som saknar chans att nå slutspel inte längre skall få tradea.

Serj 2015-11-04 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 463874)
Oavsett hur review-processen går till så tycker jag att lag som saknar chans att nå slutspel inte längre skall få tradea.

Alltså va?
Jag antar att ditt syfte är för att redan körda lag inte ska dumpa sina bästa spelare till play off contenders men det här är helt orimligt om ni frågar mig. Jag ligger dåligt till men vill ju fortfarande göra mitt bästa för att förbättra mitt record och t.ex. lyckas ta mig från 12:e till 10:e plats, det hade kanske betytt lika mycket för mig som för någon annan att gå till slutspel eftersom det är min första säsong. Och detta kan såklart involvera att byta spelare. Folk har ju fortfarande chansen att lägga in ett veto om de tycker bytet är orimligt. För någon som ville ha klara regler kring hur olika saker och ting skulle skötas innan säsongen skulle börja tycker jag det är märkligt att föreslå nåt sånt här så långt in på säsongen och jag röstar starkt emot detta förslag.

Lazlo 2015-11-04 15:43

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 463874)
Okej då är jag med.

Ja det spelade ju egentligen ingen större roll hur länge det skulle ta för den här traden. Hade kanske varit lite trist om någon av spelarna skadat sig under review-perioden.

Men det kan ju ändå bli lite problem om man har en så här lite godtycklig review period. Om en trade accepteras på söndagmorgon t.ex. kan det ju vara tufft att dels hinna ge folk chansen att klaga på den och sen om den genomförs för knappt inpå att matcherna startar så kanske inte ägarna hinner flytta in sina nya spelare från bänken.

Sen kan det även vara en fördel om mitt i veckan trades genomförs snabbt, särskilt om det är "2 för 1" deals eller någon annan sorts trade där det är ett ojämnt antal spelare involverade. Då vill ju laget som ger upp fler spelare än de får tillbaka få igenom traden så fort som möjligt så att de kan fylla på med nya gubbar från FA eller waivern så fort som möjligt innan någon annan hinner lägga vantarna på ens prospect. :p

Kanske man skulle kunna fundera på att ha trader genomföras direkt, men sen så kan LM i efterhand gå in och reversa traden om den skulle anses vara fusk på något vis. Men hur ofta sker "fusk" trades i en moneyleague? Känns väl inte som att det ens sker en varannan säsong i en liga likt denna?

Oavsett hur review-processen går till så tycker jag att lag som saknar chans att nå slutspel inte längre skall få tradea.


Ja, alltså som vi varit inne på tidigare någon gång så finns det ju väldigt många olika situationer som kan uppstå som vi inte har några klara regler eller direktiv för hur vi ska hantera.

Dom flesta som är med i en fantasyliga orkar inte diskutera små regler för alla otaliga situationer som kan uppstå utan det får man hantera om och när det händer.

Skulle någon spelare skada sig på träning under review-perioden så är det väl kanske mest rättvist att traden inte går igenom eftersom det var inte på dom nya villkoren som traden godkändes.

Nu vet ju alla om att trader kommer godkännas innan match. Så då vet man om att man måste vara redo att ställa in sitt lag när traden går igenom. T.e.x om en trade accepteras under lördagen, då vet man om att den kommer gå igenom innan söndagens matcher.

Alla borde ha märkt att i stort sett alla traderna går igenom innan review perioden är slut så man kan inte räkna med att traden kommer gå igenom på det datumet som står när man godkänner traden.

Det har väl varit extremt få "2 för 1" trader eller liknande så här långt och den senaste som var i förra veckan godkändes ganska omgående. Håller med om att det är önskvärt att såna trader går igenom snabbt så att man kan fylla på med gubbar från FA men tyvärr så är det ibland inte möjligt för mig att godkänna traderna snabbt.

Jag gör allt så bra och rättvist som jag bara kan och det tror jag dom flesta kan hålla med om och om det ändå skulle uppstå något sorts problem så får man helt enkelt försöka hantera det då.

Alla har betalat insatsen och har därmed rätten att sköta sitt lag hur dom vill så länge som ligan är igång. Hutlösa trader kommer aldrig accepteras och börjar något lag mot förmodan spåra ur så får man hantera det då. Annars så kommer allt rulla på som vanligt hela vägen.

Lazlo 2015-11-04 15:55

Citat:

Ursprungligen postat av Serj (Inlägg 463880)
Alltså va?
Jag antar att ditt syfte är för att redan körda lag inte ska dumpa sina bästa spelare till play off contenders men det här är helt orimligt om ni frågar mig. Jag ligger dåligt till men vill ju fortfarande göra mitt bästa för att förbättra mitt record och t.ex. lyckas ta mig från 12:e till 10:e plats, det hade kanske betytt lika mycket för mig som för någon annan att gå till slutspel eftersom det är min första säsong. Och detta kan såklart involvera att byta spelare. Folk har ju fortfarande chansen att lägga in ett veto om de tycker bytet är orimligt. För någon som ville ha klara regler kring hur olika saker och ting skulle skötas innan säsongen skulle börja tycker jag det är märkligt att föreslå nåt sånt här så långt in på säsongen och jag röstar starkt emot detta förslag.

Ifjol var det så att även lagen som missade slutspel hade matchups hela vägen. Det var ett typ B-slutspel för dom lagen.

Så alla lagen hade hela tiden en matchup varje vecka enda tills finalen var färdigspelat. Man spelade då om positioner i slutställningen för ligan. Så allt är inte slut om man missar slutspel utan det finns fortfarande lite ära att spela för.

Jag utgår ifrån att det är precis likadant i år, utan att faktiskt veta helt säkert att det är så.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved