Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nybörjarforum (https://www.sharps.se/forums/nyboerjarforum/)
-   -   Ang. Moneybookers (https://www.sharps.se/forums/nyboerjarforum/9510-ang-moneybookers/)

Zzz 2011-12-21 18:52

Citat:

Ursprungligen postat av Shell Peppe (Inlägg 156258)
Funka dåligt? Tror ja det OkQ8 kort tsssssss :p

Skämt åsido kan det vara limiten på kortet som spökar månne?

Hahaha, ja OKQ8- kortet är väll inte det bästa :lol:
Men vill helst slippa att behöva lägga över pengar från bankkontot. Känns mer säkert som jag gör nu.

Det kan mycket väll vara så att limiten på kortet spökar, har ingen aning faktiskt.


Får väll försöka igen imorgon. Kanske inte går att genomföra en insättning redan första dagen?

Shell Peppe 2011-12-21 19:23

Vill inte komma med några pekpinnar här men varför använda ett kreditkort till gambling när du har tillgång till Online-banköverföring?
Aldrig bra att spela på krita plus att dom tar avgift för överföringen.
Ur säkerhetssynpunkt är det ingen skillnad, MB/Skrill är ett mycket trovärdigt företag så du behöver knappast vara orolig för att dina dineros kommer på villovägar.
Om du nu inte är en lättlurad individ som går på diverse scams där dom behöver alla dina uppgifter p.g.a. datafel eller liknande, du är ju trots allt OK kund...:rolleyes:

Just kiddin vilket som BOL!

Bobbobula 2011-12-21 23:40

Nån med moneybookers mastercard son vill berätta hur det funkar för er och om ni är nöjda? Har precis beställt mitt och undrar hur det ser ut med växklingskurser osv när man tar ut SEK i bankomat.

mequei 2012-02-07 12:00

Hur funkar det när man ska casha ut från MB?
Är det "skattefria" pengar eller kan skatteverket i teorin komma och fråga vart man fått pengarna ifrån? (är ju ingen höjdare om jag spelat på icke-eu-sidor).

Fixa kort och casha ut i bankomater?

Shell Peppe 2012-02-07 12:41

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 167271)
Hur funkar det när man ska casha ut från MB?
Är det "skattefria" pengar eller kan skatteverket i teorin komma och fråga vart man fått pengarna ifrån? (är ju ingen höjdare om jag spelat på icke-eu-sidor).

Fixa kort och casha ut i bankomater?

Skatteverket kan mycke väl komma att fråga vart pengarna kommer ifrån & då är det upp till dig att bevisa. Nu är det nog ingen fara på taket så länge du håller summorna under 10k åt gången, förutsatt att du inte nolltaxerar då.

Finns mängder av trådar på Sharps ang detta.
Använd den eminenta sökfunktionen :yes:

apekatt66 2012-02-07 13:19

Citat:

Ursprungligen postat av mequei (Inlägg 167271)
Hur funkar det när man ska casha ut från MB?
Är det "skattefria" pengar eller kan skatteverket i teorin komma och fråga vart man fått pengarna ifrån? (är ju ingen höjdare om jag spelat på icke-eu-sidor).

Fixa kort och casha ut i bankomater?

Nej, det är det absolut dummaste du kan göra. För får skatteverket reda på att du har ett utländskt visakort så kommer de absolut vilja titta närmare.

Bobbobula 2012-02-07 13:33

Jag fick 200 euro länsat från mitt konto för en vecka sedan. Fick sen ett mail från mb att jag blivitbhackad och att jag intefår tillbaka nått av dem utan får polisanmälala det isf.

Den ni!

Shell Peppe 2012-02-07 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av Bobbobula (Inlägg 167279)
Jag fick 200 euro länsat från mitt konto för en vecka sedan. Fick sen ett mail från mb att jag blivitbhackad och att jag intefår tillbaka nått av dem utan får polisanmälala det isf.

Den ni!

Vidareutveckla gärna. Torde vara en enkel biff att se vart degen tagit vägen & därefter göra en polisanmälan?

Att dom bara skickar ett mail & friskriver sig allt ansvar låter icke trovärdigt.
Dom är tydligen medvetna om "attacken" & bör därför vara intresserade att gå till botten med det hela.
200 euro minus kontra dålig pr vore inte vara ett svårt val.

phekstrom 2012-03-07 17:10

Ni som är vip på moneybookers hur mycket ökar deras mastercard 24h limit, eller det är individuellt?
Den ligger väl på 1000€ utan vip.

KP 2012-03-07 20:29

Citat:

Ursprungligen postat av phekstrom (Inlägg 175300)
Ni som är vip på moneybookers hur mycket ökar deras mastercard 24h limit, eller det är individuellt?
Den ligger väl på 1000€ utan vip.

https://i.imgur.com/TI2hF.png

Så ser mina limits ut iaf för mitt vip.

edit: ska tilläggas är inga problem att få den höjd. Bara ringa dom så fixar dom det direkt.

phekstrom 2012-03-07 20:37

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 175375)
https://i.imgur.com/TI2hF.png

Så ser mina limits ut iaf för mitt vip.

edit: ska tilläggas är inga problem att få den höjd. Bara ringa dom så fixar dom det direkt.

vad bra, då ska jag ansöka omedelbart.

O12 2012-03-26 19:43

Vad är bäst för att enklast "klara sig" när man ska skapa nya konton på Bookisarna i andra familjemedlemmars namn.

Detta handlar om MB, då undrar jag hur man skapar flera MailAlias, så att man inte använder sin vanliga MB email adress på detta "nya" konto...

Eller ska man skaffa sig en helt nytt MB konto i den andras namn?

Pacman 2012-03-26 19:54

Mailalias kan du ju fixa enkelt men det löser inte problemet med att dom kan kolla med MB om uppgifter stämmer, har för mig att dom kan det.

Shell Peppe 2012-05-11 16:55

Het gott folk fick precis ett scam mail från Skrill Moneybookers.

Med följande text.

We would like to inform you that your account has been temporarily locked for incoming and outgoing transactions because you failed to accept the new Skrill (Moneybookers) Account Terms of Use and the Privacy Policy until the 1st of May, 2012.


If you wish to unlock your account, please follow the link below and confirm your personal information. Failing to do so until the 15th of May, 2012 will be considered a denial of our terms and conditions and your account will be permanently closed.

Accept changes

Best wishes,

Skrill (Moneybookers)

Vad jag reagerade på är att mailet ser EXAKT ut som Skrills ordinadie utskick borstett från att detta var attesterat på min mail adress istället för mitt för & efternamn vilket är kutym från skrill.

Så heads up punters :cheers:

oscar4122 2012-05-11 18:01

Citat:

Ursprungligen postat av Shell Peppe (Inlägg 185361)
Het gott folk fick precis ett scam mail från Skrill Moneybookers.

Med följande text.

We would like to inform you that your account has been temporarily locked for incoming and outgoing transactions because you failed to accept the new Skrill (Moneybookers) Account Terms of Use and the Privacy Policy until the 1st of May, 2012.


If you wish to unlock your account, please follow the link below and confirm your personal information. Failing to do so until the 15th of May, 2012 will be considered a denial of our terms and conditions and your account will be permanently closed.

Accept changes

Best wishes,

Skrill (Moneybookers)

Vad jag reagerade på är att mailet ser EXAKT ut som Skrills ordinadie utskick borstett från att detta var attesterat på min mail adress istället för mitt för & efternamn vilket är kutym från skrill.

Så heads up punters :cheers:


Fick exakt samma, var riktigt nära att gå på det. Men när dom bad om mitt kreditkortsnummer så började jag ana ugglor i mossen!
Dock så loggade jag ju in och gav dom mitt lösenord.. Bytte dock omgående, så ingen skada skedd antar jag :)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved