Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL Fantasy 2016 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/26839-nfl-fantasy-2016-a/)

Emeffeff 2016-09-06 13:04

Tycker inte det är så dumt med det nuvarande systemet. Om det ändå gör sådan liten skillnad i 14-lagsliga kan man väl ge den fördelen till lagen som ligger i botten?

MonstersOfTheMidway 2016-09-06 13:38

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 504401)
Jag tror inte heller att det har att göra med waiverplatsen men problematiken kvarstår ju, att folk inte sa något när det här var aktuellt. Nu är det för sent och vi kan förkasta waiverupplägget hur mycket vi vill, det måste ligga kvar som det är ändå.

Jaroiten har ju lagt upp hela sin taktik med att förlora första 3 veckorna för att sedan gotta sig på waivers och han skulle ju bli mäkta besviken om vi ändrade något nu efter draften. :)

Vi är väl iaf överens om att waiverupplägget inte kommer ha så stor inverkan på ligan så vi behöver inte lägga så mycket fokus på det.

90% var nöjda med nuvarande upplägg innan draft och då får det stå kvar nu efter draften även om folk vaknat till liv och ändrat åsikt nu när det är för sent.

Bah, min taktik mot Jaroiten blev synad!! Jag erkänner mig besegrad.

Helt rätt, nu lägger vi detta bakom oss och fokuserar på TNF och en repris på SB. Ska bli skoj att se Benjamin in action igen och om Den äntligen kommer använda CJ som han ska användas!

/J

mequei 2016-09-06 18:51

Helt rätt, nu kör vi!

Lite OT men jag tar en smäll på fingrarna:
Bästa spelbolagen för specialspel på NFL?
Tänker på spel som om en spelare gör TD, över/under antal yards för vissa spelare etc

Emeffeff 2016-09-07 00:28

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 504433)
Helt rätt, nu kör vi!

Lite OT men jag tar en smäll på fingrarna:
Bästa spelbolagen för specialspel på NFL?
Tänker på spel som om en spelare gör TD, över/under antal yards för vissa spelare etc

Brukar inte spela på sånt men tror bet365 har rätt stort utbud, kolla Nordicbet också.

eddieh 2016-09-07 09:49

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 504433)
Helt rätt, nu kör vi!

Lite OT men jag tar en smäll på fingrarna:
Bästa spelbolagen för specialspel på NFL?
Tänker på spel som om en spelare gör TD, över/under antal yards för vissa spelare etc

Jag lirar mycket props, då bolagen oftast tar spelarens "snitt" och lägger linan därefter. När man hänger med i fantasy-tugget vet man oftast vilka spelare som har gynnsamma matchups. Nordicbet, Betsafe, Betsson har alltid samma odds och linor. De brukar var sämre på att sätta linor än Bet365.

BroderH 2016-09-07 14:47

Unibet och Ladbrokes brukar också ha ett ganska stort utbud av props.

Tycker props är ganska svåra att spela på då det är små marginaler som avgör. Generellt tycker jag det är enklare att spela under än över. Jag har fått för mig att det är lättare att förutse vilka som ska misslyckas.

BroderH 2016-09-09 10:48

Jaha, det ska bli en sån säsong. Sitter med Gano som PK och möter Broncos defense...Som grädde på moset så missar Siemian en vidöppen passning i endzone till min TE Green också.

Harletun 2016-09-09 11:42

Haha redan i första matchen ställdes man framför ett val.
Benjamin eller Crowell?
Benjamin som är på snap count mot ett Broncos-försvar.
Crowell mot Eagles halvtaskiga rundefense.

Valet föll på Crowell och som det ser ut nu så var man fel ute redan på första matchningen! (tror iof Crowell stöter in en TD, men vi får se!)
Älskar att Fantasy är igång!

BroderH 2016-09-11 19:23

Nån fler som inte kommer in på espn?

Arch 2016-09-11 19:25

Jepp, går inte att komma åt

MonstersOfTheMidway 2016-09-11 20:45

Suck...ESPN alltså...inte kommit in på ett par timmar. Skulle ersätta en flex med Matthews i Phi...givetvis gör han en 100+ match med TD.

ESPN har varit riktigt ostabilt i år. Många server fel och problem med login.

Föreslår ett byte till nfl.com inför nästa år :clap:

BroderH 2016-09-11 22:50

Är med i en annan liga i myfantasyleague. Verkar riktigt schysst!

BroderH 2016-09-13 06:34

Går bra det här utan Bell!

Och grattis Jaroiten till förlusten, nu har du en bra waiverposition ;)

Arch 2016-09-13 08:33

Pish posh! 16pts från en WR på 3 rec....i en 13-7 match...:whistling:

fatjake7 2016-09-13 14:15

Än så länge saknar jag Mequeis tradeförslag som trillade in hela tiden förra året!

mequei 2016-09-13 14:42

Citat:

Ursprungligen postat av fatjake7 (Inlägg 505226)
Än så länge saknar jag Mequeis tradeförslag som trillade in hela tiden förra året!

Hehe, just gjort klart årets första trade :)

Det kommer fler, var så säker :)

MrPoker 2016-09-14 20:27

Bomba gärna mig med bytesförslag.

Blue Saints har en bred bänk och byter gärna bredd mot spets.

mequei 2016-09-15 09:36

Ok, kiosken är öppen!

Liga 1, Todd Gurley.

Behöver bredd på RB så gärna RB+RB mot Gurley. Kan gå att justera det om en BRA TE är inblandad.

Våga vinn, kom med förslag! :)


Hata Skellefteå

BroderH 2016-09-15 15:25

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 505465)
Ok, kiosken är öppen!

Liga 1, Todd Gurley.

Behöver bredd på RB så gärna RB+RB mot Gurley. Kan gå att justera det om en BRA TE är inblandad.

Våga vinn, kom med förslag! :)


Hata Skellefteå

You've got mail!

ExtraCheese 2016-09-17 14:09

Vi kanske borde ha två separata trådar om varsin liga? Risk att det blir lite rörigt annars?

Emeffeff 2016-09-22 13:26

Wtf, min vinst i Liga 2 ändrades till oavgjord. Verkar som någon av mina spelare tappat poäng för min score ändrades från 100 till 98. Händer detta ofta att poäng ändras i efterhand? :ohmy:

jaroiten 2016-09-22 15:01

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 506267)
Wtf, min vinst i Liga 2 ändrades till oavgjord. Verkar som någon av mina spelare tappat poäng för min score ändrades från 100 till 98. Händer detta ofta att poäng ändras i efterhand? :ohmy:

ESPN gjorde stat correction på Fitz. Trött på alla skambud till trades..

MrHansson 2016-09-22 17:00

alltid härligt när bästa QBn efter 2 omgångar Matty Ice bara ramlar till en i knät på waiver wiren, tackarrrr :-) btw, uppdatera trading blocksen så man kan få en humm vad man kan gå efter gällande trades ;-)

Riverboat Ron, Out

mequei 2016-09-27 10:01

Veckans erbjudande i kiosken:

Liga 1: Todd Gurley

Liga 2 : Marvin Jones


Kom och köp:clap:

Quack


Skellefteå AIK, Jimmie Ericsson, Bert Robertsson....:rant: *kräks*

jaroiten 2016-10-05 13:52

Ett lag i vardera liga är 0-4, vad har lagen gemensamt? :whistling:

fatjake7 2016-10-07 22:37

Jag behöver bättre spelare nu när jag förlora defense-kampen stenhårt. Kan tänka mig alla möjliga bra spelare mot dåliga.
Tack på förhand!
Med vänlig hälsning, Jacob

BroderH 2016-10-08 08:28

Citat:

Ursprungligen postat av fatjake7 (Inlägg 507708)
Jag behöver bättre spelare nu när jag förlora defense-kampen stenhårt. Kan tänka mig alla möjliga bra spelare mot dåliga.
Tack på förhand!
Med vänlig hälsning, Jacob

Vilket lag är du?

fatjake7 2016-10-09 09:03

Omaha!

BroderH 2016-10-12 13:24

Söker hygglig RB i utbyte mot hygglig WR.

jaroiten 2016-10-12 13:47

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 507744)
Vilket lag är du?

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 508289)
Söker hygglig RB i utbyte mot hygglig WR.

kan vara bra att skriva liga och lag

BroderH 2016-10-12 16:06

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 508291)
kan vara bra att skriva liga och lag

Knuckleheads liga 1

Harletun 2016-10-12 19:56

Trade
 
Som ovan så tar jag gärna emot förslag för RBs
Har 3st WR1 och 0.25 RB1, hehe.

Tyrell Williams mot något decent är också intressant.

Edit: är RG-knee i liga 1

mequei 2016-10-13 09:06

Jeremy Hill RB, Todd Gurley RB och Jordan Matthews WR är till salu. D Carr QB vill även han flytta :)
Vill någon uppgradera sitt D så är Seattle D inte omöjligt.

Kom med bud, högt som lågt :)

Edit: Liga 1 Quack Attack

Hata Skellefteå

Harletun 2016-10-26 19:00

Vi pratade ju om lite mer aktivitet så jag startade en Discord-kanal där man kan tjöta under matcher samt såklart under veckorna. Men det är främst under game time jag tänkte, t.ex garva åt sin motståndare som har en WR som tappar en TD-pass på 70 yards som leder till förlust och så vidare!

https://cdn0.vox-cdn.com/thumbor/GyS...ailphins.0.gif
Juste, det var ju min gubbe som gjorde det, var inte lika kul då...

I alla fall, länken till gruppen är: https://discord.gg/SZnZCea
Gruppen heter Sharps liga 1 men självklart får folk från båda grupperna va med!

så ni får ladda ner https://discordapp.com/ Funkar kanon både i mobil och på datorn så inga ursäkter att ni är ute och dricker, det finns alltid tid att såga!

jaroiten 2016-10-31 04:22

Dramatiskt avslut i toppstriden i liga 1 denna vecka mellan QB draw och Shkrelis Fanboys.

Dallas valde att inte kicka FG på 4th and 1 i OT utan scorade TD istället vilket blev ödesdigert för Qb draw som hade Cowboys kicker och förlorade med 3p.

Emeffeff 2016-11-09 20:27

Lite off topic men skulle vilja höra med några andra som kan amerikansk fotboll. Vad tror ni om NFC North? Har ett långtidsspel där som ser bra ut och funderar på om jag ska sälja eller inte. Personligen tycker jag det känns som Packers borde vara favoriter, men det verkar inte oddssättarna hålla med om.

BroderH 2016-11-09 21:06

En svår division som det har utvecklat sig. Packers var klara favoriter på förhand men har inte kommit upp i den klass man kan förvänta sig. Har ju dessutom en del skador på offense, främst bland running backs.

Vikings började ju grymt men har sett bedrövliga ut framåt på slutet.

Lions har flugit lite under radarn till 5-4 men är i grunden ett sämre lag än ovanstående två tycker jag.

Bears kan vi räkna bort.

Tycker att Packers har ett lite lättare schema kvar men är å andra sidan en match efter Vikings. Inte alls omöjligt att hela divisionen avgörs när dom möts i näst sista omgången. Jättesvårt att sia om utgången när båda är ur form för närvarande. Känns som en coin-flip just nu enligt mig. Tvingas jag välja någon sida så väljer jag Vikings (även om jag trodde att Packers skulle vinna Super Bowl innan säsongen).

Emeffeff 2016-11-09 23:17

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 510894)
En svår division som det har utvecklat sig. Packers var klara favoriter på förhand men har inte kommit upp i den klass man kan förvänta sig. Har ju dessutom en del skador på offense, främst bland running backs.

Vikings började ju grymt men har sett bedrövliga ut framåt på slutet.

Lions har flugit lite under radarn till 5-4 men är i grunden ett sämre lag än ovanstående två tycker jag.

Bears kan vi räkna bort.

Tycker att Packers har ett lite lättare schema kvar men är å andra sidan en match efter Vikings. Inte alls omöjligt att hela divisionen avgörs när dom möts i näst sista omgången. Jättesvårt att sia om utgången när båda är ur form för närvarande. Känns som en coin-flip just nu enligt mig. Tvingas jag välja någon sida så väljer jag Vikings (även om jag trodde att Packers skulle vinna Super Bowl innan säsongen).

Ja, Rodgers har ju sett värdelös ut i vissa matcher men ser ut som han kommit igång nu på slutet iaf. Vikings helt motsatt formkurva även om de hade en del motflyt mot Lions senast. Spelet jag sitter på är Lions till 300 gånger som har sjunkit till 5 nu efter vinsten senast. Det känns dock som de har haft mycket tur och jämfört med Vikings och ffa Packers så känns de klart sämre som du säger. Å andra sidan så har de tre hemmamatcher på de fyra kommande efter bye-week och möter bl.a. Jags och Bears. Lite vanskligt att sälja nu om de bara gör det någorlunda bra sen i de matcherna.

BroderH 2016-11-10 07:31

Ok, då förstår jag. Du kan ju möjligen vänta in en seger och sälja då. Jag tror inte dom vinner divisionen.

Arch 2016-11-10 19:19

Bears ser inte ut att kuna hota, Lions har statistiskt sett ligans sämsta passD tillsammans med Browns och bör ha svårare att vinna mer än två-tre matcher till med vinst mot Jax och Chi. De bör förlora till Packers igen, har en stor rematch och payback mot Vikings och matcher mot NO, NYG och DAL kommer att vara vilda och gå hur som helst, beroende på tur.

Vikings D är bra men deras offense har varit så seg. Packers har Rodgers vars tidiga problem såg ut att vara tillit med WRs och att han inte väntade tillräckligt länge för att de ska komma loss (enligt experters analyser i olika program). Iom Lacys skada, ingen RB, tvingas han passa mycket mer nu är ser iaf ut som om han hittade lite tillbaka till sina WRs.

Jag tror personligen att Lions kommer upp till max 8-9 vinster, medan jag förväntar mig minst 8 av både Packers och Vikings. Dock kommer det att bli mycket vilt och lite hur som helst.

Det känns lite för mycket om jag säger att det blir 40-40-20% om vem som vinner div. Tror det är närmare 35-35-30 och x300 pengar på 20-30% är ganska ok. Gambol? :drunk:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved