Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL Fantasy 2016 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/26839-nfl-fantasy-2016-a/)

steen 2016-11-16 15:56

Tjena grabbar!
Booker och Gronk till salu i ett paket. Vill ha tillbaka RB och TE som kan spela denna vecka. Gäller Matte Ice i liga 1.
Mvh

jaroiten 2016-11-16 20:30

Citat:

To: Om A-ha (FATJ) - Jacob Gillstrom
From: Matte Ice (STEE) - Mathias Steen

FATJ trades
Colin Kaepernick, SF QB
Carson Palmer, Ari QB

STEE trades
Cam Newton, Car QB
OMG :O

mequei 2016-11-16 20:41

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 511482)
OMG :O

Ok, jag borde inte kommentera trades, men varför???

fatjake7 2016-11-16 21:27

Det kanske borde förklaras! Den ingår egentligen i den andra traden men eftersom Cam spelar på torsdag så hade inte traden gått igenom förrän på tisdag.

fatjake7 2016-11-16 21:29

Och han ville såklart få igenom traden innan helgen eftersom gronkowski och booker inte spelar.

jaroiten 2016-11-16 22:12

Citat:

Ursprungligen postat av fatjake7 (Inlägg 511520)
Det kanske borde förklaras! Den ingår egentligen i den andra traden men eftersom Cam spelar på torsdag så hade inte traden gått igenom förrän på tisdag.

Ok, ja det förklarar ju saken. Rätt uppenbart att den som får CAM våldtar rätt så hårt om det inte är andra delar med också.

Harletun 2016-11-17 00:12

Matt Ryan eller Rivers till salu!
Behöver bra WR till helgen.

BroderH 2016-11-24 22:41

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 510895)
Ja, Rodgers har ju sett värdelös ut i vissa matcher men ser ut som han kommit igång nu på slutet iaf. Vikings helt motsatt formkurva även om de hade en del motflyt mot Lions senast. Spelet jag sitter på är Lions till 300 gånger som har sjunkit till 5 nu efter vinsten senast. Det känns dock som de har haft mycket tur och jämfört med Vikings och ffa Packers så känns de klart sämre som du säger. Å andra sidan så har de tre hemmamatcher på de fyra kommande efter bye-week och möter bl.a. Jags och Bears. Lite vanskligt att sälja nu om de bara gör det någorlunda bra sen i de matcherna.

Hoppas du inte sålde!

Emeffeff 2016-11-25 02:49

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 512257)
Hoppas du inte sålde!

Hehe, sålde halva spelet tyvärr. Som tur var gick det inte att få in mer än så. Har fortfarande kvar 15k vinst om Lions tar det så blev ett litet jubel där på Bradfords interception i slutet trots allt.

jaroiten 2016-12-05 23:20

Fick mycket hat preseason. Särskilt av Midway, gött att knipa serievinsten i Liga 1 då strax före just honom. Även flest gjorda poäng. :) Det var väl pris för det?

Inte gått lika bra i liga 2 även fast jag i alla fall fixade slutspel med två raka vinster på slutet. Rätt med grundserien, men är lite rädd för att det blir 0-2 i playoffs. Hur känner ni säsongen har gått?

Arch 2016-12-06 13:24

Jag har missat alla mina "moves" men vafan, kommer att sitta Rodgers en gång till, höll Dalton hela den här tiden för hans CLE matchup. Barkley såg riktigt bra ut i första matchen, den andra var uselt värder och DET passD är också mycket svag...men Red Rifle has the floor!

Tänka sig att bänka #1 QB...geez...men Laz har Nelson såååå...fu Laz...suger röv att förlora AJ också, men det finns dem som har det värre...

fatjake7 2016-12-06 19:14

Kommer traden ens gå igenom? Sista dagen för att den ens ska genomföras är väl imorgon? Lite märklig trade men antar att det finns en tanke med den ;)

fatjake7 2016-12-06 19:15

Liga 1 snackar jag om.

BroderH 2016-12-06 20:36

Man får väl vara nöjda att man hankade sig fram till slutspel...Har förlorat några matcher pga dåliga val av mig, några pga byeweeks och några på att mina spelare inte levererat trots bra matchups.

Nu siktar och räknar jag med att vinna tre raka!

fatjake7 2016-12-07 02:00

Någon som kan berätta lite hur det går i liga 2? kan man få en print på tabellen? :)

MonstersOfTheMidway 2016-12-08 13:01

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 513124)
Fick mycket hat preseason. Särskilt av Midway, gött att knipa serievinsten i Liga 1 då strax före just honom. Även flest gjorda poäng. :) Det var väl pris för det?

Inte gått lika bra i liga 2 även fast jag i alla fall fixade slutspel med två raka vinster på slutet. Rätt med grundserien, men är lite rädd för att det blir 0-2 i playoffs. Hur känner ni säsongen har gått?

Nja, nu ska vi inte överdriva min gode man. Jag har bara kärlek gentemot dig och inget hat alls :cheers:

Men det är ju klart att det skulle vara du av alla som precis slog mig! Det svider lite...men...jaja...:thumbup:

Oavsett att vi inte kanske alltid hade samma åsikter så är du en av de i ligan som jag respekterat mest, eftersom du vågar, som jag, ifrågasätta och är inte rädd för att starta en debatt.

Sharp1:

En helt OK säsong. Som vanligt så lägger jag mest fokus på Dst och K och det har gett resultat. Jag är inte så beroende av att mina WR1, RB1 etc. presterar när K och Dst ger mig WR1 poäng.

Mina RB har varit bra, TE, K, och Dst likaså. QB har väl varit lite så och så med men mina WR har varit under all kritik. Vi snackar WR3-4 på alla mina WR. Det är inte bra!

Sharp2:

Vart ska man börja, vilken skit säsong, en av de lägsta totala poängen, inga bra RB, skador, inga bra WR, etc, etc.

Helt otroligt att jag gick till slutspel med en poäng på ca 80 per match. Det enda som hjälpte mig var att mina motståndare, vecka efter vecka gjorde sin sämsta match, alltid mot mig. Har även en av de lägsta totalen mot mig så det räddade ju mig.

Det har varit en sjukt intressant säsong och är mycket imponerad av alla managers. I många ligor jag varit med i har waivers varit en guldgruva men här, Ni har verkligen rensat allt som går att rensa. Alla är aktiva där och man har verkligen inte fått de på waivers som man velat.

Nu är det slutspel. Lycka till alla!

@fatjake
Här borde du kunna se standings!

http://games.espn.com/ffl/standings?...&seasonId=2016

Ha det!

/MoTM

MonstersOfTheMidway 2016-12-08 13:30

Citat:

Ursprungligen postat av fatjake7 (Inlägg 513147)
Kommer traden ens gå igenom? Sista dagen för att den ens ska genomföras är väl imorgon? Lite märklig trade men antar att det finns en tanke med den ;)

@fatjake

Förmodar att du syftar på min trade? Eller?

Jo, den kan verka vara märkligt, speciellt till min ärkerival men jag har absolut ingen nytta av Jennings eller Dak.

Nu fick jag en WR2 som kommer överraska i slutspelet. Han är min "Hightower", som räddade mig ifjol och vann mitt ett par mästerskap. Då jag har problem på WR sidan så var jag tvungen att ta en risk.

/MoTM

Arch 2016-12-08 21:03

Nån som vill hjälpa mig? Nu när Earl Thomas är borta för säsongen och den fule, no good cheat Laz startar Jordy....spelar ni Rodgers mot SEA eller Dalton mot CLE som kommer från BYE och har Hue Jackson (ex Bengals off coord) som coach i det som väntas vara "lätt" snö värder?
Vågar ni starta Forsett som är väl bekant med Kubiaks playbook sen Baltimore dagar (som off coord) och med tanke på allt snack och diss som Booker fick senaste veckan för sitt usla spel eller Ingram som hade set-back med skador och går upp mot ett bättre spelande TB defense?

Och med ni...så menar jag Eddie...och med hjälpa menar jag kunna fade-a...still luv you bruh :drunk:

KÄMPAA EDDIEEE!!

(host)
(host)

SH 2016-12-08 22:33

Spela bästa QBn i fantasy eller Dalton som inte kastat för mer än 2 TD i en enda match hela säsongen. Känns inte som så svårt beslut? (=

Ingram eller Forsett som blivit waivad/cuttad 3 olika gånger i år för att han helt enkelt inte räcker till. Inte läge för fancy play syndrome i slutspelet, kör på dina stabila grabbar.

Arch 2016-12-09 00:06

bara 20 inlägg? Laz, jag faller inte för dina cheating fasoner!! Dalton och Forsett ALL THE WAY!!

Emeffeff 2016-12-11 18:32

Kul när man Julio Jones och Theo Riddick i båda sina lag... :thumbup: :thumbup: :thumbup:

jaroiten 2016-12-13 00:57

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 505198)
Och grattis Jaroiten till förlusten, nu har du en bra waiverposition ;)

Grattis BroderH till förlusten i slutspelet. Nu har du gott om tid för att planera inför nästa år. :cheers:

Harletun 2016-12-13 01:39

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 513896)
Grattis BroderH till förlusten i slutspelet. Nu har du gott om tid för att planera inför nästa år. :cheers:

Haha snacka om bitter människa som väntat på tillfälle för ge svar på en kommentar ingen annan kommer ihåg förutom du.

jaroiten 2016-12-13 03:26

Citat:

Ursprungligen postat av Harletun (Inlägg 513900)
Haha snacka om bitter människa som väntat på tillfälle för ge svar på en kommentar ingen annan kommer ihåg förutom du.

Det är inte direkt konstigt om ingen annan kommer ihåg den kommentaren då den var var rätt poänglös, trist och framförallt riktad mot mig. Jag kom inte ens ihåg den själv. Fann den dock nu när jag bläddra bakåt i tråden i hopp om att hitta vad jag skulle vinna för mina prestationer i årets liga.

Kändes dock som ett ypperligt tillfälle att påpeka hur pass oviktig w1 är, jag vann grundserien och gjorde mest poäng trots att jag förlorade w1 precis som planerat. Sen passade det extra bra då jag själv fick knocka ut BroderH trots att jag lirade utan QB, flex och kicker.

Kul att du valde att kommentera den :cheers:, hoppas du har det kul i losers bracket.

Harletun 2016-12-13 07:58

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 513905)
Det är inte direkt konstigt om ingen annan kommer ihåg den kommentaren då den var var rätt poänglös, trist och framförallt riktad mot mig. Jag kom inte ens ihåg den själv. Fann den dock nu när jag bläddra bakåt i tråden i hopp om att hitta vad jag skulle vinna för mina prestationer i årets liga.

Kändes dock som ett ypperligt tillfälle att påpeka hur pass oviktig w1 är, jag vann grundserien och gjorde mest poäng trots att jag förlorade w1 precis som planerat. Sen passade det extra bra då jag själv fick knocka ut BroderH trots att jag lirade utan QB, flex och kicker.

Kul att du valde att kommentera den :cheers:, hoppas du har det kul i losers bracket.

Haha att du var barnslig och långsynt i ditt sätt att kommentera har vi redan konstaterat. Jah trodde däremot inte att du var dum. Att du ens trodde att BroderHs kommentar betydde något annat än att det var skämt om att du skulle lägga dig första matcherna p.g.a waiver-systemet. Har du en studdig attityd, vilket jag inte har problem med, så får du skaffa bättre psyke.

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 513905)
gjorde mest poäng trots att jag förlorade w1 precis som planerat.

Bravo! Snyggt sätt att "försöka" förlora på... pfft

jaroiten 2016-12-13 14:04

Patetiskt att du inte kan diskutera utan att gå till personangrepp. Men intressant att du och dig (eller vilka menar du med vi?) tror er ha så bra koll på vem jag är. Men haters gonna hate.

BroderH 2016-12-13 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 513920)
Patetiskt att du inte kan diskutera utan att gå till personangrepp. Men intressant att du och dig (eller vilka menar du med vi?) tror er ha så bra koll på vem jag är. Men haters gonna hate.

Du kan ju knappast sticka under stol med att du har en retsam och överlägsen ton i alla inlägg du skriver, oavsett om det gäller fantasy eller inte.

jaroiten 2016-12-13 15:31

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 513921)
Du kan ju knappast sticka under stol med att du har en retsam och överlägsen ton i alla inlägg du skriver, oavsett om det gäller fantasy eller inte.

Nej det håller jag inte med om. Men visst här i fantasytråden kör jag den stilen till stor grad då jag tycker att smack talk ger en extra krydda till spelet. Men jag har fortfarande möjlighet att hålla isär sak och person.

mequei 2016-12-13 18:12

Sätt punkt nu eller ta det via PM!

MonstersOfTheMidway 2016-12-13 18:26

@jaroiten...oavsett att vi inte alltid varit på samma sida så har jag respekterat dig som person. Som fantasy person i ligan är du en jäkla tomte, som man skulle kunna strypa, som Homer gör med Bart ( fantasy ironi/smack talk, bara så vi gör det klart redan nu haha)...men det är din charm och en del av fantasy MSF. Det är inte du som person och en del av hela smack talk jargongen.

Sedan kan jag absolut förstå att vissa inte gillar den typen av fantasy personer...som slänger saker i ansiktet på en, speciellt när det går bra. Det kan ju uppfattas fel.

Jag personligen bryr mig inte alls utan tycker mest det är intressant, för då kan jag skjuta tillbaka.

Dock så tycker jag att smack talken har varit nästan helt osynlig. Även i våra matcher så har jag tackat för matchen och önskat dig lycka till...utan att få respons. Det däremot, ogillar jag starkt. Att man inte kan önska varandra lycka till och visa en sportslig sida är svagt enligt mig. Oavsett hur mina matcher har gått har jag ALLTID tackat för matchen och önskat min motståndare lycka till. Det är inte mkt begärt tycker jag. ( Gäller ju självklart alla som inte visat den sidan )

Men oavsett så tycker jag att samtliga i Sharp 1 och Sharp 2 har varit grymt härliga och roliga. Sharp 2 har varit lite tyst men det kan man kanske förstå, fokus har väl legat på Sharp 1.

Jag vill därför önska alla härliga tomtar en jäkla god jul och tack för en grym säsong. Jag är imponerad av Er alla och tycker Ni är grymt goa gubbar.

Ser fram emot att slåss med Er igen nästa år och hoppas på mer smack talk mellan oss.

Jag tror att både Adam, Martin och alla andra förstår att detta är en del av jargonen och att ingen är en dålig eller jävlig person.

Det är bara som en fin morot...att vilja besegra mina nemesis ännu mer.

Jag har varit med i många ligor genom åren och kan utan tvekan säga att denna varit grymt bra. I många ligor så fuskas det, det görs saker av "ledaren" som är tveksamt och det är jävligt dålig ton i de flesta inlägg.

Nu ser vi framemot round2 och vi passar på att önska alla lycka till!

Kör hårt nu!

Och det är min punkt. =)

jaroiten 2016-12-19 02:07

http://cache.boston.com/bonzai-fba/G...95857_8780.jpg

Arch 2016-12-19 02:51

Yawn. :sleep: :sleep:

Nästa gång, våga vara lustig innan matchen är över lol

fatjake7 2016-12-19 04:25

http:////thechive.files.wordpress.co...rip=info&w=600

fatjake7 2016-12-24 22:11

Hahaha fy fan vad du lottade in theilen! Det är helt klart ditt år!

jaroiten 2016-12-25 19:29

Ja honom hade jag flyt med. Men det har ju varit min strategi hela säsongen. Satsa hårt på RBs och lita på WR chansningar. Men ännu leder Monsters med 3p. Men Justin Tucker borde fixa biffen ikväll får vi hoppas, för de goda brukar alltid segra till slut. :-)

MonstersOfTheMidway 2016-12-26 10:45

:cry:

Ett stort grattis till MSF, Sharp 1 och SH Sharp 2. Värdiga vinnare absolut. Jag hoppas få revansch, speciellt mot MSF, kanske redan 2017? Grattis även till Er andra, för en bra och intressant säsong...och framför allt tack för alla härliga drabbningar och matcher.

Stort tack till Lazlo som skött ligorna utmärkt. Stort tack till alla seriösa spelare, såg ingen bye och ingen som gav upp. Det är unikt att ha 2st 14lags ligor där alla är aktiva och ingen slutar mid season. Eloge till Er alla.

Tack för att jag fick äran att vara med och jag hoppas verkligen det blir en fortsättning. Ni är ett grymt gäng och detta är nog bara början. Utveckling av ligan, live draft på plats hos någon, ja, möjligheterna är många.

Jag hoppas verkligen vi tar ligan till nästa nivå 2017 och utvecklar de punkter som vi kanske inte alla är nöjda med. Jag har en säck full med idéer men det tar vi framåt våren. Jag tror att vi kan få ett 2017 som är extra grymt. Varför inte krydda det lite med högre insats, byte till NFL.com fantasy, IDP etc. Men som sagt, det återkommer jag till. Jag kommer ge förslag och givetvis så hoppas jag att vi kanske gör en del ändringar som ger ligan det där lilla extra. Att utveckla en liga varje år är något väldigt positivt och gör att man får lite extra tändvätska varje år. IDP är något jag har en stor kärlek till. Dst är också en viktigt del i fantasy världen.

Sharp 1 & 2 ska ju vara ligan som alla vill vara med i, ligan som alla pratar om och som är utan tvekan Sveriges bästa och roligaste liga. NFL Supporter har ju idag en "VIP" liga som jag tycker vi ska överträffa =)

Men självklart ska skoj och "allvaret" vara på en bra nivå så vi inte skrämmer bort några. Alla är välkomna givetvis, kunnig och mindre kunnig. Det är ju charmen.

Ha ett grymt nyår och jag hoppas som sagt att vi ses igen nästa år. Trots att Ni kanske vill bli av med mig och mina "monolog" smack talks så tror jag nog att jag har varit en person som Ni inte har ogillat allt för mkt. =)

Ännu en gång, grattis till MSF och SH och alla Er andra. Extra stort tack till Lazlo som skött detta bra. ( Förutom nu då när han sitter på Bali och skrattar gott...men oroa Er inte...vi vet vart hans brevlåda bor!!! ) ;)

Tack och vi ses! :rolleyes:

MVH / MoTM

Arch 2016-12-27 00:48

Det var rätt så kul, synd bara att min hårdaste matchups över hela laget kom alla förra veckan, plus skador och sånt. Tyvärr hade jag inte så mycket tid som jag hade önskat för att kunna starta beef här och där , men allt i allt, kändes rätt roligt att ha saker att kolla under helgerna

God Jul och Gött Nytt år önskar jag till alla...booze, women and rock'n'roll baby

MrPoker 2016-12-27 10:34

Japp, roligt var det.

Tack alla!

Såg bra ut u grundserien med överlägset mest poäng och 11-2, men snubblade direkt i slutspelet. Bara att borsta av gruset och ta nya tag. Jag är med på allt nästa år.

mequei 2016-12-27 19:41

Hur cashar man in vinsterna?
Blev tvåa i Liga 2 och tror jag vann Looserbracket i Liga 1 där vi hade pyntat en slant

SH 2016-12-27 20:20

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 515102)
Hur cashar man in vinsterna?
Blev tvåa i Liga 2 och tror jag vann Looserbracket i Liga 1 där vi hade pyntat en slant

tryck på cashoutknappen på espn bara så får du in pengarna på banken inom 2-5 arbetsdagar.