Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Pre-game trading - Turneringar (https://www.sharps.se/forums/fotboll/25739-pre-game-trading-turneringar/)

ExtremtRik 2016-06-20 17:23

Citat:

Ursprungligen postat av char (Inlägg 495116)
Vad tror ni om dagens matcher? Sitter inne med ett långtidsspel att båda lagen gör mål i Englands alla gruppspelsmatcher. Frågan om det är dags att säkra hem lite här? Känns ju som att det kan bli en målsnål historia då Slovakien kan gå rätt säkra om de spelar lika idag.

Hehe jag tippar, med tanke på EM hittills, vansinniga 2-2 så ja du är safe ;)

Nåväl är väl strikt en bankrullefråga för spelar verkligen marginellt och långsiktigt vinnande förutsägelser den större rollen för dig?

Slovakien går ju bara inte att lita på efter vad man sett hittills, möjligt att England skulle kunna vara mer förutsägbara...

Edit: har i en tävling tippat 1-1 o 2-1 i Englands tidigare matcher så förmodligen dags att missa nu, särskilt som jag haft en övertro på Slovakien. England bör väl göra något mål??

Cc 2016-06-20 17:53

Citat:

Ursprungligen postat av ChrisWaddle (Inlägg 495068)
Berätta gärna mer om Sportinginvest i någon annan tråd, CC!

Finns egentligen inte värst mycket kvar att berätta. Men ursprunget var en idé jag hade och som Peter lyckades sjösätta på egen hand med hjälp av en finansiär och en reklambyråkontakt. Han hade nog tänkt att jag skulle vara med som 1 av 2 traders men jag hade fullt upp med annat just då. Peter plockade in Jimmy på den ena positionen och tog den andra själv. VM 2006 gick bra och Peters fond gav fin avkastning på investeringen. Så tuppkammen växte och han började ta allt större risker efter hand. Jag vet inte säkert varför Jimmy hoppade av men enl. Peter så var trycket att spela för andras pengar för stort och det var orsaken. Peter bönade och bad att jag skulle ta hand om den kassan tills han hittade en ny trader och på den vägen gick det. Jag stannade i 2 månader och det gick väl kanske inte direkt lysande men det var iaf på plus när jag lämnade. Tyvärr blev vi ovänner efter det och Peter valde att inte ha någon kontakt med mig efter det och fram till han tog sitt liv...

Wagner 2016-06-20 22:11

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 495113)
Wagge har väl inte fått någon egen tråd? Bara han själv som är så självgod att han har dragit igång en.. :p

Finns ju en del att läsa om Sportinginvest på bl.a. pokerforum.nu och flashback. Jag var också med och förlorade en del pengar, försökt få ut pengarna i minst ett år innan det tillslut föll ihop totalt. Var sedan med på en polisanmälan mot Peter D. med två andra som hade investerat en del.

Med facit i hand känner man sig väldigt dum som investerade i den där skiten, men jag var inte så insatt och Peter D. gav sken av att vara väldigt kunnig.

Riktigt så självgod var han inte.
https://www.sharps.se/forums/offtopic...iga-anekdoter/

hatten1 2016-06-20 23:00

Jimmy kände jag mycket väl, en fullständigt hederlig människa , ja, sådana finns trots allt man läser i tidningarna . (sportinginvest)

Cc 2016-06-20 23:14

Citat:

Ursprungligen postat av hatten1 (Inlägg 495155)
Jimmy kände jag mycket väl, en fullständigt hederlig människa , ja, sådana finns trots allt man läser i tidningarna . (sportinginvest)

Jo, ingen skugga över honom alls!

linfre 2016-06-22 09:53

Vad tror vi idag. Min känsla är att Belgien kommer att droppa under dagen. Står i 1,92 just nu och det ploppar upp rekar lite överallt på Belgien så bara att hoppas att marknaden hoppar på Belgientåget :P

EDIT: Jag går iaf in med medelinsats och hoppas att Belgien går att boka till bra pris innan avspark.

ExtremtRik 2016-06-22 12:21

Citat:

Ursprungligen postat av linfre (Inlägg 495241)
Vad tror vi idag. Min känsla är att Belgien kommer att droppa under dagen. Står i 1,92 just nu och det ploppar upp rekar lite överallt på Belgien så bara att hoppas att marknaden hoppar på Belgientåget :P

EDIT: Jag går iaf in med medelinsats och hoppas att Belgien går att boka till bra pris innan avspark.

Frågan är hur väl oddsen satt sig för stunden...

Sverige måste vinna, det talar mot kryss, Belgien har ingen riktig nytta av vinst då inbördes gäller mot Italien, som dessutom kan ta mer än 6 poäng, men dödar väl risken att komma trea med ledningsmål. Till skillnad från Italien är väl inte Belgien särskilt defensivt!?

Förstår därför inte varför X går ned atm med snittodds på 3.34 men går krysset ned stiger ju kanske Belgien även om jag tror som du att Belgien bör droppa.

Vet verkligen inte, kanske någon upplyst person kan klargöra vad som kommer att hända och varför ?

bjarnea 2016-06-22 12:53

På börserna står krysset stadigt i 3,45-3,5.

Cc 2016-06-22 14:25

Citat:

Ursprungligen postat av ExtremtRik (Inlägg 495247)
Frågan är hur väl oddsen satt sig för stunden...

Sverige måste vinna, det talar mot kryss, Belgien har ingen riktig nytta av vinst då inbördes gäller mot Italien, som dessutom kan ta mer än 6 poäng, men dödar väl risken att komma trea med ledningsmål. Till skillnad från Italien är väl inte Belgien särskilt defensivt!?

Förstår därför inte varför X går ned atm med snittodds på 3.34 men går krysset ned stiger ju kanske Belgien även om jag tror som du att Belgien bör droppa.

Vet verkligen inte, kanske någon upplyst person kan klargöra vad som kommer att hända och varför ?

Min gissning är att X-oddset kommer att stå sig till matchstart. Antagligen har många gjort som oss och redan tradat Sverigeoddset på oddsbörs och vanliga bolagens böcker ser rätt bra ut viktningsmässigt. Då finns det inget värde i att sänka X:et eftersom pöbeln gärna spelar favoriter och nästan aldrig X. Belgiens odds droppar säkert något och Sveriges går antagligen upp motsvarande...jag kommer troligen köpa X på spelbörs och trada live om det är mållöst efter 1:a halvlek.

jaroiten 2016-06-22 14:33

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 495261)
jag kommer troligen köpa X på spelbörs och trada live om det är mållöst efter 1:a halvlek.

Det ger bättre avkastning än att bara spela 0-0 i HT menar du?

Cc 2016-06-22 14:33

ö2,5 i Swe-Bel står förresten i ~2,50 i Asien, efter omständigheterna tycker jag det finns värde i det spelet.

Cc 2016-06-22 14:35

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 495262)
Det ger bättre avkastning än att bara spela 0-0 i HT menar du?

iaf om du väntar till ~50min...brukar var en brytpunkt där nånstans. Märkligt nog brukar X-oddset droppa typ 10 punkter i paus...

jaroiten 2016-06-22 14:48

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 495264)
iaf om du väntar till ~50min...brukar var en brytpunkt där nånstans. Märkligt nog brukar X-oddset droppa typ 10 punkter i paus...

Låter som att det är bättre att köpa oddset strax innan HT då och sälja efter min 50. Ser inte meningen med att sitta med det hela 1-44 om man förväntar sig att droppet kommer först i/efter HT.

Cc 2016-06-22 14:58

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 495266)
Låter som att det är bättre att köpa oddset strax innan HT då och sälja efter min 50. Ser inte meningen med att sitta med det hela 1-44 om man förväntar sig att droppet kommer först i/efter HT.

Sant, men trading är ingen absolut vetenskap det heller. Matchbild och total risknivå kan påverka väldigt mycket hur agerandet blir för mig. om jag köper ö2,5 också samt om det står 1-1 i halvtid kommer ju saken i annat läge... :)

ExtremtRik 2016-06-22 15:21

Hehe nu ger svenska spel 1.90 på belgien, stigande ?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved