Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Baseball (https://www.sharps.se/forums/baseball/)
-   -   MLB Fantasy 2012 (https://www.sharps.se/forums/baseball/10808-mlb-fantasy-2012-a/)

Avej 2012-02-28 21:46

Citat:

Ursprungligen postat av isbjorn (Inlägg 173347)
Kan båda men tar hellre en sleten Måndag kväll än Söndagen.

Finns det någonstans man kan läsa om hur draft och allting går till? Är helt grön på detta.

http://games.espn.go.com/flb/mockdraftlobby

Där kan du göra mock-drafts och se hur det funkar.
Vi har alltså Auction som draft type.

Lemasive 2012-02-28 21:48

Isbjorn såhär går det till...


Lag 1 i turordningen nominerar en spelare, vi kan säga Kemp.

Då är alla fria att bjuda på honom, du kommer ha 260$ totalt och den som nominerar spelaren bjuder automatiskt 1$ vid nomineringen. Sedan kommer man ha 30 sekunder att bjuda på en spelare, och bjuder någon mellan 15-1 sekund kommer tiden bumpas tillbaka till 15 sekunder för att ge alla tid att reagera.

Den som har högst bud i slutet vinner spelaren för det priset.

Boone Nominerar Dunn för 1$
Avej bids 32$
Qirren bids 33$
Avej bids 34$

Inga fler bud

Avej vinner Dunn för 34$

Edit : 300$ och 10 sekunder bumpas det till i vår liga.

isbjorn 2012-02-28 22:27

Hur funkar det sen när ligan är igång då? Kan man byta ut spelare osv? Det här med draften är ju lite roligt. Testade lite mockdraft :)

Qirren 2012-02-28 23:02

Citat:

Ursprungligen postat av isbjorn (Inlägg 173354)
Hur funkar det sen när ligan är igång då? Kan man byta ut spelare osv? Det här med draften är ju lite roligt. Testade lite mockdraft :)

Du kan adda spelare fritt från FA, eller tradea med andra lag i ligan.

isbjorn 2012-02-28 23:50

"BE" är den bench eller? Kan man byta in dem när man vill inför en omgång? Och man får inte poäng för spelare som är be eller?

RizZla 2012-02-29 00:22

Citat:

Ursprungligen postat av isbjorn (Inlägg 173359)
"BE" är den bench eller? Kan man byta in dem när man vill inför en omgång? Och man får inte poäng för spelare som är be eller?

Ja, BE är bench. Ja, du kan byta i lineupen dagligen inför varje match. Nej, inga poäng för de som sitter på bänken när matchen spelas.

Arch 2012-02-29 09:04

Är det bara jag som tycker att om vi ska ha 500kr inträde så ska vi inte ha några totala newbies med ? (inget illa menat)

Lazlo 2012-02-29 11:28

Kan hålla med om att det kan vara bra att ha cats och regler klart iaf en vecka innan draften så man kan lägga upp hur man ska drafta, men när vi då bestämmer draft datum så kan vi helt enkelt sätta oss alla i chatten på datumet en vecka innan det och bestämma allt.

Jag tycker det är dumt att ha det en fredag eller lördag kväll för är det någon gång folk gör något annat så brukar det vanligtvis vara just då. Jag kan i stort sett när som helst men helst inte fre-lör och sen gärna på kvällen och inte mitt på dagen.

Angående newbies så är det väl både ja och nej. Insatsen höjer ju nivån vilket gör för min del att det spelar ingen roll om alla ni andra skiter i draften och sen aldrig ställer in era lag, då får ni bara punga ut 5k eller vad det blir sen när det är över och lättare pengar än så finns det ju inte. Samtidigt så blir det ju inte bra om någon lyckas blåsa en newbie på en trade som gör att hela ligan avgörs på det men antar att man kommer kunna neka taskiga trades innan de går igenom. Så känner nån nyfiken nybörjare för att betala 500 kr och vara med oss och leka fantasy så får de gärna donera pengar till kassan och sen fajtas om segern, vem vet det kanske blir succé för rookien!? Tycker det är roligare ju fler vi blir och vi har nog inte så många erfarna fantasy lirare att välja på här. Någon gång ska vara den första så det är bara att köra på bara man är införstådd med att det är insats och den ska betalas hur det än går och man kan inte tröttna efter 2 veckor.

isbjorn 2012-02-29 12:25

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 173381)
Är det bara jag som tycker att om vi ska ha 500kr inträde så ska vi inte ha några totala newbies med ? (inget illa menat)

Jag är villig att betala 500kr. Så den här newben blir ni inte av med :evilgrin39:

Dock bara newb på fantasy, inte mlb.

Boone 2012-02-29 13:29

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 173381)
Är det bara jag som tycker att om vi ska ha 500kr inträde så ska vi inte ha några totala newbies med ? (inget illa menat)

Tror inte vi kan bli av med Lemasive så lätt. :no:

RizZla 2012-02-29 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av isbjorn (Inlägg 173401)
Jag är villig att betala 500kr. Så den här newben blir ni inte av med :evilgrin39:

Dock bara newb på fantasy, inte mlb.

Du får gärna komma in till #fantasy på IRCen och surra lite med frågor och så.

Avej 2012-03-04 05:20

Oke nytt draft datum.

Söndag 18e mars 15:00 var gärna där 15 minuter innan.

Avej 2012-03-11 20:53

Ok en tulpanätare kunde ej på nuvarande draft datum.

Så vilka kan drafta onsdag 14:e mars 20:30 ?
Vilka kan drafta fredag 16:e mars 20:30 ?

Om det är någon som vill diskutera några regler eller dylikt hoppa in i chatten imorgon måndag runt 21:00.

Talys 2012-03-11 21:52

Ska inte vara några problem

Arch 2012-03-12 00:31

20:30 funkar alla dagar för mig



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved