Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Pre-game trading - Turneringar (https://www.sharps.se/forums/fotboll/25739-pre-game-trading-turneringar/)

the_mirage 2016-06-10 19:03

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 494053)
Jag behöver nog inte det, eftersom jag pratar språket flytande.
Men jag orkar inte läsa all skit, speciellt inte efter 10 bira.
Du kommer snart förstå att 0-0 är puckat, bara en idiot kan reka det.

Först och främst kommenterade jag inte vad jag anser om spelet i sig.
För det andra känns det ju mindre intelligent att spy galla över något man inte ens bemödat sig att läsa.
10 bira kanske förklarar din risiga attityd? Enligt min mening finns det ett fåtal väldigt kunniga personer här inne som i stort sett förtjänar att agera med en översittarattityd, även om så inte sker. Du är inte en av dessa.

sskssk 2016-06-10 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 494081)
Jag är det, så det går.

Haha :D

Lobo 2016-06-10 22:50

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 493230)
Har du spelat en slantsingling till 2.30 så har du gjort ett bra spel.

Spelar du sen tvärtom till 1.80 så har du gjort ett innihelvete dåligt spel.

Citat:

Ursprungligen postat av Seebbo (Inlägg 493231)
Jo men det är ju fortfarande som Cc säger att odds inte är absolut sanning.
Vid en slantsingling är det givet att det är 50% chans.
Det är väldigt sällan jag säljer av mina spel om inte informationen ändras totalt eller att det är som nu att man tagit ett spel väldigt tidigt.

Man utgår från samma saker i sportbetting. Och Wagner visar ett bra exempel.

putte64 2016-06-10 22:54

Citat:

Ursprungligen postat av Seebbo (Inlägg 494096)
Haha jo men du måste ju förstå att folk reagerar när du beter dig som du gör. Du får gärna hålla dig i travdelen.

Men folk utanför måste ju förstå spel.
Den som rekar 0-0 i dag är ju sjuk i huvet, chansen är ju fan under 5% att det blir så.
Var glad att jag hjälpte muppen.

Annars skiter jag i allt utanför travspel.

Seebbo 2016-06-10 22:57

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 494095)
Man utgår från samma saker i sportbetting. Och Wagner visar ett bra exempel.

Ja det gör han men det jag menar är att man aldrig kan vara säker på att man egentligen sitter på ett överodds eftersom det inte finns någon eller något som säger till 100% hur stor chansen är.

Men ja om du spelar Lag A att vinna till 2.20 och oddset vid matchstart är 1.90 sitter du förmodligen på ett överodds.

Seebbo 2016-06-10 22:58

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 494098)
Men folk utanför måste ju förstå spel.
Den som rekar 0-0 i dag är ju sjuk i huvet, chansen är ju fan under 5% att det blir så.
Var glad att jag hjälpte muppen.

Annars skiter jag i allt utanför travspel.

Han rekar under 1 i HT, det är långt jävla ifrån att reka 0-0 FT.

Lobo 2016-06-10 23:47

Citat:

Ursprungligen postat av Seebbo (Inlägg 494100)
Han rekar under 1 i HT, det är långt jävla ifrån att reka 0-0 FT.

eehh... jag skulle vilja säga att det är halvvägs. :whistling:

linfre 2016-06-11 11:40

CC postade en rek som inte var hans egen. Reken sa att Rumänien kommer att parkera bussen framför mål och att sannolikheten för 0-0 i halvtid var mer troligt än 2+ mål i halvtid. Det blev 0-0 i halvtid och det är inga konstigheter med det. Vet inte vart hela diskussionen om 0-0 som slutresultat kom ifrån :P

Tack vare tidigt mål av frankrike i andra så blev det en bra trade på den matchen.

Så nu åter till ämnet :) Ser att Wales helt plötsligt har blivit favoriter i matchen mot Slovakien vilket känns märkligt. Jag klev också in på 2.92 men nu står bokningen i 3.05 så blir nog svårt att göra en trade på den matchen till vinst innan matchstart. Får avvakta och se. Har inte gått in så tungt så kanske inväntar matchstart och ser hur matchbilden ser ut. Men tidigt mål av Wales vore inte kul så vi får se.

linfre 2016-06-11 11:59

Den här tråden handlar inte om betting utan den handlar om trading och ingen här ryggar några rekar. Tanken är att avläsa vilket håll en marknad går åt och genom det plocka hem en vinst på oddsrörelsen innan matchstart. Så reken var ett exempel bara.

Så nu glömmer vi den här diskussionen. Det är både trav och em ikväll så nu blickar vi framåt :)

ExtremtRik 2016-06-11 12:47

Citat:

Ursprungligen postat av Emeffeff (Inlägg 493213)
Det finns inget som säger vad man ska och inte ska göra men personligen har jag aldrig förstått vitsen med att "sälja av spel". Så länge inte oddsen eller förutsättningarna har ändrats så pass mycket att värdet finns på andra sidan innebär det ju att du spelar till EV- när du säljer ditt spel. Det är väl om du tagit på dig för mycket risk på det enskilda spelet i sådana fall. Någon vass Sharpsare kanske har en bättre anledning till varför man ska sälja?

(Någon "vass Sharpsare" gör jag inte anspråk på att vara, men inbillar mig ändå att jag har ett svar lite boeroende på vad vi talar om ;) Jag riktar även mitt svar till nybörjare, inte till dig Emeffeff trots att det var du som ställde frågan. :) )
Kanske ligger tveksamheten i ordvalet "sälja" !?

Att "sälja" spel på Betfair måste vara mitt i prick förutsatt att man även lagt spelet där, commission betalas nämligen på nettovinsten på marknaden.

Så att boka mot ett spel blir "avdragsgillt". Man betalar säg 5 % (6.5 är normalt, på detta ges rabatter) på den delen av spelet som ger någon edge och "säljer" bort ett spel med lägre EV eller till och med EV- och slipper commission på den delen.

Exempel:
+spela en slantsingling till 2.10 och betala 6.5% av nettovinsten (1.1 x X units).
-spela/boka slantsinglingen till 2.0 o betala 6.5% av nettovinsten ...
++spela till 2.10, boka till 2.0 och betala 6.5% av nettot på 0.1 ...

På Matchbook gäller andra regler för commission om jag förstått deras villkor rätt.


Såg även något exempel om att spela en slantsingling till 1.80, men är inte analogin att man bokar till 1.80, dvs spelar andra sidan till 2.25 ? Då kan det ju inte vara fel att ha 2.2 resp 2.25 på myntets bägge sidor :)

Måste bara älska och instämma i CCs insikt att man ju faktiskt inte kan veta att vare sig det högre odds man spelade till eller ännu mindre det lägre man "säljer" till är EV+

jaroiten 2016-06-11 15:54

Tar ni Rumäninen nu till 3.90 (hos Unibet) mot Schweiz kommer ni nog kunna trade:a ur till ett bättre pris.

the_mirage 2016-06-12 16:27

Coolbet erbjuder 1,60 på Tyskland, Betfair ligger på 1,53 just nu.
Edit: Bra läge att trada ut sin välkomstbonus om någon spelar med den.

Cc 2016-06-12 17:10

Dagens Bästa Spel på R&K: Polen till 1,75! :)

Staketkusken 2016-06-12 20:42

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 494494)
Dagens Bästa Spel på R&K: Polen till 1,75! :)

Satt stenklart :lol:

linfre 2016-06-12 22:11

Hann inte köra någon riktig trading idag men trejdade hem en bonus och körde riskfria spelet på coolbet på resultat. Tippade 2-0 till tyskland så den satt långt inne men lite tur ska man ha :P

Har inget superintressant objekt nu men ser att Sverige rekas från höger och vänster på olika sidor runt om i Europa så jag lägger in några tusen på 2.50 ikväll och hoppas kunna sälja av det lägre imorgon innan matchstart.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved