Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nyheter (https://www.sharps.se/forums/nyheter/)
-   -   Lansering av nya reksystemet! (https://www.sharps.se/forums/nyheter/15098-lansering-av-nya-reksystemet/)

putte64 2013-02-20 09:28

Ni måste skämta :rolleyes:
Utfallet måste bedömmas, långa motiveringar som oftast leder till förlust ska inte premieras alls
Är ni spelare eller web admin ?

henke111 2013-02-20 09:36

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 232982)
Ni måste skämta :rolleyes:
Utfallet måste bedömmas, långa motiveringar som oftast leder till förlust ska inte premieras alls
Är ni spelare eller web admin ?

Utfallet har väl inte betydelse om det var ett bra spel eller inte? Det kan vara jättevärde i ett spel utan att det går in.

RobinD 2013-02-20 09:51

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 232982)
Ni måste skämta :rolleyes:
Utfallet måste bedömmas, långa motiveringar som oftast leder till förlust ska inte premieras alls
Är ni spelare eller web admin ?

Det är ju inte längden på texten som ska premieras, det är ju innehållet.

Du som läsare ska ju bedöma hurvida rekens budskap var av värde, som tidigare nämnt så sitter dåliga spel och bra spel missar.

putte64 2013-02-20 09:58

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 232987)
Det är ju inte längden på texten som ska premieras, det är ju innehållet.

Du som läsare ska ju bedöma hurvida rekens budskap var av värde, som tidigare nämnt så sitter dåliga spel och bra spel missar.

Så sant, men varför är det inte möjligt att premiera utfallet?
Jag bryr mig mer om det än själva texten
Egentligen samma tänk som statistiken i alla spreadsheet
Jag vill snabbt hitta vinnarna och det går inte med nuvarande upplägg

Bourne 2013-02-20 10:15

Tycker det är en viss skillnad här. När det handlar om statsen i Spreaden så är det ju långsiktighet. Kan ju mycket väl vara så att även de som är vinnande i längden slänger upp några rekar som inte är vinnande. Ett enskilt spel säger ju väldigt lite om en spelares totala kunskaper när det kommer till spel.

Håller med Henke111 i detta fall.

KP 2013-02-20 10:22

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 232991)
Så sant, men varför är det inte möjligt att premiera utfallet?
Jag bryr mig mer om det än själva texten
Egentligen samma tänk som statistiken i alla spreadsheet
Jag vill snabbt hitta vinnarna och det går inte med nuvarande upplägg

Det kommer att komma ett topplista på rekarna. Däremot så krävs det ändå flera hundra spel minst för att avgöra om någon är en vinnare eller ej. Det du kan göra är ju att gå in på varje rekares spreadsheet och se hur dennes statistik är, positiv/negativ och avgör sedan själv.

RobinD 2013-02-20 10:22

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 232991)
Så sant, men varför är det inte möjligt att premiera utfallet?
Jag bryr mig mer om det än själva texten
Egentligen samma tänk som statistiken i alla spreadsheet
Jag vill snabbt hitta vinnarna och det går inte med nuvarande upplägg

Enkelt, för att utfallet på enstaka spel inte ger någon rättvis bild av kvaliteten.

Det du söker finns redan i spreadsheet-funktionen, svart på vitt vad spelare åstadkommit.

Reksystemet är byggt för att öka aktiviteten på sidan samt få människor att vilja bidra med information.

Vill du bara hitta vinnarna snabbt, köp en speltjänst eller välj något av alla vinnande sheets här på sharps och rygga blint.

putte64 2013-02-20 14:38

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 232996)
Enkelt, för att utfallet på enstaka spel inte ger någon rättvis bild av kvaliteten.

Det du söker finns redan i spreadsheet-funktionen, svart på vitt vad spelare åstadkommit.

Reksystemet är byggt för att öka aktiviteten på sidan samt få människor att vilja bidra med information.

Vill du bara hitta vinnarna snabbt, köp en speltjänst eller välj något av alla vinnande sheets här på sharps och rygga blint.

NJA
Jag behöver nog inte köpa några tjänster då jag ser allt trav själv,men det var inte poängen
Kan du betygsätta rekarna innan spel bör du också kunna det efter resultatet
I längden kan någon fått väldigt bra betyg men ingen vet hur det gick
Tror många delar kommer finnas utanför spreadsheeten
Kan ta mig själv som exempel, när vid blev rankade etta i Sverige en gång i tiden spelade jag inte alla mina tips och utfallet hade aldrig synts i något spreadsheet
Anledningen jag tar upp frågan är att jag tror funktionen går att förbättra, inget annat

putte64 2013-02-20 14:48

Men självklart tar jag intryck av andra
Sedan kollar jag upp flera lopp i arkivet för att se om jag håller med
Ingen kan få för mycket info, och jag kan absolut inte hålla reda på status på 15000 hästar

RobinD 2013-02-20 15:14

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 233027)
NJA
Jag behöver nog inte köpa några tjänster då jag ser allt trav själv,men det var inte poängen
Kan du betygsätta rekarna innan spel bör du också kunna det efter resultatet
I längden kan någon fått väldigt bra betyg men ingen vet hur det gick
Tror många delar kommer finnas utanför spreadsheeten
Kan ta mig själv som exempel, när vid blev rankade etta i Sverige en gång i tiden spelade jag inte alla mina tips och utfallet hade aldrig synts i något spreadsheet
Anledningen jag tar upp frågan är att jag tror funktionen går att förbättra, inget annat

Problemet är att du blandar ihop äpplen och päron.

Vad tror du sker med betygen på de förlorande spelen om du tillåts rösta i efterhand?

Tror du är i en minoritet som tror att det skulle innebära en förbättring faktiskt.

Det är ju inte direkt en svårighet att kolla upp en persons totala spel om den har ett offentligt sheet, även om det nu skulle vara så att alla spel som rekas inte finns där (vilket känns som att det borde vara en minoritet det med). Då kan du ju i alla fall utgå ifrån att personen som tipsar om spelet är vinnande.

Även om du inte kan följa upp hur rekarens spel går genom ett sheet så kan du ju iaf få tillgång till info/tankar som du har som underlag för att sedan själv spela.

Grnvit 2013-02-24 22:57

Kom att tänka på en sak:
Vore det inte kanon om man kan få en personlig ruta någonstans i reken där man får in betyg (utan namn på den som betygsatt) med en kort kommentar varför man fick just det betyget? Personligen skulle jag tycka det vore väldigt bra att få reda på varför man fick just det betyget så man kan göra det bättre nästa gång och lägga till det som någon köpare saknade.

KP 2013-02-25 08:07

Citat:

Ursprungligen postat av Grnvit (Inlägg 233840)
Kom att tänka på en sak:
Vore det inte kanon om man kan få en personlig ruta någonstans i reken där man får in betyg (utan namn på den som betygsatt) med en kort kommentar varför man fick just det betyget? Personligen skulle jag tycka det vore väldigt bra att få reda på varför man fick just det betyget så man kan göra det bättre nästa gång och lägga till det som någon köpare saknade.

Det kan man göra under kommenteringsfunktionen väl? Känns i mitt tyckte som ett onödigt kommenteringsfält.

Grnvit 2013-02-25 13:43

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 233861)
Det kan man göra under kommenteringsfunktionen väl? Känns i mitt tyckte som ett onödigt kommenteringsfält.

Ja men det är ju knappt någon som gör det. I så fall är det bara "bra rek!" eller liknande. Vore bättre om det blev obligatoriskt. Vet inte om folk är så lata att man struntar i att köpa rekar för man inte orkar skriva en rads omdöme om reken.
Alternativt skulle man kunna få extra sharps om man kommenterar, typ fyra sharps för att betygsätta och sedan fyra om man kommenterar. Blir dock jävligt många kommentarer i det fältet, därför jag tänkte att man kunde ha en liten personlig ruta istället.
Skulle som sagt vara väldigt intressant att se vad man missat i sina rekar. Om man nu får dåligt betyg av någon och tävlingsresultatet baseras till mestadels på just betyget vill man veta vad man ska skriva till nästa gång för att få bättre omdöme.

Pilkast 2013-02-25 19:07

Hoppas verkligen INTE att "betygen" kommer ges allt för stort genomslag - detta gynnar enbart de med stor "svans" och ryggdunkarensemble... Att man kan se vilka som röstat anser jag som självklart, för då kanske svansen och/eller ryggdunkarensemblen tänker sig för, både en och två gånger, INNAN man ger ett högre betyg enbart för att denne är en "sajtkompis"!

Nej, jag anser att resultatet utav rekarnas utfall skall vara det som räknas mest - inte om man är omtyckt, eller inte...

Pilkast 2013-02-26 00:49

Edit!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved