Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Boone's Corner (https://www.sharps.se/forums/boones-corner/)
-   -   NHL-Gambler : Konsten om att leva på sitt rykte. (https://www.sharps.se/forums/boones-corner/11213-nhl-gambler-konsten-om-att-leva-pa-sitt-rykte/)

Shell Peppe 2012-09-16 12:07

:lol: rätt så ironiskt att Du kliver in i denna tråd Skojarn & kallar NG för pajas.
Vill mig minnas både dig & din blogg men kanske framförallt ditt sätt att se på spel i överlag. Värde odds & bokföring var ju enligt Dig inte nödvändigt när det kom till spel. Sedan var det väl snarare Du som spammade i NGs trådar om hur du gått om han. Bara det är ju :popcorn:

Detta forum kommer göra dig gott.
Skulle börja här https://www.sharps.se/spelskolan om jag vore du.

Mvh Hawk

kriga 2013-01-04 02:46

Edit av KP

Citat:

2.04. Användare på Sharps.se har rätt till anonymitet

Den som på forumet (via inlägg, PM eller IRC) postar, eller hotar att posta, personuppgifter, IP-nummer eller annan information såsom arbetsplats, med uppsåt att avslöja en annan användares identitet riskerar avstängning, med undantag för användare som själva publicerat dessa privata uppgifter i forumet.
Att publikt sammankoppla användares alternativa konton eller konton på andra forum eller webbsidor är inte tillåtet och kan leda till varning, undantaget då admin, moderator eller användaren själv tidigare meddelat uppgiften publikt.

kriga 2013-01-04 11:55

Jag ser att mitt inläggg blivit raderat. Eftersom jag till skillnad från Boone känner NHL Gamblern och vet vad jag pratar om istället för att kasta skit och spekulera vilt utan underlag och fakta.

Så mkt som är fel i denna tråd så jag kände mig tvungen att kommentera.
Förstår inte varför inte NHL Gamlern, precis som alla andra inte ska få ha sin blogg eller skriva sina rekar. Så vitt jag vet står det inte skrivet i stjärnorna att den metodik Boone förespråkar är korrekt och riktig.

Håller inte med heller om att jag outade honom. Men detta är ingen stor grej för mig personligen så jag släpper ämnet.

Däremot skulle kanske Boone ta en fundera på sig själv och vad han för egen del egentligen åstakommit. Att anonymt sitta och spy galla och publicera oriktiga uppgifter känns omoget och faktiskt ganska ointiligent.

Tobias Holm må vara en klåpare rent speltekniskt men, han är iallafall offentlig och står för sina uttalanden som en man.
Sen går det ju inte heller att blunda för att han lyckats göra RoK väldigt lönsamt. Såg nyligen siffror från det bolaget vars mestadelen av deras verksamhet ligger. Ganska imponerande siffror.

Så vem är egentligen en klåpare?

Mvh K

Boone 2013-01-27 21:46

Citat:

Ursprungligen postat av kriga (Inlägg 222214)
Jag ser att mitt inläggg blivit raderat. Eftersom jag till skillnad från Boone känner NHL Gamblern och vet vad jag pratar om istället för att kasta skit och spekulera vilt utan underlag och fakta.

Så mkt som är fel i denna tråd så jag kände mig tvungen att kommentera.
Förstår inte varför inte NHL Gamlern, precis som alla andra inte ska få ha sin blogg eller skriva sina rekar. Så vitt jag vet står det inte skrivet i stjärnorna att den metodik Boone förespråkar är korrekt och riktig.

Håller inte med heller om att jag outade honom. Men detta är ingen stor grej för mig personligen så jag släpper ämnet.

Däremot skulle kanske Boone ta en fundera på sig själv och vad han för egen del egentligen åstakommit. Att anonymt sitta och spy galla och publicera oriktiga uppgifter känns omoget och faktiskt ganska ointiligent.

Tobias Holm må vara en klåpare rent speltekniskt men, han är iallafall offentlig och står för sina uttalanden som en man.
Sen går det ju inte heller att blunda för att han lyckats göra RoK väldigt lönsamt. Såg nyligen siffror från det bolaget vars mestadelen av deras verksamhet ligger. Ganska imponerande siffror.

Så vem är egentligen en klåpare?

Mvh K

Du säger att så mycket i tråden är fel, men du säger inte vad eller varför det är fel utan lyckas med ett inlägg som säger totalt noll trots 5 hela stycken...

Jag är knappast anonym och en person med intresse skulle ganska enkelt kunna lista ut vem jag är. Sen att jag inte skyltar med mitt namn som nick har väl inte så mycket med saken att göra inte sant?

Allt som är sagts om NHL-Gambler står jag för och anledningen till denna tråden var den otroligt underhållande mailhistoriken jag hade med honom. Gamblern är en förlorare som indirekt gör att människor förlorar pengar likt många andra, även om han själv inte tror han gör det. Kul att se han börjat med bokföring igen denna säsongen. Frågan är om den kommer finnas kvar när den slutar.

Snällt av dig som påstådd vän till NHL-Gambler att lyfta upp denna tråden igen förresten. För varje nytt inlägg hjälper det till att öka exponeringen på både Google och Sharps så några fler kanske får upp ögonen för hans business. :)

kriga 2013-01-29 10:51

Synd att du verkar ha tappat intresset för Sharps och Boones Corner.

Det var ett år sedan du startade en ny tråd i BC.

Även om jag inte delar ditt synsätt på andra människor så tycker jag dina trådar ändå var underhållande. Alltid kul med folk som sticker ut lite.
Men det kanske bara var kul i början för att väcka intresse? Hur är det med uthålligheten egentligen? Dagslända?

RobinD 2013-01-29 12:06

Tack, det var allt som behövdes. Användare Knulla_KP permanent avstängd för trolleri och diverse. /mod

kriga 2013-01-29 22:45

Dock kan Boones tråd med Bet365 chatten vara det roligaste jag läst.
Mer av den varan Boones!

widstrom 2013-06-04 23:44

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 174322)
Fan har Sharps med något att göra?

Håller med här, Det är väll mellan dig o han varför blandar han in Sharps i detta?

marling 2013-06-06 22:39

förstår inte problemet. om NG ger ut förlorande spel så kommer ju folket tillslut inse det och försvinna från sidan. Nu verkar han ha kvar sina spelare sen flera år tillbaka, så är de verkligen förlorande? jag vet inte, oavsett så är det väl upp till var och en å avgöra om man vill rygga eller ej. Han ger ut sina tankar, och jag tvivlar på att de är medvetet förlorande i.om hans tid han lägger ner på dessa spel. I relativa tal är pengarna han tjänar från affilates såpass låg så det är inte "värt" för honom...
Nu verkar NG haft ett sheet på senaste säsongen, och där kan man se att han är vinnande. har inte följt denna så ingen aning om det är "fejkat" eller ej. men är säker på att någon har som kan bekräfta?

Mr.DEE 2013-06-09 17:14

Citat:

Ursprungligen postat av marling (Inlägg 255641)
förstår inte problemet. om NG ger ut förlorande spel så kommer ju folket tillslut inse det och försvinna från sidan. Nu verkar han ha kvar sina spelare sen flera år tillbaka, så är de verkligen förlorande? jag vet inte, oavsett så är det väl upp till var och en å avgöra om man vill rygga eller ej. Han ger ut sina tankar, och jag tvivlar på att de är medvetet förlorande i.om hans tid han lägger ner på dessa spel. I relativa tal är pengarna han tjänar från affilates såpass låg så det är inte "värt" för honom...
Nu verkar NG haft ett sheet på senaste säsongen, och där kan man se att han är vinnande. har inte följt denna så ingen aning om det är "fejkat" eller ej. men är säker på att någon har som kan bekräfta?

Jag kan bekräfta. Följde honom 2012. Slutade med att han skrev i sitt sheet: Tar ett break nu så att inte min BR är borta innan ens första halvan är avklarad. Han är en förlorande spelare

Shell Peppe 2013-06-09 23:23

Citat:

Ursprungligen postat av Mr.DEE (Inlägg 256336)
Jag kan bekräfta. Följde honom 2012. Slutade med att han skrev i sitt sheet: Tar ett break nu så att inte min BR är borta innan ens första halvan är avklarad. Han är en förlorande spelare

Så om jag fattar dig rätt är man en förlorande spelare p.g.a. en dålig säsong?
Då är Vi rätt många loosers även här på källkritiska Sharps.

Jag har följt NG rätt länge nu & besöker hans sida tillsammans med denna rätt frekvent då jag gillar att läsa även vad förlorade spelare har för tankar & funderingar.

Denna säsong har han ju lyckats katastrofalt dåligt med att vilseleda sina läsare med förlorande tips, men han har säkert en dold & lömsk Holms agenda i tankarna med detta också då han är en ond människa rakt igenom som dessutom egentligen hatar ishockey.

:popcorn:

Mr.DEE 2013-06-10 14:59

Citat:

Ursprungligen postat av Shell Peppe (Inlägg 256349)
Så om jag fattar dig rätt är man en förlorande spelare p.g.a. en dålig säsong?
Då är Vi rätt många loosers även här på källkritiska Sharps.

Jag har följt NG rätt länge nu & besöker hans sida tillsammans med denna rätt frekvent då jag gillar att läsa även vad förlorade spelare har för tankar & funderingar.

Denna säsong har han ju lyckats katastrofalt dåligt med att vilseleda sina läsare med förlorande tips, men han har säkert en dold & lömsk Holms agenda i tankarna med detta också då han är en ond människa rakt igenom som dessutom egentligen hatar ishockey.

:popcorn:

Nej, du har inte fattat mig rätt. Hela tråden handlade om att NG hävade att han var en vinnande spelare men bokförde inte sina spel och när han gjorde det gick det åt helvete. Sen att hans bokföring inte sträckte sig mer än en halv säsong kan jag inte hjälpa. Jag följde honom så länge som han bokförde. När det tog slut slutade jag att följa. Jag kan inte dra någon annan slutsats än den att han är (var) en förlorande spelare.

Om han efter det har blivit en guru på NHL vet jag ej då jag som sagt slutade följa honom efter hans seriösa försök att bokföra sina spel. Sen förstår jag inte varför du tar upp Holms och hans agenda. Vad har jag med saken att göra? Jag svarade simpelt på en fråga som Marling ställde gällande NG. Jag har varken nämnt eller tagit upp Holms och hans agenda så förstår inte vart det kommer ifrån. Så om jag förstår dig rätt är man en vinnande spelare efter en bra säsong? Då är vi rätt många winners här på Sharps.

nock 2013-11-19 02:10

O vips så var han nere på rött

http://www.spreadsheet.se/ngseason2013-2014

:thumbdown:

Är det ens någon som ryggar han längre? Lyckas han verkligen lura "folk där ute" fortfarande?

Lemasive 2013-12-13 13:42

Citat:

Ursprungligen postat av nock (Inlägg 290479)

Är det ens någon som ryggar han längre? Lyckas han verkligen lura "folk där ute" fortfarande?

Såhär är det att människor har alltid en övertro till luffare som bröstar sig fram om sina kunskaper och det är egentligen en bra sak, för man kan snabbt skilja på människa och människa. Tycker man att NHL-Gambler gör ett bra jobb och är en vinnande "tout" så är man bevisligen ett riktigt jävla blockmongo, så varför inte låta dessa blockmongon göda mer intelligenta människor som skiter i honom totalt och förhoppningsvis äter bly senare med en luftpistol de har köpt på teknikmagasinet för sitt senaste SMS-lån.

Förut så var jag emot Holms, NHL-gambler och liknande som pesten. Jag ansåg att de utnyttjade människor och deras förhoppningar att bli rika, nu njuter jag bara av att se hur undermänniskor vrider sig i plågor och räknar sina pengar på vinstkontot och förlustkontot.

Det är en scam, men likt nigeriabrev så tar den bara fullblodsidioter. Njut av tanken på hur många vuvuzelaköpande miffon som blir "blåsta" på pengar pga hans tips istället.

nock 2013-12-17 05:01

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 298562)
Såhär är det att människor har alltid en övertro till luffare som bröstar sig fram om sina kunskaper och det är egentligen en bra sak, för man kan snabbt skilja på människa och människa. Tycker man att NHL-Gambler gör ett bra jobb och är en vinnande "tout" så är man bevisligen ett riktigt jävla blockmongo, så varför inte låta dessa blockmongon göda mer intelligenta människor som skiter i honom totalt och förhoppningsvis äter bly senare med en luftpistol de har köpt på teknikmagasinet för sitt senaste SMS-lån.

Förut så var jag emot Holms, NHL-gambler och liknande som pesten. Jag ansåg att de utnyttjade människor och deras förhoppningar att bli rika, nu njuter jag bara av att se hur undermänniskor vrider sig i plågor och räknar sina pengar på vinstkontot och förlustkontot.

Det är en scam, men likt nigeriabrev så tar den bara fullblodsidioter. Njut av tanken på hur många vuvuzelaköpande miffon som blir "blåsta" på pengar pga hans tips istället.

haha ja så kan man ju också tänka :innocent:

Galeocerdo cuvier 2013-12-18 12:18

Citat:

Ursprungligen postat av nock (Inlägg 290479)

Well, det krävs att vissa förlorar för att andra skall kunna vinna. Inget mig emot. Dock så skall det nämnas att han faktiskt varit plus på sin blogg gångna säsonger, så till vida att han inte har manipulerat sitt sheet.

WizardofAhhs 2013-12-18 20:13

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 298562)

Nåväl, nog är vi alla förlorare och undermänniskor. Man kan ju inte vara "bäst på allt".

I övrigt kan vi nu intyga att hans resultat avspeglar hans kunskap om ämnet i fråga. Gamblern's "glansdagar" är över sedan länge.

highwon 2014-11-19 22:31

8% avkastning på nästan 1000 spel, mer än väl godkänd om han inte fifflar med sheetet.

ackescott 2014-12-31 08:55

Intressant läsning:)

imnr59 2016-02-24 16:11

Vad

Wagner 2016-02-24 16:20

Somna om.

ChrisWaddle 2016-02-27 00:50

Citat:

Ursprungligen postat av imnr59 (Inlägg 479046)
Vad

reggad för två år sen och slår nu till med detta kanoninlägg. bam! :gun_bandana:

semipro 2016-06-06 09:02

Citat:

Ursprungligen postat av ChrisWaddle (Inlägg 479344)
reggad för två år sen och slår nu till med detta kanoninlägg. bam! :gun_bandana:

Man väntar spänt på fortsättningen...

imnr59 2016-06-14 17:53

Sorry, var tvungen att skriva nåt i forumet för att svara på ett DM. Räknade med att man kunde ta bort inlägget efter. Hoppas ni överlever ändå. :)