Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spela andelsspel tillsammans (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/)
-   -   one-Bombenbolag vid rullpott (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/14573-one-bombenbolag-vid-rullpott/)

Calatan 2015-06-06 22:47

Ny chans på måndag. Spelstopp 19:59.

Extra pengar: 500 000 kr.

Sverige - Nigeria (Dam-VM)
Japan - Schweiz (Dam-VM)
USA - Australien (Dam-VM)
Norge - Sverige (Herrlandskamp)

Lite tankar för att starta upp diskussionerna, mest fokus på match B och C från min sida.

Sverige-Nigeria
En match som Sverige ska vinna men svårbedömt hur väl spelet funkar och hur skadefri truppen egentligen är.
Nigeria borde starta turneringen försiktigt, har spelat mot svagt afrikanskt motstånd inför VM.
1,2,3-0,1

Japan-Schweiz:
(FIFA-ranking inom parentes.)
Ska man försöka hitta någon match på kupongen där det finns utrymme för lite oväntade resultat så tycker jag att det är denna.
Japan(4) har mött lag relativt långt ner på rankinglistan inför VM, inte gjort överdrivet många mål. Imponerade inte i Algarve Cup i mars, kom nia trots en ganska enkel grupp med Danmark och Portugal. SVT:s expert Frida Östberg tror inte de kommer försvara sitt VM-guld från 2011, främst p g a att hon "upplevt dem för långsamma i defensiven (speciellt vid omställningar emot sig)".
De fem senaste matcherna:
Japan-Italien(13) 1-0
Japan-Nya Zealand(17) 1-0
Japan-Island(20) 2-0
Japan-Frankrike(3) 1-3
Japan-Portugal(38) 3-0
Schweiz(19) har mött lag högt upp på rankinglistan inför VM, gjort mål i nästan varje match. Kom åtta i Algarve Cup, trots svår grupp med USA och Norge. Frida Östberg: "Laget har gått från klarhet till klarhet med snabba, tekniska spelare [...] visade bland annat mot Sverige att de klarar av att sätta en hög aggressiv press under stora delar av matchen."
Schweiz-Tyskland(1) 1-3
Sverige(5)-Schweiz 1-3
Brasilien(7)-Schweiz 4-1
Norge(11)-Schweiz 2-2
USA(2)-Schweiz 3-0
Schweiz har ingenting att förlora i första matchen, däremot allt att vinna på att gå på knock mot japanskorna. 0 på Japan och 3 på Schweiz roliga streck som sticker ut lite.
0,1,2-1,2,3

USA-Australien
(FIFA-ranking inom parentes.)
USA(2) spelar snabbt och offensivt. Klar guldkandidat. Frida Östberg: "Deras främsta styrka är deras vinnarmentalitet men defensivt är de sårbara då de förlitar sig på att deras spelarna vinner de individuella duellerna."
Frankrike(3)-USA 0-2
USA-Nya Zealand(17) 4-0
USA-Irland(31) 3-0
USA-Mexico(25) 5-1
USA-Sydkorea(18) 0-0
Australien(10) har tagit sig till kvartsfinal i de senaste två VM-turneringarna. Frida Östberg: "Främsta styrkan är deras omställningsspel men även farligt kantspelet. Däremot är de sårbara i backlinjen, ett trögt mittbackspar."
Senaste matcherna:
Australien-England(6) 0-3
Australien-Finland(24) 3-0
Australien-Tjeckien(29) 6-2
Österrike(26)-Australien 2-1
Skottland(21)-Australien 1-1
Australien-Vietnam(34) 4-0
Australien-Vietnam(34) 11-0
0:an på Australien verkar bli sjukt hårt streckad, roligare med 1,2? De senaste två åren har Australien spelat 25 matcher och bara blivit nollade 3 gånger, har gjort 2 mål mot såväl Frankrike, Japan och Brasilien.
2,3,4-1,2

Norge-Sverige
Båda länderna spelar EM-kval senare i veckan, ingen som vill riskera något? Inget av lagen stoltserar väl med någon bländande offensiv heller.
0,1,2-0,1,2

2916 rader.

one 2015-06-08 09:27

Efter en tids semester från Bomben, är det dags igen!

Tycker att vi har en bra ram att utgå från Calatan! Utmärkt genomgång som vanligt:claps:

Samtliga har pengar inne, strålande!

"Bara" att försöka hitta lämpliga reduceringar nu då...

one 2015-06-08 13:10

Förslag till reduceringar med utgångspunkt från Calatans förslag till ram.

-minst 9 mål totalt i omgången
-minst ett lag som vinner med minst 2 måls marginal
-minst 3 lag som gör max 1 mål
-minst 2 lag som gör minst 2 mål

2240 rader

Calatan 2015-06-08 13:24

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 437553)
-minst 3 lag som gör max 1 mål

Detta var det enda som inte kändes bra i magen. Jag har inte en susning om matchen i Norge egentligen, någon annan som har nån info eller känsla?

Calatan 2015-06-08 14:01

Såg nu att det tillkommit en liten rullpott på 170k på en trematchers på torsdag och sen 500k extra på en trematchers innehållandes USA-Sverige på fredag. Sen ligger det en rullis på typ 300k och väntar sen i fredags om jag inte minns mina text-tv-sidor helt fel. Rimligt att anta att det bli extrapengar på alla Sveriges matcher så länge laget är kvar?
Hur som helst: läge att gnugga analysknölarna ordentligt kommande veckorna.

one 2015-06-08 16:27

Så här försöker vi idag:popcorn:

Sverige:1,2,3
Nigeria:0,1

Japan:0,1,2
Schweiz:1,2,3

USA:2,3,4
Australien:1,2

Norge:0,1,2
Sverige:0,1,2

-mål i samtliga matcher
-minst ett lag måste vinna med minst 2 måls marginal
-minst 2 lag gör minst 2 mål

Låt oss hoppas att vilan gjort oss gott, nu kör vi:KO:!!!

http://liverattning.se/bomben/2015-0...pottsbombbolag

Ny omgång på torsdag!

one 2015-06-08 21:56

:no: såg bara sista tio, men nog borde det väl ha blivit nåt mål i den matchen?!

V75fahlle 2015-06-08 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 437653)
:no: såg bara sista tio, men nog borde det väl ha blivit nåt mål i den matchen?!

Ja, det kunde lätt blivit något åt ändera håll.

Calatan 2015-06-10 05:21

Ny chans imorgon torsdag. Spelstopp 21:59.

Rullpott: 170 122 kr.

Spanien - Costa Rica (Herrlandskamp)
Kina - Holland (Dam-VM)
Tyskland - Norge (Dam-VM)

Jag orkar inte gräva ner mig i dessa matcher utan lägger fokus på fredagens kupong istället. Kanske läge för en 'tråkig' flerbong om ingen annan har info eller känsla för nån av matcherna.
Ett alternativ hade kunnat vara:

Spanien-Costa Rica 0,1,2,3-0,1,2,3
Kina-Holland 0,1-0,1,2
Tyskland-Norge 0,1,2,3-0,1
Minst 3 mål totalt.
Radinsats: 2kr.

1484 rader.

robfri 2015-06-10 09:26

Ger mej in lite i diskussionen denna runda

Spanien - Costa Rica: Svårt att se Costa Rica skrälla här. Det man ska ha i åtanke är väl att Spanien ofta inte öser in mål, runt 2-0 är nog gångbart. 1,2,3,4-0,1 (ej x) känns täckt.

Kina - Holland (Dam-VM): Ingen bra koll på dessa lag, Kina spelar väl dock ganska offensivt har jag ett vagt minne av de få matcher jag sett genom åren. Skulle nog sätta 0,1,2 - 0,1,2 för att känna sej relativt trygg här.

Tyskland - Norge (Dam-VM). Här vinner Tyskland ! Man är en maskin även inom damfotbollen & Norge väger för lätt. 1,2,3,4-0,1 (ej x)

441 rader & då har man råd med 3 kr radinsats

V75fahlle 2015-06-10 18:02

Har fått för mig att det oftare blir målrika matcher i damfotboll. Kanske kan bli nåt mål till i Kina - Holland? Kanske störst sannolikhet på Holland sett till deras senaste resultat?

one 2015-06-11 08:32

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 437779)
Ger mej in lite i diskussionen denna runda

Spanien - Costa Rica: Svårt att se Costa Rica skrälla här. Det man ska ha i åtanke är väl att Spanien ofta inte öser in mål, runt 2-0 är nog gångbart. 1,2,3,4-0,1 (ej x) känns täckt.

Kina - Holland (Dam-VM): Ingen bra koll på dessa lag, Kina spelar väl dock ganska offensivt har jag ett vagt minne av de få matcher jag sett genom åren. Skulle nog sätta 0,1,2 - 0,1,2 för att känna sej relativt trygg här.

Tyskland - Norge (Dam-VM). Här vinner Tyskland ! Man är en maskin även inom damfotbollen & Norge väger för lätt. 1,2,3,4-0,1 (ej x)

441 rader & då har man råd med 3 kr radinsats

Tycker det ser bra ut! Tror att Holland fixar Kina idag o kan tänka mig att reducera bort Kina-seger för att få med något mer resultat på Holländskorna.

one 2015-06-11 14:09

Någon emot att reducera bort Kina-seger?

Om inte, tycker jag vi slänger in 4:an på Holland för att få med ett lågt streckat tecken(5% i skrivande stund).

one 2015-06-11 15:34

Då kör vi igen! Utgått från robfris förslag idag, men ville gärna ha med ett par tecken till, så radinsatsen blev 2kr istället för robfris förslag på 3kr.

Spanien:1,2,3,4
Costa Rica:0,1
-Spanien måste vinna!

Kina:0,1,2
Holland:0,1,2

Tyskland:1,2,3,4,5
Norge:0,1
-Tyskland måste vinna!

-minst ett lag vinner med minst 2 måls marginal!

Radinsats 2kr.

Kom igen, nu kör vi:KO:!!

Calatan 2015-06-12 02:49

Ny chans redan ikväll. Spelstopp 22:59.

USA - Sverige (Dam-VM)
Schweiz - Ecuador (Dam-VM)
Australien - Nigeria (Dam-VM)

Inför ikväll tycker jag att vi växlar tempo och siktar på de stora pengarna igen! Känns upplagt för många mål i flera av matcherna och det finns en del spännande alternativ som verkar bli lågt streckade.

USA-Sverige
USA slog Australien med 3-1 i första matchen och Sverige fick med sig 3-3 mot Nigeria.
USA känns genomgående som ett stabilt lag, möjligen med undantaget att mittfältet måste lita mer till fysik än teknik. Men det finns otroligt mycket erfarenhet uppblandat med unga och spännande namn.
Det som det pratats mest om inför VM är om målvakten Hope Solo är i form, både fysiskt och psykiskt, men hon gjorde en riktigt bra match mot Australien så jag antar att svaret är ja.
Även skadan på forwarden Alex Morgan har stötts och blötts i media; hon gjorde ett inhopp med tio minuter kvar i första matchen så helt hundra verkar hon ju inte vara. Men frågan är om det gör så mycket. Även med Morgan halvskadad och lagkaptenen och forwardkollegan Abby Wambach ganska osynlig hela matchen mot Australien så har man ändå så många andra som kliver fram. Mittfältsyrvädret Megan Rapinoe satte två och svenskbekanta forwardsalternativet Christen Press gjorde ett.
USA har även en av de allra mest rutinerade backlinjerna i hela VM.
Sverige imponerade inte mot Nigeria. Lite för mycket rotation och omflyttningar i backlinjen för att det skulle kännas stabilt. Motorn och spelfördelaren i laget - Caroline Seger - fick lite väl många bollar lite väl långt ifrån sig. Offensiven kändes ganska tam (förutom vid 3-2-målet där jag fick rejäla Sovjet-hockey-vibbar). Överlag lite för mycket kramp i benen för att lagbygget skall kännas redo för den största av turneringar.
Enligt Pia Sundhage lyckades man inte alls följa planen man hade för matchen.
Ska man kunna hota USA så måste man fixa till ganska många detaljer från första matchen och uppladdningen inför VM.
Antingen försöker Sverige stänga igen för att försöka rädda en poäng och det blir en snål och tråkig historia. Eller så försöker Sverige att spela sitt eget spel och följa sin egen plan men då är jag rädd att vi blir fullständigt överkörda (men kanske lyckas snubbla in något mål på hörna).
Alltså:
Mycket stabil defensiv i USA ställs mot en tam svensk offensiv. Amerikanska offensiven kan prestera lite hur som helst men jag tycker inte Sverige har särskilt mycket att sätta emot och det kan nog rinna iväg lite.
1,2,3,4,5-0,1

Schwiez-Ecuador
Schweiz fick stryk i första matchen mot Japan med 0-1 samtidigt som Kamerun slog Ecuador med 6-0.
Schweiz lyckades visserligen inte göra mål i första matchen mot Japan, men japanskorna är dokumenterat väldigt duktiga på att hålla siffrorna nere.
Schweiz var dock minst lika bra som regerande världsmästarna och den offensiva stommen spelade hela matchen och var riktigt pigg och borde gjort minst ett mål. Hela laget kommer komma rejält revanchsugna till matchen mot Ecuador. Att få med sig många mål kan visa sig direkt avgörande för placeringen i gruppen.
Ecuador är rankade 48 i världen. När Schweiz i VM-kvalet mötte Serbien, rankade 45, vann man med 9-0 hemma och med 0-7 borta. Mot Israel, rankade 57, blev vinstsiffrorna 9-0 och 0-5. Schweiziskorna har absolut kapacitet att göra många mål mot lite svagare motstånd.
Ecuador förlorade i inledningsmatchen mot Kamerun bollinnehavet med 47-53, avsluten med 7-25 och avslut på mål med 2-14. Sydamerikanskorna drog på sig inte mindre än tre straffar och fick dessutom lagkaptenen tillika rutinerade mittbacken Ligia Moreira utvisad. Jag såg inte matchen men allt detta tyder ju på ett stressat och orutinerad försvarsspel. Saknar man nu dessutom viktigaste kuggen i backlinjen till nästa match så öppnar det eventuellt upp för än sämre försvarsspel.
Alltså:
Mest streckat verkar bli 1,2,3-0,1. Här finns ju hur mycket värde som helst i att strecka många mål för Schweiz tycker jag!
Schweiz kommer ha som målbild att göra minst lika många mål som Kamerun för att inte halka efter i målskillnad och den offensiva kapaciteten har man definitivt. Lägg därtill revanschlusta från den snöpliga förlusten mot Japan och Ecuadors försvagade defensiv.
6,7,8,9,F-0,1

Australien-Nigeria
Australien fick stryk med 1-3 mot USA i första matchen och Nigeria spelade som bekant 3-3 mot Sverige. Båda lagen måste se detta som det gyllene tillfället att ta en trepoängare i gruppen.
Australien stod upp riktigt bra mot USA. Främsta styrkan är deras snabba omställningsspel. De senaste två åren har Australien spelat 26 matcher och bara blivit nollade 3 gånger, har gjort 2 mål mot såväl Frankrike, Japan och Brasilien.
Svagaste lagdelen är defensiven, som känns ännu lite mer osäker nu eftersom båda ordinarie mittbackarna och förstemålvakten är tveksamma till start p g a höft- och lårskador.
Nigerias defensiv imponerade verkligen inte mot Sverige. Backlinjen kändes inte särskilt samspelt och målvakten Dede Precious hade tydliga Higuita-influenser.
Samtidigt kändes den nigerianska offensiven riktigt snabb och vass. Asisat Oshoala, som vann skytteligan i U21-VM förra året, kändes mest livsfarlig hela tiden.
Alltså:
Mest streckat verkar bli 1,2-1,2.
Men här är alltså två lag som måste gå för vinst och där båda lagen stoltserar med en snabb och glad anfallsfotboll men också lite mer tveksamma defensiver. Känns upplagt för en väldigt böljande match.
Bra värde i fler än 2 mål på bägge lagen.
2,3,4,5-2,3,4,5 Max 9 mål.

1500 rader.

(Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag vill ha med 2:an på Sverige och isåfall lägga till kravet max 20 mål totalt.)

one 2015-06-12 13:19

Kul resonemang:popcorn: jag är helt med på din linje, tror det kan bli pengar idag! Det jag funderar över är om vi vågar börja på 2 mål för båda lagen i sista matchen..? 2,30 på över 3,5 känns ju helt klart spelbart just nu om du får rätt i ditt resonemang.

Schweiz -5 till 4,10 känns ju oxå som ett kap;)

Calatan 2015-06-12 13:35

Sitter inte så att jag kan räkna just nu men ett alternativ är ju att köra 1,2,3,4,5-1,2,3,4,5 och nånting i stil med minst 3 max 8 mål.

Jag kan absolut vara fel ute men jag tycker det finns mycket värde i spelen du nämner, skrev två rekar med lite mer info (med betoning på lite).

Calatan 2015-06-12 14:20

Och låt er inte avskräckas av att jag skriver mycket text, ni får gärna argumentera emot med bara några få ord!

Att jag skriver mycket text är ett sätt för mig att hålla preussisk disciplin på mitt eget spelande; om jag kan hitta argument för ett värdespel som håller för min egen kritiska granskning fram till en post i denna tråd eller rek så är det ett spel jag också kan lägga själv. Ibland är jag jevvligt rätt på det, typ Sirius-GAIS 5-0, och ibland är jag helt ute och cyklar. Ingen blir gladare än jag om vi kan undvika dåliga spel tillsammans!

one 2015-06-12 14:49

Citat:

Ursprungligen postat av Calatan (Inlägg 438285)
Sitter inte så att jag kan räkna just nu men ett alternativ är ju att köra 1,2,3,4,5-1,2,3,4,5 och nånting i stil med minst 3 max 8 mål.

Jag kan absolut vara fel ute men jag tycker det finns mycket värde i spelen du nämner, skrev två rekar med lite mer info (med betoning på lite).

Då skulle raden kunna vara:

USA:1,2,3,4,5
Sverige:0,1
-USA måste vinna!

Schweiz:6,7,8,9,F
Ecuador:0,1

Australien:1,2,3,4,5
Nigeria:1,2,3,4,5
-mellan 3 och 8 mål i matchen!

-ett lag slutar på 1 mål!
-max 21 mål totalt i omgången!

1487 rader

one 2015-06-12 21:50

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 438311)
Då skulle raden kunna vara:

USA:1,2,3,4,5
Sverige:0,1
-USA måste vinna!

Schweiz:6,7,8,9,F
Ecuador:0,1

Australien:1,2,3,4,5
Nigeria:1,2,3,4,5
-mellan 3 och 8 mål i matchen!

-ett lag slutar på 1 mål!
-max 21 mål totalt i omgången!

1487 rader

Ingen verkade emot, så nu blev det som så:cheers:

Kom igen, nu kör vi:KO:!!!

Calatan 2015-06-13 00:51

Tja, idag var velocipeden framme. :thumbdown:

Calatan 2015-06-13 05:17

Inte så illa pinkat trots allt, mitt "säkraste" kort Schweiz satt ju som en smäck.
Det värsta är att hade jag litat mer på min egen statistik och föreslagit max 14 mål totalt som enda reducering så hade vi haft råd att täta hålen i form av nollorna i match A och C och haft >200k som i en liten ask. Lätt att vara efterklok. :idiot:

V75fahlle 2015-06-13 08:47

Fan vad synd på bra tips! Tackar för Schweiz iaf. Körde en del hcp spel på den.

one 2015-06-13 10:14

Ja riktigt snyggt med Schweiz! Gjorde mig en hacka på den matchen jag oxå:cheers:

V75fahlle 2015-06-13 22:50

Tis 23:59
500k extra

2 matcher dam-vm och till slut en match copa america

Australien-Sverige
Nigeria-USA
Argentina-Uruguay

100 kr per andel
DK, MV, RF, JW, MAB behöver sätta in

Calatan 2015-06-13 22:56

Kommer inte ha tid att gräva ner mig i denna kupong så jag startar upp diskussionen och lämnar min blygsamma input redan nu.
Svårt att hitta kul och spelvärda alternativ som sticker ut tycker jag. Det som imponerat allra mest på mig hittills i VM är USA:s defensiv, och Nigeria som var svårscoutade inför turneringen blir lättare att kontrollera ju fler matcher som spelas?

Australien-Sverige 0,1,2,3-0,1,2,3
Nigeria-USA 0-1,2,3,4
Argentina-Uruguay 1,2,3-0,1,2
Minst 4 och max 14 mål totalt.
Max 2 måls målskillnad i match A.

497 rader, radpris 3kr.

one 2015-06-15 09:34

Känns inte som någon värst upphetsande omgång... ge oss 4 matcher att bita i istället;)

Saknas fortfarande insättning från ett par gubbar, MAB och RF.

Försöker nog få ihop en kupong med minst 2kr per rad.

robfri 2015-06-15 11:10

Sverige ska tydligen spela tajt, lite som mot USA. 0,1,2 för båda lagen borde räcka. Ej Australien-seger

Nigeria - USA. 0,1-1,2,3,4 (ej kryss) känns heltäckt

Argentina - Uruguay. 1,2,3 -0,1,2 (ej bortaseger) känns oxå vettigt.

512 rader= plocka bort de 12 rader med lägst utd så kan vi köra 3 sek insats.

Det var min input :)

Calatan 2015-06-15 14:50

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 439061)
512 rader= plocka bort de 12 rader med lägst utd så kan vi köra 3 sek insats.

Det var min input :)

Kan ge mig tusan på att vi jinxar det så att den raden som sitter är den med högst utdelning av de 12 vi plockar bort. :ful:

Ett alternativ är ju att spela alla 512 raderna 3 gånger förutom de 36 raderna med högst utdelning som bara spelas 2 gånger.

robfri 2015-06-15 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av Calatan (Inlägg 439078)
Kan ge mig tusan på att vi jinxar det så att den raden som sitter är den med högst utdelning av de 12 vi plockar bort. :ful:

Ett alternativ är ju att spela alla 512 raderna 3 gånger förutom de 36 raderna med högst utdelning som bara spelas 2 gånger.

Haha, ja du har fan rätt där :) Är nog bäst att göra som du skriver isf, annars står vi där med 0 sek i återbäring & "han däruppe" skrattar hej vilt åt oss :D

one 2015-06-16 07:54

Någon som kan tänka sig att lägga raden till kvällen, för min del stundar andra aktiviteter idag:)?

Nadde 2015-06-16 09:02

Sätter gärna upp mig på reservlistan :)

Calatan 2015-06-16 09:45

Jag kan lämna in om ingen annan vill och kan. Men jag har lämnat in relativt mycket så om någon annan vill så står jag gärna över!

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 439061)
0,1,2 för båda lagen borde räcka. Ej Australien-seger
0,1-1,2,3,4 ej kryss
1,2,3 -0,1,2 ej bortaseger
512 rader

När jag lägger in dessa villkor får jag bara 336 rader. Eller missförstod jag din rad, Robfri?

Jag tycker Robfris ram känns vettig men sett till streckprocenten blir det ju ett vansinnigt tråkigt system. Är det nån som får känsla för ett roligt streck? Kanske 5 på USA till 5%? Nigerias försvar har känts allt annat än stabilt och får USA ett övertag kanske det rinner iväg lite?
Vi skulle kanske försöka få råd med iaf något streck som sticker ut lite. En reducering på tex max 4 lag slutar på exakt 1 mål har enligt min samlade statistik en skattad sannolikhet på >99%. Sitter inte vid en dator just nu så vet inte hur mycket det ger.

robfri 2015-06-16 09:49

Citat:

Ursprungligen postat av Calatan (Inlägg 439264)
Jag kan lämna in om ingen annan vill och kan. Men jag har lämnat in relativt mycket så om någon annan vill så står jag gärna över!

När jag lägger in dessa villkor får jag bara 336 rader. Eller missförstod jag din rad, Robfri?

Jag tycker Robfris ram känns vettig men sett till streckprocenten blir det ju ett vansinnigt tråkigt system. Är det nån dom får känsla för ett roligt streck? Kanske 5 på USA till 5%? Nigerias försvar har känts allt annat än stabilt och får USA ett övertag kanske det rinner iväg lite?
Vi skulle kanske försöka få råd med iaf något streck som sticker ut lite. En reducering på tex max 4 lag slutar på exakt 1 mål har enligt min samlade statistik en skattad sannolikhet på >99%. Sitter inte vid en dator just nu så vet inte hur mycket det ger.

Du har helt rätt, jag räknade i skallen, & bevisligen missa jag ngt på mattelektionerna :)

336 rader stämmer, lägger vi till 5 på USA hamnar vi på 432 rader.

one 2015-06-16 14:36

Citat:

Ursprungligen postat av Nadde (Inlägg 439261)
Sätter gärna upp mig på reservlistan :)

Skicka PM med din mejladress så ordnar jag det:cheers:

Calatan 2015-06-16 21:02

Nattens spel utgår från Robfris förslag. Men jag la till 5:an på USA. Och tog bort kravet på att Australien inte får vinna; jag litar inte fullt ut på att Sveriges spel funkar bra två matcher i rad och jag ville inte låsa fast oss vid att ingen underdog får vinna (är ju synd att göra ett tråkigt system ännu tråkigare).

Så här spelar vi alltså:
http://liverattning.se/bomben/2015-0...nrullpottbolag

Australien-Sverige
0,1,2-0,1,2

Nigeria-USA
0,1-1,2,3,4,5
USA måste vinna

Argentina-Uruguay
1,2,3-0,1,2
Uruguay får inte vinna

Detta ger oss 648 rader. Samtliga dessa är spelade med radinsats 2kr. Utöver detta är de 204 raderna med lägst potentiell utdelning (högst streckprocentsumma*) spelade ytterligare en gång, alltså med radinsats 3kr.
Totalt alltså 648 olika rader för sammanlagt 1500 kr. :KO:

* https://www.sharps.se/forums/431975-post3061.html

Calatan 2015-06-17 07:57

Tja, en på förhand tråkig kupong med ett riktigt tråkigt resultat. Vi gjorde det bästa av det och prickade in raden med insats 3kr. Pengarna tillbaks iallafall.

Ny chans imorgon torsdag. Spelstopp 17:59.

Italien - Sverige (U21-EM)
England - Portugal (U21-EM)
Degerfors - Syrianska (Superettan)

Salinger 2015-06-17 20:19

Degerfors-Syrianska

Två lag i bra form som båda brukar ha svårt mot de absoluta topplagen. Syrianska har tre raka segrar, men det har varit mot BP, GAIS och Ängelholm som alla tre håller till på undre halvan. Degerfors å sin sida är obesegrade hemma senaste fem matcherna och jag tror hemmafördelen är relativt stor i den här matchen. Syrianska har bara gjort 4 mål på 6 bortamatcher trots att man har mött några av de absoluta bottenlagen. Degerfors har fyra insläppta på sina sex hemmamatcher. Tror därmed att bortalaget gör max ett mål och ser framför allt inget värde i 24% på 2:an.

Förra året slutade samma möte 2-0 och det är nog inget omöjligt resultat imorgon. Degerfors offensiv är ganska vass och man går sällan mållösa, framför allt inte på hemmaplan. Samtidigt har bara Syrianska släppt in 9 mål totalt på 13 matcher. Streckprocenten på ett och två mål är ju lite tråkiga, så kanske ska man köra 0,2,3,4 dvs chansa bort något av de mest streckade resultaten.

0,2,3,4 - 0,1

V75fahlle 2015-06-17 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av Salinger (Inlägg 439601)
Degerfors-Syrianska

Två lag i bra form som båda brukar ha svårt mot de absoluta topplagen. Syrianska har tre raka segrar, men det har varit mot BP, GAIS och Ängelholm som alla tre håller till på undre halvan. Degerfors å sin sida är obesegrade hemma senaste fem matcherna och jag tror hemmafördelen är relativt stor i den här matchen. Syrianska har bara gjort 4 mål på 6 bortamatcher trots att man har mött några av de absoluta bottenlagen. Degerfors har fyra insläppta på sina sex hemmamatcher. Tror därmed att bortalaget gör max ett mål och ser framför allt inget värde i 24% på 2:an.

Förra året slutade samma möte 2-0 och det är nog inget omöjligt resultat imorgon. Degerfors offensiv är ganska vass och man går sällan mållösa, framför allt inte på hemmaplan. Samtidigt har bara Syrianska släppt in 9 mål totalt på 13 matcher. Streckprocenten på ett och två mål är ju lite tråkiga, så kanske ska man köra 0,2,3,4 dvs chansa bort något av de mest streckade resultaten.

0,2,3,4 - 0,1

Håller med, jag har med framgång ofta spelat på degerfors denna säsong.

one 2015-06-18 09:33

Ska bli intressant att se Italien-Sverige idag. Italien är favorit i mina ögon, men det svenska laget har visat tidigare att man kan ställa till det för bra motstånd. 1,2,3,4-0,1,2,3

England-Portugal tycker jag på förhand känns mer målsnål än Italien-Sverige, ska någon av 3:orna med känns det som att den på England ligger närmast till hands.