Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   Wagners mysiga anekdoter (https://www.sharps.se/forums/offtopic/6202-wagners-mysiga-anekdoter/)

Staketkusken 2016-12-16 16:54

Något anekdot från juletider förr om åren? :cheers:

Wagner 2016-12-16 20:06

Brukar det vara något speciellt till jul?

Hade faktiskt en på gång, men den ramla bort ur skallen. Håll till godo med en repris så får vi se om den dyker upp igen.

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 392845)
Den här borde platsa under lokaltidningsbesvikelser men nu har vi ju ingen sån del. Mycket riktigt så låg den där också. Fast jag hitta guldspadestoftet i Expressen.

http://x.cdn-expressen.se/images/2b/...4x3/[email protected]

Så varför slänga ut den gamla soffan innan den nya kommit? För det kan väl aldrig vara så att den står undanställd i hallen för den goda sakens skull? :rolleyes:

Wagner 2016-12-16 20:12

Julen 2011 #julrepriser

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 156163)
Om det var så djävla trevligt vet jag väl inte. http://www.clicksmilies.com/s1106/we...smiley-014.gif

Påminner lite om en tidigare episod fast med mindre lyckligt slut. https://www.sharps.se/forums/137274-post79.html

Förstår inte vad som händer i skallen så fort jag ska åka bort en vecka och inte kan jag skylla på spriten heller. :offtopic:

Måste varit våren 1999 eller tidigare för jag hade inte skaffat bankfack än. Brukar alltid plocka av halskedjorna för det är så obehagligt om någon kommer upp bakifrån på moped och börjar slita. Har man en lite kraftigare modell så är risken stor att skallen lossnar före kedjan och ett lite stillsammare slut än så hade jag tänkt mig.

Så guldet brukade gömmas i lägenheten. Denna gång stoppa jag glittret i en gammal smålands börs* och la den i botten på papperskorgen inne på kontoret. Kom hem efter en vecka och tänkte inte mer på detta. Till saken hör att jag ledsnat på min kedja så den låg oftast bara och skräpade på nattygsbordet. Men efter ett par veckor började tanten sakna sin kedja och undrade var den låg undanstoppad..

Som ni kanske redan förstått så hade jag varit en duktig pojke och tömt papperskorgen långt tidigare och utan en tanke på innehållet. Det hade gått så lång tid så jag slapp åtminstone gå på skattjakt i soprummet. Nå väl det hade ju precis börjat gå riktigt bra så hon fick en ny kedja efter några goda månader. Även jag själv ville celebrera dom goda tiderna och köpte mig en feting. Det var kring sekelskiftet som sagt och utstick mindre än 50 punkter ratades i regel.

* Den där börsen som guldet låg i hade jag stulit en gång i tiden. Så det var väl karman som slog till. :hattenav:

Staketkusken 2016-12-16 22:36

Anar att spelaktiviteten kunde vara högre förr bland er gamla rävar som skulle ha in deg till julens festligheter?

Wagner 2016-12-16 23:35

Citat:

Ursprungligen postat av Staketkusken (Inlägg 514200)
Anar att spelaktiviteten kunde vara högre förr bland er gamla rävar som skulle ha in deg till julens festligheter?

Hade man inga pengar kvar vid jul var man inte mycket till spelräv. :)

Fast julen 1998 höll på att bli mörk för dom flesta. Hela året hade varit stolpe ut för alla med förkärlek till statens rosa bongar. Trippeltvång på den tiden så med lite extra bakhalt kunde det lätt djävlas och det gjorde det hela året. Fram till den magiska annandagen...

Var en bandytrippel som bara skulle gå in och det gjorde den utan prut. Minns inga detaljer, men någon som skulle vara favorit gav 3.60 om jag minns rätt. Tror trippeln gav 10 ggr drygt och den hade alla som inte spelade hellre än bra lirat. Räddade julen (och året) för många.

Utan den grundplåten vet man aldrig vilken vändning livet hade tagit. För det var i början på 1999 undertecknad för första gången på allvar kunde börja samla på hög. Fast om jag inte i samma veva slutat döva spelnerverna med brännvin så hade det skitit sig ändå. :lol:

Staketkusken 2016-12-17 00:26

1998-12-26 Katrineholm-Vetlanda 7-5 (4-4), kanske?

Wagner 2016-12-17 01:19

Citat:

Ursprungligen postat av Staketkusken (Inlägg 514209)
1998-12-26 Katrineholm-Vetlanda 7-5 (4-4), kanske?

Du får väl ge mig odds också. :D

Men knappast den. Vill minnas att det mesta var "avgjort" i paus. 3,60 låg sämst till, vill minnas att det var Kalix borta. Kan det stämma?

Staketkusken 2016-12-17 11:42

Den här godbiten kanske? 1998-12-26 Kalix Nyborg-Karlsborg 6-0 (3-0).

Wagner 2016-12-17 16:04

Nää, absolut inte. Börjar misstänka att det inte var annandagen utan omgången före...

Wagner 2016-12-17 18:06

Sa ju Kalix borta. 1998-12-18 Edsbyn-Kalix Nyborg 2-6 (2-3)

Sen kanske dessa
1998-12-18 Karlsborg-Bollnäs 1-4 (1-3)
1998-12-18 Sirius-Sandviken 2-11 (1-5)

Nämligen bara dom som ledde "betryggande" i HT och om jag minns rätt så var det bara Kalix kvar att jobba på i andra halvlek.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Allsve...andy_1998/1999

edit: Förstår inte vad jag fick annandagen från? Skrev ju själv att det räddade julen för många. Men efter 18 år kan man inte minnas allt klockrent, men det där med Kalix verkar åtminstone stämma.

Staketkusken 2016-12-17 21:01

18:e! Jubileum i morgon söndag alltså. Måste finnas en klar trippel då med väl? :-)

DonYolo 2017-01-05 13:20

Nej ju jävlar!

Staketkusken 2017-01-05 14:50

Citat:

Ursprungligen postat av DonYolo (Inlägg 515880)
Nej ju jävlar!

Dags för Wagner att öppna anekdotboken?

Wagner 2017-01-06 01:03

Citat:

Ursprungligen postat av Staketkusken (Inlägg 515884)
Dags för Wagner att öppna anekdotboken?

Ska va för din skull då, så många andra läser inte tråden.

Det var kring 1990 typ. Fick ett brev att jag torskat för gångfylla (LOB). På den tiden blev man kallad till socialen för kvartssamtal, så kanske det är fortfarande?

Hur mycket dricker du?
- en kvarting var fjortonde dag.
Hur kunde det gå så här?
- Magsjuk. Bråkat med kärringen, så det blev en extra grogg. Ja lite bullshit helt enkelt.

Var bara ett problem. Jag hade inte torskat dit den aktuella helgen. Visst kan man ha lucka men 6 timmar på gröna bädden glömmer man inte bort. Säkert brorsan som uppgett mitt namn tänkte jag och cyklade ner till station för att reda ut saken.

Klev fram till receptionen, förklarade mitt ärende och att jag bestred aktuell inkvartering. En djup suck så gick han och hämtade pärmen, eller om det fanns data redan då? Jo jag hade blivit upplockad på Drottninggatan då jag gick och vinglade på vägen och sen hemskjutsad.

Vadå hemskjutsad, så jag var aldrig inlagd? Hade jag inte varit då men det räknades ändå som LOB och man fick sin sedvanliga prick i registret. Att jag åkte hem i baksätet på en polisbil och inte i en taxi (5 minuters resa) kan man däremot inte förväntas hålla reda på.

sskssk 2017-01-06 03:14

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 515922)
Ska va för din skull då, så många andra läser inte tråden.

Det var kring 1990 typ. Fick ett brev att jag torskat för gångfylla (LOB). På den tiden blev man kallad till socialen för kvartssamtal, så kanske det är fortfarande?

Hur mycket dricker du?
- en kvarting var fjortonde dag.
Hur kunde det gå så här?
- Magsjuk. Bråkat med kärringen, så det blev en extra grogg. Ja lite bullshit helt enkelt.

Var bara ett problem. Jag hade inte torskat dit den aktuella helgen. Visst kan man ha lucka men 6 timmar på gröna bädden glömmer man inte bort. Säkert brorsan som uppgett mitt namn tänkte jag och cyklade ner till station för att reda ut saken.

Klev fram till receptionen, förklarade mitt ärende och att jag bestred aktuell inkvartering. En djup suck så gick han och hämtade pärmen, eller om det fanns data redan då? Jo jag hade blivit upplockad på Drottninggatan då jag gick och vinglade på vägen och sen hemskjutsad.

Vadå hemskjutsad, så jag var aldrig inlagd? Hade jag inte varit då men det räknades ändå som LOB och man fick sin sedvanliga prick i registret. Att jag åkte hem i baksätet på en polisbil och inte i en taxi (5 minuters resa) kan man däremot inte förväntas hålla reda på.

Lite komiskt det där med att bli kallad till socialen, har rätt många i min omgivning som har fått åka dit och göra "avbön"

Själv har jag varit sjukt otursförföljd och åkt på att, sova över ett par timmar på station

Blivit avlägsnad in till station och fått lämna redogörelse (då hotade polisen med drogtest då dom inte tyckte min berusningsgrad stämde överens med 4öl på 10timmar som jag hävdade)

Vid två olika tillfällen haft oturen att var på fel plats vid fel tidpunkt och blivit kvarhållen, fått ansikte och händer fotograferade, dock sluppit åka in till station dom gångerna.

Men ALDRIG hört ett pip ifrån soc :D

Wagner 2017-01-25 19:09

Då har det gått en vecka igen...

ATG.se säger ni. Nummerskiva och upptagetton till förbannelse säger jag.

Slutet på 70-talet och en bra bit efter det. Ville man få resultaten så var det telefon till banornas telefonsvarare som gällde. Och det ville man för om möjligt få sova utan Sobril.

Säg att man lirat i lopp 8 på Romme, 0243 förövrigt ett tag kunde man alla Sveriges trav-riktnummer som ett rinnande vatten, då var det bara att veva på med nummerskivan tills pekfingret började flagna.

Efter en halvtimme eller så DOM SVARADE!!! Det var betydligt lättare att komma fram till Hasse Tellemar på den här tiden.

Rommes lopp ett vanns av den före si och så. Vinnarodds bla och platsodds likaså.

Rommes lopp två vanns av...och så vidare.

Rommes lopp sju vanns av...

ÄNTLIGEN! nu skulle man äntligen få veta hur det gått för lusen i lopp åtta.

...Knäpptyst.

Man hade på grund av vissa yttre omständigheter inte kommit längre än till lopp sju. Ingen man ville upplysa om när bandet startade utan det var ett påfund som kom långt senare på 80-talet nån gång.

Så det var bara att kliva upp från fåtöljen, dunka huvudet i väggen ett par gånger och börja om från början igen.

Semicolon 2017-01-26 17:28

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 517921)

Slutet på 70-talet och en bra bit efter det. Ville man få resultaten så var det telefon till banornas telefonsvarare som gällde. Och det ville man för om möjligt få sova utan Sobril.

Säg att man lirat i lopp 8 på Romme, 0243 förövrigt ett tag kunde man alla Sveriges trav-riktnummer som ett rinnande vatten, då var det bara att veva på med nummerskivan tills pekfingret började flagna.

Efter en halvtimme eller så DOM SVARADE!!! Det var betydligt lättare att komma fram till Hasse Tellemar på den här tiden.

Rommes lopp ett vanns av den före si och så. Vinnarodds bla och platsodds likaså.

...Knäpptyst.

Man hade på grund av vissa yttre omständigheter inte kommit längre än till lopp sju. Ingen man ville upplysa om när bandet startade utan det var ett påfund som kom långt senare på 80-talet nån gång.

Så det var bara att kliva upp från fåtöljen, dunka huvudet i väggen ett par gånger och börja om från början igen.

Men visst var det ändå bättre förr :lol:

Wagner 2017-01-26 20:01

Svenska spels fasta odds på lången. Inte så mycket mer.

doob 2017-02-04 15:37

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 517921)

...Knäpptyst.

Minns det väl liksom hur man blev ruinerad på V75 Guidens direktreferat till 5.90 kr/minut (eller vad det var).... Det tog nästan en (betald) minut innan samma tystnad....

Text-tv-blink också en klassiker! Man frös sidan och satte det där lilla paus-märket uppe i hörnet och när sidan uppdaterades kom text-tv-sidans nummer upp och då var det "smyg"! Ännu roligare när man hade lirat Europatips eller så....

Det var tider....

Wagner 2017-02-04 23:31

Man börja med att smyga allt dåligt och fanns inget där så visste man det var närmre till :moneybag:

Så var det en blindgångare :idiot: :lol:

Minns en gång, en tung vecka, men så räddade man lite på någon obskyr hockeymatch. Folk ringde från utlandet och jag bekräftade att det var blått.

Lät sidan ligga kvar och pausade teven då jag åkte ut och käkade. Kom hem och ruskade igång systemet. Då såg jag det hoppade till mitt på rutan...

Då hade dom lagt till OT på den där matchen. Ridå ner.

Staketkusken 2017-02-07 00:04

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 518954)
Man börja med att smyga allt dåligt och fanns inget där så visste man det var närmre till :moneybag:

Så var det en blindgångare :idiot: :lol:

Minns en gång, en tung vecka, men så räddade man lite på någon obskyr hockeymatch. Folk ringde från utlandet och jag bekräftade att det var blått.

Lät sidan ligga kvar och pausade teven då jag åkte ut och käkade. Kom hem och ruskade igång systemet. Då såg jag det hoppade till mitt på rutan...

Då hade dom lagt till OT på den där matchen. Ridå ner.

Ringde från utlandet? Agerade du spelhub i Sverige :)

Wagner 2017-02-07 09:42

Citat:

Ursprungligen postat av Staketkusken (Inlägg 519095)
Ringde från utlandet? Agerade du spelhub i Sverige :)

Nu fick farbror googla men blev inte så mycket klokare. :)

Men det här var en likasinnad som var på semester. Inte mer dramatiskt än så.
Fast han kunde ju ringa 10 gånger på en kväll och så skulle det "smygas" över telefon.

Staketkusken 2017-02-07 15:39

Såg framför mig hur telefonerna gick varma, som att du agerade centralpunkt i resultatövervakning :lol:

Staketkusken 2017-02-11 20:21

Nähe, anekdotdags nu efter Roger Pontares Mello-framträdande!

bandyfan 2017-02-15 18:46

Är det på twitter Wagner numera klagar? Hur hittar man dit isåfall? Till hans twitter alltså! :)

Migge 2017-02-15 18:55

Citat:

Ursprungligen postat av bandyfan (Inlägg 519785)
Är det på twitter Wagner numera klagar? Hur hittar man dit isåfall? Till hans twitter alltså! :)

Nu även på Twitter https://twitter.com/Sharps_Wagner

Staketkusken 2017-02-16 11:30

Klagar vet jag inte? Tycker han ger en ironisk och nykter syn på Sverige :)

YiiPii 2017-02-17 09:21

Sticker in med ett totalt meningslöst inlägg då jag är tvungen tydligen att göra minst en post innan jag kan svara på ett Pm.. så jag hoppas jag fått ihop till mina 35 tecken nu.. tack o ha en bra dag 😂😂

Staketkusken 2017-03-08 09:28

Mulen dag med snö som utsikt där jag befinner mig, då saknas Wagners lunchanekdoter och spelhistorier från Allt om Spel-tiden :sad:

Wagner 2017-03-09 01:48

Du får hålla dig en vecka till, minst.

http://bilder.apollo.se/21/las-maris...ryLightbox.jpg

Staketkusken 2017-03-11 12:58

Såg inte fotot först, men när twitterbilden dök upp från flyget anade jag att mörkpokern gått bra på sistone.

bandyfan 2017-03-13 18:57

Har du någon kommentar till mitt inlägg i Cashpoint-tråden? :)

Wagner 2017-04-12 23:36

Idag var det någon som tog hela potten på MATCHEN 8: Skövde H-Höör med 10 spänn i insats!

Belöningen blev hela 1.323 kronor!!

Löpande odds och hela 1.890 kr omsatt. Varför lägger man inte ner skiten?

bandyfan 2017-04-13 19:21

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 524886)
Idag var det någon som tog hela potten på MATCHEN 8: Skövde H-Höör med 10 spänn i insats!

Belöningen blev hela 1.323 kronor!!

Löpande odds och hela 1.890 kr omsatt. Varför lägger man inte ner skiten?

Grattis till vinsten! (Jag tar för givet att det var du som vann "jättepotten")

Staketkusken 2017-04-18 00:38

Senast jag var i Höör var under lumpentiden. Bodde en vecka i ett grustag. Det ni.

bandyfan 2017-04-18 09:51

Citat:

Ursprungligen postat av Staketkusken (Inlägg 525354)
Senast jag var i Höör var under lumpentiden. Bodde en vecka i ett grustag. Det ni.

Intressant! :cheers:

Wagner 2017-04-23 17:34

Citat:

Ursprungligen postat av Staketkusken (Inlägg 521919)
Såg inte fotot först, men när twitterbilden dök upp från flyget anade jag att mörkpokern gått bra på sistone.

En dryg hundring plus i år på två sittningar. 112 kr för att vara exakt.

maria888 2017-06-02 10:33

På vilken sida ligger berättelsen om när wagner torskade med 50 spelkort i fickan hos den lokala spelkiosken? Var så länge sen jag läste den att jag nästan glömt bort :)

bandyfan 2017-06-02 11:35

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 525993)
En dryg hundring plus i år på två sittningar. 112 kr för att vara exakt.

Vad lever farbror på då? Rik fru? Cam-shower?

Wagner 2017-06-02 15:13

Tidigare framgångar. Jag är billig i drift som tur är.