Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL Fantasy 2016 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/26839-nfl-fantasy-2016-a/)

Lazlo 2016-07-02 14:07

NFL Fantasy 2016
 
Ungefär 2 månader kvar till NFL säsongen drar igång. Det är lika bra att vara ute i god tid så då börjar vi med att kolla om det finns tillräckligt med intresse för en fantasyliga i NFL även denna säsongen, men det räknar jag med eftersom intresset var stort ifjol.


Arch tog hem första titeln med mig själv som den ständiga tvåan under 2013.

2014 vann Juret i en galet imponerande och förkrossande stil när han gick obesegrad genom hela skiten och det var ingen tvekan om att bästa laget vann, även om det var jämnt i finalen mot Adam.

Senaste säsongen var betydligt jämnare men Juret stod återigen som slutsegrare 2015 och tvåa blev jag själv ännu en gång.


Jag tycker att vi kör vidare på espn plattformen som vi använt tidigare då det känns bäst och enklast.

Insats kör vi väl på 1000kr som tidigare om inte majoriteten är av någon annan åsikt. Betalning innan draft och draftdatum får vi diskutera fram något som passar nära säsongstart.

Anmäl er genom att skriva här i tråden så fyller jag på med namnen på listan nedan i den ordningen ni anmäler er.

Blir det stort intresse och vi hamnar på ojämnt antal så att någon tvingas stå över så tycker jag att tidigare deltagare har förtur eftersom det är bättre att ha med folk som man vet att dom har skött sig tidigare istället för att plocka in nya där man tyvärr aldrig vet vad det blir.

Annars är det först till kvarn som gäller så det är bara att anmäla sig så snart som möjligt för att få en plats i ligan.

Sen får vi diskutera fram eventuella regel/schema/ligformat justeringar lite längre fram när vi vet om vi får ihop folk så att ligan blir av.


1. eddieh - båda
2. Lazlo - båda
3. Misär - båda
4. steen - standard+snake , endast en liga
5. Juret - båda
6. BroderH - standard, snake - båda om det krävs
7. jaroiten - båda
8. fatjake7 - ?
9. mequei - båda
10. Harletun - ?
11. Arch - endast high stakes ligan
12. SH - ppr + auction på allt som går
13. onilsson - ?
14. MonstersOfTheMidway - huvudligan främst, kanske båda?
15. Emeffeff - ligan med snakedraft, helst PPR
16. BroderH's Polare aka "Uffe den Tuffe" - en liga, vilken som
17. luggen77 - båda
18. MrPoker - allt , föredrar auction, PPR och roto
19. ExtraCheese - allt (var med 2014)

Lazlo 2016-07-02 14:13

Vi hade en del snack om att köra PPR till denna säsong. Eller till och med 2 ligor, 1 PPR och en standard. Vi får väl diskutera fram vad vi anser bäst och se hur mycket folk vi blir.

Personligen röstar jag för 2 ligor där jag vill delta i båda.

Vi lär oss lite mer för varje säsong som går eftersom nya små diskussioner kommer upp under resans gång.

Detta året så ska vi vara väldigt noga med att lotta draftordningen på ett sätt som alla är 100% nöjda med, om vi nu ska köra snakedraft.

Sen så får vi också komma överens om hur vi ska hantera eventuella trader under säsongens gång så att det är klart på förhand.

Alla eventuella funderingar som finns tar ni upp här i tråden så försöker vi klargöra allt innan ligan startar. Dyker det ändå upp någon diskussion under säsongen så får vi försöka lösa det på bästa sätt. Brukar inte vara några konstigheter.


Ligan har outhämtade prispengar från förra säsongen där jag försökt få kontakt med vinnaren utan att lyckats. Jag antar att personen kommer visa sig till denna säsongen och således också få ut sina prispengar. Om vinnaren aldrig claimar dessa pengarna så lägger vi till pengarna till årets pott så det blir lite juice och extra värde denna säsongen. :)

Misär 2016-07-02 14:33

Jag är gärna med i år igen.

Gärna två ligor och jag är gärna med i båda.

eddieh 2016-07-02 14:45

Har så mycket revansch att kräva från förra året ��

steen 2016-07-02 15:37

Jag är gärna med igen!

Juret 2016-07-02 18:36

Jag kör helst PPR, men är gärna med i båda om det finns såpass mycket intresse.

BroderH 2016-07-03 10:00

Jag är med, helst i en vanlig liga. Draften har väl alltid varit söndag innan kick-off? Lika bra att bestämma tid redan u. Ju närmare vi kommer desto svårare att hitta en tid.

BroderH 2016-07-03 10:20

Ska jag maila alla som var med ifjol?

jaroiten 2016-07-03 20:21

Jag är gärna med igen och gärna i båda om det skall spelas dubbelt! :)

fatjake7 2016-07-05 18:55

Jag är gärna med i år igen! Haha jag som inte fått pengarna! Skickar uppgifter senare idag! :)

mequei 2016-07-05 21:07

Skriv upp mig, jag är gärna med i båda om det blir två ligor

gide76 2016-07-06 08:01

Mequei tipsade mig om detta och jag är gärna med i båda ligorna.

Serj 2016-07-06 12:32

Jag var med förra året men frånsäger mig min plats i år pga. tidsbrist.

Harletun 2016-07-06 14:53

fantasy 2016
 
Jag är gärna med iår!

Lazlo 2016-07-06 15:20

Listan med anmälda är uppdaterad och vi lär ju få till minst 1 liga även i år eftersom intresset ganska omgående är stort. Riktigt roligt!


Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 496329)
Ska jag maila alla som var med ifjol?

Har aktiverat årets säsong och då såg jag att det automatiskt gick ut mail till alla som var med ifjol.


Verkar som intresset för 2 ligor är ganska stort så vi bör få till även en andra liga. Alla kanske inte alla vill vara med i båda ligorna men vi kan ju köra 1 liga med 14 lag och en annan liga med 10 lag om det nu blir så.

sjukstuga 2016-07-06 15:21

Det här är ju en väldigt dum fråga kanske, men hur fungerar det? Kan jag läsa regler någonstans?

Lazlo 2016-07-06 15:31

Citat:

Ursprungligen postat av sjukstuga (Inlägg 496615)
Det här är ju en väldigt dum fråga kanske, men hur fungerar det? Kan jag läsa regler någonstans?

Inga frågor är dumma, om man aldrig frågar så får man ju heller aldrig veta svaret på det man funderar på. :)

Kort och väldigt enkelt förklarat så innebär fantasy sports att man genom en draft (tur ordning) väljer spelare till sitt lag. Beroende på hur spelarna presterar på planen i dom riktiga matcherna så får man olika antal poäng till sitt lag. Det laget med spelarna som presterar bäst i matcherna och således också genererar mest poäng står tillslut som vinnare av fantasyligan.

Det finns garanterat mer ingående guider till hur det fungerar på alla dom stora amerikanska sportsidorna som har egna plattformer, ESPN och Yahoo t.ex. men jag har inte koll på någon guide på rak arm.

Arch 2016-07-06 15:49

Wow det var ett tag sen...tur jag fick mailet...jag är med såklart, båda ligor funkar. Eftersom det ser ut som om PPR blir första för en hel del, är nog enklast att köra pengar på vanlig liga och sen en PPR vid sidan om som är gratis

Men, oavsett är jag med och villig att krossa! ESPN tycker jag personligen bättre om

sjukstuga 2016-07-06 15:53

I och med att man spelar på en plattform, är det så att "sidan" också räknar ut poängställningen efter varje spelad omgång eller är det någon stackare som får sitta och göra det? :D Låter stenroligt!

Lazlo 2016-07-06 16:27

Citat:

Ursprungligen postat av sjukstuga (Inlägg 496620)
I och med att man spelar på en plattform, är det så att "sidan" också räknar ut poängställningen efter varje spelad omgång eller är det någon stackare som får sitta och göra det? :D Låter stenroligt!

Plattformen räknar ut allt och sköter det mesta. Det enda man själv behöver göra är att drafta och sen ställa in laget vecka för vecka. Om man vill så kan man också under säsongens gång både trejda spelare med andra lag eller plocka in spelare från "free agent" marknaden som inte redan tillhör något lag.

Om du vill vara med så rekommenderar jag dig att läsa på en del hur det fungerar så du känner att du har koll på det hela. Vi spelar ju om pengar och det är viktigt att alla som deltar är med och kör fullt ut hela säsongen, så därför är det bra om man har koll på vad det är man ger sig in i.

Det är riktigt roligt. :)

SH 2016-07-06 16:37

Jag är gärna med i ppr ligan :)

onilsson 2016-07-06 19:20

Jag är gärna med i år igen.

mequei 2016-07-06 19:25

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 496618)
Wow det var ett tag sen...tur jag fick mailet...jag är med såklart, båda ligor funkar. Eftersom det ser ut som om PPR blir första för en hel del, är nog enklast att köra pengar på vanlig liga och sen en PPR vid sidan om som är gratis

Men, oavsett är jag med och villig att krossa! ESPN tycker jag personligen bättre om

Personligen röstar jag på det är insatser i båda ligorna. Brukar väl bli mer seriöst när det är inblandat

Lazlo 2016-07-06 20:50

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 496686)
Personligen röstar jag på det är insatser i båda ligorna. Brukar väl bli mer seriöst när det är inblandat

Håller helt med. Tycker vi kör insats på båda ligorna om det nu blir två ligor. Finns tyvärr en stor risk att det blir dålig kvalitet på ligan om det är gratis.

Många har redan skrivit om dom vill vara med i en eller båda, ni som inte gjort det får gärna säga till hur ni tänkte göra. Har uppdaterat med allas önskemål i första inlägget.

BroderH 2016-07-06 22:30

Äh va fan, jag är med i båda även om jag aldrig spelat ppr. Är man snål om man tycker att vi kan splitta insatserna? Dvs 500 i varje liga?

MonstersOfTheMidway 2016-07-06 22:48

Hej,

Är hemskt gärna med i ligan, om det finns plats. Kör gärna båda.

Fick inte plats i fjol men hoppas på bättre tur i år. Har letat efter en seriös svensk liga med insats och hörde då om denna av en annan fantasy lirare. Har lirat fantasy i många år och började 2014 med insats. Tyvärr finns det en hel del som inte betalar osv men i fjol gick allt bra och jag vann 1 liga, blev runner-up i en annan och precis utanför slutspel i min tredje.

Som sagt, anmäler mig, insats i båda, helst standard men ppr funkar också. 1000:- / liga är inga problem.

Ha det bra!

/MonsterOfTheMidway

jaroiten 2016-07-07 11:09

Vet att jag redan förra året upprörde vissa med mina åsikter angående regler och så vidare. Och nu är jag här igen med en åsikt.. :p

Men jag tycker att ligan skall hållas till folk som faktiskt är eller har varit aktiva på Sharps.se och inte nyreggade konton med ett fåtal inlägg.

Trist om man attraherar massa fantasyrävar som bara är ute efter att sno pengar från oss lite mindre erfarna rookies. Med det sagt så är jag ändå med i båda ligor oavsett. :p Men vore roligt om det skiljde lite mer på ligorna än bara PPR eller inte PPR. Kanske kan köra auktionsdraft i PPR ligan t.ex.?

BroderH 2016-07-07 13:28

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 496780)
Vet att jag redan förra året upprörde vissa med mina åsikter angående regler och så vidare. Och nu är jag här igen med en åsikt.. :p

Men jag tycker att ligan skall hållas till folk som faktiskt är eller har varit aktiva på Sharps.se och inte nyreggade konton med ett fåtal inlägg.

Trist om man attraherar massa fantasyrävar som bara är ute efter att sno pengar från oss lite mindre erfarna rookies. Med det sagt så är jag ändå med i båda ligor oavsett. :p Men vore roligt om det skiljde lite mer på ligorna än bara PPR eller inte PPR. Kanske kan köra auktionsdraft i PPR ligan t.ex.?

Jag har inga problem med att nytt folk kommer in. Det är inte helt lätt att rekrytera till fantasyligor i Sverige, så jag tycker ju fler desto roligare.

Däremot tycker jag att du har en poäng i att skilja ligorna åt. Jag skulle föredra att standardligan är som den alltid varit, dvs med vanligt draft och sammar regler som tidigare.

PPR-ligan kan vi testa lite andra grejer, som t ex auktionsdraft.

Det är vad jag tycker i alla fall. Sen tycker jag fortfarande att vi bör sätta draftdatum redan nu så alla har det klart. Ju närmare vi kommer desto svårare är det att hitta datum. Sen bör alla också ha betalat innan draften så man inte bara struntar i det.

eddieh 2016-07-07 13:29

Båda ligorna. 500 eller 1000 i insats spelar ingen roll.

Lazlo 2016-07-07 14:19

Jag har inte heller problem med att nytt folk kommer in, bara kul om vi blir flera. Som BroderH säger så brukar det kunna vara svårt att få ihop något så vi ska nog ta vara på att intresset verkar vara så pass högt som det är nu.

Alla ligger väl på olika nivå, även vi som hållit till på sharps tidigare så att exkludera nya medlemmar behöver inte innebära att vi jämnar ut nivån. Arch har ju hållit på betydligt längre än mig själv med fantasyn (ändå krossar jag honom varenda gång:innocent:), Juret verkar ju ha en rätt bra strategi också och då skulle ju inte dom heller får vara med mot oss "rookies" om man tänker så.

Nu för tiden håller väl typ ingen till på sharps förutom i travdelen så det är ju inte speciellt troligt att en NFL intresserad person skulle registrera sig här av någon annan anledning än att just vara med i fantasyn. Så skulle vi exkludera nya medlemmar så skulle ju ligan dö ut tillslut eftersom det är nog ingen ny medlem som reggat sig senaste året för att snacka NFL här.

Ser man sig själv som "mindre erfaren rookie" så kan man ju ändra på det genom att lägga ner det antalet timmar som krävs för att man ska känna sig bättre och ha koll på allting. Finns ju oändligt med guider, information och dylikt som man kan läsa och prova på inför fantasyn så att man är lika säker som veteranerna.

Själv kommer jag fortsätta vara "rookie" och se det hela som en rolig grej som i slutändan har en hel del slump som avgör vem som vinner. Jag har inget problem med att någon annan kört 10 säsonger mer än mig eftersom jag kommer vinna ändå. :evilgrin39:


Håller dock med om att vi kan prova lite olika upplägg i ligorna. Olika drafter, och kanske olika format. Den ena kör vi H2H och den andra roto kanske? Jag har själv aldrig kört roto men kanske kan vara dags att testa.

Jag tycker vi kör 1000 kr per liga och drafter får vi ta sista veckan innan premiären. 4-5-6-7 september känns väl som draftdatum att sikta på eftersom premiären är natten till 9 september och sista försäsongsmatcherna spelas 2 september.

Vi kan iaf spika att det blir 2 ligor nu eftersom vi har 10 stycken som anmält intresse för 2 ligor. Sen får vi se exakt hur många deltagare det blir per liga.

Emeffeff 2016-07-07 14:20

Har aldrig kört fantasy tidigare men är gärna med om det finns plats. Helst i PPR-ligan.

Juret 2016-07-07 18:10

Gärna auction!

MonstersOfTheMidway 2016-07-07 19:57

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 496780)
Vet att jag redan förra året upprörde vissa med mina åsikter angående regler och så vidare. Och nu är jag här igen med en åsikt.. :p

Men jag tycker att ligan skall hållas till folk som faktiskt är eller har varit aktiva på Sharps.se och inte nyreggade konton med ett fåtal inlägg.

Trist om man attraherar massa fantasyrävar som bara är ute efter att sno pengar från oss lite mindre erfarna rookies. Med det sagt så är jag ändå med i båda ligor oavsett. :p Men vore roligt om det skiljde lite mer på ligorna än bara PPR eller inte PPR. Kanske kan köra auktionsdraft i PPR ligan t.ex.?

Hej J,

Åsikter är väl bra? Tråkigt om alla bara varit tysta och accepterat allt. Det är ju med åsikter man kanske får en bättre liga, får fram bra synpunkter och annat smått och gott.

Då din inlägg verkar vara ett svar på min ansökan så måste jag ju givetvis kommentera.

Att man ska ha en massa posts på Sharp är väl totalt ointressant? Är det antal posts som visar om man är seriös, duktig och mer accepterad? Jag har aldrig varit på Sharp tidigare då jag inte haft det behovet. Det är som Lazlo skriver, att det är svårt att hitta svenska fantasy ligor och då exkludera alla som inte har en massa posts på ett forum som Sharp? Näh, du, kom igen.

Antal inlägg har inget med saken att göra. Jag är här för att jag älskar NFL och andas fantasy varje dag. Det borde väl bara det som betyder något?

Det med fantasyrävar...du gav mig ett gott skratt. Är inte detta en liga som strävar efter att vara bra? Att ha bra matcher och duktiga spelare?

Det jag hört om denna liga är att den är väldigt bra, seriös, skoj och trevliga spelare. Menar du då att "mindre erfarna rookies" betyder att spelarna här har "bye" spelare in sina line-ups, tar inte bort skadade innan match osv?

För mig är en liga, som har en rätt så hög insats väldigt erfaren och seriös. Vill du att det bara ska vara dåliga spelare i ligan eller? Är inte konkurrens bra?

För mig är bra spelare jätte viktigt, hur roligt är det att lägga ner timmar, ofta varje dag, när man möter spelare som inte varit aktiva på veckor osv. De anmälde sig och sket sedan i det.

Men jag kanske har missuppfattat vad detta var för liga. Jag lägger ofta ett par timmar om dagen för mitt lag, research, underlag, väder osv. Ska jag bli exkluderad en liga för att jag älskar fantasy?

Jag ser det inte som att sno Era pengar, jag ser detta som en rättvis tävling med likasinnade fantasy spelare. Ett gäng att ha roligt med, smack talks och tuffa matcher.

Jag hoppas verkligen jag kommer med, för nu har du en rival Jaroiten, en som du säkert vill besegra extra mkt =)

Det bjuder jag på! Åsikter har jag gott om och du och jag kommer säkert har sjukt roligt.

Lazlo och övriga:
Kanske lämpligt att ha en liga med mindre insats, för de som kanske inte har mkt tid för fantasy etc och kanske inte tar det lika "allvarligt" som andra. En liga med typ 500kr insats då.

Sedan kan man kanske ha en "super" liga där de som verkligen lägger ner tid fightas, där insatsen kanske tom är ngt mer. 2.500kr kanske?

Det är bara förslag rätt ut i luften.

Jag kör helst standard, snake.

Nu blir det fotboll.

Vi hörs!

MVH / J

BroderH 2016-07-08 10:00

Rätt inställning Monstersofthemidway! Du är varmt välkommen!

BroderH 2016-07-19 11:44

Lyfter väl upp denna tråd igen. Har en polare som vill vara med. Han reggade sig här men kunde tydligen inte posta i tråden. Vad göra?

MonstersOfTheMidway 2016-07-19 22:32

Hej B,

Hände mig också, kunde inte posta så tillslut tog jag kontakt med en ansvarig på forumet som löste det. Var lite surt då jag "tappade" anmälningsplatsen från typ nr 8 till 15, precis utanför en 14 man liga ;)

Så be din polare skicka ett PM till ngn ansvarig, jag skrev till boozt, mest aktiv han.

Lycka till!

Lazlo 2016-07-20 19:40

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 498242)
Lyfter väl upp denna tråd igen. Har en polare som vill vara med. Han reggade sig här men kunde tydligen inte posta i tråden. Vad göra?

Det är inga problem. Jag lägger till din polare som näste man i anmälningslistan och om det blir en plats ledig till honom så kan väl du få tag i hans mail för inbjudan?

Jag tänkte att jag håller anmälan öppen juli ut innan vi börjar formera ligorna med antal lag, draftdatum, regler och så vidare.

Det är ju dock helt klart att vi får till 2 ligor detta året (standard+PPR) eftersom vi har minst 10 deltagare per liga, sen får vi se exakt hur många lag det blir per liga.

Trist att du föll ner i listan på grund av att du inte kunde skriva och anmäla dig direkt MonstersOfTheMidway, men jag tror nog att det ska lösa sig med plats även till dig. Alla 14 före dig har ju inte anmält intresse för båda ligorna och i regel så brukar det försvinna någon innan det hela drar igång.

eddieh 2016-07-20 22:41

Kul att det blev sånt gensvar snabbt här i tråden. Ser framemot att delta i två ligor. Som nörd ser jag gärna att draftordningen lottas i god tid så man kan förbereda sig på bästa sätt. Förra året lottades det samma dag som draften om jag inte minns fel. Alldeles för sent i mitt tycke.

jaroiten 2016-07-20 23:59

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 498414)
Kul att det blev sånt gensvar snabbt här i tråden. Ser framemot att delta i två ligor. Som nörd ser jag gärna att draftordningen lottas i god tid så man kan förbereda sig på bästa sätt. Förra året lottades det samma dag som draften om jag inte minns fel. Alldeles för sent i mitt tycke.

Förra året lottades det väl innan? Random.org användes väl? Hursomhelst så bryr jag mig inte när lottningen sker bara den sker utan möjlighet för mygel speciellt nu när folks kompisar osv ska vara med. :p Tror inte det var något mygel förra året, men chansen till att kunna göra det bör elimineras för att inte väcka misstanke.

Om https://www.random.org skall användas i år igen tycker jag att lottningssidan borde läggas ut några dagar innan själva lottningen utförs. :p

BroderH 2016-07-21 08:12

Finns det något sätt att helt eliminera fuskmisstankar? Funderar på om det går att använda lottodragningen på tv? Alla får välja varsitt nummer, första dragna numret får plats 1 osv. De nummer som inte dras går vidare till nästa lottodragning. Det är ju fyra lottodragningar i veckan så med lite framförhållning borde det funka.

Alt. Kenodragningen som går varje dag.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved