![]() |
3 September 2015. Dagen då folk insåg att drunkning leder till döden.
Folk på stan. Jo vi hade hört lösa rykten tidigare men det var först när Expressen visade bilder som vi insåg sambandet. Morgan Johansson är skakad. Ja inte över dom 137 människor som drunknade i Sverige bara under 2014. Utan just över detta enda barn. |
Citat:
Vilken hjälte pappa dom stackars barnen måste ha. Tack och lov lyckades han rädda sig själv iallafall. Vilken blir första fåntratten som anser att han skall tas till Sverige och tilldelas PUT och livstidsförsörjning? För detta är ju EU:s fel, absolut inte pappan som tar med sina barn på ett jävla vrak ut på medelhavet! |
Citat:
|
Var tydligen Sverige och den svenska välfärden som var målet med resan, chockerande....
http://www.friatider.se/aylan-3-dog-...v-rd-i-sverige http://www.youtube.com/watch?v=QZUuoaq1MLM |
Säger som Leif i filmen jägarna. Snart är hela zoot fullt.
|
Mysteriet med den turkosa Opeln
Det står en turkos Opel på parkeringen som ägs av ett par som bor i grannhuset. Helt plötsligt började den dyka upp på gatan nedanför. Visserligen är det gratis att stå där nu när dom har rivit garagen men varför lämna en betald plats för att ställa sig längre bort från där man bor?
Om det nu var samma turkosa Opel? Men hur många kan det finnas liksom. När jag gick morgonrundan så stod bilen på granngatan. Registreringsnummer PP...någonting. På kvällen stod den på sin ursprungliga plats nedanför fönstret. Gick förbi på kvällen och mycket riktigt PP...någonting. Case Closed. Eller? Igår gick frugan ner till granngatan och då stod den inte där, inget mer med det. När jag gick rundan i morse så stod den där. Så till frukosten slängde jag ur mig - nu kan du gå förbi och titta för nu står den där. Gör den inte alls för den står här utanför replikerar hon. Men va fan... Fick kliva ut igen efter frukost, hade ändå inte kunnat sova. Ner på parkeringen PP... och så till nästa gata. Där stod nästa turkosa Opel PP...nånting. Oddsen för att två nästan identiskt fula turkosa Oplar med PP i början på registreringsnumret står parkerade inom 100 meter kan ni få räkna på själva. |
Citat:
|
|
Citat:
Man kan väl säga att SSK:s förlustnolla är spräckt den här säsongen. Pinsamt, pajasen försöker vara präktig och drar vanära över sveriges anrikaste. AVGÅ! |
Fy fan vad illa, vårat rykte är redan så draget i smutsen och sen det här. In med Christer Sandelin på Kronblads plats
|
Citat:
Citat:
Citat:
Christer Kronblad är förövrigt politiskt aktiv inom Sverigedemokraterna, och borde därför tänka till lite extra innan han twittrar. |
Citat:
Det förklarar en hel del, och jag vill be om ursäkt för mitt felaktiga påstående. |
Citat:
*Ja mer social än så tänker jag fan inte bli. |
Dags att liva upp i mästers tråd :claps:
Tanken slog mig precis. Hur i all sin dar kan klåparna på Sveriges travbanor ta 30-40 kronor för ett program till tävlingarna? Hälften är reklam, hälften startlistor som finns online ... Det enda exklusiva är en trött krönika av någon tomte på marknadsavdelningen. I Las Vegas är ju program till varenda bana i landet gratis! Inträde och program - inte konstigt att besökarna sviker banorna för lajven. |
Jaha pojkar ni vet vad som gäller. Idag får gumman ligga överst.
https://pbs.twimg.com/media/CdAx5nBWEAADPDH.jpg |
:ohmy:
|
Jag checkar också in för att slippa det irriterande...
Hej Wagner det verkar som att du inte har skrivit något i forumet på över en vecka, varför inte ta dig en minut och bidra med något. Ställ en fråga, svara på andras, dela med dig av någon rek, tacka personerna för de rekarna du har ryggat eller bara delta i någon diskussion på forumet? |
Citat:
|
Följer du inte Wagner på Twitter? Där är han ju ett orakel.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Vet inte om det sprack i fjol eller året innan. Var lite oförsiktig på högre bord i början på månaden (var nog flera...) och lyckades inte gneta ikapp. Sen jag börja Twittra har jag knappt spelat nånting. Kanske blev två lax in förra året... Vidare så omsatte jag noll (0) kronor på trav och sportspel förra året. Tack alla som bidrog, eller inte bidrog snarare. Själv har jag slutat brytt mig för länge sen. Suget i magen och "ruschen" har försvunnit. Spela jag och drog in en halv miljon skulle jag inte bry mig för det skulle inte göra någon skillnad. 5 miljoner däremot, men dom växer ju inte på grenar nära marken. Några frivolter skulle det absolut inte leda till och det beror inte bara på åldern. |
Citat:
A) väger 70 kilo och har 21 kilo bagage (91 totalt) och får betala övervikt. B) väger 120 kilo och har 20 kilo bagage (140 totalt) och slipper betala övervikt. Det kan man ju störa sig lite på. En våg vid incheckningen som väger hela klabbet löser det problemet. #silamyggochsväljakameler |
Wagner, suget för spel kan väl inte bara försvinna? DU måste väl vilja lägga en trippel och få en rosa lapp i handen :moneybag:
|
Citat:
Och hur fan hittar man en trippel hos Rosa Butiken där oddset sticker ut tillräckligt? |
Citat:
https://www.sharps.se/forums/346593-post227.html |
Skojare där. Jag har inga kompisar.
Sen säger magkänslan att jag tjänar på eget sällskap och att betala lunchen själv. :) |
Citat:
|
Citat:
|
Nu är ju faktiskt det där ett och ett halv år sedan och Victor har faktiskt utvecklats till en riktigt duktig spelare ;)
|
Citat:
|
Citat:
|
Nu lyssnar jag slaviskt på radiodokumentären Spelskandalen och om den mystiske Mannen med guldbyxorna. Man skulle varit med!
|
Citat:
|
Citat:
Bryr mig inte så mycket om sharps-dunkar, jag har kört mitt race från dag 1 och utvecklas varje dag. Långt ifrån fullärd men tror inte det är särskilt många som kommit så långt som jag gjort på cirkus 3 år när man startade från noll i alla aspekter även ekonomiskt. Sen är det kul med folk som Wagner som gjorde pengar på betting när det var öppet mål på medeltiden men snackar om branschen nu när han inte spelat på länge och förmodligen skulle ha det svårt att få någon profit. |
Citat:
|
Citat:
|
Ja det är inget fel på länken.
|
Citat:
|
Citat:
|