Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spela andelsspel tillsammans (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/)
-   -   one-Bombenbolag vid rullpott (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/14573-one-bombenbolag-vid-rullpott/)

one 2016-06-08 11:28

Det är sant att det va ett tag sen sist. Tråkigt att det bara är tre-matchers hela tiden bara... men vi får diskutera om några är intressanta och sen göra ett försök på dessa.

mirran2 2016-06-08 13:40

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 493818)
Tråkigt att det bara är tre-matchers hela tiden bara...

Jag förstår inte riktigt problemet med tre-matchers....

Det är (i runda slängar) 10 ggr lägre utdelning, men också 10 ggr lättare att träffa rätt, så om man spelar 10kr per rad med en tiondel så många rader som på 4-matchers (vilket det väl blir helt naturligt om man plockar bort en match...) så borde utfallet väl bli detsamma?

Eller tänker jag fel?

robfri 2016-06-10 16:21

tycker vi kör på alla tillfällen nu under em iaf vid de tillfällen det vankas extrapengar, oavsett om det är 3 lr 4 matcher.

Calatan 2016-06-10 18:24

Då är det dags för första EM-kupongen imorgon lördag.

Extrapengar: 500 000 kr
Spelstopp: lördag 14:59

Albanien-Schweiz
England-Ryssland
Wales-Slovakien

Calatan 2016-06-10 18:28

Ett första utkast för att få igång diskussionen:

Albanien-Schweiz 0,1-1,2,3
England-Ryssland 1,2,3-0,1
Wales-Slovakien 0,1-1,2

144 rader, radinsats 10 kr.

Svårt att hitta skrälltecken imorgon. Kanske 4 på England till <10%?

schtek 2016-06-11 10:39

Ja lite svårt med skrälltecken...jag skulle vilja ha med 0 på Schweiz.

Mina tankar går såhär:

0,1 - 0,1,2
2,3,4 - 0,1
0,1 - 1,2,3

216r x6
Alternativt lägga till ett tecken på Schweiz eller England; 288r x5

robfri 2016-06-11 12:56

Blir det spel idag?

Är ni så säkra på England? Jag tycker de är överskattade i vanlig ordning. Ryssland har en del skador, men ersättare finns. Tror på en jämn match.

one 2016-06-11 13:43

För min del får det gärna bli spel, men jag kan dock inte lägga det... Så nån annan får fixa:popcorn:
Alla har pengar inne:thumbup:

robfri 2016-06-11 13:53

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 494161)
För min del får det gärna bli spel, men jag kan dock inte lägga det... Så nån annan får fixa:popcorn:
Alla har pengar inne:thumbup:

Ok, jag kan inte heller, lämnade precis hemmet. Får se om ngn annan har tid.

Meddela gärna i tråden här om du har för avsikt att sköta inlämningen Söndag & Måndag lr om vi redan nu ska lägga det ansvaret på ngn annan. 1 tim innan avspark är lite tajt med tid att börja jaga ersättare kan jag tycka.

Calatan 2016-06-11 13:59

Jag kan sno ihop något idag.

Calatan 2016-06-11 14:27

Då kör vi så här idag:

http://liverattning.se/bomben/2016-0...pottsbombbolag

Albanien - Schweiz 0,1 - 0,1,2,3
England - Ryssland 1,2,3,4 - 0,1,2
Wales - Slovakien 0,1 - 1,2,3

Varierande radinsats 1-8 kr.

(Slog ihop mitt och Schteks förslag samt la till 2 på Ryssland för att inte ge Robfri utrymme att jinxa den matchen.)

robfri 2016-06-11 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av Calatan (Inlägg 494170)
Då kör vi så här idag:

Albanien - Schweiz 0,1 - 0,1,2,3
England - Ryssland 1,2,3,4 - 0,1,2
Wales - Slovakien 0,1 - 1,2,3

Varierande radinsats 1-8 kr.

(Slog ihop mitt och Schteks förslag samt la till 2 på Ryssland för att inte ge Robfri utrymme att jinxa den matchen.)

Kanon du kunde assistera med inlämning !

one 2016-06-11 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 494164)
Ok, jag kan inte heller, lämnade precis hemmet. Får se om ngn annan har tid.

Meddela gärna i tråden här om du har för avsikt att sköta inlämningen Söndag & Måndag lr om vi redan nu ska lägga det ansvaret på ngn annan. 1 tim innan avspark är lite tajt med tid att börja jaga ersättare kan jag tycka.

Ber om ursäkt för att det blev kort varsel, haft annat i görningen senaste tiden...
Men imorron ska jag nog kunna lösa inlämning:)

Bra jobbat idag Calatan!!

one 2016-06-12 09:18

Dagens kupong!

Polen-Nordirland
Turkiet-Kroatien
Tyskland-Ukraina

Spelstopp 14:59

robfri 2016-06-12 09:31

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 494364)
Dagens kupong!

Polen-Nordirland
Turkiet-Kroatien
Tyskland-Ukraina

Får väl lägga mitt förslag, stekhet som man är :) lyckades pricka gårdagens bomb på ynka 36 kr.

Polen är en mordvinnare. 1,2,3,4 - 0
Kroatien känns som knappa favoriter, men lär bli en jämn match, tror inte det rinner iväg. 0,1 -1,2
Tyskland känns väl oxå som en stabil vinnare. 2,3,4 - 0.

Det var de tråkiga raderna, men tror inte det blir så mkt roligare.

schtek 2016-06-12 09:59

Lite tankar...

Polen blir spännande att se, många ser de som en outsider att gå riktigt långt. Ska bara vinna här. Bra styrka framåt sen är jag inte helt säker på att de håller nollan.

Kroatien är min outsider i detta EM. Skulle de vinna gruppen tror jag de kan ta sig till semi relativt komfortabelt. Vilket mittfält de har! Inte sprudlat om Kroatien i kvalet och innan. det lutar åt en jämn match här och Turkiet är inte dåliga. Med den kapacitet som finns i Kroatien så skulle jag nog vilja ha med 1,2,3.

Lite frågetecken på Tyskland inför detta EM. Reus borta sedan innan. Kommer gomez lyckas längst fram?Hummels kommer med största sannolikhet inte spela mot Ukraina. Ett frågetecken för backlinjen. Framåt har de ju klass. Vågar man ta bort 0 på Ukraina och köra på 1,2?

one 2016-06-12 14:55

Då försöker vi så här idag:popcorn:

Polen:1,2,3,4
Nordirland:0,1

Turkiet:0,1
Kroatien:1,2,3

Tyskland:2,3,4
Ukraina:0,1,2

-minst ett lag nollar!

radinsats 4kr

Kom igen, nu kör vi:KO:!!!

one 2016-06-13 08:45

Vinst igår:moneybag:

Här är kupongen att sätta tänderna i idag.

Irland-Sverige
Belgien-Italien
Spanien-Tjeckien

robfri 2016-06-13 08:56

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 494525)
Vinst igår:moneybag:

Här är kupongen att sätta tänderna i idag.

Irland-Sverige
Belgien-Italien
Spanien-Tjeckien

Jo, ja testar väl med ett mindre förslag idag oxå så får vi se om det blir 3 i rad för min del��

Sverige-matchen känns klurig, vill ju tro såklart, &är det ngn match som ska vinnas är det denna. Detsamma gäller ju dock även Irland...Tror på en tajt tillställning med få chanser.0,1-0,1,2

Belgien-Italien är ju en höjdare, luktar kryss lång väg då båda lär vara nöjda med det i premiären då det vankas svagare motstånd senare i gruppen. Ska ngt lag göra 2 mål är det Belgien. 0,1,2-0,1

Spanien-Tjeckien. Här tror jag helt klart på Spanien, genrepet med torsk kommer bara göra dem mer taggade. Man håller nollan här. 1,2,3-0

108 favoritbetonade rader som ser klart troliga ut.

schtek 2016-06-13 09:33

Inte hänt mycket i de första matcherna än så länge och de större lagen spelar in sig och är nöjda med 1-0, förstås. De här 3 matchers känns sådär såhär i början. Kan nog bli lite mer action senare, men vi får göra ett försök. Rinner väl inte iväg idag heller...

Enkelraden: 1-1, 0-0, 2-1

Lite Utökat:
1,2 - 1,2
0,1 - 0,1
1,2,3 - 0,1

robfri 2016-06-13 15:21

Ngt spel?

schtek 2016-06-13 15:40

Finns på mejlen..

Calatan 2016-06-15 06:21

Dagens kupong med spelstopp 14:59:

Frankrike-Albanien
Rumänien-Schweiz
Ryssland-Slovakien

Streckningen ser ut att favorisera Frankrike, Schweiz och Ryssland. Ser gärna att vi försöker fånga skrällar av Rumänien och/eller Slovakien (tycker 3 på båda lagen till runt 5% är intressant).

one 2016-06-15 07:00

Citat:

Ursprungligen postat av Calatan (Inlägg 494605)
Dagens kupong med spelstopp 14:59:

Frankrike-Albanien
Rumänien-Schweiz
Ryssland-Slovakien

Streckningen ser ut att favorisera Frankrike, Schweiz och Ryssland. Ser gärna att vi försöker fånga skrällar av Rumänien och/eller Slovakien (tycker 3 på båda lagen till runt 5% är intressant).

Jag har svårt att få till det med inlämning idag, så vem känner sig manad?!?!

Har mejlat alla som inte har pengar inne, RF, TL, AS, MF, SH

pittaluga 2016-06-15 08:37

Kan man tänka sig en rejäl islossning för Frankrike nu efter att premiären är avklarad med allt det innebär? Albanien fick spela stora delar av premiären med tio man och fick springa mycket, det var dessutom riktigt varmt under den matchen. 5 % på femman på Frankrike är inte omöjlig som jag ser det.

Calatan 2016-06-15 09:00

Förslag:

Frankrike-Albanien 2,3,4,5-0,1
Rumänien-Schweiz 0,1,2,3-0,1
Ryssland-Slovakien 0,1-1,2,3

384 rader, varierad radinsats.

robfri 2016-06-15 09:20

Frankrike-Albanien: 2,3,4,FEM - 0 (Tror som tidigare skribent, lossnar för Frankrike idag.

Rumänien-Schweiz: 0,(1),2,TRE - 0,(1),2,TRE ( Krysset ligger nog nära till hands, båda lagen kan vara nöjda med det. Då står Schweiz på 4 p inför sista rundan, Rumänien på 1 p men har Albanien kvar vilket innebär en god chans att hämta på 4 p & således ta sej vidare som 2a lr 3a ). Tror egentligen på tajt, men visst, ett tidigt mål kan öppna upp.

Ryssland-Slovakien: 0,(1),2,TRE,FYRA - 0,(1),2,TRE ( Även här luktar det kryss. Ryssland har Wales kvar i sista omg där man bör ha bra chans, tror de är helnöjda med ett oavgjort resultat här. För Slovakiens del måste man nog nästan vinna här då man har England kvar i sista, men jag tror ett lågt spelande Ryssland kan lösa kryss, jag var inte imponerad av Slovakien i premiären)

Detta ger 1280 rader, men då har vi många icke så troliga tecken med. Skulle vilja reducera ner det på ngt sätt isf. Kanske enligt nedan.

Tecken inom () som är troliga, minst 1 ska gå in. Tecken med BOKSTÄVER max 1 får gå in. Sitter inte med ngt program tillgängligt men borde väl reducera ner så man kan spela 2-kronors kanske.

Det var mina tankar.

Calatan 2016-06-15 09:28

Jag såg inte England-Ryssland men sett till statistiken så är det bara Nordirland som hittills skapat direkt färre avslut och avslut på mål än Ryssland. Känns som att ryssarna vore väldigt nöjda med att kunna hålla 0-0. Max 3 eller 4 mål i den matchen?

schtek 2016-06-15 09:36

1-0 till favoriten har ju varit gångbart hittills i EM, men det är väl dags för lite mer action nu när alla lag spelat första rundan...

Grupp A har väl mest potential att sluta målsnålt den här dagen. Visst det kan lossna för Frankrike och de har ju potential. Kan ju vara roligt att få med en låg% där. Albanien hade sina chanser mot Schweiz men lyckades inte förvalta dem. 0an på 59% vs 1 på 34%, där skulle jag nog vilja ha med både 0,1.

Utgångstips i Rumänien får bli 0-0 men kan vara kul att få med en högre siffra till låg% som 3 på Rumänien.

Ryssland - Slovakien kanske kan hända lite i. Slovakien behöver vinst och Ryssland sitter ju bra på det med vinst här. Tänker 1,2,3 - 1,2,3 här men känns ju farligt att skippa 0or. Kanske man kan köra en reducering på minst en 0a. Om vi får med en fyra stycken sådana om vi nu tror det kan bli fortsatt tajta matcher( och problem för Albanien).

Calatan 2016-06-15 11:32

Mycket att försöka fånga upp i dagens spel. :moneybag:
Är det någon som kan lämna in? Jag är lite osäker på om jag hinner hem i tid att lägga ett reducerat system.

robfri 2016-06-15 11:39

Jag har icke möjlighet att lämna in reducerat

Calatan 2016-06-15 12:39

Ska vi försöka sammanfatta tankarna i tråden så skulle det bli något åt det här hållet:

Frankrike-Albanien 2,3,4,[5]-0,1
Rumänien-Schweiz (0),(1),2,[3]-(0),(1),2,[3]
Ryssland-Slovakien 0,(1),(2),3,[4]-0,(1),(2),3

Ev krav:
• Minst 2 troliga tecken (inom parentes) sitter
• Max 1 osannolika tecken [inom hakparentes] sitter
• Minst ett lag slutar på exakt 0 mål
• Minst ett av lagen Schweiz och Ryssland tappar poäng
• Minst en match slutar med vinstmarginal 1 mål eller mindre

Jag delegerar bort lite tråkiga saker så hinner jag nog precis lämna in ett system.

Calatan 2016-06-15 14:41

Inlämnat.

Blev typ som i posten ovan. Hoppas hinna återkomma med exakt system.

Calatan 2016-06-15 17:27

Jag får inte riktigt ihop raderna som är kvar med reduceringarna jag ämnade göra. Det vart väldigt stressigt med inlämningen mellan jobb och hämtning på förskolan, så något slarvfel har nog smugit sig in. :thumbdown:
Det jag är 100% säker på är dock att filen jag laddade upp på liverättning är samma som vi lämnade in hos Svenska Spel, så vi får gå efter det.
Hursomhelst så får vi hålla tummarna för en relativt målrik match nu kl 18 och att Frankrike nollar Albanien med lämpligt antal mål senare ikväll. :cheers:

robfri 2016-06-15 20:27

Citat:

Ursprungligen postat av Calatan (Inlägg 494636)
Jag får inte riktigt ihop raderna som är kvar med reduceringarna jag ämnade göra. Det vart väldigt stressigt med inlämningen mellan jobb och hämtning på förskolan, så något slarvfel har nog smugit sig in. :thumbdown:
Det jag är 100% säker på är dock att filen jag laddade upp på liverättning är samma som vi lämnade in hos Svenska Spel, så vi får gå efter det.
Hursomhelst så får vi hålla tummarna för en relativt målrik match nu kl 18 och att Frankrike nollar Albanien med lämpligt antal mål senare ikväll. :cheers:

Ja nåt måste blivit fel. För det förslaget du la upp, om det nu var det som skulle lämnas in, så borde vi haft 2,3,4,5-0 kvar inför kvällsmatchen

Calatan 2016-06-16 08:01

Hemskt ledsen för debaklet igår!
Var som sagt lite för stressad när jag lämnade in och något fel smög sig in. Lite typiskt för mitt spelande de senaste månaderna. Stolpe ut, och inte ens när vi är rätt på det lyckas jag lämna in rätt system. :no:

Ikväll kommer jag spela på resultat 0-1 och 1-1 i Ukraina-Nordirland så de tecknen ska vi nog skippa helt och hållet i raden.

robfri 2016-06-16 08:47

Citat:

Ursprungligen postat av Calatan (Inlägg 494672)
Hemskt ledsen för debaklet igår!
Var som sagt lite för stressad när jag lämnade in och något fel smög sig in. Lite typiskt för mitt spelande de senaste månaderna. Stolpe ut, och inte ens när vi är rätt på det lyckas jag lämna in rätt system. :no:

Ikväll kommer jag spela på resultat 0-1 och 1-1 i Ukraina-Nordirland så de tecknen ska vi nog skippa helt och hållet i raden.

Haha, ja nordirland ska ju nollas :) Skämt åsido, sitter för egen del på ett litet sidospel, Nordirland att göra 0 mål i gruppspelet, därav min kommentar :)

Fel kan det bli ibland så ingen fara, utd var ju dessutom ingen att jubla över.

Nya tag idag !

robfri 2016-06-16 09:00

Luktar låg utd även idag, får allt bli en flerkupong.

England -Wales. England hade otur i premiären, jag var väl iof en av få som trodde Ryssland skulle ta poäng, men England var bättre än vad jag trodde. Wales hade i sin match tur som lyckades vinna mot ett bättre Slovakien. Idag tror jag man får igen det, England ska vinna. 1,2,3,4 -0,1

Tyskland -Polen. Tyskland kom undan premiären lite tursamt, Ukraina var riktigt bra & skapade flertalet kanonlägen utan att få in bollen. Matchen stängdes helt på övertid med Tysklands 2-0-mål. Visst ska Tyskland vara favoriter, men räkna inte bort Polen med Lewandowski i spets. Ett kryss för båda är dessutom ett bra resultat & jag tror på en ganska tillbakadragen tillställning där Tyskland får föra spelet & Polen backar & satsar på sina snabba omställningar. 0,1,2 -0,1,2

Ukraina -Nordirl. Se ovan, Ukraina bra i premiären, nu väntar det svagaste motståndet som nånsin skådats i ett EM. Hur hamna ens Nordirland i detta mästerskap ?!?! Jaja, matchen ska spelas, & den kommer vinnas av Ukraina. 1,2,3,4 - 0

288 rader x 5 sek.

schtek 2016-06-16 09:20

Ja synd att de blev lite knas igår, men som sagt dessa utdelningar runt 500 känns inte alls stimulerande. Hjälper ju inte mycket att spela x10 heller då vi är 15 Pers och försöker jaga lite större vinster. Dessa 3matchers passar ju bra om man spelar själv men känns inte som det lönar sig för större bolag.

Någon skrev för ett tag sedan här att det är väl bara att spela x10 och att det borde ge lika mkt som ggr1 med fyra matcher. Men så enkel är väl inte matematiken. Då fler sätter raden vid tre matcher och större system är med på ett annat sätt vid fyra matcher där färre personer ofta får dela på potten..vet inte om jag tänker rätt men så går tankarna. :) nog om det. Vi får väl köra på om vi vill det, förhoppningsvis kan vi få in lite spelpengar som kan hålla igång dessa extra-potter...Ingen direkt känsla idag, men på ett em-tips jag fyllde i innan turneringen (som gått rätt bra hittills) har jag idag: 2-2, 2-1, 1-0.

Calatan 2016-06-16 11:56

Tänker personligen spela på ett ganska lågt odds idag för ovanlighetens skull: England-Wales Ö1,5 så här kan vi ganska tryggt gå kort i bolaget: 0,1-0,1 (max 1 mål).