Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   NBA fantasy 2010-11 startar! (https://www.sharps.se/forums/offtopic/3965-nba-fantasy-2010-11-startar/)

Lemasive 2011-03-06 03:38

Nu är det så dags att krossa allt och alla i stats, jävla slowstarters man har... Kan vi fortsätta 3 veckor till

Arch 2011-03-07 15:42

Sista veckan av ordinarie säsong är här och det är spännande så det ryker. Bara 2 av 6 playoff platser är klara och 7 lag slåss om de sista 4 platserna!

Viktiga matchups:

(#3, 14 GB) Avej vs Maddie
Maddmax har varit upptagen med att smuggla in asiatiska tjejer i USA, så hans medverkan i våran liga har varit sparsamt. Däremot har man sett honom dyka upp på FBIs Most Wanted lista, Interpols topp 10 och han hade ett framträdande på Sen kväll med Luuk.
Enkel resa till playoffs för Avej? Vem vet....

(#9, 23.5 GB) Fuzzman vs Da Bulls (#7, 21 GB)
Båda lider av skador på Stora, men Fuzzmans combo guards med Kobe, Manu, JRich kan ställa till det för alla. Bulls såg en dipp i formen med två raka 3-6 förluster och viktiga skador på Ty Chandler och nu Millsap. Dock har Bulls en stark front med West, GWall, Scola, Brand, Dale... Problemet är bara att båda lagen behöver en stor vinst i en match som ser ut att hamna 5-4 åt något håll.

(#8, 22.5 GB) Lemmy vs Saman
Lemmy påminner lite om Jonas Gardell i sina desperata försök att rädda säsongen. Liksom Gardell, oavsett vad han gör, kommer hans natt att avslutas genom att han får den i röven. Och liksom Gardell, kommer han att gilla det.
Samans lag står mest runt arenan, muttrandes: yeah coach, jag ser att det står Nike på dem, men va fan ska jag göra med ett par skridskor..!?
Lemmy vinner 7-2, men missar playoffs med 0.5 match. Gissa vem som hälsar, rrrrrr tiger.

(#6, 20 GB) Storch vs Pär (#2, playoff klart)
Kan det vara så att Gay bettyde så mycket, eller vill Storch skylla på ett ungt lag, fester, kvinnor och droger ? Hur som helst är han 6-20 på 3 senaste veckor och håller på att förlora playoff platsen. Desperate times...
Inte mycket att säga om Pär, förutom att hans lag tuffar stabilt framåt och Rose-Melo gör det laget till en titel utmanare. Bra jobbat!

(#5, 19.5 GB) Laz vs Eddieh
Laz har ryckt upp sig efter en hel rad små förluster och har nu allt i sina händer (påminner något om hans lördagskvällar, wink wink, nudge nudge). Vågar han bära med sig skadade spelare och hoppas på att han kommer med, eller måste taktiken förändras ?
Kanske behövs det inte då Eddieh har för det mesta spenderat året på att titta på Cheech & Chong och föröska klura ut om tapeterna med elefantmotiv skrämmer honom eller gör honom glad. Dessutom kan man köpa honom för en Big Mac och Laz har inte varit direkt okänd i den undre världen.

(#1, playoff) Arch vs Vlad (#4, 15 GB)
Vlad "The Mover & The Shaker" aka Vlad "the Fastest Trigger Finger in div2" går igenom män som Carolina Gynning går igenom smink. Och män. Faktiskt lite imponerande. Jag vet inte vad som skulle ge mig större njutning, att få honom att missa playoffs, att lägga matchen och få honom att gnälla igenom playoffs när han förlorar i 1:a rundan, eller en kvart med Gynning. Jag funderar mellan 2 och 3.

Lemasive 2011-03-07 16:22

Det kommer bli tufft, får hoppas att Bulls får riktigt med kuk. Trist att jag hade sådana skador i November/December så jag tappade 6-7 placeringar. Men om något, så gör det mig mer bestämd inför nästa säsong.

Lazlo 2011-03-11 13:43

Är det någon mer än jag som har problem med att adda spelare från FA eller ens droppa egna spelare!?

När jag väljer vilken spelare jag vill lägga till så kommer inte nästa steg upp utan det blir bara vitt under menyraden?

Lemasive 2011-03-11 13:44

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 112436)
Är det någon mer än jag som har problem med att adda spelare från FA eller ens droppa egna spelare!?

När jag väljer vilken spelare jag vill lägga till så kommer inte nästa steg upp utan det blir bara vitt under menyraden?

Tradingstopp är det väl?

Sobofied 2011-03-11 16:21

Hej! Ledsen att jag inte varit mer aktiv i tråden. Jag är väldigt nöjd med hur mitt lag klarat sig genom säsongen. Jag kunde nog streamat mer och och kanske plockat några extra poäng här och där, men #2-seed är ett #2-seed...

Jag kan redan nu säga att jag gärna är med på framtida ligor, gärna om kontantinsats.. :)

Arch 2011-03-11 17:28

Laz, tror det är problem hos Yahoo. Sobo, alltid välkommen och vi får nog se om det blir lite insatser. Ska inte vara svårt med alla dessa action junkies runtom här ;)

Vlad 2011-03-11 17:51

Dålig timing på skador/frånvaro/avstängning för Laz. Playoffstriden blir hård i helgen.

eddieh 2011-03-11 18:08

Laz ska vara glad att D-Will inte vet vad en kondom är,jävla kaninfarmare.:rant:

Lemasive 2011-03-12 16:15

Kris Humphries

I love you

Vlad 2011-03-12 17:14

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 112519)
Laz ska vara glad att D-Will inte vet vad en kondom är,jävla kaninfarmare.:rant:

He has been living for too long in Salt Lake City. Probably some kind of "born again christian" mormon now and whatnot :D

Lemasive 2011-03-13 12:44

Spännande sista kväll

Det är 3 lag som slåss om den sista playoffplatsen

Jag ligger i poleposition, och tar jag 8-1 krävs det mycket för att någon ens ska kunna hota mig. Lazlo får vi se som helt borta, han kan inte vända detta och får hoppas att jag tappar Cats helt på egen hand.

Storch ligger närmast att hota men ändå inte, två Cats TO, RBS kan dessutom förlorar närsomhelst och jag känner mig säker.

Jag lägger ut 1000 Sharp$ @ 4 ggr pengarna att jag INTE går till playoff.

Any takers?

Edit dvs nån av er satsar 1 Sharp$ och vinner 4a.

Lemasive 2011-03-13 12:50

150$ sharp$ kvar att satsa.

Overkill 2011-03-13 13:23

Jag har satsat 100. :) Verifiering finns via PM till Lemmy för kanske en halvtimme sedan.

Arch 2011-03-13 15:35

Gjort lite ändrigar till playoffs.

Vi hade gjort upp att ha max 2 moves/vecka i playoffs, men pga yahoos strul med att "lägga till", så har man kanske blivit fast med skadade spelare. Jag har nu nollställt alla moves, gränsen är 10 resten av vägen, så man ska kunna lösa skador och ändå ha moves kvar under playoffs.

Playoffs lag (som spelar i första rundan) ska rösta på om vi ska hålla oss till 2 moves/vecka, eller om man vill ha möjlighet att bränna alla sina moves under enstaka rundan.
4 lag som möts i första omgången av playoffs ska rösta om det och jag har den 5:e och avgörande rösten ifall det blir lika. Regeln behölls igenom playoffs då (detta sätt utesluter bara #2 från att rösta, men vi har ändå 5 av 6 majoritet).

eddieh 2011-03-13 15:46

Jaha Laz,6-3 till mig inför sista kvällen.
Host host,jag skulle verkligen behöva en ny bögslunga,den gamla börjar ha gjort sitt...:evilgrin39:
http://1.bp.blogspot.com/_3H0hU1hqHQ...320/slunga.jpg

Vlad 2011-03-13 17:29

Citat:

Ursprungligen postat av Arch (Inlägg 112896)
Gjort lite ändrigar till playoffs.

Vi hade gjort upp att ha max 2 moves/vecka i playoffs, men pga yahoos strul med att "lägga till", så har man kanske blivit fast med skadade spelare. Jag har nu nollställt alla moves, gränsen är 10 resten av vägen, så man ska kunna lösa skador och ändå ha moves kvar under playoffs.

Playoffs lag (som spelar i första rundan) ska rösta på om vi ska hålla oss till 2 moves/vecka, eller om man vill ha möjlighet att bränna alla sina moves under enstaka rundan.
4 lag som möts i första omgången av playoffs ska rösta om det och jag har den 5:e och avgörande rösten ifall det blir lika. Regeln behölls igenom playoffs då (detta sätt utesluter bara #2 från att rösta, men vi har ändå 5 av 6 majoritet).

Yo innebär detta även amnesti för The mighty Impalers?

2 moves/vecka är lagom så röstar på det.

Arch 2011-03-13 18:20

Du får lite moves att bränna, yes. ;)

Avej 2011-03-13 18:38

Röstar på 2 moves/vecka.

Vlad 2011-03-13 18:43

Great. Well i'm off to trawl waiwers :p

Lazlo 2011-03-13 18:55

Kul att köra fantasy i 19 veckor och sen när allt ska till och avgöras så buggar sig Yahoo, så man sitter med skadade/avstängda/sörjande och värdelösa spelare när man hade sparat moves så man skulle kunna grinda sig till en slutspelsplats sista veckan genom att göra en "Vlad"... bugg och man kanske missar slutspel istället, fan vad roligt! :thumbdown:

Lemmy, trade och add/drop är inte samma sak, trade deadline har ju varit men man ska fortfarande kunna droppa och adda spelare från FA... men nu blev det ju problem med klienten så det inte gick heller!

Lemasive 2011-03-14 02:59

Wohooooo, playoff. Låg fan 11 för 6 veckor sen, vilken jävla comeback. Nu åker jag direkt mot fuskisen Vlad.

Arch 2011-03-14 11:56

Grattis alla som lyckades nå playoffs!

Snabb omröstning (Vlad, Lemmy, Avej, Laz):

1. Antal moves, 2/vecka oavsett skador. Enligt överenskommelse med commish enforcement (mwaha) och straff: gör man ett tredje byte inom en och samma vecka (tom att man byter på söndag så att man har spelare redo på måndag veckan därpå), raderas det och man förlorar alla syna byten resten av vägen.

2. 10 moves för playoff veckorna, så länge det varar. Motverkar Yahoos strul, men tillåter "streaming" under playoffs.

3. Alternativt, 5 moves för playoff veckorna. Man kan streama en vecka, eller spara moves ifall skador uppstår.

Välj bara ett

Lemasive 2011-03-14 12:04

5 moves anser jag, om jag bara fattar hur många det är. Är det 3 veckor eller är det 2 veckor för varje playoff stadie?

Arch 2011-03-14 12:40

Playoffs är 1 vecka/round (quarters, semis, finals)

Week 21 (Mar 14 - Mar 20)
Week 22 (Mar 21 - Mar 27)
Week 23 (Mar 28 - Apr 3)

Fem moves på 3 veckor räcker bara för att fixa skador eller streama 1 vecka. Eftersom det är utslagningsrundor så kan man välja att streama om man ser att man förlorar. Problemet med det är enbart omfattningen, för då kan man släppa viktiga spelare till poolen, om man tex har 10 moves.

Vi kanske skulle kunna göra så att topp 100 spelare inte får droppas ?

Avej 2011-03-14 13:17

2/vecka

Lazlo 2011-03-14 14:15

MINST, 10 moves i playoffs, annars kan jag lägga ner, jag sitter fortfarande fast med spelare som jag absolut inte vill ha för att det krånglade med att byta ut dem hela förra veckan... skulle något av de andra alternativen gå igenom så måste jag bränna allt mitt krut på att bara få ett grundlag som jag vill ha... den förändring hade jag gjort för en vecka sen om det bara va möjligt!

För övrigt så är det samma problem nu igen, man kan inte adda eller droppa någon spelare och jag sitter fortsatt fast med spelare som jag inte vill ha, då jag bara hade dem för att kämpa till mig en playoff plats när jag sparat 20+ moves till sista veckan...

Avej 2011-03-14 17:28

Minst 10 moves ? Vilka 10 spelare vill du byta bort från ditt lag ?

Vlad 2011-03-14 18:06

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 112997)
Wohooooo, playoff. Låg fan 11 för 6 veckor sen, vilken jävla comeback. Nu åker jag direkt mot fuskisen Vlad.

Nah,jag tänker låta dig vinna för att inte riskera att bli utsatt för näthat :D

Det funkar att adda spelare från FA nu Lazlo jag gjorde en move precis.

Lazlo 2011-03-14 18:39

Citat:

Ursprungligen postat av Avej (Inlägg 113064)
Minst 10 moves ? Vilka 10 spelare vill du byta bort från ditt lag ?

Varför måste jag byta bort 10 spelare direkt? Har 3-4 spelare som jag kanske inte haft kvar nu i playoffs om jag kunnat byta ut dem tidigare, 2 moves per vecka eller 5 moves i playoffs skulle innebära att jag hinner åka ut innan jag har ett lag som jag vill ha alternativt att jag skaffar mig ett lag som jag vill ha nu men sen har jag ingen möjligthet att ändra något senare. Backa tiden 5 dagar och ge mig alla mina moves jag hade kvar så jag kan skaffa mig ett lag jag vill ha i playoffs sen kan vi köra 2 moves per vecka men nu när jag har spelare som fastnade i laget då yahoo buggade så lär jag få en chans att byta ut dem.

Grattis Vlad, såg att du lyckades göra ett move men nu går det inte längre...

Vlad 2011-03-14 18:44

Laz: Gå in via MY TEAM menyn däruppe och välj add Players så funkar det. Om jag gick direkt till add från min lagsida så fittade det sig för mig också,fattar inte varför men så var det.

Lazlo 2011-03-14 18:56

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 113089)
Laz: Gå in via MY TEAM menyn däruppe och välj add Players så funkar det. Om jag gick direkt till add från min lagsida så fittade det sig för mig också,fattar inte varför men så var det.

Det funkar inte för mig oavsett hur jag gör, testade precis som du sa... fungerar varken i chrome eller explorer så det kan inte vara webbläsaren som fuckar sig. När jag väljer vilken spelare jag vill adda eller droppa så blir det bara vitt i fältet under menyraden!

Vlad 2011-03-14 19:02

Då är det problem yo.

Jag kör firefox men testade i Chrome och Explorer också nu och det funkar för mig,det är en konspiration Laz...

Arch 2011-03-14 21:30

Det jag hört är att det funkar för vissa, inte för andra. Går bra med iphone om man har en fantasy app, läste nånstans

Lemasive 2011-03-14 23:41

Arch blir det inga odds på kvartsfinalerna?

Arch 2011-03-15 00:39

Tänkte köra nåt, men var tvungen att göra saker idag. Nån annan får bedömma :p

Arch 2011-03-15 11:25

Röstat

Vlad: 2/vecka
Avej: 2/vecka
Lemmy: 5 totalt
Laz: 10 totalt

Antal moves i playoffs är 2/vecka

Jag ska skriva att jag också tänkte 2/vecka, men bara för att det var så tänkt i början. Pga av att Yahoo strulat, så tycker jag ändå att man inte ska bli straffad för det, utan jag tillåter extra byten OM det handlar om skadade spelare. Därför låter jag nuvarande gräns på 10 vara kvar och hoppas att ni respekterar beslutet. Om ni behöver något extra byte pga skada, skriv det här, så det blir inga missförstånd.

Lycka till!

Lemasive 2011-03-15 11:39

Jobbigt att inte kunna byta, verkar som jag får dras med Arenas.. och 3 skador

Lazlo 2011-03-15 14:56

Får man räkna 200+ rankade spelare som mentalt skadade och kan byta ut dem utan att bränna moves!? :)

Spelar ingen roll, det har blivit parodi av hela skiten så pallar inte lägga ner nå mer tid på det längre, ställer in lineups för resten av veckan iaf så inte ni andra blir drabbade.

Jag fattar inte hur man kan ha en omröstning angående regler som baseras på det egna lagets behov, klart som fan ni inte vill ha många moves då ni redan har alla spelare som ni vill ha, kul för en annan som sitter fast med spelare sen en vecka tillbaka men får inte en ärlig chans att byta ut dem.

Det är som att ha en omröstning om ifall kategorin "assist" ska strykas i playoffs, ja visst tycker alla utom SortbyPER som har 19-1 i assist. Har det varit problem med att byta spelare som det har varit senaste veckan så ska man väl få en chans att skaffa sig det laget man vill ha, inte fråga ens motståndare hur deras lag ser ut och sen när de ser att de är nöjda bestämma att några ändringar inte ska göras då det skulle vara en nackdel för dem.

Nu spelar det väl ingen större roll eftersom att man fortfarande inte kan byta spelare och innan buggen är löst så är det väl redan för sent! Lycka till och må bäste man vinna! :cheers:

Arch 2011-03-15 15:59

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 113236)
Jag fattar inte hur man kan ha en omröstning angående regler som baseras på det egna lagets behov, klart som fan ni inte vill ha många moves då ni redan har alla spelare som ni vill ha, kul för en annan som sitter fast med spelare sen en vecka tillbaka men får inte en ärlig chans att byta ut dem.

Redan innan början av säsongen satte jag upp ett regel, som vi alla var överens med, att ordinarie säsong är 60 moves, playoffs 2/vecka. Detta var känt hela säsongen, jag hade en liten notis på "notes" hela tiden. Oturligt att Yahoo strulade, men om det inte hade varit för det så skulle inte regeln ens ha diskuterats.

Det enda rättvisa här var att få en omröstning om hur vi ska göra, och majoriteten vann.