Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nyheter (https://www.sharps.se/forums/nyheter/)
-   -   Sharps.se introducerar betalspel! (https://www.sharps.se/forums/nyheter/8841-sharps-se-introducerar-betalspel/)

Boone 2011-09-19 10:02

Citat:

Ursprungligen postat av MrGerrard (Inlägg 141512)
Måste bara fråga för att vara på säkra sidan men om man köper en månadsprenumeration så får man tillgång till alla tjänsterna va? eller väljer man vilka man e sugen på. Efter det jag läst så bör det ju vara alla men ärthjärnan har haft fel förr... Om det nu är alla tjänsterna går det att välja vilka man vill få e-mail av när dom lägger ut spel eller blir det automatiskt från alla?

Alla tjänster ingår och du kan välja själv vilka du vill ha e-mail uppdateringar från precis som det är nu, genom att klicka på mail-ikonen inne i spreadsheetet och vill du ta bort prenumerationen är det bara att göra det på /betalspel. :cheers:

MrGerrard 2011-09-19 10:59

Då hade ärthjärnan rätt för en gångs skull :D. Mycket bra grej ni kört igång! Håller precis på att lära mig cappa och det går hyfs men än så länge är det bra att ha lite expert tips att luta sig mot oxå

Q90 2011-09-19 12:31

Tycker detta ær en grymt bra nyhet, hoppas bara de levererar nu!

highwon 2011-09-19 15:00

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 141482)
Matchen slutade 32-3 = 35 totalt och inte 40 som du nämner?

herregud, ser man så dåligt att man tar en trea för en åtta. lol.

Hegu 2011-09-19 15:29

Finns det någon möjlighet att se hur dessa tjänster har gått över en längre tid? Säger jag som fortfarande bara lyckats luska ut namnet på ett par av tjänsterna :)

joppoe 2011-09-19 16:32

Alla som klagar....ni behöver INTE köpa och då behöver ni inte klaga heller detta är väll super bra att erbjuda till dem som VILL. vad är erat problem klagnissar ( så djäkla typiskt svenskt) blir fan less när man läser sådant, inte för jag borde bry mig så jätte mkt men fatta att vissa lägger ner tid, pengar och kraft så detta "forum" ska fungera, vad glad att dem lanserar nyheter istället för att lägga ner sajten...

kortfattat...sluta klaga och se positivt på utvecklingen så sidan kan leva kvar med sin höga standard.....

henke111 2011-09-19 17:20

Skulle vara väldigt tacksam om någon skulle kunna PM:a namnet på tjänsterna till mig :innocent:

Pohjan 2011-09-19 21:53

Det här med att själva portföljens olika cappers kan bytas ut om dem inte är tillräckligt bra hur ofta kommer det att göras? Alltså får dem ngn månad på sig eller hur snabbt går det? Har ni andra tjänster att byta till i såfall?

KP 2011-09-19 22:53

Citat:

Ursprungligen postat av Pohjan (Inlägg 141640)
Det här med att själva portföljens olika cappers kan bytas ut om dem inte är tillräckligt bra hur ofta kommer det att göras? Alltså får dem ngn månad på sig eller hur snabbt går det? Har ni andra tjänster att byta till i såfall?

Det är endast en tjänst det gäller och det är Fotboll #2 som inte kunnat visa historik vi kunnat verifiera. Vi lät oss bokföra tjänsten i 1månad medan allt är gratis för er. Visar tjänsten inte bättring så ryker den.
De övriga har haft lång historik som gått att få verifierad.
Fler tjänster kan tillkomma ifall någon är villig att ha ett samarbete.

Nya säsonger ger möjlighet för nya tjänster med. Tex nu har vi NFL och strax NHL även. Tjänsterna är säsongberoende. När fotbollsigorna slutar så lär vi även märka ett avbrott eller iaf mycket mindre spel hos några tjänster, inget att göra åt helt enkelt.

Man får slå ut det hela på hur mycket man plussat per säsong/period/år.

robbla 2011-09-20 12:15

Kommer det besked senare om vart man ska betala in? Kommer det finnas andra alternativ an Paypal som moneybookers? Eller man blir tvungen att oppna ett konto for detta andamal? Stort tack! :)

KP 2011-09-20 12:18

Citat:

Ursprungligen postat av robbla (Inlägg 141708)
Kommer det besked senare om vart man ska betala in? Kommer det finnas andra alternativ an Paypal som moneybookers? Eller man blir tvungen att oppna ett konto for detta andamal? Stort tack! :)

Det kommer gå att betala genom paypal utan att öppna ett konto där. De kommer stå för betallösningen endast.

Ang andra alternativ låter vi det ligga osagt då det till en början endast kommer att gå genom paypal.

fuzzy_ 2011-09-20 13:59

Jag skulle önska att ni skrev ut dem rekommenderade oddset från tjänsten någonstans, typ i inforutan eller något, så att man kan se ungefär var dem sätter värdet.

fuzzy_ 2011-09-22 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 141739)
Jag skulle önska att ni skrev ut dem rekommenderade oddset från tjänsten någonstans, typ i inforutan eller något, så att man kan se ungefär var dem sätter värdet.

bump

För visst är det så att det är marknadshögsta oddset ni lägger in i sheetet?

KP 2011-09-22 19:09

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 142102)
bump

För visst är det så att det är marknadshögsta oddset ni lägger in i sheetet?

Alla tjänster skriver inte ut sådan information. Endast 2 gör det. Det är inte alltid vi bokför till marknadshögsta. Däremot bokför vi till marknadshögsta "seriösa" bolag. Några enstaka undantag har vi dock haft om inte oddset släppts än hos andra bolag. Du kan nästan ha som regel att ta oddset -0.10 för allt vad spelvärde heter.
De enstaka tjänsterna som visar lägsta odds har den på en sån nivå att det är 0.2-0.3 i odds under.
Tror inte det är något vi kommer göra faktiskt. Utan det är lättare att själv dra slutsatserna genom förväntad ROI kontra det lägre oddset du spelar till efter drop isåfall.

fuzzy_ 2011-09-22 19:57

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 142110)
Alla tjänster skriver inte ut sådan information. Endast 2 gör det. Det är inte alltid vi bokför till marknadshögsta. Däremot bokför vi till marknadshögsta "seriösa" bolag. Några enstaka undantag har vi dock haft om inte oddset släppts än hos andra bolag. Du kan nästan ha som regel att ta oddset -0.10 för allt vad spelvärde heter.
De enstaka tjänsterna som visar lägsta odds har den på en sån nivå att det är 0.2-0.3 i odds under.
Tror inte det är något vi kommer göra faktiskt. Utan det är lättare att själv dra slutsatserna genom förväntad ROI kontra det lägre oddset du spelar till efter drop isåfall.

Ah jo det är klart, men lite lite underlag än så länge till att räkna på förväntat roi. Det kan väl inte bara vara två tjänster som skickar med oddset dem lirar till eller? Alltså, inte lägst spelbara odds utan helt enkelt oddset dem själv bokför med är det jag syftar på.

Wagner 2011-09-23 01:14

En spalt till med det sammanlagda resultatet (ROI) för samtliga rekare kanske vore något? Som det är nu får man inget större grepp på det hela. Mest grönt men några röda har lagt relativt många spel så det kanske knappt är plus totalt ens? Ja jag vet inte. :)

Boone 2011-09-23 01:54

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 142144)
En spalt till med det sammanlagda resultatet (ROI) för samtliga rekare kanske vore något? Som det är nu får man inget större grepp på det hela. Mest grönt men några röda har lagt relativt många spel så det kanske knappt är plus totalt ens? Ja jag vet inte. :)

Funkar inte då dessa har olika unitskalor, tyvärr.

KP 2011-09-23 02:24

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 142114)
Ah jo det är klart, men lite lite underlag än så länge till att räkna på förväntat roi. Det kan väl inte bara vara två tjänster som skickar med oddset dem lirar till eller? Alltså, inte lägst spelbara odds utan helt enkelt oddset dem själv bokför med är det jag syftar på.

Odds de spelar på är en sak, och rekommenderade för att hitta värde en annan :)

Vi har valt att exkludera vissa bolag när vi bokför då vi tycker att den ska vara reell. Nu är inte detta ett problem då oddset tjänsterna spelar på finns på de större böckerna med.
Betfair, Pinnacle Sports, 188bet, Bet365, 12bet, NordicBet, Unibet, bwin, Ladbrokes, 5Dimes, SBOBET, Expekt, William Hill samt Sportingbet. Är de bolag vi bokför till. Någon enstaka till kan ha trillat dit men 99% ska nog ligga där. Oftast ligger dock dessa marknadshögst. Sedan väljer vi vissa böcker framför andra.
Har pinnacle 1.99 medan Unibet har 2.00 så väljer vi Pinnacle före UB tex. Ligger fler bolag på samma odds så väljer vi ut att skriva in den bookien som är mest "seriös". Vi tycker att det är det bästa sättet för att bokföra dessa.
Iom att vi oftast ligger på samma odds som de (pga de spelar till ovanstående bolag) så känns det lite onödigt att knappa in även deras odds.

1 av tjänsterna bidrar inte med odds eller bolag. Den kommer endast i rena picks utan motivering även. Det är fotboll #2 som vi tänkte få ned svart på vitt hur det verkligen går för. De kan ha varit oflyt för dom dessa 2-3veckor så vi fortsätter att inkludera och bokföra denna innan vi avfärdar den helt.


------
PS. Ytterliggare en tjänst kan komma att tilläggas rätt snart. Vi avvaktar de sista ordväxlingarna bara innan avtalet slutförs :)

werygod 2011-09-23 06:12

Felrättat i senaste avgjorda på Fotboll#1. Blev mål i 89e...

Boone 2011-09-23 06:25

Citat:

Ursprungligen postat av werygod (Inlägg 142155)
Felrättat i senaste avgjorda på Fotboll#1. Blev mål i 89e...

Oj, ursäkta. Kollade på brasilienmatchen när jag rättade. Tack för påpekandet.

Andy90 2011-09-26 14:27

Hur går man tillväga för att "betala" en månad med Sharps?:)

mars 2011-09-26 14:41

Citat:

Ursprungligen postat av Andy90 (Inlägg 142666)
Hur går man tillväga för att "betala" en månad med Sharps?:)

Planen är att det kommer att gå när Sharp$-shoppen öppnar dvs obestämt tills vidare. Det är möjligt att vi löser det tidigare också men det kommer inte finnas något nu på torsdag utan då är det vanlig betalning som gäller tills vidare.

Pohjan 2011-09-26 16:47

Även om man inte hoppar på detta nu direkt kommer man kunna se resultaten ändå, alltså inte vilka matcher som spelas men vad ROI mm ligger på?
Känner att jag har lite ont om pengar denna månad men är självklart intresserad i framtiden.
Finns det ngn gräns på hur många som kan köpa tjänsten?

Må väl

KP 2011-09-26 17:07

Citat:

Ursprungligen postat av Pohjan (Inlägg 142690)
Även om man inte hoppar på detta nu direkt kommer man kunna se resultaten ändå, alltså inte vilka matcher som spelas men vad ROI mm ligger på?
Känner att jag har lite ont om pengar denna månad men är självklart intresserad i framtiden.
Finns det ngn gräns på hur många som kan köpa tjänsten?

Må väl

Allt kommer att vara synligt precis som nu. Däremot kommer spel vars spelstopp ej passerat att maskeras. Dessa kommer att omaskeras minuten som spelstoppet passerat. Så vill man kan man egentligen vänta till minut 01 och livebetta (dock lär återbetalningen vara sämre i längden så).
Men allt kommer att synas och kunna granskas. Historik, ROI, varje enskild bet osv.

Vi har inte satt någon gräns. Får se hur mycket servern pallar helt enkelt. För inom 45dagar måste vi köpa en kraftigare server och flytta tekniken, ni kanske redan upplevt lite laggande.

dgothe 2011-09-26 19:21

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 142694)
För inom 45dagar måste vi köpa en kraftigare server och flytta tekniken, ni kanske redan upplevt lite laggande.

Fan på tiden.. så här långsam kan vi inte tolerera att siten är. Det är upprörande! Jag ska starta en petition!

Wagner 2011-09-27 00:34

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 141648)
Det är endast en tjänst det gäller och det är Fotboll #2 som inte kunnat visa historik vi kunnat verifiera. Vi lät oss bokföra tjänsten i 1månad medan allt är gratis för er. Visar tjänsten inte bättring så ryker den.
De övriga har haft lång historik som gått att få verifierad.
Fler tjänster kan tillkomma ifall någon är villig att ha ett samarbete.

Nya säsonger ger möjlighet för nya tjänster med. Tex nu har vi NFL och strax NHL även. Tjänsterna är säsongberoende. När fotbollsigorna slutar så lär vi även märka ett avbrott eller iaf mycket mindre spel hos några tjänster, inget att göra åt helt enkelt.

Man får slå ut det hela på hur mycket man plussat per säsong/period/år.

Ja nu har den rykt.
Citat:

24/9: Tjänsten har inte påvisat några resultat och kommer såldes att ersättas. Inga nya spel kommer bokföras. https://www.sharps.se/spreadsheet/bsf2
Citat:

Vi har noga valt ut dessa tjänster som under långa perioder påvisat höga ROI och därmed vinstgivande spel. https://www.sharps.se/forums/nyheter/...rar-betalspel/
18 dagar och 45 spel (24 förluster!) senare så var det ingenting värt. Snabba ryck må jag säga. Men som KP skrev tidigare så var tjänsten Fotboll #2 inte så noga vald som det lät från första början.

Hoppas på bättre lycka och tålamod med dom övriga då. För annars lär inte många av nuvarande tjänster finnas kvar om 1 år då liknande "dåliga perioder" som uppvisats här drabbar oss vanliga dödliga varje år. :)

Grovbenstomme 2011-09-27 15:59

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 142776)
Ja nu har den rykt.



18 dagar och 45 spel (24 förluster!) senare så var det ingenting värt. Snabba ryck må jag säga. Men som KP skrev tidigare så var tjänsten Fotboll #2 inte så noga vald som det lät från första början.

Hoppas på bättre lycka och tålamod med dom övriga då. För annars lär inte många av nuvarande tjänster finnas kvar om 1 år då liknande "dåliga perioder" som uppvisats här drabbar oss vanliga dödliga varje år. :)

Håller med även om jag även tittade lite snabbt på oddsen och det är inte ofta dessa slår slutoddset.

Boone 2011-09-27 16:15

På Fotboll #2 hade vi bara andra personers vittnesmål och ett overifierat vinstfacit att gå på, så just den kanske inte var så selektivt utvald som de övriga. Vi har dessutom fått reda på att det skett ett ägarbyte under senaste halvåret som förmodligen påverkat resultaten. Som det är nu känner vi inte för att fortsätta det samarbetet och den tjänsten kommer alltså ersättas med en som vi faktiskt har verifierad statistik på.

Pohjan 2011-09-27 17:21

Vilken är den tjänsten eller får man reda på det genom att besöka chatten?

mars 2011-09-27 17:45

Finns inget annat än att ursäkta historien med fotboll #2. När vi skriver att vi valt dem selektivt så är det vårat omdöme å rykte som sätts på spel. I detta fall satte vi för stor tillit till information som inte gick att verifiera och får nu stå vårat kast. Med det sagt så är paketet oerhört prisvärt även om det vore så att man bara är intresserad av en enda av tjänsterna. Räkna med att vi aldrig kommer göra om det misstaget och ju längre tiden går ju mer svart på vitt har ni om tjänsterna när dem är bokförda här i ett spreadsheet!

vessl123 2011-09-28 04:39

Univ Catolica - San Felipe är felrättat i Fotboll #1 :)

Boone 2011-09-28 04:45

Citat:

Ursprungligen postat av vessl123 (Inlägg 142986)
Univ Catolica - San Felipe är felrättat i Fotboll #1 :)

Oj, läste lite sömnigt i morse när jag rättade och såg "Union La Calera" som "Univ Catolica". Rättat nu. Tack för påpekandet!

Corner 2011-10-19 12:18

Finns det något nytt att berätta om pokerturneringen?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved