Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nyheter (https://www.sharps.se/forums/nyheter/)
-   -   Lansering av nya reksystemet! (https://www.sharps.se/forums/nyheter/15098-lansering-av-nya-reksystemet/)

admin 2013-02-11 19:24

Lansering av nya reksystemet!
 
Då har det äntligen blivit dags att lansera det som kommer ta Sharps till nästa nivå; reksystemet.

Genom att ha ett röstningsystem och belöningar till de användare som varje månad har varit flitiga med kvalitetsrekar hoppas vi få till en atmosfär som både uppmuntrar kvalitet och kvantitet på rekarna. Observera att kommentering på reken kommer nu att ske under själva reken och inte i någon forumtråd.

Omröstningssystemet:
På varje rek kommer det finnas en röstningsskala på 1 till 5 som alla läsare av reken uppmuntras att rösta på beroende på hur bra kvalitet de upplever att reken har. För att rösta måste man ha tio stycken inlägg och varit medlem i minst tre månader. Röstningen avslutas per automatik när spelstopp inträffar för att förhindra att folk röstar beroende på resultat. Medelvärdet av rösterna kommer att visas på reken när minst 5 stycken röster lagts och det är även detta medelvärde tillsammans med antal rekar som bestämmer placeringen på månadens belöningslista.

Sharp$:
För att uppmuntra aktiviteten på både röstning och övriga Sharp$-genererande skrivande på sidan kommer det kosta 10 Sharp$ att "låsa upp" en rek varav 8 Sharp$ får man tillbaka efter att ha röstat på reken. Det betyder i praktiken att man uppmuntras skriva ett inlägg (+2 Sharp$) för varje rek man vill ta del av eller om man väljer att skriva en rek själv (+20 Sharp$) så genererar man Sharp$ nog att läsa tio andra rekar. Under februari månad kommer man få tillbaka 11 Sharp$ när man röstar och går därmed +1 Sharp$ per rek man röstar på.

Topplistan:
För varje månad kommer det att ha genererats en topplista av rekarna beroende på hur många rekar som skrivits, men framför allt hur bra kvaliteten har varit på dem. Den exakta ekvationen för att generera poängen topplistans ranking är ännu inte fastslagen (då vi behöver testa oss fram), men redan klart är att den kommer att baseras medelbetyg på rekar och antalet rekar. Topplistan kommer att publiceras så fort vi har tillräckligt med data.

Belöningar:
Då vi förväntar oss en stor exponering och läsning av rekarna hoppas vi kunna låta systemet vara självförsörjande genom ökade intäkter från spelbolagen. Dessa pengar kommer sedan att delas upp till månadens flitigaste rekare. För att få ta del av dessa pengar krävs det att man har skrivit minst tio stycken rekar och innehar ett medelbetyg på minst 3.0 den månaden. Februari månad kommer vara utan belöningar då vi korrigerar systemet inför mars, den första officiella tävlingsmånaden. Mer information om belöningstrappa och regler kommer postas innan dess, men prispotten för mars månad är fastställd till 3 000 kr.

Länkar:
Rekarna: http://sharps.se/rekar
Posta rek: http://sharps.se/postarek

Vi kommer under februari månad att optimera systemet och komplettera med många nya funktioner. Ni är mycket välkomna att ge oss buggrapporteringar, feedback och förslag i tråden som finns här:
https://www.sharps.se/forums/feedback...-nya-reksystem

Boone 2013-02-11 19:25

Vi är medvetna om att det inte skiljer sig enormt mycket från det tidigare systemet i nuläget, men vi tyckte det var viktigt att få bort alla barnsjukdomar på de grundläggande funktionerna innan dess det var dags för en tävlingsmånad.

Vi hoppas ni har överseende med det och dem förändringar som kommer ske under februari månad!

Funktioner som kommer inom kort:
  • Topplistan
  • "Mina Rekar"
  • Se aktuella och arkiverade rekar av en specifik användare
  • Sorterafunktioner efter: spelstopp, medelbetyg, sport
  • Statistikboxar för användare (aktiva rekar, totalt antal rekar, medelbetyg etc)

Serben 2013-02-11 19:29

Äntligen! :D
Verkar vara genomtänkt och nu ska det väl kunna bli mer aktivitet!

:moneybag::moneybag:

Cazzius 2013-02-11 19:30

Det här låter som en riktigt bra grej:)

Nu finns det också nåt som motiverar fler att skriva ordentliga rekar förhoppningsvis inkl. mig själv!

Grnvit 2013-02-11 19:36

Bra jobbat, crew! :)

dillehal 2013-02-11 19:36

Way to go crew!

pr0llan 2013-02-11 19:39

Nice :)

the chef 2013-02-11 19:40

Låter bra!

kriga 2013-02-11 19:42

3000kr i prispott? Det blir inte många hundralappar för den som rekar.
Är dessa summor verkligen intressanta för folk på en sajt där alla limiterade?

Jag vill inte verka negativ. Men vem fan bryr sig om att tävla om ett par hundralappar?

kusagwa 2013-02-11 19:43

Om jag skriver en rek i en befintlig tråd (säg dagens fotboll eller min speldagbok) låser andra användare upp den på samma sätt som de hade gjort med en rek som var skapad i en enskild tråd?

Djungel skrev innan att han var tvungen att betala för att läsa sin egen rek, kommer det felet att åtgärdas inom snar framtid?

Förutom frågorna så jävligt fint initiativ (avsevärt bättre än en shop), hoppas det leder till mera rekar på sidan.

djungelhjul 2013-02-11 19:49

Tycker också det är ett fint initiativ. Och jag har inget emot att betala 10 sharps för att gå in och ge min egen rek en solklar 5:a och få 8 sharps tillbaka :)

kusagwa 2013-02-11 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av kriga (Inlägg 230857)
3000kr i prispott? Det blir inte många hundralappar för den som rekar.
Är dessa summor verkligen intressanta för folk på en sajt där alla limiterade?

Jag vill inte verka negativ. Men vem fan bryr sig om att tävla om ett par hundralappar?

Säg att 5 pers få cash enligt följande:

1 1000 kronor
2 800
3 600
4 400
5 200

då blir det en del cash. Sen varifrån har du fått för dig alla är limmade? Visst det finns en del som är det men skulle nog våga säga att de flesta inte är det. Är nog knappast ensam (räknar med dig här med kriga baserat på vad du skrev tidigare idag) om att räknas som en speltorsk av de flesta EU bolag då jag innan jag hittade sharps och hängde på FBs spelforum gick minus i princip varje månad (enbart 100-200 varje månad) då tripplarna inte alltid gick in.

Vem säger att om detta går bra att prissumman inte kan höjas i framtiden? Jag skulle nog kunna anstränga mig för att vinna lite extra pengar samtidigt som nån annan (förhoppningvis) kan ha nytta av det som jag gör. En bra rek behöver inte vara 50 rader lång och innehålla innebördes möten sedan 1921 utan kan vara bra mkt kortare men endå vara av bra klass.

kriga 2013-02-11 19:54

Tyvärr är belöningarna ointressanta. Men förhoppningsvis leder detta till mer rekar. Men jag är mkt tveksam. Mkt svag förättring enligt mig.
Kommer ialla fall inte få mig att reka framöver

kriga 2013-02-11 19:57

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 230863)
Säg att 5 pers få cash enligt följande:

1 1000 kronor
2 800
3 600
4 400
5 200

då blir det en del cash. Sen varifrån har du fått för dig alla är limmade? Visst det finns en del som är det men skulle nog våga säga att de flesta inte är det. Är nog knappast ensam (räknar med dig här med kriga baserat på vad du skrev tidigare idag) om att räknas som en speltorsk av de flesta EU bolag då jag innan jag hittade sharps och hängde på FBs spelforum gick minus i princip varje månad (enbart 100-200 varje månad) då tripplarna inte alltid gick in.

Vem säger att om detta går bra att prissumman inte kan höjas i framtiden? Jag skulle nog kunna anstränga mig för att vinna lite extra pengar samtidigt som nån annan (förhoppningvis) kan ha nytta av det som jag gör. En bra rek behöver inte vara 50 rader lång och innehålla innebördes möten sedan 1921 utan kan vara bra mkt kortare men endå vara av bra klass.

Du har mkt bra synpunkter. Helt klart står du utanför Public. Jag tycker personligen 200-1000 kr är väldigt små pengar för att skriva minst 10 rekar per månad.

En rek ska ju dessutom inte behöva stressas fram och massproduceras. Ibland kan det ju gå en vecka innnan man har en riktigt bra ide

Då blir ju minst 10st kravet fel om man tex ligger på 8

kusagwa 2013-02-11 19:57

Citat:

Ursprungligen postat av djungelhjul (Inlägg 230862)
Tycker också det är ett fint initiativ. Och jag har inget emot att betala 10 sharps för att gå in och ge min egen rek en solklar 5:a och få 8 sharps tillbaka :)

Det är väl lite det här som jag ser som en fara, att en användare kan betygsätta sin egen rek och därmed ge den bättre betyg än vad den förtjänar. Enligt min personliga åskit så borde inte rekaren behöva betala för att se sin egen rek och så borde inte rekaren kunna få betygsätta sin egen rek heller för den delen.

Och Djungel inget emot dig, råkade bara vara du som tog upp det här ämnet:)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved