![]() |
Sharps 3.0
Tanken är att uppgradera forumet till något nytt och fräscht
Vad tycker ni att forumet saknar? Forumsektioner? Vilka saknas/bör läggas till? Ändrad regelverk? Isåfall vad? Layout? Vad bör försvinna/läggas till på framsidan? Hanteringen utav "Dagens fotboll" trådarna. Ska vi fortfarande ha samma upplägg där? Upplägg för att lägga upp spelförslag? Ideer för spreadsheetet? Osv osv. Kom med era förslag och idéer till förbättring. Sharp$-shoppen känner vi redan till :) Utveckla gärna era förslag. |
:)tycker att det är bra som det är
|
Ett underforum för enbart totospel, dvs stryktips, topptips, supertoto osv. Tror det finns underlag för detta och på så sätt skapa mer livliga diskussioner kring dessa :)
|
Skulle vara sweet ifall gamla spel försvann från populäraste spel kolumnen. Borde väl gå att sätta en flagga på datum och klockslag istället för bara datum som jag gissar det är gjort nu.
|
"senaste nytt"-länkarna funkar ju inte, man kommer bara tillbaka till startsidan. Så det får ni fixa.
|
Antar att spreadsheet ingår i detta, annars synd där.
Tycker att ni kan ha att man kan göra fler filter på spreadsheet utan att behöva använda greasemonkey, sedan kan ni ha så man enbart kan visa 5 eller 10 eller något men annars ha många fler. Med greasemonkey får man ju dels inte med sig sina filter om man inte sparar dem manuellt (vid byte av dator/formatering) och känns som det tar lite mer att ladda än om det varit inbyggt. |
Ja och så en arkiveringsfunktion på dom gamla spreadsheetsen. Räcker ju med två sidor en med aktuella och en med arkiverade sheets.
|
Jag skulle gilla om de spel man ryggat i ett sheet markerades på något sätt, så att man kan se det när man går in i sheetet nästa gång. Ibland är det svårt att hålla koll på vilka spel man redan ryggat när det är någon som lägger många spel.
Jag håller även med om förslagen i posterna innan. Tycker ni gör ett strålande jobb! Keep it up:cheers: |
Precis som Pacman skriver hade en arkiveringsfunktion på sina avslutade sheet varit guldvärt!
Och en funktion som fanns på betalspelen, att nya spel var blåa så man lätt kunde urskilja dem. En tredje funktion, som också fanns på era betalspel var mailfunktion. Att man får ett mail när vissa sheet uppdateras. Detta hade varit oerhört uppskattat! |
En grej jag tänkt på är att se antalet ryggade spel man har, antingen på typ sin sharps-sida eller att man kan klicka in på "top 10 ryggade" och sen söka på sig själv. Nu ser man ju enbart på dagens spel så hade varit kul med en samlad siffra:)
Edit: En till grej angående ryggande och sånt, en funktion i sheetet där man kunde klicka i t ex "2-6 system" så att det automatiskt kom upp 2 rutor där man fyller i om det är B1 eller B3 och vilken serie. Nu ryggar jag inte så ofta men när jag gör det, Lazlo tex så står det ju inte Lazlo som rekare utan "S12". Men kanske bara är några få som använder 2-6 och då kanske det inte är lönt:P |
Regelverket är bra sokm det är imo. Bra att ni blev hårdare mot enbart tackposter. Möjligheten att sortera vilka forum som skall synas i vänstra kanten på startsidan dvs jag är inte alls intresserad av trav och vill inte se sådana forumposter men däremot skulle jag vilja se off-topic där.
|
Citat:
1.83 då eller? Måste skriva 35 tecken så då gör jag väl det då.... :offtopic: Citat:
Citat:
|
Spelbolag i spreadsheetsen. Ibland är det specialspel man vill rygga och man orkar inte leta runt vilka bolag som har det spelet.
|
Citat:
|
Jaha då är det rekarna man ska klaga på ;)
|
Jag kanske är lat, men jag skulle gärna se att man kan lägga in sina spelbolag i en sorts rullista så man slapp skriva spelbolagets namn hela tiden :)
På så sätt blir det enkelt att välja spelbolag såsom man väljer tecken. |
Skulle sitta fint med ett filter som sorterar ut spel lagda "i tid" och de som är inlagda efter avspark osv.
|
Skulle kunna ha något som liknar blogabets verified/unverified odds. Fast här gäller det om spelen är inlagda i tid eller ej. Någon sorts procenträknare på varje sheet.
|
Önskar att ni kunde ordna så att man kan markera sina favorit ämnen så att jag kan markera o spara så att det är lättåtkomliga, för att slippa bläddra runt. Att det t.ex. ligger kvar i högermarginalen när jag loggar in. Typ det finns på flera spelsajter att du kan spara dina favorit automater. Nån stjärna el röd flagga så det blir highlightat inne i forumen oxå.
|
Citat:
Tack för ett grymt forum! |
Hade vart najs med inbyggt livescore i spreadsheetet. :yes:
|
Rulltext med senaste spel i spreadsheets.
|
Citat:
|
Jag tycker det skulle vara skönt om spreadsheeten kunde räkna på binomialtal. Om man kunde exempelvis lägga in fem matcher och sen köra tripplar på dom (10 spel). Som det är nu så måste man själv lägga in alla kombinationer.
|
Jag skulle vilja att länderna läggs i bokstavsordning när man lägger ett spel.
Simpelt men tid är pengar:evilgrin39: |
Ta bort Top Tio Flest Rekar - har ju inte ändrats/uppdaterats på år och dar... Borde finnas mer matnyttigt att lägga in där...
|
Jo en lite mer levande förstasida skulle ju inte skada :)
|
Ni skulle kunna ändra topp 10 spreadsheet till aktiva och avslutade. Nu ligger det flera på topplistan som inte lagt ett spel på ett år eller mer.
Om man tog bort alla som inte lagt ett spel på över en månad skulle det bli enklare att följa spelare som är aktiva och även ett mer aktivt forum tror jag. |
En oddsportal skulle jag vilja ha, kanske innebär en massa extrakostnader, men.. ;)
Lite nyheter om vad som händer inom betting-världen (Kan man säga så?) Vore också skoj, kanske inte händer så jäkla mycket nytt egentligen, men något går säkert att skrapa fram, mer nyheter helt enkelt. |
Samla kunskap om framför allt bettingteori och statistik i ett "bibliotek" med artiklar, dokument, litteraturlistor samt länkar till videos, podcasts, dokument som är upphovsrättsskyddade (och alltså inte kan laddas upp direkt här) m.m. Kan vara uppdelat i olika sektioner; en del helt fria, andra styrda av ansvarig eller liknande. Det blir mycket googlande i längden efter sån kunskap och skulle underlätta om det fanns samlat någonstans. Om det bygger på att alla kan bidra seriöst kan det bli riktigt mycket bra information som man annars aldrig hade kommit över och det underlättar för alla som vill lära sig mer.
|
Ni gör redan ett toppjobb! Men håller även med om många av de föreslagna ändringarna... inget är ju så bra att det inte kan bli bättre osv....
En liten tanke bara (från en som med fördel kör ATG Classic!) Akta er för att slöa ner sidan med för mkt grafik, nu för tiden skall det röra sig så förba...t på alla sidor att vissa blir toktröga om man inte sitter med fiber. |
En uppdatering i länkarna hade varit fint. :)
|
Overplayer reagerade rejält på att folk snor hans spel och postar på bloggar / hemsidor etc som deras egna och har nu slutat bokföra spel här vilket jag och antagligen många andra tycker är tråkigt. Det skulle kanske gå att sätta upp någon sorts lösenords/tillåtna användare-lista eller liknande för spreadsheets för de som vill bokföra men ändå inte vill ge vem som helst tillgång?
|
Citat:
|
Vad jag tycker sharps 3.0 borde ha är olika redskap för att räkna t.ex.
arbitrage, hur man skapar egna DnB etc. Visst finns det redan många på nätet men många av dessa använder sig av andra oddsformer och de kan även vara krångliga. Dessa redskap kan även enkelt göras i javascript vilket betyder att dessa uträkningar endast belastar klienten och inte servern. |
Kunna lägga in flera saker i info i spreadsheet som skulle fungera taggar som man sedan kan söka på och göra filter av.
Så man kan söka på olika saker för att kunna analysera sina spel mer och vad som går bra... |
se vilken tid spelet var lagt i spreadsheetet.
|
Citat:
|
Citat:
men tack! |
Önskas en sorteringsfunktion på "Populäraste spelen idag" där man kan sortera efter popularitet eller spelstopp mm...
|