Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Feedback & Frågor (https://www.sharps.se/forums/feedback-fragor/)
-   -   Sharps 3.0 (https://www.sharps.se/forums/feedback-fragor/13980-sharps-3-0-a/)

ohlzon 2012-12-09 19:16

Skulle vara skönt med någon funktion som hjälper oss som kör 2-6. För tillfället sitter man med ett excel doc för att hålla koll på sina serier.
Annars en underbar sida!

Rejs 2013-01-10 00:22

Citat:

Ursprungligen postat av ohlzon (Inlägg 217828)
Skulle vara skönt med någon funktion som hjälper oss som kör 2-6. För tillfället sitter man med ett excel doc för att hålla koll på sina serier.
Annars en underbar sida!

Det är lätt att styra över, använder du mitt sätt så får man hoppa att använda sig av rekare. Jag sätter SERIE i rekare och BET i info.

Detta gör att man lätt kan göra filter sorterat på REKARE (SERIE) och på så sätt ha bra koll på hur många du spelat i varje serie.

Det är även ett bra sätt att kolla hur serierna har sett ut över en tid, även att du inte har dem synliga uppe bland filterna.

Detta räcker ju dock bara till 10 serier (om du inte använder greasemonkey).
Men visst det skulle kunna gå att lösa genom att programera något smidigt för det...

Förslag från mig: 1. Skulle man inte skapa att man kan få notis om när en användare skapar nytt sheet, antingen via email eller rss. Eventuellt till och med ha så man kan följa en persons alla sheet i ett.

Anledningen till mail när en användare skapar nytt, är att man dels kanske vill följa allt som användaren har och det är svårt att hålla koll när de skapar nytt. Dels för att man kanske följer någon som helt plötsligt fortsätter på nytt sheet utan att stänga det gamla och att man med det missar massa spel.

Kan bli en hel del sådana här, främst vid årsskiften.

2. Har sagt det för något år sedan, men utan respons. Skulle vara kul om admins/moderatorer/rävar skulle kunna styra upp något som ni hade i början med gemensamma spel i MLB (Kan ju vara annan liga/sport också). Det var ju ett utmärkt sätt att nå era mål med sharps, råna bolagen...

Tack ni som styr sharps, användare som satsar mycket på att leverera era spel utan att själva får något direkt ut av det! :claps:

woodface 2013-01-11 10:37

Om det inte finns redan, så skulle jag vilja ha en funktion som gör att jag kan ta bort flera favorit-sheets på en gång. Lite jobbigt att trycka bort dem en och en.

Rejs 2013-01-24 22:16

Respons från admins/supersharps på punkt två i mitt inlägg?

Finns inget intresse eller tankar på detta?

i

Boone 2013-01-25 15:58

Citat:

Ursprungligen postat av Rejs (Inlägg 226966)
Respons från admins/supersharps på punkt två i mitt inlägg?

Finns inget intresse eller tankar på detta?

i

Jo givetvis. Vi har fullt upp med att göra de sista förändringarna på reksystemet så därav svaret dragit ut lite på tiden.

Faktum med att sen iCash valde att rikta in sig på andra saker så har det varit svårt att kunna komma fram till spel där vi kan sätta Sharps namn bakom. mars om än en duktig kodare är inte insatt i någon sport och KP är främst inriktad på hästar och svenska ligor vilket gör att min bleknande kunskap om amerikanska sporter inte kan diskuteras med någon och således produceras heller inga spel från oss i ledningen för tillfället.

Vi jobbar just nu på att försöka framhäva era rekar och ge folk möjligheten att bygga sitt namn här på Sharps genom välmotiverade och vinnande spel istället för att sätta oss själva i rampljuset.

Migge 2013-05-01 11:24

Vet inte om det är fler än jag som tycker att det är jobbigt med all den vita/ljusa bakgrunden (speciellt när man är trött!) på denna sajten...

Lite mer färger eller varför inte kanske lägga in någon sportrelaterad bild i bakgrunden som byts ut med jämna mellanrum för att få lite omväxling???

Annars är Sharps.se en grym sajt...:cheers:

henke111 2013-05-01 22:53

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 247656)
Vet inte om det är fler än jag som tycker att det är jobbigt med all den vita/ljusa bakgrunden (speciellt när man är trött!) på denna sajten...

Lite mer färger eller varför inte kanske lägga in någon sportrelaterad bild i bakgrunden som byts ut med jämna mellanrum för att få lite omväxling???

Annars är Sharps.se en grym sajt...:cheers:

Tycker mer det blir irriterande om man har massa färg och bilder i bakgrunden. Mycket skönare som är nu tycker jag :)

Migge 2013-12-15 16:43

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 214532)
Tanken är att uppgradera forumet till något nytt och fräscht

Vad tycker ni att forumet saknar?
Forumsektioner? Vilka saknas/bör läggas till?
Ändrad regelverk? Isåfall vad?
Layout? Vad bör försvinna/läggas till på framsidan?
Hanteringen utav "Dagens fotboll" trådarna. Ska vi fortfarande ha samma upplägg där?
Upplägg för att lägga upp spelförslag?
Ideer för spreadsheetet?
Osv osv. Kom med era förslag och idéer till förbättring.

Sharp$-shoppen känner vi redan till :)

Utveckla gärna era förslag.

Ovanstående inlägg är ifrån 2012-11-20, så när kommer egentligen Sharps 3.0 att införas??? :whistling:

https://www.sharps.se/forums/feedback...-sharps-3-0-a/

KP 2013-12-15 18:35

Citat:

Ursprungligen postat av Migge (Inlägg 299521)
Ovanstående inlägg är ifrån 2012-11-20, så när kommer egentligen Sharps 3.0 att införas??? :whistling:

https://www.sharps.se/forums/feedback...-sharps-3-0-a/

Vi jobbar bakom kulisserna i vår egna tröga lilla takt. Kan inte berätta mer i nuläget tyvärr :)

kusagwa 2013-12-25 17:13

Lite väl sen påkommet men kanske kan vara intressant till kommande versioner av Sharps "långt" fram i tiden.

Prenumerationsfunktion ala Flashback. Hade varit perfekt och inneburit att man utsätts för trådar som man ogillar mkt mindre (ogillar t.ex. trav starkt själv). Och är inte intresserad av varenda speldagbok eller offtopic tråd heller utan har mina "favoriter" som jag gärna skulle vilja prenumerera på (och inte med nuvarande sätt med mail).

Och gör stor täckande trådar för varje populärt land/liga inom fotbollen som ni klistrar och radera alla trådar och/eller inlägg efter det som inte hamnar på rätt plats när de ska sedan. Ex:
Italien 2014/2015
Premier League 2014/2015
Övriga England 2014/2015
Sverige 2015
Allsvenskan 2015
Övriga Europa 2015
Övriga Världen 2015
osv.
Hade gjort forumet mkt snyggare och levande (lite som SHL och NHL trådarna).

dillehal 2013-12-25 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 303247)

Och gör stor täckande trådar för varje populärt land/liga inom fotbollen som ni klistrar och radera alla trådar och/eller inlägg efter det som inte hamnar på rätt plats när de ska sedan. Ex:
Italien 2014/2015
Premier League 2014/2015
Övriga England 2014/2015
Sverige 2015
Allsvenskan 2015
Övriga Europa 2015
Övriga Världen 2015
osv.

Lite som Punters Lounge vore trevligt ja http://forum.punterslounge.com/

kusagwa 2013-12-25 17:41

Citat:

Ursprungligen postat av dillehal (Inlägg 303250)
Lite som Punters Lounge vore trevligt ja http://forum.punterslounge.com/

Var exakt min tanke. Hade forumet varit uppbyggt så hade jag definitivt kunna ställa upp och vara mod. Otroligt mkt snyggare och enklare.

KP 2013-12-25 19:15

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 303247)
Lite väl sen påkommet men kanske kan vara intressant till kommande versioner av Sharps "långt" fram i tiden.

Prenumerationsfunktion ala Flashback. Hade varit perfekt och inneburit att man utsätts för trådar som man ogillar mkt mindre (ogillar t.ex. trav starkt själv). Och är inte intresserad av varenda speldagbok eller offtopic tråd heller utan har mina "favoriter" som jag gärna skulle vilja prenumerera på (och inte med nuvarande sätt med mail).

Italien 2014/2015
Premier League 2014/2015
Övriga England 2014/2015
Sverige 2015
Allsvenskan 2015
Övriga Europa 2015
Övriga Världen 2015
osv.

Problemet vi märkt med en sån uppdelning är att aktiviteten minskar ännu mer. Folk vill nämligen skriva i ett och samma inlägg. Inte skriva om en match, leta sedan efter nästa aktuella tråd och skriva om den matchen där även.

kusagwa 2014-03-22 21:11

Bumpar mitt förslag om prenumeration på trådar ala Flashback eller liknande. Finns det några planer för det? Hade varit underbart!

Slurf 2014-03-23 02:44

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 303321)
Problemet vi märkt med en sån uppdelning är att aktiviteten minskar ännu mer. Folk vill nämligen skriva i ett och samma inlägg. Inte skriva om en match, leta sedan efter nästa aktuella tråd och skriva om den matchen där även.

Jag håller med om detta. Diskussionen runt specifika idrottsevenemang har ändå dött ut, runt stora matcher så brukar det bli lite snack men det är inte över 20 inlägg som avhandlar varje omgång i t ex League One som på vissa engelska forum. Sharps funktion är mer speldagböcker och övrigt spelrelaterat såsom spelteori och inte matchsnack.

kusagwa 2014-08-07 22:45

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 329760)
Bumpar mitt förslag om prenumeration på trådar ala Flashback eller liknande. Finns det några planer för det? Hade varit underbart!

Återbumpar då jag inte fått svar ännu. Finns det några planer på att kunna prenumerera på trådar här på Sharps på ett lika enkelt sätt som det går på FB?

mars 2014-08-07 23:11

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 362798)
Återbumpar då jag inte fått svar ännu. Finns det några planer på att kunna prenumerera på trådar här på Sharps på ett lika enkelt sätt som det går på FB?

Nya sharps kommer köra ny mjukvara för forumet där det om jag inte är fel ute finns just denna funktionalitet, om inte så är det något vi kan kolla på så fort nya sidan är uppe. Bumpa igen om så inte skulle vara fallet men det är tyvärr inget som kommer dyka upp på existerande version av sidan.

kusagwa 2014-08-07 23:38

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 362801)
Nya sharps kommer köra ny mjukvara för forumet där det om jag inte är fel ute finns just denna funktionalitet, om inte så är det något vi kan kolla på så fort nya sidan är uppe. Bumpa igen om så inte skulle vara fallet men det är tyvärr inget som kommer dyka upp på existerande version av sidan.

Låter alldeles underbart:claps::claps::claps:

Migge 2014-09-06 15:03

Finns det några fler nyheter om Sharp$ 3.0 eller någon preliminär release datum ännu?

KP 2014-09-08 09:54

Det som avgör vårt releasedatum är när den nya programvaran för forumet släpps i stabil version som vi ska köra. Just nu är den i stängd beta och vi är helt beroende utav den. Med 15k medlemmar och 100k sidvisningar så måste vi ha en buggfri miljö och därför har den nuvarande fått hänga med då den trots allt fungerar.

Jag kan iaf släppa en teaser på vad som komma skall där allt är responsivt dvs fungerar i paddan och mobilen och mer därtill.

https://i.imgur.com/1YyBSDw.png

Självklart med reservation för förändring då det är fortfarande en del som ska ändras såsom fraser etc.

Snitch 2014-09-09 10:15

Sexy

cochise 2014-09-09 11:09

Citat:

Ursprungligen postat av Snitch (Inlägg 370226)
Sexy

indeed

Migge 2014-09-14 14:42

När Sharp$ 3.0 är färdig för release kommer då "Populäraste spelen idag" att fortfarande vara sorterade efter popularitet eller kommer man att kunna sortera matcherna efter när spelstoppet infaller på resp. match?

Alltså att matchen med tidigast spelstopp ligger överst i listan & därefter en fallande lista med matcher med senare spelstopp...

Just nu är det ett hopplöst scrollande sida upp & sida ner för att inte missa några ev. bra lir!

sirlarsson 2014-10-07 14:02

Lever rektävlingen atm eller? Vill veta om det är någon idé att posta rekar.

KP 2014-10-07 14:03

Prispengar är det ej. Utan den som vill posta rekar, gör det för sin egen skull :)

sirlarsson 2014-10-07 14:06

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 375824)
Prispengar är det ej. Utan den som vill posta rekar, gör det för sin egen skull :)

Ok, det jag ville veta, pengar är aldrig fel. Men då kanske rekarna kommer i en kortare version i de vanliga trådarna.

Grilla-Drilla 2014-10-12 14:24

Vart hittar man rektävlingen ?

Wagner 2014-10-12 14:57

https://www.sharps.se/rekar

Fast så mycket till tävling är det inte.

Grilla-Drilla 2014-10-12 15:09

Tack :)

henke111 2014-12-18 22:44

En statusuppdatering om hur det går kanske? Varit tyst ett bra tag nu :popcorn:

Sprite 2014-12-19 11:39

Citat:

Ursprungligen postat av henke111 (Inlägg 392001)
En statusuppdatering om hur det går kanske? Varit tyst ett bra tag nu :popcorn:

Vadå. De har ju redan svarat på precis denna fråga för 1 år och 4 dagar sedan :D

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 299576)
Vi jobbar bakom kulisserna i vår egna tröga lilla takt. Kan inte berätta mer i nuläget tyvärr :)

Wagner 2014-12-19 13:26

Så jätteaktiva i forumet är dom inte heller. Men dom är väl som mig, har jag inget att säga så håller jag käften. :)

Wagner 2014-12-19 14:08

Nu när ändå saltkaret är framme. :) https://www.sharps.se/forums/115319-post61.html

Rejs 2015-01-01 23:08

Önskar att man kan följa användares spreadsheet och inte bara enstaka spreadsheets. Iallafall att man kan få notifikation på något sätt att användaren har skapat ett nytt.

Vill också som jag och säkert flera redan ha sagt kunnat ha fler filter än 8st synliga i sitt spreadsheet.

maddmax 2015-01-01 23:31

KP har spenderat alla pengar pa bling-bling. True story. :D

shasha 2015-01-02 00:28

Sökfunktionen kan nog finslipas.
När jag söker på ett ord får jag alla trådar som innehåller ordet.
Det betyder att jag måste ta mig igenom massvis med sidor i en tråd för att hitta det jag sökte...sedan ska jag bläddra mig hela vägen tillbaka till resultatlistan när jag konstaterat att det jag sökte inte fanns i just det trådet....
Jag kanske vill söka på något och kanske t.o.m kunna välja vem som har sagt det jag söker...fast det kanske blir lite väl avancerad.
Sökfunktionen kan i alla fall förbättras så man lättare kan ta vara på all kunskap som finns i Sharps.

Wagner 2015-01-02 00:46

Jag brukar söka via Google. Sharps och något stödord så brukar man hitta det man är ute efter. :)

shasha 2015-01-02 10:09

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 395254)
Jag brukar söka via Google. Sharps och något stödord så brukar man hitta det man är ute efter. :)

Vilken bra tips!!!:) Fungerade utmärkt

Migge 2015-01-26 17:56

Varför denna tystnad om när Sharps 3.0 kommer att komma? :sleep:

Wagner 2015-01-26 18:05

https://www.sharps.se/forums/299576-post49.html

Trodde det var från i december i fjol men det var visst 2013. Nåväl det är väl lika aktuellt nu som då. :)