Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fantasy Sports (https://www.sharps.se/forums/fantasy-sports/)
-   -   Intresse för en pengaliga i Fantasy Premier League? (https://www.sharps.se/forums/fantasy-sports/29398-intresse-foer-en-pengaliga-i-fantasy-premier-league/)

jaroiten 2017-07-21 19:51

Intresse för en pengaliga i Fantasy Premier League?
 
Finns det något intresse av att köra en pengaliga i officiella Fantasy Premier League? https://fantasy.premierleague.com/

Tänkte mig en insats på 1000kr per spelare. Eller har ni några tips på andra ställen man kan hitta pengaligor för detta spel?

BroderH 2017-07-21 20:47

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 535665)
Finns det något intresse av att köra en pengaliga i officiella Fantasy Premier League? https://fantasy.premierleague.com/

Tänkte mig en insats på 1000kr per spelare. Eller har ni några tips på andra ställen man kan hitta pengaligor för detta spel?

Kan vara intressant, vilken typ av liga har du tänkt dig?

jaroiten 2017-07-21 21:27

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 535693)
Kan vara intressant, vilken typ av liga har du tänkt dig?

Antingen draft eller regular eller både och, spelar ingen roll för mig egentligen. Bara det blir en så vore det kul. :)

Misär 2017-07-22 08:27

Jag är intresserad.

kusagwa 2017-07-22 15:17

Jag lämnar också en intresseanmälan.

Jag kör gärna det jag misstänker är regular. Antar det betyder att flera individer kan ha samma spelare i sina lag?

BroderH 2017-07-22 20:33

Jag föredrar draft annars har alla samma spelare till slut, men jag är med på vilket som.

jaroiten 2017-07-22 22:42

Intresselista:
jaroiten (föredrar regular)
Misär
kusagwa (föredrar regular)
BroderH (föredrar draft)

Emeffeff 2017-07-23 03:09

Jag kan också tänka mig att vara med. Föredrar draft av samma anledning som BroderH.

kusagwa 2017-07-23 21:42

Om det bär eller brister på om vi kör draft eller regular så kan jag nog tänka mig att köra med draft.

SH 2017-07-23 22:24

Jag är på, format spelar ingen roll.

Calatan 2017-07-24 10:03

Jag är intresserad.

jaroiten 2017-07-24 12:35

Intresselista:
jaroiten (föredrar regular)
Misär
kusagwa (föredrar regular)
BroderH (föredrar draft)
Emeffeff (föredrar draft)
SH
Calatan

Någon moderator eller liknande som alla litar på som är villig att ställa upp och hålla i pengarna under säsongen och sen betalar ut vinnarna?

BroderH 2017-07-24 13:46

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 536108)
Intresselista:
jaroiten (föredrar regular)
Misär
kusagwa (föredrar regular)
BroderH (föredrar draft)
Emeffeff (föredrar draft)
SH
Calatan

Någon moderator eller liknande som alla litar på som är villig att ställa upp och hålla i pengarna under säsongen och sen betalar ut vinnarna?

Lazlo är mitt förslag

BroderH 2017-07-24 13:48

Vore bra med lite riktlinjer innan betalning? Prisfördelning? Halvtidspris? Format på liga, draft eller regular? "Vanlig" poängberäkning eller H2H?

jaroiten 2017-07-24 16:10

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 536112)
Vore bra med lite riktlinjer innan betalning? Prisfördelning? Halvtidspris? Format på liga, draft eller regular? "Vanlig" poängberäkning eller H2H?

Än så länge är det här bara intressekoll. Men sådana regler skall definitivt bestämmas innan vi sätter igång.

Men jag tycker det räcker med pris baserat på hela säsongen. Förslagsvis 80% till ettan och 20% till tvåan om vi är u 11 deltagare och 70% till ettan, 20% till tvåan och 10% till trean om vi är ö 10 deltagare. Sen föredrar jag vanlig poängräkning över h2h.

Calatan 2017-07-24 17:17

Läste i FAQ för Draft att de rekommenderar max 8 deltagare, är låst till just 8 för öppna ligor. Privata ligor kan vara fler deltagare men blir det för urvattnat tro?

Difsteve 2017-07-24 17:57

Jag är väl ingen aktiv medlem på detta forum men skulle absolut kunna tänka mig att delta då jag älskar FPL. Kom på en finfin 4915e plats förförra säsongen även om det gick betydligt sämre i fjol. Oerhört revanchsugen nu dock! Om det bli regular eller draft har ingen betydelse för min del

Lazlo 2017-07-24 18:16

Jag kan absolut agera bankir åt er här om ni så önskar.

Ska väl antagligen hålla i pengarna för NFL fantasyn som vanligt så kan även ta hand om detta utan problem.

Om det krisar med deltagare så kan jag säkert också ställa upp och delta med ett lag, även om detta är helt fel sorts fotboll att lira fantasy på. :)

jaroiten 2017-07-29 16:41

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 536128)
Jag kan absolut agera bankir åt er här om ni så önskar.

Ska väl antagligen hålla i pengarna för NFL fantasyn som vanligt så kan även ta hand om detta utan problem.

Om det krisar med deltagare så kan jag säkert också ställa upp och delta med ett lag, även om detta är helt fel sorts fotboll att lira fantasy på. :)

Fint, kul om du också vill vara med Lazlo.

Intresselista:
1. jaroiten (föredrar regular)
2. Misär
3. kusagwa (föredrar regular)
4. BroderH (föredrar draft)
5. Emeffeff (föredrar draft)
6. SH
7. Calatan
8. Difsteve
9. Lazlo (eventuellt)

jaroiten 2017-07-31 16:37

Verkar vara rätt mycket 50/50 om folk föredrar draft eller regular och det kan bli lite halvtufft att hinna få igång en draftliga innan fredag nästa vecka då PL kickar igång. Draft måste organiseras i tid och man måste komma överens om en drafttid som passar samtliga.

Om ingen annan är beredd att ta tag draftliga i det så skapar jag en vanlig liga där folk kan gå med. 1000kr i insats och 80% till etta och 20% till tvåan, låter det bra?

jaroiten 2017-08-01 20:30

Ligan, Sharps 1k, är nu skapad. Koden för att gå med är 4732-391318, gå inte med förrän ni bestämt er för att ni vill betala insatsen.

Jag har bett Lazlo skriva ett inlägg här om hur man skall betala sitt deltagande.

Insatsen för att vara med i ligan är 1000kr och allt går tillbaka till oss spelare. Vinnaren av ligan får 80% av prispotten och tvåan får 20%.

På samma gång som ni betalar insatsen får ni gärna skriva ett inlägg här i tråden med ert lagnamn så kan jag para ihop lagnamn och Sharps användare, så är det lätt att se vilka lag som har och inte har betalt. Alla insatser måste vara inne innan första matchen börjar, lag som inte har betalt sin insats i tid är inte med och tävlar om några priser och kickas ut ur ligan.

Lazlo 2017-08-01 21:22

Har nu skickat ut PM med betalningsinfon till alla som anmält sitt intresse här i tråden.

Lycka till! :cheers:

BroderH 2017-08-01 21:37

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 537236)
Ligan, Sharps 1k, är nu skapad. Koden för att gå med är 4732-391318, gå inte med förrän ni bestämt er för att ni vill betala insatsen.

Jag har bett Lazlo skriva ett inlägg här om hur man skall betala sitt deltagande.

Insatsen för att vara med i ligan är 1000kr och allt går tillbaka till oss spelare. Vinnaren av ligan får 80% av prispotten och tvåan får 20%.

På samma gång som ni betalar insatsen får ni gärna skriva ett inlägg här i tråden med ert lagnamn så kan jag para ihop lagnamn och Sharps användare, så är det lätt att se vilka lag som har och inte har betalt. Alla insatser måste vara inne innan första matchen börjar, lag som inte har betalt sin insats i tid är inte med och tävlar om några priser och kickas ut ur ligan.

Insatsen är skickad till Lazlo och laget skapat under namnet "Henkes Heroes"

SH 2017-08-01 22:12

Betalt -> One Time

jaroiten 2017-08-02 06:19

Jag har också betalt, lagnamn: Ådön Raptors.

Kontakta Lazlo via PM om ni vill ha betalinfo men ännu inte fått det pga att ni inte visat intresse för att vara med.

abdy242 2017-08-02 09:14

Jag e gärna med oxå, om det finns plats kvar

jaroiten 2017-08-02 16:11

Citat:

Ursprungligen postat av abdy242 (Inlägg 537267)
Jag e gärna med oxå, om det finns plats kvar

Hej, du får gärna vara med. Det finns obegränsat med plats, men kontakta Lazlo om han inte redan har kontaktat dig.

Difsteve 2017-08-02 20:22

Betalning skickad. Lagnamn Difsteve FC! Nu är det bara att börja plugga statistik och startelvor för att hitta det optimala laget! :)

Misär 2017-08-02 21:40

Lagnamn: Norra. Betalning skickad.

kusagwa 2017-08-03 00:13

Pengarna är överförda till Lazlo. Lagnamn: The Invincibles.

Calatan 2017-08-04 05:25

Betalning skickad. Lagnamn: Calatan Crew.

jaroiten 2017-08-05 09:46

Rapport från Lazlo om hur det går med betalningarna.

Citat:

1. jaroiten - betalat
2. Misär - betalat
3. kusagwa - betalat
4. BroderH - betalat
5. Emeffeff - inte hört något från honom alls
6. SH - betalat
7. Calatan - betalat
8. Difsteve - betalat
9. Lazlo - inte bestämt mig än, lutar åt att jag står över
10. abdy242 - pengar ska komma i början av nästa vecka har han meddelat

Emeffeff 2017-08-07 01:24

Sorry, hade glömt detta. När är deadline? Ska försöka hinna med att kika på detta imorgon annars får jag stå över.

jaroiten 2017-08-07 07:19

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 538304)
Sorry, hade glömt detta. När är deadline? Ska försöka hinna med att kika på detta imorgon annars får jag stå över.

Deadline är på fredag, så ännu ganska lugnt.

jaroiten 2017-08-08 18:58

Ligan består just nu av 8 lag:

Ådön Raptors, Calatan Crew, Henkes Heroes, One Time, Tysken's, Difsteve FC, Norra samt
The Invincibles.

Samtliga lag har betalt avgiften på 1000kr. Om inga ytterligare lag tillkommer får alltså ettan i ligan 6400kr och tvåan 1600kr. Men det är ännu möjligt att gå med i ligan så länge betalningen når Lazlo innan Arsenal-Leicester sparkar igång på fredagkväll.

kusagwa 2017-08-09 11:34

För att få igång tugget lite i tråden så kan ju de som är intresserade presentera sina trupper och laguppställningar.

Målvakter: de Gea (Man Utd) och Fabianski (Sou)
Försvarare: Alonso (Che), Azpilicueta (Che), Baines (Eve), Kolasinac (Ars) och Mee (Bur)
Mittfältare: Alli (Tot), Matich (Man Utd), Sigurdsson (Swa), Redmond (Sou) och Snodgrass (Whu)
Anfallare: Lukaku (Man Utd), Benteke (Cpl) och Crouch (Stoke)

BroderH 2017-08-09 11:45

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 538632)
För att få igång tugget lite i tråden så kan ju de som är intresserade presentera sina trupper och laguppställningar.

Målvakter: de Gea (Man Utd) och Fabianski (Sou)
Försvarare: Alonso (Che), Azpilicueta (Che), Baines (Eve), Kolasinac (Ars) och Mee (Bur)
Mittfältare: Alli (Tot), Matich (Man Utd), Sigurdsson (Swa), Redmond (Sou) och Snodgrass (Whu)
Anfallare: Lukaku (Man Utd), Benteke (Cpl) och Crouch (Stoke)

Nä du, den fördelen släpper jag inte :D

Skämt åsido är jag långt ifrån klar. Ändrar och ändrar och ändrar. Men det känns väl som Matic är årets fynd så här innan säsongen?

kusagwa 2017-08-09 12:44

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 538635)
Nä du, den fördelen släpper jag inte :D

Skämt åsido är jag långt ifrån klar. Ändrar och ändrar och ändrar. Men det känns väl som Matic är årets fynd så här innan säsongen?

:lol::lol::lol:

Håller med dig, har ändrat några gånger med. Vill gärna få in Alexis Sanchez, men dels är han dyr som fan och kanske flyttar till en annan klubb samt att han verkar missa första omgången med. Blir väl att försöka få in han senare under säsongen.

Håller med dig om Matic, kan nog bli en av de spelare som går upp mest i värde. Tror också att de unge brassen som Man City tog in under den senaste säsongen kan bli intressant med tanke på att han verkar seriös med sin fotboll (jämfört med många andra brassar och sydamerikaner som kan kännas väldigt loja ibland). Bland så tog ABs PL-podd upp att han satsar hårt på att acklimatisera sig i England, bland hyrde han privat en lärare i engelska för att bli bättre på språket. I podden så jämförde de med Aguero som efter mer än fem år i England inte är något vidare på engelska. Så tror som sagt att han kan bli intressant, speciellt då Aguero tenderar att vara skadad en del under en säsong.

Bullo 2017-08-09 14:53

Kan du PM:a mig betalningsinfo Lazlo, ska nog kunna knåpa ihop ett slagkraftigt lag.

Difsteve 2017-08-09 17:17

Matic är en grymt bra spelare men tror inte alls att han kommer göra någon större succe i FPL Däremot tro jag han kommer göra att andra spelare i United kan höja sig poängmässigt, tex Pogba!

Intressant lag du visar där kusagwa men jag anser att det är på tok för baktungt ;)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved