Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spela andelsspel tillsammans (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/)
-   -   one-Bombenbolag vid rullpott (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/14573-one-bombenbolag-vid-rullpott/)

schtek 2016-10-13 11:08

Dags igen då. Shl-hockey!

Djurgård.- Luleå
HV71 - Örebro
Linköping - Malmö

Lite tankar...
Tajt målsnålt i match 1? Lite fördel Luleå. Jag kan tänka mig gå kort här för att kunna fylla på i övriga.

Hv ångar på och går riktigt bra. Lossnade lite för Örebro senast, jag har gärna med tecken för lite olika scenarior här. 4 på Örebro intressant till 8% just nu. Tänker något brett som såhär, hv: 1,2,3,5 - Örebro: 0,1,2,4

Malmö gått förvånansvärt bra men fick stryk senast. Dags för lhc nu? Är inne på lite islossning för lhc, men som det sett ut vågar jag nog inte gå fullt ut på det. 4,5,6 roliga på lhc.

11433 2016-10-13 13:40

Djurgårdaren - Luleå
Svårt, skulle vilja 0-6 på bägge lagen

HV71 - Örebro
Vinst för HV är mitt tips, gör Örebro mer än 2-3 mål?

Linköping - Malmö
Tror LHC vinner och vinner stort.

Ska vi reducera så tror jag att minst ett lag (kanske tom 2) vinner med minst 2 mål

Lazlo 2016-10-13 14:11

Försöker mig på någon form av minianalys idag, hoppas det kan hjälpa när du ska knåpa ihop raden. :)

Djurgården - Luleå

Djurgården uddlösa framåt och har även seriens klart sämsta powerplay. Sen premiären mot Leksand (som ändå hittills varit i en usel klass för sig) så har det blivit 7 mål på 7 matcher för Dif. Man har blivit nollade i 2 och aldrig gjort mer än 2 mål på dessa 7.

Luleå känns klart bättre för stunden och lär knappast inte ha några invändningar mot att gröta sig till en 0-1 seger. Precis som dom ofta satsar på mot Dif framförallt i Sthlm där det är lika mycket värt att grisa som att vinna och kan man göra båda framgångsrikt så är det ju dubbel lycka. Vinna 0-1 i Sthlm i ett buande hovet är som ecstasy för lag norr om Gävle. :)

Senaste 10 matcherna mellan lagen har innehållit 35 mål (3.5 i snitt) och i 9 av dessa matcherna har ett av lagen slutat på 0 eller 1. Det lär väl inte bli annat nu så 0-1 bör med på båda hållen och sen kan ni krydda med att Luleå gör 3-4-5 eller nått.

HV71 - Örebro

HV öser på och känns "på riktigt" denna säsongen, kan lätt komma upp på många mål mot ett Örebro som ofta kan falla igenom totalt.

Örebro känns klena denna säsongen, man ska nog inte ta för mycket av 5 mål på 18 skott i första vinsten för säsongen senast mot Malmö, var en hel del riktigt billiga mål och sett till spelet borde väl Malmö vunnit klart.

HV vinner enkelt? 6-0, 7-1 kanske vore skoj för utdelningen?

Linköping - Malmö

Som sagt, ta inte ut för mycket av Malmös förlust senast, frågan är hur laget tar på förlusten?

Måste vara bra värde på Malmö här mot ett Linköping som inte imponerat så här långt men bör väl kunna bättre?

Malmös målvaktsspel ett stort frågetecken efter Örebromatchen så det kanske kan rinna iväg åt båda håll här?

Alla 3 hemmalagen spelade CHL i tisdags samtidigt som bortalagen vilade så kanske kan det spela in något också?

one 2016-10-13 16:28

Gött tugg idag:thumbup:

Försökt att väva ihop förslagen som kommit upp till en vinnande rad... så här blev ramen.

Djurgården:0,1,2
Luleå:0,1,3,4

HV71:3,4,5,6,7
Örebro:1,2,3,4

Linköping:2,3,4,5,6
Malmö:1,2,3,4

Med risk för läsare känsliga mot reduceringar utelämnar jag dessa(det blev en del idag:whistling:). Här kommer istället liverättningslänken!

http://liverattning.se/bomben/2016-1...pottsbombbolag

Nu kör vi:KO:!!!

robfri 2016-10-15 09:39

nytt försök ikväll.

Karlskron-Skelleft.
Luleå -Färjestad
Timrå -Vita Häst

ett par som behöver fylla på

one 2016-10-15 18:32

Jag är jätteledsen men det blir inget spel idag, körde ihop sig för mig fullständigt i eftermiddag o när jag väl kom hem strejkar datorn:cry:

Jätteledsen för det! Hade jag vetat i förväg hur min eftermiddag skulle komma att se ut hade jag givetvis bett någon annan lämna in.

Calatan 2016-10-15 18:37

Shit happens.
Vi tar revansch nästa gång!

Emanresu 2016-10-18 12:48

4 matcher fotboll idag, spelar vi?
444 444kr rullpott

Leverkusen - Tottenham
CSKA - Monaco
Lyon - Juventus
Sporting Liss. - Dortmund

one 2016-10-18 13:25

Citat:

Ursprungligen postat av Emanresu (Inlägg 509010)
4 matcher fotboll idag, spelar vi?
444 444kr rullpott

Leverkusen - Tottenham
CSKA - Monaco
Lyon - Juventus
Sporting Liss. - Dortmund

Klart vi kör:KO:

Skulle gärna vilja att någon tar ansvar för inlämning, vet inte hur min eftermiddag kommer att se ut, o jag vill inte riskera att det blir som i lördags:no:

Så vem känner sig manad?

Calatan 2016-10-18 16:05

Jag kan förmodligen lämna in.
Tar tacksamt emot förslag och känslor, inte inläst på kvällens matcher.

robfri 2016-10-18 16:15

jag tror cska har bra chans. ser en skräll i sporting. övriga 2 matcher inget att tillföra.

Emanresu 2016-10-18 16:47

Leverkusen - Tottenham
Tottenham riktigt formstarka i ligan, saknar Harry Kane men verkar enligt medier fortfarande spela riktigt bra.

Leverkusen har haft svårt att hålla ihop spelet mot slutet på matcherna i CL, tappade ledningar i båda inledande matcherna som har slutat med X.

CSKA - Monaco

Tror precis som robfri att CSKA kan ha god chans här. Spelmässigt men också vädermässigt. Monaco åker från ett Monaco med runt 20-25 grader varmt till Moskva som ligger kring 0-5 plusgrader.

Lyon - Juventus

Lyon saknar:
Jallet, Mammana, Rybus och Kalulu

Juventus saknar:
Asamoah, Chiellini, Mandzukic, Pjaca och Rugani,Marchisio

Lyon får tillbaka stjärnan Lacazette som varit skadad 1.5 månader. Har tyvärr inte alltför mycket att tillägga, men Juventus är nog nöjda med 1 poäng så kan se en match med få mål och försvarsinriktad fotboll framför mig.

Sporting - Dortmund

Dortmund utan några av sina spelare, nämligen Gonzalo Castro, Raphael Guerreiro, Marcel Schmelzer och Schürrle. Sporting dessutom väldigt hemmastarka så känns absolut som att Sporting kan tänkas vinna denna match (vunnit 8 senaste matcherna, 27-5 i målskillnad).

Calatan 2016-10-18 17:44

Jag viktar gärna mot målrikt och bortavinst i match A.

Calatan 2016-10-18 17:54

Ett snabbt utkast. Vad tror ni om det?

Leverkusen - Tottenham 1,2-1,2,3
CSKA - Monaco 1,2,3-0,1,2
Lyon - Juventus 0,1-0,1,2
Sporting - Dortmund 2,3-1,2,3
1944 rader.

Personligen kan jag tycka att 4:an på Tottenham är spännande till 1%. Tottenham har skapat näst flest avslut och näst flest avslut på mål i ligan men inte riktigt haft marginalerna på sin sida. Vann avsluten borta mot CSKA med 8-22 och fick bara 0-1 med sig, vann avsluten hemma mot Monaco med 15-7 (5-2 i avslut på mål) men fick stryk 1-2. Vilade formstarkaste spelaren Son i helgen. Får lite känslan att det snart lossnar för Spurs. Leverkusen dessutom det lag i tyska ligan som stått för flest defensiva misstag hittills.

robfri 2016-10-18 18:03

Citat:

Ursprungligen postat av Calatan (Inlägg 509023)
Ett snabbt utkast. Vad tror ni om det?

Leverkusen - Tottenham 1,2-1,2,3
CSKA - Monaco 1,2,3-0,1,2
1944 rader.

känns tufft att 6 lag är tvungna att göra mål

Calatan 2016-10-18 18:21

Uppdaterat förslag på ram:

Leverkusen - Tottenham 0,1,2-1,2,3,4
CSKA - Monaco 1,2,3,4-0,1,2
5184 rader.

Förlag på villkor utifrån snacket i tråden:
CSKA vinner
Sporting vinner
Tottenham vinner
Match A blir målrikare än den målsnålaste matchen på kupongen
Match C blir målsnålare än den målrikaste matchen på kupongen

Försöka klumpa ihop dessa fem villkor och sätta krav att minst 3 sitter? Eller vågar vi 4?

Calatan 2016-10-18 18:52

Måste lämna in strax så deadline för synpunkter är typ nu. :rolleyes:

robfri 2016-10-18 18:54

Citat:

Ursprungligen postat av Calatan (Inlägg 509031)
Uppdaterat förslag på ram:

Leverkusen - Tottenham 0,1,2-1,2,3,4
CSKA - Monaco 1,2,3,4-0,1,2
5184 rader.

Förlag på villkor utifrån snacket i tråden:
CSKA vinner
Sporting vinner
Tottenham vinner
Match A blir målrikare än den målsnålaste matchen på kupongen
Match C blir målsnålare än den målrikaste matchen på kupongen

Försöka klumpa ihop dessa fem villkor och sätta krav att minst 3 sitter? Eller vågar vi 4?

Ser bättre ut ! Har vi råd är ju minst 3 krav att föredra :)

Men misstänker att det är en kostnadsfråga eftersom du har med ev 4 krav i benämningen :)

Calatan 2016-10-18 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 509036)
Ser bättre ut ! Har vi råd är ju minst 3 krav att föredra :)

Men misstänker att det är en kostnadsfråga eftersom du har med ev 4 krav i benämningen :)

Allt är i grund och botten en kostnadsfråga, min gode Robfri.

Calatan 2016-10-18 19:15

Då spelar vi så här ikväll:

Leverkusen - Tottenham (0),1,2-1,2,3,(4)
U-tips: 1
CSKA - Monaco 1,2,3,(4)-0,1,(2)
U-tips: 1
U-tips: 2
U-tips: 2

Krav:
• Minst 1 U-tips sitter och minst 1 U-tips bommar
• Minst ett lag slutar på exakt 0 mål
• Minst ett lag slutar på exakt 1 mål
• Minst ett lag slutar på exakt 2 mål
• Max 2 tecken inom parentes sitter
• Minst 4 av följande tråd-snack-villkor sitter:
(a) CSKA vinner
(b) Sporting vinner
(c) Tottenham vinner
(d) Match A blir målrikare än den målsnålaste matchen på kupongen
(e) Match C blir målsnålare än den målrikaste matchen på kupongen

Emanresu 2016-10-18 21:39

Kikar på Leverkusen - Tottenham och CSKA - Monaco och har en kort lägesuppdatering jag kan ge.

CSKA är ruskigt snabba i egna uppspelet kring mittplan och dominerar i det läget men något stoppar dom när det närmar sig den avgörande passningen kring Monacos straffområde. I försvarsspelet ligger de ganska bra större delen av tiden.

Tottenham har något hjärnspöke som stoppar dom från att göra mål, ribbträffar och stenhårda nickar utanför. Bör komma något mål. Däremot lämnar uppspelet rätt mycket att önska. Har haft hjärtat i halsgropen ett par gånger när man lirar till målvakten direkt efter inspark och sätter honom i ett riktigt jobbigt läge när Leverkusen sätter press.

one 2016-10-19 10:13

På det igen ikväll!!

Arsenal-Ludogorets
Barcelona-Manchester City
Bayern Munchen-PSV
PSG-Basel

extra 555 555:-
spelstopp 20:44

Följande behöver fylla på: RF, AAC, SK

Jag ser 4 starka hemmafavoriter, kan nog bli en del mål på nåt eller flera håll vilket gör att utdelningen kan bli riktigt intressant.

Är inne på att båda lagen gör mål i första matchen, alternativt minst 2 mål i matchen.

Barca-City ska bli riktigt intressant att se, tror att hemmaplansfördelen kommer att avgöra. Blir nog rätt tight o inte så många mål. 0,1 eller 1,2 på City bör räcka.

Bayern har följt upp bortaförlusten i CL med två oavgjorda matcher. Ikväll behöver man vinna mot ett PSV som brukar vara inblandat i ganska målrika tillställningar.

PSG ska bara vinna mot Basel hemma, 0,1 på Basel bör räcka.

pittaluga 2016-10-19 17:40

Kan tänka mig reduceringen att minst två bortalag nollar. Svårt att se den missa. Vi behöver gå kort för att få in många tecken på Bayern, Arsenal och PSG som jag ser det.

one 2016-10-19 19:44

Citat:

Ursprungligen postat av pittaluga (Inlägg 509105)
Kan tänka mig reduceringen att minst två bortalag nollar. Svårt att se den missa. Vi behöver gå kort för att få in många tecken på Bayern, Arsenal och PSG som jag ser det.

Ja, eller så är det andra målet för något av bortalagen som fixar pengarna;) fast jag är nog inne på din linje.

one 2016-10-19 20:27

Så här ser dagens försök ut, en bred ram som är kraftigt reducerad. Tror på hemmalagen och vill fylla på ordentligt för att öppna upp för lågprocentare. Det kan tyckas hårt att utelämna nollorna i Barcelona, men ju mer jag läst desto mer övertygad är jag om att det är vägen att satsa ikväll. Nog tjatat:popcorn:

Arsenal:1,2,3,4
Ludogorets:0,1,2
-minst 2 mål!

Barcelona:1,2,3,4
City:1,2,3
-max 5 mål!
-om City vinner får man bara vinna med 1 mål!

Bayern:1,2,3,4,5
PSV:0,1

PSG:1,2,3,4
Basel:0,1

-minst 2 hemmasegrar!
-max en bortaseger!
-minst ett lag måste vinna med minst 2 mål!
-mellan 7 och 15 hemmamål!
-max 18 mål totalt!
-minst 2 lag nollar!
-minst ett lag slutar på 2 mål!

Kom igen, nu kör vi:KO:!!!

one 2016-10-19 23:01

Kass:gun_bandana:

På det igen imorgon! Hockey på programmet, se till att ha pengar inne.

one 2016-10-20 16:24

Tung period just nu, men vi krigar på:KO:

Kvällens försök!

Karlskrona:0,1,2,4
Brynäs:2,3,4,5
u-tips:2
-max 8 mål!

Rögle:1,2,3
Luleå:2,3,4,5,6
u-tips:2

Skellefteå:1,3,4,5,6
Örebro:2,3,4,5
u-tips:1
-max 10 mål!

-minst ett, max 2 u-tips sitter!
-mellan 4 och 11 hemmamål!
-max 13 bortamål!
-max 3 lag slutar på 2 mål!

Kom igen, nu kör vi:KO:!!!!!!!

schtek 2016-10-20 16:34

Lite tankar...

Karlskrona - Brynäs.
Potential för en hel del mål i denna match tycker jag. Karlskrona steppat upp sig från förra året, kommer från två raka förluster dock men dessa mot hv och Skellefteå.
Brynäs har bättre kapacitet och det ska vara lite fördel för de här. Ponthus Westerholm är tveksam till spel idag, om han ej spelar är det ett minus framåt. Gjort 10p hittills. De högre siffrorna intressanta.

Rögle - Luleå
Förluster för rögle senaste tiden. Har potential framåt. Luleå har gått rätt bra iår, kanske är lite bättre hemma? Vill inte räkna bort rögle helt, men Luleå ses som det bättre laget. Luleå nollade rögle borta förra säsongen. Tycker nollan kan vara kul att ha med på rögle. Lassinantti stängde väl igen rätt mycket förra året. Ser även värde i 4an på rögle om det skulle stämma för för de ikväll. Gå brett på rögle helt enkelt, kanske ngt hål ;)

Skellefteå - Örebro
Skellefteå kanske har kommit igång nu men samtidigt mött Leksand och Karlskrona de två senaste. Örebro har ryckt upp sig också. Jämn match, lite 2-2-varning? Jämna Matcher statistiskt förra säsongen. 4 på Örebro till 9% känns lite kul spontant.

Ajdå var lite sent ute idag!! :)

Emanresu 2016-10-20 17:37

Behöver sitta idag, NHL har gått käpprätt hittills den här säsongen och behöver annat än soppa på spik i magen :lol:

robfri 2016-10-22 11:31

ny chans ikväll

Brynäs -Malmö
Färjestad-Växjö Lak
Linköping-Djurgård.

one 2016-10-22 13:10

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 509296)
ny chans ikväll

Brynäs -Malmö
Färjestad-Växjö Lak
Linköping-Djurgård.

Så är det!

SK behöver fylla på!

Hur går tankarna?

robfri 2016-10-22 13:17

Jag tror på brynäs & Linköping. Färjestad oviss.

schtek 2016-10-22 13:50

Tror också på brynäs, målrikt?

Kryssvarning i fbk-växjö, målsnålt?

Fördel lhc, Dif gör inte fyra mål borta?

one 2016-10-22 18:32

Fortsatt tung period... ändå skönt att vi inte haft några avhopp o att insättningarna funkat så bra:thumbup:

Ikväll sitter den!

Brynäs:3,4,5,6,7
Malmö:2,3,4,5

Färjestad:1,2,3,4
Växjö:0,1,2,3,4
-max 6 mål!

Linköping:2,3,4,5
Djurgården:1,2,3,4

-minst ett X!
-max 11 bortamål!
-max 25 mål totalt!

Kom igen, nu kör vi:KO:!!!

V75fahlle 2016-10-24 15:03

Rullpott idag, spelstopp 18,59. 365 000 kr.

DIF - J Södra 2,3,4,(5)-0,(1)
DIF bör vinna komfortabelt hemma med farlig anfallsduo.
Ev. spika 0an på Jönköping. 1an inte så rolig då den är mer spelad än nollan. De gör sällan mer än 1 mål (Cibicki farligast och det bör DIF veta). Kan det vara här vi vill hitta lågprocentare i 4 på DIF? (8%) Isaksson borta för DIF, Höie står.

IFK GBG - AIK 0,1,(2)-(1),2,3,4
Klassiskt möte. AIK form. GBG inte. Tränare Lennartsson avstängd efter att ha sparkat en drickaback efter 3-3 senast mot Gävle. Blåvitt dålig säsong. AIK bra. AIK bra försvar och stekhett anfallsspel och strider i toppskiktet av allsvenskan med Alexander Isak mfl i form. I mitt förslag går jag hårt på AIK.

Halmstad - Sirius 0,1,2-1,2,3,4 KRAV: EJ Halmstadvinst
Toppmöte i Superettan i kamp om direktplatser till Allsvenskan. 3an mot 1an. Vid Siriusvinst har de säkrat platsen till Allsvenskan.
Sirius stundtals målglada. Halmstad brukar inte släppa in mer än 2 mål. 4an på Sirius rolig till 2%. Chansa bort Halmstadvinst?

Åtvid - GAIS (0),1,2,3-0,1,2,(3)
6an mot 7an i Superettan. GAIS ett par viktiga spelare avstängda. Känns ändå inte helt tryggt med mina streck... Jag hade velat ha med fler streck här eller om någon har ideer på nåt håll man kan vikta åt?

1782 kr (de inom parentes ej med i systemet, men är rädd att någon av dem kanske trillar in)

robfri 2016-10-24 15:21

såg att det var rullpott/extrapengar månd-tisd-onsd-torsd, så alla vet

schtek 2016-10-24 16:09

Tycker 2an på Jönköping är lite rolig att ha med. Tror också på AIK och sirius. Åtvidaberg - Gais en öppen historia.

Emanresu 2016-10-24 18:12

Olunga startar på bänken för DIF idag, kan göra att det blir något färre mål framåt, dock har Kadewere inte riktigt fått visa upp sig som anfallare under säsongen så kan finnas mycket vilja hos honom också..

Höie i mål bäddar tyvärr (Djurgårdare) för att det kan bli en del insläppta mål om Jönköping kan lösa några skott på mål

one 2016-10-24 18:25

En hysteriskt skrikande son gör att ni tyvärr får nöja er med en liverättning idag...

V75fahlle 2016-10-24 21:14

Den var svår idag..! Nya tag kommande dagar! :KO: