Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Övriga sporter & Evenemang (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/)
-   -   Riksdagsval 2014 - spel på vinnare (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/17764-riksdagsval-2014-spel-pa-vinnare/)

Pilkast 2013-10-05 22:27

Citat:

Ursprungligen postat av fuzzy_ (Inlägg 278269)
Exakt, och det är precis det som är så ironiskt. Byt ut SD i din mening mot en annan grupp av människor i samhället och se ;)


Jag har försökt byta ut SD mot de flesta grupper jag kommer på men får det inte att gå ihop... Vilka "grupper" menar du blir uteslutna ur fackförbund, blir av med sina jobb och/eller blir stigmatiserade för obekväma åsikter...?

Vad finner du ironiskt?

:whistling:

marling 2013-10-06 09:18

Personligen föredrar jag hellre en regering som har koll på budgeten och får ihop plus med noll, än en regering som bygger allt på luft and lurenderier

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan...ri_8579792.svd

sunka 2013-10-06 10:36

medialäget i Sverige är totalt borgligt och kommer att påverka opinionen mer ju närmare valet vi kommer. vindarna kommer att vända i "demokratins" Sverige!

pojkrummet 2013-10-06 11:12

Citat:

Ursprungligen postat av Pilkast (Inlägg 278255)
Vem har snackat om hur "utsatta" vi/dem är? Var ser du detta? Vad skrattar du då åt, spöken, månne? Paranoia, hos vem...?

I inlägg #91 skrev du;

Citat:

Nu kan vissa som skrivit här inne, inklusive undertecknad, sluta skriva rekar då PK kommer göra allt i sin lilla makt för att skjuta de med avvikande åsikter, i sank...
Citat:

Ursprungligen postat av sunka (Inlägg 278303)
medialäget i Sverige är totalt borgligt och kommer att påverka opinionen mer ju närmare valet vi kommer. vindarna kommer att vända i "demokratins" Sverige!

Mycket möjligt, det blev så sist.

Får M riktiga problem så kommer man ev. närma sig SD, under täckmanteln 'ansvar'. Finns det några odds på att C åker ut?

BraOdds 2013-10-06 16:17

Citat:

Ursprungligen postat av pojkrummet (Inlägg 278310)
I inlägg #91 skrev du;
Finns det några odds på att C åker ut?

Japp. 2,90 hos PAF/Unibet. Något lägre hos övriga.

putte64 2013-10-06 20:30

Har inget med spel att gör
Men efter dagens debatt har jag ändrat mig
Fp får min röst

maddmax 2013-10-08 03:29

Apropå ingenting:
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/...ade-pa-twitter

Om Vänsterpartiet lyssnar på sina unga kanske V inte ens ställer upp i nästa val?

Moffegrev 2013-10-08 09:24

Ett kräk som säljer ut landet och öppnar gränserna för alla världens lycksökare eller en efterbliven svetsare helt utan politik - man blir ju inte direkt munter när man ser vad vi har att välja mellan.


Vore dock lite kul om Centerpartiet akte ur riksdagen.

K_UGER 2013-10-09 21:23

Ok, SNART är vi uppe i 40 000 miljarder inlägg....

Galeocerdo cuvier 2013-11-14 10:55

Spelet ligger just nu på 1.29 på Betsson och är helt borttaget på Unibet. :)

payme 2013-11-14 11:36

Politik suger! Bara en jävla maktkamp av folk som vill tro att dom är något... Inte mycket bra prioriteringar som görs, mest bara en massa dravel... tror jag skulle kunna uträtta betydligt bättre saker än vad de flesta partier gör! Och då kan jag ändå inte ett skvatt om Politik:)

Rojiblanco 2013-11-14 12:05

Citat:

Ursprungligen postat av Moffegrev (Inlägg 278640)
Ett kräk som säljer ut landet och öppnar gränserna för alla världens lycksökare eller en efterbliven svetsare helt utan politik - man blir ju inte direkt munter när man ser vad vi har att välja mellan.


Vore dock lite kul om Centerpartiet akte ur riksdagen.

http://www.youtube.com/watch?v=CkRNqDEJmHI

criba 2014-09-06 07:25

Hej alla,

Som jag ser det så måste Unibet-oddset 2,50 på att Sverigedemokraterna får mindre än 12,5 procent i riksdagsvalet vara ett riktigt bra odds. Spelade själv 2200 kronor på att de kommer få mindre än 12,5 procent till oddset 1,95 och tyckte det var bra, nu mest bitter att jag inte väntade lite med att lägga mitt spel.

Med tanke på den intensiva smutskastningskampanj som nu dessutom snarare stegras av det samlade medieetablissemanget mot SD så är det faktiskt svårt att se hur partiet ska kunna öka gentemot de opinionssiffror som presenterats de senaste veckorna. För övrigt har inte en enda av dessa opinionsundersökningar givit SD över 12,5 procent. Svenska folket lär dessutom knappast orka stå emot alla de negativa skriverier och inslag som dess motståndare kommer att skylta med. Det råder ju ett kompakt koncensus bland samtliga politiska och mediala aktörer att SD ska bekämpas på alla tänkbara sätt och det vore naivt att säga att detta inte kommer att få någon påverkan. Således får partiet svårt att hitta nya väljargrupper när alla intervjuer och reportage i mycket liten utsträckning kommer att handla om partiets politik, kommer endast handla om ytterligare svartmålning och man kommer hela tiden tvingas värja sig mot anklagelser av diverse slag. Känns troligt att detta spel sitter, vad tror ni?

Lemasive 2014-09-06 09:16

Citat:

Ursprungligen postat av criba (Inlägg 369109)
Hej alla,

Som jag ser det så måste Unibet-oddset 2,50 på att Sverigedemokraterna får mindre än 12,5 procent i riksdagsvalet vara ett riktigt bra odds. Spelade själv 2200 kronor på att de kommer få mindre än 12,5 procent till oddset 1,95 och tyckte det var bra, nu mest bitter att jag inte väntade lite med att lägga mitt spel.

Med tanke på den intensiva smutskastningskampanj som nu dessutom snarare stegras av det samlade medieetablissemanget mot SD så är det faktiskt svårt att se hur partiet ska kunna öka gentemot de opinionssiffror som presenterats de senaste veckorna. För övrigt har inte en enda av dessa opinionsundersökningar givit SD över 12,5 procent. Svenska folket lär dessutom knappast orka stå emot alla de negativa skriverier och inslag som dess motståndare kommer att skylta med. Det råder ju ett kompakt koncensus bland samtliga politiska och mediala aktörer att SD ska bekämpas på alla tänkbara sätt och det vore naivt att säga att detta inte kommer att få någon påverkan. Således får partiet svårt att hitta nya väljargrupper när alla intervjuer och reportage i mycket liten utsträckning kommer att handla om partiets politik, kommer endast handla om ytterligare svartmålning och man kommer hela tiden tvingas värja sig mot anklagelser av diverse slag. Känns troligt att detta spel sitter, vad tror ni?

Jag tror på 16-17% på SD, jag tycker spelet är uselt.

the_mirage 2014-09-06 09:44

Spelet är som tidigare sagt uselt.
SD berörs inte på samma sätt av denna smutskastningskampanj som andra partier skulle göra. Ta den så kallade järnrörsskandalen för några år sen som exempel. Efter den ökade väl SD i opinionsundersökningar.
Folk som tänker rösta på SD ändrar sig knappast på grund av vad media rapporterar. Dels är man redan upplyst om att media inte rapporterar objektivt och för propaganda och dels så finns det inga egentliga alternativ. SD är som riksdagsparti ensamma om sin största fråga.
Att slå på stora trumman och som Aftonblaskan lägga upp 5-6 artiklar på nätlöpet för någon sketen momshistora från 2011 är bara larvigt och det inser nog många.

Därtill har vi ju skrämselfaktorn som tidigare legat på cirka 1,4. Den kanske ska vara aningen lägre nu när partiet vuxit i mätningarna. Räkna på 1,3 då så hamnar vi på över 13% sett till att de numera passerar 10% i de flesta mätningarna.
Jag tror de hamnar inom 13,0-14,5%, lågt räknat

Unibet hade för några dagar sen 4,00 på över 12,5%. Trodde aldrig vi skulle få se ett bättre odds än de 1,90 man hade på Fi under 4% men där fick jag fel. Måste ha varit en miljöpartist som satte oddset efter vad hjärtat sa...



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved