Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   Wagners mysiga anekdoter (https://www.sharps.se/forums/offtopic/6202-wagners-mysiga-anekdoter/)

Nicksson 2013-11-03 11:41

Oj jävlar vilken tabbe:evilgrin39:.

Moffegrev 2013-11-03 16:25

Fick han en cykel på köpet månntro?

maddmax 2013-11-03 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 285293)
Få se om handen på axeln är pixlad när jag vaknar i morgon bitti. :rolleyes: http://www.expressen.se/nyheter/har-...ren-med-dogge/

Bilden är nu klippt sedan du postade men halva handen syns fortfarande. Ge det 10 timmar och den är borta helt? :innocent:

Wagner 2013-11-03 18:27

Såg inte ens jag. :)

Ja nu syns två fingrar. Få se vad som händer när helgpersonalen skiftar pass. :popcorn:

Ingen twitterstorm på Södermalm om uthängningen?

Varför ens klippa? Ingen lär ju ändå tro att resten av handen är vit.

Wagner 2013-11-04 10:39

Vi tar väl med en från Hatbladet också.

http://avpixlat.info/wp-content/uplo...-Ahoka-x-2.jpg

Dom har missat lite med skärpan där till vänster. Till och med tapeterna har blivit blekare och ändå är det samma bild. Märkligt...

Boone 2013-11-04 10:46

Citat:

16:20 [Kommentar från Jan Helin]
Det är inte så att vi pixlar människor utifrån hudfärg. Det är en bild de vill ha ut som hävdar att medier ingår i en konspiration med politikerna för att på något sätt vilja förändra beflkningssamansättningen i Sverige. Det är en tanke granne med Breivik. Fundera på det innan du anammar den konspirationsteorin.
"Konspirationsteorin"

Moffegrev 2013-11-04 10:49

Jämför med dubbelmördaren pa Öland:

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/.../mordoland.jpg

Sveriges fria och oberoende media. :whoco5:

sskssk 2013-11-04 15:32

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 285753)
"Konspirationsteorin"

Jan Hellin är bra.

Minns när Janne skrev om andeutdrivningen i Skogås.

Han blev arg på äldre släktingar under julmiddagen då dom var fördomsfulla och menade på att det var invandrare som stått för ritualen.

fuzzy_ 2013-11-04 15:43

Vad har jag missat? Hänger sällan på flashback längre så missar all paranoian. Menar folk att man pixlar brottslingar för att dölja hudfärgen? Är det inte uppenbart att man kan se hudfärgen på pixlarna ändå?

kusagwa 2013-11-04 16:15

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 285813)
Vad har jag missat? Hänger sällan på flashback längre så missar all paranoian. Menar folk att man pixlar brottslingar för att dölja hudfärgen? Är det inte uppenbart att man kan se hudfärgen på pixlarna ändå?

Jo det är det men varför pixla från första början? Självklart att hänga ut brottslingar där det är säkert att personen gått brottet (vilket jag har förstått det som att det är inte detta fall). Är en person misstänkt ge fan bild, oavsett om den är pixlad eller vilken hudfärg förövaren har.

Märks att tidningarna börjar bli desperata. Undrar hur länge det dröjer innan till exempel Fria Tider bli papperstidning? Är redan Sveriges bästa tidning, hade den haft sportsidor så hade den varit perfekt.

Så du menar att bry sig om sina grannar, vänner, familj osv är att vara paranoid? Nej fortsätter detta trams och idoti med invandring från tredje världen, HBTQ och feminism så är Sverige ett land att överge. Och nu så ska det börja sorteras in blattar in skolorna med.

Estland kanske kan vara nåt? De ser ut som oss och har som jag förstått i princip samma genupsättning som oss (oss = etniska svenskar) och en del snackar till och med svenska (förvisso enbart ca 1000 pers på ett litet område). http://www.friatider.se/estland-ska-...ltid-vara-vitt

Ingen fullt frisk människa kan väl påstå att MENAIT packet och övriga tredjevärlden invandrare har bidragit med särskilt mycket till Sverige förutom med gruppvåldtäkter, gruppmisshandlar, skadegörelse osv?

Förlåt Wagge om jag spammar din "blogg" (:p) med politiska åsikter men så jävla irriterande att folk fortfarande tror på mångkultur och allt vad det heter. Men förhoppningsvis så kan vi rädda Sverige.

Och för att göra dig glad ska försöka uppdatera mitt Sportspelet sheet i slutet av december när jag har lov:)

fuzzy_ 2013-11-04 16:26

Ok. Jo det är lite märkligt när man jämför med han från Öland, kan tycka att man borde skita i helt att hänga ut folk som inte är dömda, så slipper man dra gränsen om vad som är självklart eller ej.

Det andra tänker jag inte ens kommentera..

Wagner 2013-11-04 23:15

Dödsrossling

Spelforum på fallrepet.

Citat:

Ska XX finnas kvar?
Det är en fråga som man kan ställa sig nu när svenskaspel beslutat att sluta med affilates. Tidigare har vi fått 2,5% av vad våra medlemmar spelat för via våra banners men nu verkar det som om man tänker sluta med detta.

Det har inte gett oss mycket pengar men tillräckligt för att kunna hålla igång sidan. Att dessutom sitta och skriva tidsödande krönikor utan en spänn från dem är lagom lockande då det är de som tjänar på dem eftersom intresset för tipset hålls vid liv.

Har DU förslag på hur XX ska kunna finansieras i framtiden så skriv gärna om det här eller via PM till någon av administratörerna eller mejla

Ett sätt kan vara att ta betalt för tjänsten och för detta har vi skapat denna omröstning. Gör din röst hörd för DU är en del av XX.

Tack! Red
Tog bort namnet då jag inte vet vad som gäller. 90% av alla trådar startas av en och samma person och samtliga länkar till Svenska Spel. Få betalt för väggtidningar i digitalformat är naturligtvis lika döfött som det låter. Misstänker att dom där avtalen "missbrukas" och ska bort därför. Storspelare som ligger bakom många av dom och skaffar sig på så vis lite extra rabatt.

Tidigare fick ombuden 8% på oddset och när det dessutom var fria insatser (nästan valfria odds också) så var det många som hade egna butiker. Därför misstänker jag att många försökt komma åt dom där 2.5% på statens allt mer avätna kaka.

Det var bättre förr. :popcorn:

KP 2013-11-04 23:44

Tidigare var det ju krav på tripplar även. Det är endast på singlar/dubblar som provisionen är låg. Ju fler kombinationer desto högre provision :) Skalan går från 2-12% på just lången.

För ombud alltså.

Wagner 2013-11-05 00:23

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 286010)
Tidigare var det ju krav på tripplar även. Det är endast på singlar/dubblar som provisionen är låg. Ju fler kombinationer desto högre provision :) Skalan går från 2-12% på just lången.

För ombud alltså.

Fasta odds och trippelkrav och aldrig har det varit så lätt att fylla börsen. :)

Jo jag vet att dom sänkte till 2% på singlar och sen steg det gradvis. Har väl med spelansvaret att göra. :rolleyes:

Trodde dock att taket var 8% och så var säkert fallet så länge som sexlingar var max. Nu går det visst att spela 10 matcher på en rad (testade nyss var bromsen satt) och då utgår väl den högre provisionen för dom som lyckas attrahera kunderna att fylla kupongen rejält.

För ju fler matcher desto högre odds och större vinster blir det. Spelansvaret återigen. :evilgrin39: :D

Wagner 2013-11-05 09:08

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 285293)
Få se om handen på axeln är pixlad när jag vaknar i morgon bitti. :rolleyes: http://www.expressen.se/nyheter/har-...ren-med-dogge/

Bilden är kvar men inte själva artikeln. Betyder det att man städat men på ett slarvigt sätt, ni som är mer tekniska än mig? :)
http://www.expressen.se/nyheter/14-a...-aringens-hot/

Moffegrev 2013-11-05 10:49

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 286040)
Bilden är kvar men inte själva artikeln. Betyder det att man städat men på ett slarvigt sätt, ni som är mer tekniska än mig? :)
http://www.expressen.se/nyheter/14-a...-aringens-hot/

Vad är svensk medias problem? Varför inte bara berätta sanningen sa som den ser ut istället för att försöka pussla om världen till hur de vill att den skall se ut?

fuzzy_ 2013-11-05 12:03

Både bild och artikel är väl kvar? Det du länkar är ju en helt annan artikel.

Wagner 2013-11-05 13:57

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 286087)
Både bild och artikel är väl kvar? Det du länkar är ju en helt annan artikel.

Den finns då inte kvar under "läs mer om" ute till höger. Att jag länkar till denna artikel beror på att det är just den som Expressen skyltar med för tillfället.

fuzzy_ 2013-11-05 14:25

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 286130)
Den finns då inte kvar under "läs mer om" ute till höger. Att jag länkar till denna artikel beror på att det är just den som Expressen skyltar med för tillfället.

Så du menar att en nyhetssida uppdateras med nya artiklar, chockerande. Som du kan se så verkar det som att det bara visas artiklar från den 3e november och framåt under "läs mer om", antagligen för att listan kommer att bli för lång annars. Det finns gott om andra bilder i dem nya artiklarna där man klart och tydligt ser vilken hudfärg GM har, om det nu är så viktigt.

Otroligt att man försvarar expressen, tycker det är en usel nyhets-site egentligen :thumbdown:

grejmo 2013-11-05 14:52

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 286135)
Så du menar att en nyhetssida uppdateras med nya artiklar, chockerande. Som du kan se så verkar det som att det bara visas artiklar från den 3e november och framåt under "läs mer om", antagligen för att listan kommer att bli för lång annars. Det finns gott om andra bilder i dem nya artiklarna där man klart och tydligt ser vilken hudfärg GM har, om det nu är så viktigt.

Otroligt att man försvarar expressen, tycker det är en usel nyhets-site egentligen :thumbdown:

Det vet ju vi alla att svensk media är en del av en stor islamistisk konspiration som i hemlighet som vill förändra Sverige till Saudiarabien och införa Sharialagar. :ful:

(obs ironi)

Wagner 2013-11-07 01:35

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 286005)
Spelforum på fallrepet.

Tog bort namnet då jag inte vet vad som gäller. 90% av alla trådar startas av en och samma person och samtliga länkar till Svenska Spel. Få betalt för väggtidningar i digitalformat är naturligtvis lika döfött som det låter. Misstänker att dom där avtalen "missbrukas" och ska bort därför. Storspelare som ligger bakom många av dom och skaffar sig på så vis lite extra rabatt.

Tidigare fick ombuden 8% på oddset och när det dessutom var fria insatser (nästan valfria odds också) så var det många som hade egna butiker. Därför misstänker jag att många försökt komma åt dom där 2.5% på statens allt mer avätna kaka.

Det var bättre förr. :popcorn:

Uppdatering:
Citat:

Problemet är löst. Vi har ingått ett specialavtal med svenskaspel vilket innebär att vi kan fortsätta som vanligt och att ni fortfarande hjälper oss genom att lämna in spelen via våra banners.

Därmed kan vi avsluta diskussionen om att ta betalt för att vara medlem vilket gör mig riktigt glad.

Jag vill ändå passa på och tacka er för era åsikter och era röster. På fredagkväll kommer min Stryktipskrönika.
SS kollade upp trafiken och upptäckte att nästan all omsättning kom på pool-spel. Inte så konstigt då nästan alla trådar handlar just om detta. För att citera - Vi slutade med bettingen och koncentrerade oss på svenskaspel.

Glädjande tyckte alltså bunkergänget i Sundbyberg och lät bidraget löpa vidare.

KP 2013-11-07 09:08

Men Wagner kan du inte bara säga att det är TZ det handlar om? :D
Citat:

Vi slutade med bettingen och koncentrerade oss på svenskaspel. Varför?

1. Många otroligt jobbiga människor som håller på med betting och det var för mycket bråk. Man var tvungen att ha 24/24h koll på vad som skrevs.

2. Jag tror inte på betting som en lönsam faktor i längden då bolagen sätter oddsen så att man inte kan vinna i längden längre. Den tiden är förbi.

3. Man kan tjäna massor på en spelsida via afffilates med utländska bolag men eftersom man får % (30-45) på vad ens medlemmar förlorar så måste man ge "fel" tips och det passade inte mig alls.
Men vilken tomte.

1. Vadå bråk. Folk diskuterar och ibland delas åsikter isär. Inget fel med det sålänge det inte går till personliga angrepp, men det är vad moderatorer är till för. Trots allt ett FORUM de bedriver.

2. Klart att 98% är förlorare, men är det inte varför just dessa forum finns? För att folk ska dela med sig av sina tips/information/spelteori som gör att man får verktygen att inte tillhöra dessa 98%? Det är även därför limiteringar slår in.

3. Sidan kan fortfarande tjäna pengar trots dessa 30-45%. Det finns bolag som betalar på omsättningen, tex pinnacle och betfair(på avgiften) precis som SVS.
Garpe kan fortfarande ge ut sina vinnande spelförslag (som han faktiskt sa emot sig själv i punkt 2, dvs att han inte är en vinnande spelare.) Hur ska han ge ut rätt tips när han inte ens tror att det går att gå vinnande hos spelbolagen?

Däremot så kan han inte styra över vad användaren i sin tur fortsätter att spela på som i sin tur leder till användarens minus saldo.

Han är lustig han Garpe :D

Wagner 2013-11-07 09:20

Det kan jag väl säga. :)

Tipsnytt till och med.

Brukar vara känsligt sånt där så därför maskerade jag. Har ännu inte plöjt igenom regelverket som jag vidhöll att jag gjort då jag registrerade mig här. :skamsen:

Cc 2013-11-07 09:56

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 286724)
Men Wagner kan du inte bara säga att det är TZ det handlar om? :D

Men vilken tomte.

1. Vadå bråk. Folk diskuterar och ibland delas åsikter isär. Inget fel med det sålänge det inte går till personliga angrepp, men det är vad moderatorer är till för. Trots allt ett FORUM de bedriver.

2. Klart att 98% är förlorare, men är det inte varför just dessa forum finns? För att folk ska dela med sig av sina tips/information/spelteori som gör att man får verktygen att inte tillhöra dessa 98%? Det är även därför limiteringar slår in.

3. Sidan kan fortfarande tjäna pengar trots dessa 30-45%. Det finns bolag som betalar på omsättningen, tex pinnacle och betfair precis som SVS.
Garpe kan fortfarande ge ut sina vinnande spelförslag (som han faktiskt sa emot sig själv i punkt 2, dvs att han inte är en vinnande spelare.) Hur ska han ge ut rätt tips när han inte ens tror att det går att gå vinnande hos spelbolagen?

Däremot så kan han inte styra över vad användaren i sin tur fortsätter att spela på som i sin tur leder till användarens minus saldo.

Han är lustig han Garpe :D

Jo, han är lite lustig ibland den gode Garpe. Han har inte lärt sig läxan trots upprepade försök från min sida när jag var inblandad i TZ.

Om man vill få spelbolagen att sponsra sitt forum så är det ju faktiskt de där 98% folket som BOLAGEN är intresserade av. De har noll intresse av dem som snor dem på pengar...man kan ju dra en parallell till R&K där det handlar om en promilleandel av medlemmarna som har ett längre vinststreak än en vecka typ. Men bevisligen tjänar :holms: pengar...

Wagner 2013-11-10 01:24

Nu har jag varit på väg att skriva i två trådar idag men inte hunnit innan hänglåset åkt på. Så jag behöver muntras upp.

Varför inte med några milfar. Ni ungdomar kommer förstå om några år eller så.

http://svenskdam.se/wp-content/galle...isanilsson.jpg Man vill bara kramas. Ja inte bara kanske...

http://www.poker.se/static/gallery/large/3532.jpg Här blir det all-in.

http://metrobloggen.se/metrobloggen/...2596/(572).jpg Mums.

edit: Omdömet sviktade lite på slutet och det måste rättas till innan jag kan sova. Så ja.

maddmax 2013-11-10 04:41

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 286735)
Jo, han är lite lustig ibland den gode Garpe. Han har inte lärt sig läxan trots upprepade försök från min sida när jag var inblandad i TZ.

Om man vill få spelbolagen att sponsra sitt forum så är det ju faktiskt de där 98% folket som BOLAGEN är intresserade av. De har noll intresse av dem som snor dem på pengar...man kan ju dra en parallell till R&K där det handlar om en promilleandel av medlemmarna som har ett längre vinststreak än en vecka typ. Men bevisligen tjänar :holms: pengar...

Alla har vi våra egenheter. Jag har ingenting ont att säga om Garpe. Visst kanske jag inte delar alla hans åsikter men han var alltid reko mot mig. Jag var nere i Malmö och glodde fotboll och drack öl med en del TZ-lirare för ett par-sju-åtta år sedan, och då var han väldans generös och trevlig.

Jag tror det är svårt att komma från massornas syn på spel om man vill ha ett stort publikt forum, och någonstans måste man kompromissa. Det är väl samma sak här till viss del. Så länge det är högt i tak så stannar de goda krafterna kvar, även om deras primära intresse inte är bettingen längre (som denna tråds huvudperson).

:cheers:

Cc 2013-11-10 13:15

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 287882)
Alla har vi våra egenheter. Jag har ingenting ont att säga om Garpe. Visst kanske jag inte delar alla hans åsikter men han var alltid reko mot mig. Jag var nere i Malmö och glodde fotboll och drack öl med en del TZ-lirare för ett par-sju-åtta år sedan, och då var han väldans generös och trevlig.

Jag tror det är svårt att komma från massornas syn på spel om man vill ha ett stort publikt forum, och någonstans måste man kompromissa. Det är väl samma sak här till viss del. Så länge det är högt i tak så stannar de goda krafterna kvar, även om deras primära intresse inte är bettingen längre (som denna tråds huvudperson).

Har heller inget ont att säga om Garpe, tvärtom. Han ÄR en generös snubbe på alla sätt. Men han har lite svårt att ta in vissa saker bara :)

Grnvit 2013-11-10 20:25

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 287875)
Nu har jag varit på väg att skriva i två trådar idag men inte hunnit innan hänglåset åkt på. Så jag behöver muntras upp.

http://svenskdam.se/wp-content/galle...isanilsson.jpg Man vill bara kramas. Ja inte bara kanske...

Nej då, jag har då inga problem att förstå, trots min något ringa ålder. :evilgrin39:

semipro 2013-11-11 07:36

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 287875)

http://www.poker.se/static/gallery/large/3532.jpg Här blir det all-in.

http://metrobloggen.se/metrobloggen/...2596/(572).jpg Mums.

edit: Omdömet sviktade lite på slutet och det måste rättas till innan jag kan sova. Så ja.

Jag har jobbat med Magdalena och tränat på samma gym som Cupcake-tjejen och om du finner dessa attraktiva måste du ha några väldigt speciella preferenser. :cry: Lisa Nilsson håller jag dock med om. :clap:

Wagner 2013-11-11 07:57

Jag har jobbat med Magdalena och tränat på samma gym som Cupcake-tjejen och om du finner dessa attraktiva måste du ha några väldigt speciella preferenser.

Inte alls. Små, korta och att det rör sig under händerna när man tar på dom. :)

eddieh 2013-11-11 11:33

http://www.youtube.com/watch?v=a2SOwUTgFB0

:evilgrin39:

Shell Peppe 2013-11-11 19:58

Lisa siken underbar hyll* ööh ...kvinna.
Här kommer 6 ess till med varierande attribut.

Wagner 2013-11-11 20:38

Fan vad lång hon var flintens exfru. Så hon går ju bort...

Längden är otroligt viktig. Ju längre dom är desto tunnare i hullet oftast. Vill att damerna ska se upp till mig och jag i min tur kan se ner på dom. En riktig win-win situation.

semipro 2013-11-12 09:47

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 288100)
Jag har jobbat med Magdalena och tränat på samma gym som Cupcake-tjejen och om du finner dessa attraktiva måste du ha några väldigt speciella preferenser.

Inte alls. Små, korta och att det rör sig under händerna när man tar på dom. :)

Det där lät som en beskrivning av Anna Book. :evilgrin39:

Nicksson 2013-11-12 10:58

Är Wagner måhända kort i rocken :ohmy:

Wagner 2013-11-12 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av Nicksson (Inlägg 288382)
Är Wagner måhända kort i rocken :ohmy:

https://www.sharps.se/forums/277417-post466.html

Nicksson 2013-11-12 13:19

Bara för att man har basket-outfit på sig behöver man inte så lång:sweatdrop:. Svår referens med balkongräcket. Vi antar att vi är något längre än Liza Nilsson :innocent:

semipro 2013-11-12 13:27

Citat:

Ursprungligen postat av Nicksson (Inlägg 288462)
Bara för att man har basket-outfit på sig behöver man inte så lång:sweatdrop:. Svår referens med balkongräcket. Vi antar att vi är något längre än Liza Nilsson :innocent:

Herr Wagner kan ju även vara av åsikten att ideallängden för en kvinna är i paritet med hans egen midjehöjd? :innocent:

Wagner 2013-11-12 16:55

1.79 så slipper ni spekulera vidare om den saken. Sakens längd är något kortare.

Wagner 2013-11-12 20:44

Anders fick en bil men inte Therese. Åtminstone inte samtidigt som Anders.

Var värt sju (7!) sidor på SVT-text. Guldboll och annat trams? Nix, inte en rad.

Aftonbladet har hittat en 12 år gammal bandinspelning på närradion och kör nyheten i krigsrubriker.

En riksdagsledamot från centern har samtidigt delgivits misstanke om bedrägeri. Det får man scrolla länge för att hitta en liten notis om.

Allt är som vanligt med andra ord fast bara lite värre. Tror fan att allt hopp är ute för det här landet.

Lågkonjunktur och dåliga tider muttrar folk. Dom har inte fattat nånting. Det har inte ens börjat och folk kommer bli så djävla rövknullade när allt börjar rasa på riktigt.

kanske tur man avverkat första halvlek redan. Men lite tid för :popcorn: blir det allt.

För icke lättskrämda. Jag citerar: Med nedmontering i den här takten blir Sverige av allt att döma den första välfärdsstaten i historien som avskaffar sig själv alldeles frivilligt.

http://snaphanen.dk/2013/11/03/sonda...-utmaningarna/ :hattenav: