Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Basket (https://www.sharps.se/forums/basket/)
-   -   26/1 Dagens Basket Snack (https://www.sharps.se/forums/basket/671-26-1-dagens-basket-snack/)

iCash 2010-01-26 12:48

26/1 Dagens Basket Snack
 
Efter en tung dag som efter live betting slutade +1.8 u så står vi inför en mindre kul dag med endast 5 matcher.

Har endast hunnit snackat med staterna via Skype och får bra info på Kings 1st half och FT.

Gott om tid att gräva efter bra info.
Shoot!

iCash 2010-01-26 13:03

Kings 1st half Tung Gung :KO:

SAC är 4-1 ats hemma i 1st halfs, 6-0 SU mot GSW. SAC kommer hem från den tråkigaste road trippen ever, 0-6 & 1-5 ats för att vara exakt. GSW har 7 spelare ute och jag tror det blir en tung bounce back för kings.

Mer intressant idag är laketrain, PHX samt Dirkschneider & co.

Yoast 2010-01-26 13:05

Fem matcher har vi iaf!

LAL at WAS
MIN at NYK
MIL at DAL
CHA at PHX
GSW at SAC

iCash 2010-01-26 13:10

Citat:

Ursprungligen postat av Yoast (Inlägg 7960)
Fem matcher har vi iaf!

Låt mig koka morgon kaffet :hattenav: Men ja, 5 matcher är det:drunk:

Yoast 2010-01-26 13:15

Jag gillar verkligen Sac. Knicks first half är också intressant, men har inte hunnit göra någon research än. Knicks är trots allt väldigt svåra att läsa, man vet aldrig vad man får från dom.

Kan det vara bra för Lakers att Artest är ute? Han är iaf questionable..

Vlad 2010-01-26 13:23

Kings borde ha jättechans att bryta sin 7-game losing streak med Monta Ellis Out i GSW men frågan är om de inte blir typ -5 och vågar man lägga så mycket på Kings? Sac-Town 1Half som ICash är inne på känns bättre då.

Har redan spelat Bucks +8.5 idag(Köpte 1 poäng).

Jason Kidd kommer tillbaka och jag har ju redan sagt att jag gillar Mavs bättre utan honom då de får ett snabbare spel med Barea el Terry på PG. Dampier ska in igen också så då får de fucka med rotationen en massa.

Public lär vara stenhårt på Dallas efter 50Poäng-segern mot No-Show-Knicks och linan redan nere på -7 på vissa håll. Dallas är hemska ATS hemma och lite look-ahead till Suns borta på torsdag för dem.

Dallas vinner troligen men täcker inte spreaden.

Storchen 2010-01-26 13:52

Citat:

Ursprungligen postat av Fuzzy Dunlop (Inlägg 7967)
Kings borde ha jättechans att bryta sin 7-game losing streak med Monta Ellis Out i GSW men frågan är om de inte blir typ -5 och vågar man lägga så mycket på Kings? Sac-Town 1Half som ICash är inne på känns bättre då.

Har redan spelat Bucks +8.5 idag(Köpte 1 poäng).

Jason Kidd kommer tillbaka och jag har ju redan sagt att jag gillar Mavs bättre utan honom då de får ett snabbare spel med Barea el Terry på PG. Dampier ska in igen också så då får de fucka med rotationen en massa.

Public lär vara stenhårt på Dallas efter 50Poäng-segern mot No-Show-Knicks och linan redan nere på -7 på vissa håll. Dallas är hemska ATS hemma och lite look-ahead till Suns borta på torsdag för dem.

Dallas vinner troligen men täcker inte spreaden.

Precis som du säger Fuzzy så jag ser det som minus med Dampier tbx idag då det kommer ge Drew Gooden mindre tid oxå och han har varit sju resor bättre än Dampier senaste tiden från bänken och trots mindre MPG.

"Drew Gooden had 22 points and 14 rebounds in Dampier's place earlier this season against the Bucks, while Kidd had nine points, 10 rebounds and 17 assists."

Dock så har vi två lag som kommer in med grymt själv förtroende.
Mavs med största segern i franchise history senaste mot Knicks och Bucks som kommer med en stor blowout mot TWolves senast.

Jag gillar denna situational för over 197 och följande stats pushar oxå:

AVG total senaste 10 möten är 199

Over is 14-3 in the last 17 meetings
Over is 17-5 in MIL last 22 vs. Western Conference.
Over is 12-2 in DAL last 14 vs. NBA Central.

:thumbup:

iCash 2010-01-26 13:53

Citat:

Ursprungligen postat av Fuzzy Dunlop (Inlägg 7967)

Dallas vinner troligen men täcker inte spreaden.

Japp, gillar även bucks 1st half, om linan hamnar runt +4 elr mer.

klistier 2010-01-26 13:53

Kings first half blir det garanterat för mig, tror även jag på en hård bounceback på hemmaplan från dem, samtidigt som GSW saknar massa ganska tunga spelare.
Over ser ju onekligen jävligt bra ut i MIL-DAL Storch, grymt!

Phoenix litar iallafall inte jag på tillräckligt för att lira dem idag, det får bli mitt avslag a la Ulrik!

Storchen 2010-01-26 13:57

Citat:

Ursprungligen postat av iCash (Inlägg 7958)
Kings 1st half Tung Gung :KO:

SAC är 4-1 ats hemma i 1st halfs, 6-0 SU mot GSW. SAC kommer hem från den tråkigaste road trippen ever, 0-6 & 1-5 ats för att vara exakt. GSW har 7 spelare ute och jag tror det blir en tung bounce back för kings.

Mer intressant idag är laketrain, PHX samt Dirkschneider & co.

Kings 1st Half känns som dagens rocket om vi kan får spreaden runt -2,5 el -3 ungefär! :smoke:

iCash 2010-01-26 14:03

Citat:

Ursprungligen postat av Storchen (Inlägg 7988)
-2,5 el -3 ungefär!

The magic 8ball says YES!

Yoast 2010-01-26 14:46

Bucks +7.5 är bokat. Har sett Bucks flera gånger senaste tiden och jag tror dom kan störa Dallas rejält.

Senaste mötet slutade 115-113 till Dallas...

iCash 2010-01-26 15:09

Lakers under ser frestande ut, dock så har inte dommar statsen släppts i skrivande stund, men, i lakers sista 5 matcher så har Lakers tillåtit 96.4 PPG, Washington 95.2 PPG. Medel poäng på de senaste 5 matcherna är 197. Linan nu på 199, vilket är all time low på de senaste 5 åren.

pecke01 2010-01-26 15:17

Citat:

Ursprungligen postat av iCash (Inlägg 7992)
The magic 8ball says YES!

-3.5 ligger den på.

Vlad 2010-01-26 15:28

Gör jobbet tidigt idag och hugger Bucks +4 1Half då jag tror mycket på dem inatt ala tidigare inlägg.

Bucks+8.5 (Köpt 1)
Bucks+4 1Half
Knicks-5.5 (Köpt 1)

Knicks skjuter lights-out idag efter Mavs-smällen? Antagligen,det är ju NBA:smoke:

Kommer addera Sac-Town 1H eller Lakers Under på trådens inrådan sen då det är de tänkbara spelen i de matcherna imo. Passar helt på Suns-Cats även om jag har lean på Charlotte. Suns är shady och Bobcats går inte att lita på on the road.

ICash: Tror inte domarna har någon inverkan på totalen idag så länge det inte är Bennett Salvatore med pipan,antingen Över eller pass när den gamle mob-membern reffar :whistling:

Storchen 2010-01-26 15:30

Har spelat nedan:

Mavs over 197 @ 1,90

Kings -3,5 1Half @ 1,95 Betsson

Kings har snittat 7p ledning i HT mot GSW senaste 6 möten varav denna säsongs två tidigare möten man haft en 15p resp 11p ledning i HT

:KO:

iCash 2010-01-26 15:33

Citat:

Ursprungligen postat av Fuzzy Dunlop (Inlägg 8030)
Gör jobbet tidigt idag och hugger Bucks +4 1Half då jag tror mycket på dem inatt ala tidigare inlägg.

Bucks+8.5 (Köpt 1)
Bucks+4 1Half
Knicks-5.5 (Köpt 1)

Knicks skjuter lights-out idag efter Mavs-smällen? Antagligen,det är ju NBA:smoke:

Kommer addera Sac-Town 1H eller Lakers Under på trådens inrådan sen då det är de tänkbara spelen i de matcherna imo. Passar helt på Suns-Cats även om jag har lean på Charlotte. Suns är shady och Bobcats går inte att lita på on the road.

ICash: Tror inte domarna har någon inverkan på totalen idag så länge det inte är Bennett Salvatore med pipan,antingen Över eller pass när den gamle mob-membern reffar :whistling:

Lakers blir ev ett late call, men med på Bux +4 1st half, samt SAC -3.5 1st half (Average upp 7p i halfs mot GSW) är spelad.

Rider nog storch över i Mavs oxå.

Vlad 2010-01-26 15:45

Citat:

Ursprungligen postat av iCash (Inlägg 8034)
Lakers blir ev ett late call, men med på Bux +4 1st half, samt SAC -3.5 1st half (Average upp 7p i halfs mot GSW) är spelad.

Rider nog storch över i Mavs oxå.

OK,får kika in här igen innan läggdags då ;) Wizards Team Total Under kan vara ett alternativ till totalen då jag kan se Lakers hålla dem i Low/Mid 80s inatt.

Hänger också med på Kings -3.5 1Half då The Mighty Storch har talat :hattenav:

iCash 2010-01-26 16:05

FT spreaden är VÄLDIGT hög på GSW/SAC, gissar på att public tar GSW vilket ger ett ypperligt läge för SAC spel runt -5.5.
Men det får tiden utvisa runt 03:30.

the chef 2010-01-26 16:25

Idag tar jag under 210 suns-bobcats
Bobcats tillåter 93.1 poäng per match och leder NBA i defense. På bortaplan stiger visserligen den siffran till 96.0 poäng men de gör också färre poäng borta avg 89.5 points on 44.7 percent shooting.
Suns är 7-2-1 under de senaste 10 matcherna när de möter ett Southeast Division team.
Här tror jag att Bobcats bra defence åtminstone saktar ned Suns och tar därför under.
Dessutom har det inte blivit under 210 poöng i någon av bobcats borta matcher i år.

pecke01 2010-01-26 17:46

Jag har köpt Buck +7 och bucks +4 halftime.

Just nu är det RLM på den matchen om jag har tänkt rätt. Minimalt men ändå

crapboot 2010-01-26 18:54

Har också spelat över i Mavs sen tidigare idag..
Ryggar halvtidspelen på Sac o bucks, de ser riktigt fina ut!

Vlad 2010-01-26 21:05

Citat:

Ursprungligen postat av Fuzzy Dunlop (Inlägg 8039)
Wizards Team Total Under kan vara ett alternativ till totalen då jag kan se Lakers hålla dem i Low/Mid 80s inatt.

Kunde inte släppa den tanken. Wizards TT Under 95.5 adderat till carden.

Handlar om matchups egentligen. Skulle tro att Phil Jackson låter Bynum och Gasol alternera på att försvara på Jamison som får det jobbigt(Småskadad med). Haywood är inget stort hot och Lamar Odom kommer in på PF om någon av Bynum/Gasol får foultrubbel.

Artest på Caron Butler som är beroende av att kunna skapa sitt eget skott något Artest är grym på att stoppa. Många fade-aways med en hand i ansiktet av Butler att vänta och typ 4/16 FG.

Wizards guards är deras svagaste punkt nu utan Arenas och inatt ställs de mot NBAs kanske bästa defensiva etta och tvåa D-Fish och Kobe.

Visst alla lag har det tufft med match-ups mot mästarna men känns extra illa för Wiz som verkligen inte har någon spark från bänken (Gillar ändå Boykins han är cool men neh)

Blir förvånad om Lakers låter dem göra över 90 inatt.

Gb 2010-01-26 21:08

lakerboy för den som är intresserad:

Bucks +7.5 in Dallas

The bucks will hang around here, they have started playing better the last 4 or 5 games and if i remember correctly it took some miraculous shot by dirk in ot at the buzzer in milwaukee last time to beat them. Also the mavs are coming off a long road trip and hit at an unreal % in New York the other day. The bucks present big matchup issues for the Mavs all over the court.

Bobbobula 2010-01-26 21:18

Var hittar du LB rekar? :) jag hittar bara spelen han lirar

Storchen 2010-01-26 21:19

Spelarspecialer....

GSW har ett prekärt läge nu med även Monta Ellis out! Eller snarar doubtful!
Bottomline är den att GSW bygger i dags laget offensivt på tre herrar vilka är just Monta Ellis, Corey Maggette och Stephen Curry som står för runt ca 75% av GSW scoring.
Maggette och Curry kommer att ta klart mer skott än Cartier Martin och Andrew Tolliver.
Biendrins och Tolliver som förövrigt spelade i NBA D-league för en månad sen kommer ta försöka hålla defensivt ansvar om man nu kan beskylla GSW för att ha en defensiv överhuvudtaget? :whistling:
Curry har mer eller mindre fått vänja sig vid att gå 48Min och full time senaste tiden p.g.a skadeläget och 45+ min är att vänta i natt. för trots den 8-9 manna squad som det kommer rullas runt på så lär usla Devean George och Chris Hunter inte matchas mkt mer än max 10min var.
Vidare har vi en total på 220p!! och en spread på +6,5....!!

GSW kommer ha två focal points offensivt i deras run and guns style och räkna själva men jag har otroligt svårt att se Curry under 25points här eller Magette under 30p.
Maggette har snittat 27,7PPG senaste 10 och 30,6PPG senaste 5....ioch dag är Monta Ellis out!

Stephen Curry over 23,5points @ 1,83 Bet365

Corey Maggette over 27,5points @ 1,80 NB


Eller vad säger du Fuzzy, visst ska dessa över ganska smärtfritt? :)

:drunk:

Domination 2010-01-26 21:27

Alla gamla trender talar till fördel för Milwaukee :) Synd att jag fångade linan nu, på +6,5.. har ingen lust att köpa några points egentligen, men chansar inte och tar 1,5 points.

Är starkt sugen på ett spel på Over också, de har inte spelat under mot varandra sedan '07.. Båda kommer från matcher med höga siffror, men har ett par dagars vila.

Gb 2010-01-26 21:31

Citat:

Ursprungligen postat av Bobbobula (Inlägg 8160)
Var hittar du LB rekar? :) jag hittar bara spelen han lirar

SBR Forum, sök lakerboy, därefter hittar du lite smått och gott. Man får leta lite...Den här har egen tråd "Bucks+7.5 in Dallas" ;)

iCash 2010-01-26 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av Domination (Inlägg 8167)
Synd att jag fångade linan nu, på +6,5..

Plugget är överskattat bro ;)

Vlad 2010-01-26 21:34

Testar dem Storchen,tackar:)

Monta Ellis spelar definitivt inte inatt.

"Warriors guard Monta Ellis will not play Tuesday night at Sacramento, the team announced during Monday evening’s practice.

His sprained right ankle is severe enough to keep him out for the second consecutive game. Ellis was at practice, but in sweats. He is listed as day-to-day.

Ellis sprained his ankle midway through the first quarter, according to several accounts. But he didn’t ask to come out of the game until early in the third quarter. Ellis headed straight to the locker room and didn’t return. He missed Saturday’s game at Phoenix. X-Rays were negative. Ellis was re-evaluated on Sunday and Monday before he was ruled out against the Kings."

Avej 2010-01-26 21:39

Ang spelarspecialare så gillar jag Evans O 22.5 Samt Steve Nash O 27.5 P+A

Gillar Magge å Curre också :thumbup::thumbup:

Storchen 2010-01-26 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av Fuzzy Dunlop (Inlägg 8157)
Kunde inte släppa den tanken. Wizards TT Under 95.5 adderat till carden.

Handlar om matchups egentligen. Skulle tro att Phil Jackson låter Bynum och Gasol alternera på att försvara på Jamison som får det jobbigt(Småskadad med). Haywood är inget stort hot och Lamar Odom kommer in på PF om någon av Bynum/Gasol får foultrubbel.

Artest på Caron Butler som är beroende av att kunna skapa sitt eget skott något Artest är grym på att stoppa. Många fade-aways med en hand i ansiktet av Butler att vänta och typ 4/16 FG.

Wizards guards är deras svagaste punkt nu utan Arenas och inatt ställs de mot NBAs kanske bästa defensiva etta och tvåa D-Fish och Kobe.

Visst alla lag har det tufft med match-ups mot mästarna men känns extra illa för Wiz som verkligen inte har någon spark från bänken (Gillar ändå Boykins han är cool men neh)

Blir förvånad om Lakers låter dem göra över 90 inatt.

Snyggt Fuzzy as always...gillar resonemanget! :)
Hakar på dig här fast Wizzards TT under 96 @ 1,90 Betsson :hattenav:

Storchen 2010-01-26 22:07

Citat:

Ursprungligen postat av Avej (Inlägg 8175)
Ang spelarspecialare så gillar jag Evans O 22.5 Samt Steve Nash O 27.5 P+A

Gillar Magge å Curre också :thumbup::thumbup:

Vet du gillar Evans Avej! :)
Visst borde han ha goda chanser att gå över idag med liksom båda gångerna tidigare denna säsong mot GSW. Dock finns det fler gubbar i rotationen i Kings och m.a.o färre min för scoring. Men 20,5 känns klart görbart...
hade inte tagit denna i dagsläget mot annat motstånd och total, men det lär bli en del springa idag
Ska suga på den ett tag :)

Sandberg 2010-01-26 22:17

Det går inte att bara spela på ett lags total på pinnacle eller? Eller är det jag som är blind?

iCash 2010-01-26 22:35

Suns -1.5 1st qt.

Suns are 16-5 SU in 1Q at home
Bobcats are 5-15 SU in 1Q on the road
Suns are 5-0-1 SU in 1Q playing at home against Charlotte.


Och med tanke på att Suns tappade en match mot bob's för ca 2v sen med över 20p så tror jag dom kommer ut och bombar idag. Detta blir nog en typisk Storch special Suns1st/Bobs2nd dubbel :KO:

Men suns 1st qt fo'shizzle!

[edit] Det rullar bra info i dagens nba snack, me like :)

Gb 2010-01-26 22:56

Citat:

Ursprungligen postat av iCash (Inlägg 8207)
Suns -1.5 1st qt.

Suns are 16-5 SU in 1Q at home
Bobcats are 5-15 SU in 1Q on the road
Suns are 5-0-1 SU in 1Q playing at home against Charlotte.


Och med tanke på att Suns tappade en match mot bob's för ca 2v sen med över 20p så tror jag dom kommer ut och bombar idag. Detta blir nog en typisk Storch special Suns1st/Bobs2nd dubbel :KO:

Men suns 1st qt fo'shizzle!

[edit] Det rullar bra info i dagens nba snack, me like :)

He,he lirade precis Suns -1.5 1st qt:) Känns bra att du nämner den :) Prövar även Lakers 1:st qt...

Fangtastic 2010-01-26 22:59

Vore bra om alla kunde skriva in hur många units ni lagt de skulle underlätta :)

Storchen 2010-01-26 23:07

Citat:

Ursprungligen postat av iCash (Inlägg 8207)
Suns -1.5 1st qt.

Suns are 16-5 SU in 1Q at home
Bobcats are 5-15 SU in 1Q on the road
Suns are 5-0-1 SU in 1Q playing at home against Charlotte.


Och med tanke på att Suns tappade en match mot bob's för ca 2v sen med över 20p så tror jag dom kommer ut och bombar idag. Detta blir nog en typisk Storch special Suns1st/Bobs2nd dubbel :KO:

Men suns 1st qt fo'shizzle!

[edit] Det rullar bra info i dagens nba snack, me like :)

Storch special! You got it! :yes:

Suns/Bobcats HT/FT @ 8,00 Bet365 1u

Får bli dagens funbet och rider Fuzzys tankar lite här med lean på Blowcats även om inte spelad. Enbart 12,5% chans att detta scenario utfaller känns inte rimligt! Suns kommer kräva revanch för -21p outscoringen i 1Q senast 16/1 och lär som iCash skrev komma ut i en vild rush men Suns har haft en enastående förmåga att fade helt i 2Half sista månaden även i 20+p up.

:thumbup:

Fangtastic 2010-01-26 23:15

De tar sig:hattenav: Ska försöka inflika nån gång jag också men tycker ni sköter de bra

klistier 2010-01-26 23:21

Håller med Storch, jag litar inte alls på mitt kära Suns sen någon månad tillbaka, riktigt tråkigt att se hur de faller ihop gång på gång den sista halvan. Kör dock -1.5 1st q, den tror jag stenhårt på.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved