Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nyheter (https://www.sharps.se/forums/nyheter/)
-   -   Sharps.se introducerar betalspel! (https://www.sharps.se/forums/nyheter/8841-sharps-se-introducerar-betalspel/)

LadyDeWinter 2011-09-14 17:25

Vet ej om någon nämnt detta tidigare i tråden, men detta kommer ju sänka kvalitén på forumet ENORMT. Jag tror med största sannolikhet att det kommer komma upp minst 20 stycken dåliga rekar i månaden och ett riktigt postspammande bara för att snåla personer ska få detta gratis (nåja, för Sharps).

Är det inte bättre att bara ta betalt för det?

Edit. Alternativt sätta upp regler som att man t.ex. måste ha mer än 50/100/200 inlägg eller man måste varit medlem i 1 år eller liknande. Detta kommer dämpa postspammandet/service play-spammandet rejält.

werygod 2011-09-14 17:25

Stort tack på förhand från min sida :hattenav:

mars 2011-09-14 17:28

Citat:

Ursprungligen postat av LadyDeWinter (Inlägg 140694)
Vet ej om någon nämnt detta tidigare i tråden, men detta kommer ju sänka kvalitén på forumet ENORMT. Jag tror med största sannolikhet att det kommer komma upp minst 20 stycken dåliga rekar i månaden och ett riktigt postspammande bara för att snåla personer ska få detta gratis (nåja, för Sharps).

Är det inte bättre att bara ta betalt för det?

Samma sades när vi lanserade Sharp$ från början men tycker det fungerat ypperligt. Vi får se vad som händer, rekar modereras redan och kommer fortsätta så, en borttagen rek innebär borttagna poäng också så ser inte riskerna som så stora faktiskt.

Chrille123 2011-09-14 17:37

Fan va ni är driftiga! Stor eloge till er i crew'n för alla kreativa lösningar och möjligheter ni ordnat här på Sharps!

LadyDeWinter 2011-09-14 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 140696)
Samma sades när vi lanserade Sharp$ från början men tycker det fungerat ypperligt. Vi får se vad som händer, rekar modereras redan och kommer fortsätta så, en borttagen rek innebär borttagna poäng också så ser inte riskerna som så stora faktiskt.

Nåja, är möjligt, men detta är väl för att sharpsen under en längre tid bara varit några oviktiga siffror.

Jag skulle exempelvis nu kunna gå in på sbr och leta service plays, och sen starta nya trådar här med liren. Men men, som sagt, det är ingen som vet hur det blir, bara jag som tror.

Gervais 2011-09-14 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av LadyDeWinter (Inlägg 140700)
Nåja, är möjligt, men detta är väl för att sharpsen under en längre tid bara varit några oviktiga siffror.

Jag skulle exempelvis nu kunna gå in på sbr och leta service plays, och sen starta nya trådar här med liren. Men men, som sagt, det är ingen som vet hur det blir, bara jag som tror.

Det är väl bra att du, eller någon annan bidrar med service plays till forumet? Hur ni får tag i dem bryr iaf inte jag mig om, men då ryggar jag heller inte blint. Att du sedan kan få en sharps-keps för besväret tycker jag du är väl värd.

topo_92 2011-09-14 17:44

Grymt. Men Fotboll #1 spelar typ 5% av bankrullen på alla spel, men det kanske man vågar då ...

avva98 2011-09-14 17:45

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 140596)
Otippat att massa snåla människor ska komma och klaga att saker inte är gratis längre.

Förslagsvis betalar ni driften av sharps.se och allt vad det innebär från och med nu.

Det är ju inte så att detta blir påtvingat, utan ett val. Skäms på er dom har skrivit eller tänkare samma sak.

Oj då :sad:

KP 2011-09-14 17:50

Citat:

Ursprungligen postat av LadyDeWinter (Inlägg 140700)
Nåja, är möjligt, men detta är väl för att sharpsen under en längre tid bara varit några oviktiga siffror.

Jag skulle exempelvis nu kunna gå in på sbr och leta service plays, och sen starta nya trådar här med liren. Men men, som sagt, det är ingen som vet hur det blir, bara jag som tror.

Precis och av den anledningen kommer vi att hålla koll på hur det kommer att se ut. Blir det som du säger en onormal aktivitet bara för att hora till sig, kan åtgärder vidtas. Som exempelvis att sänka antalet poäng man får för SP postande. Detta eftersom medlemmar som uppskattar SP brukar själva ge Sharp$ ifall den är uppskattad. Se tex på spelarservice/travtjänsten/sporttjänsten eller andra som folk uppskattar. Ingen spelarservice/travtjänsten har hittils gett mindre än 50 poäng iprincip.

Men men sådant får framtiden utvisa.
Tycker det är bra att ni kommer med ris och ros. Samt lyfter fram saker vi kanske inte tänkt på i förväg. Man kan inte ha allt 100% vattentätt heller för den delen. Tanken är att man ska kunna använda sina sharp$ till något och inte bara hamstra.

Hade vi lanserat denna tjänst utan möjlighet att köpa med sharp$ hade vi fått 10x fler kommentarer ang det, detta är ett sätt för oss också att ge något till personer som bidrar till forumet med. På gott och ont.

KP 2011-09-14 17:53

Citat:

Ursprungligen postat av topo_92 (Inlägg 140704)
Grymt. Men Fotboll #1 spelar typ 5% av bankrullen på alla spel, men det kanske man vågar då ...

Nej, det är skillnad på UNIT och % av BR. 1U är INTE synonymt med 1% av BR.
Vi bokför såsom tjänsterna levererar sina spel, ändrar inget/lägger inte till något.

ryggovic 2011-09-14 17:59

taget!

ghost 2011-09-14 18:15

Låter intressant i mina öron..........:cheers:

umebon 2011-09-14 18:32

Kanon bra initiativ!!
Kommer ni speca hur man ska betala senare, är absolut på! Ni gör ett kanonjobb och att få ta del av detta är kanoners. Hoppas resultaten håller i sig...

Lemasive 2011-09-14 18:43

Självklart kommer det finnas #1 #2 #3... Sheets för dom olika servicarna och inte bara totalen?

Badass 2011-09-14 18:46

Blir nog bra detta ändå - har funderat och det varken gynnar eller missgynnar mig eftersom jag inte spelar så mycket på dessa marknader ändå...! Att det sedan är externa cappers och proffs gör ju att det är mer intressant för sharps spelare som inte litar på sig själva och sin egna förmåga...

Lycka till!


/Badass



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved