![]() |
|
Citat:
AIK - BP: Håller väl aik som knappa favoriter, tror dock inte på ngn lätt seger & för mej luktar det målsnålt. 0,1,2 -0,1 Göteborg - Mjällby: En match Göteborg bör vinna om man ska vara med i toppen, tror också man har bra chans att göra det. 1,2,3 -0,1 Malmö - Elfsborg: Viktig match för båda lagen, 21 p ståtar båda lagen med poängmässigt. Bör bli en jämn & tight tillställning, 0,1,2 - 0,1,2 med reducering att Elfsborg inte får vinna. Öster - Norrköping: Öster spottat upp sej på slutet, Norrköping verkar ojämna, tror denna match är den öppnaste & kan nog sluta hur som helst. Noterar dock att Norrköping oftast är inblandade i målglada tillställningar. 1,2,3 - 1,2,3 ca 1900 rader |
Citat:
Helt enig när det gäller Göteborg-Mjällby. Nästan enig när det gäller Malmö-Elfsborg;) Inte helt sugen på att reducera bort Elfsborgsseger dock... Kanske skulle kunna nöja mig med 1,2 på Öster i den sista matchen, tror inte riktigt att man mäktar med att göra 3 mål på Norrköping. Så går mina tidiga tankar... får avvakta o se till procentfördelningen när spelen börjar få ordentlig fart imorgon förmiddag. |
Håller med. Robfris förslag ser bra ut, men Ones eventuella ändringar gör systemet än bättre.
|
Instämmer med Fahlle ...
Tror dels Aik gör mål samt att Elfsborg mkt väl kan vinna över Malmö |
Jag släpper helst inte 0an på AIK...:) Men visst, man kan säkert få med 3an på AIK också om man bantar i ngn annan match. 7 % på 0 kontra 24 % på 3an, jag håller det lika troligt att aik nollar som att man ska lyckas göra 3 mål. Visst AIK är bättre, men allsvenskan i allmänhet är totalt kass, därav att jag ser en större chans att ett lag går mållöst än att de ska göra 3 baljor, oavsett lag lr motstånd.
Som One skriver är det väl knappast troligt att Öster mäktar med 3 mål, den hade jag mest med för oddshöhande, men ska ngt bort i den matchen ligger väl den närmast till hands kanske |
Skall det bantas nånstans så föreslår jag att vi skippar Blåvitts 3a, jag har svårt att se att dom ska skicka in 3 strutar.
Nu möter ju dom iofs Mjällby som inte ska hoppas på poäng men dom släpper inte 3 bollar särskilt ofta, 1/18 matcher i år. IFK har gjort 3 mål i 5/25 varav 1 i serien. |
Citat:
|
Citat:
|
Snabba ryck nu! Reducera bort oavgjort i Östermatchen för att få lite mer utrymme??
|
Så här fick det bli, så får vi se om det blir fågel eller fisk... ville gärna ha med 3:an på Öster som robfri va inne på i sitt första förslag. Tycker den matchen känns vidöppen, men för att få med 0:an på AIK och 3:an på Öster krävdes en reducering o jag va inte sugen på att reducera bort Elfsborgsseger... du får hänga mig efteråt robfri;) Reduceringen hamnade efter visst övervägande i Östermatchen... så fick vi även 4:an på AIK av bara farten;)
AIK:0,1,2,3,4 BP:0,1 Göteborg:1,2 Mjällby:0,1 Malmö:0,1,2 Elfsborg:0,1,2 Öster:1,2,3 Norrköping:1,2,3 Matchen måste ha en segrare! Nu kör vi:KO: http://liverattning.se/bomben/2013-0...pottsbombbolag |
Citat:
|
Hmmmm, undrar om det blir dumstruten för mej nu?
Sorry :skamsen::skamsen: |
Citat:
|
Den potten hade vi gärna varit med o delat på...:) Tyvärr va vi inte direkt nära, men nya tag vid nästa tillfälle:cheers:
|
Ny omgång , Denna skall vi sätta =)
561 SVT Text Måndag 01 jul 2013 BOMBEN 1 A:Sverige -England 3(3) B:Drogheda -Malmö FF C:Brage -Degerfors D:Start -Lillestr. Spelstopp: 4 jul 18:59 Senast uppdaterad: 13:25 Rullpott 580.045 kr |
Citat:
|
Citat:
|
Finns det plats i bolaget? Skriv gärna upp mig på reservlistan annars! :hattenav:
|
Citat:
Vi får väl se om det öppnar sig någon plats denna omgång, saknar insättning från några stycken än så länge... |
Sverige - England (damer). Ingen vidare koll, mer än att jag vet att fruntimmer behöver komma ca 2 m från mål för att det ska vara målchans, alternativt att ngn från en felträff så att bollen går högt, då räcker oftast inte målvakten upp till ribban vilket betyder het målchans. Ni andra får sia om ev utgång av matchen målmässigt.
Drogheda - Malmö. Cupspel, Malmö ska såklart vara stora favoriter här. Ser att 0,1 är lika mycket streckat för hemmalaget, 40 %. Kanske man kan chansa & spika nån av dessa här för att frigöra tecken till fjollmatchen ovan vilket lär behövas. Jag säger 0 -1,2,3,4 Brage - Degerfors. Dgf ofta inblandat i målrika matcher, Brage går inte bra. Känns dock som att det ska det ngn gång vända för hemmalaget är det i en match som denna. 1,2,3 -1,2,3 känns ganska vettigt kan jag tycka. Start - Lilleström. Även här cupmatch, dålig kolla men sett till oddsen verkar hemmalaget vara knappa favoriter. 1,2,3 - 0,1,2 kanske funkar. |
Citat:
Malmö borde väl vinna enkelt och helt inne på 0:a drogheda , Brage matchen skulle ja också Kunna tänka mej att 0:a , Brage har bara mäktat med 9 mål på hela säsongen samtidigt som Degerfors är inne i bra form , så 0 - 1,2,3,4 typ Norge lämnar ja till bättre vetande ... |
Citat:
Att spika 0 på Brage med dessa förutsättningar känns :no: Gällande fjollmatchen så ser det inte ut som vi mött England så många ggr, vet inte om det kan stämma, men enligt sv.spel så har vi mötts 3 ggr sedan 2005, matcherna har slutat 1-0 till Sverige, 1-1 & senast 2-0 England vilket var 2011. |
Citat:
|
Det känns nästan som man skulle vilja hitta ett spikresultat i någon av matcherna. Brage-Degerfors känns som det skulle kunna bli målrikt, likaså i Norge där det dessutom är cupen det handlar om ifall jag förstått det hela rätt.
Det kanske är Drogheda som bör spikas? Men å andra sidan har Malmö en otrevlig vana att släppa in mål i i stort sett varje match. Droghedas kapacitet har jag dock dålig koll på o hur den ligan står sig gentemot Allsvenskan vet jag icke? Sverige-England har jag heller ingen vidare koll på, men det känns inte som det kommer att bli någon målexplosion i den matchen. 0,1,2 på båda lagen känns täckt tycker jag, om vi har råd med det... |
Jag antar att ni har flera stycken uppsatta på reservlistan men jag skriver gärna upp mig där och ställer mig i kö för att få vara med :)
|
Följande skulle ja kunna tänka mej efter någon pilsner i kroppen =)
Sve - Eng 2,3,4 - 0.1 Sverige är bland de bättre i Europa och sista träningsmatchen borde de spela ut och göra bra resultat . 4:an på Sve 5% . Drohega - Malmö 0 -2,3,4 Känns som malmö skall vara snäppet bättre samt så har Drohega inte spelat så bra enl res på svspel på sistone... bortsett ifrån sista matchen .. Brage - Degerfors 0,1 - 1,2,3,4 Fick lyssna lite Robfri , Brage kan mkt väl göra mål trots dålig målskörd hittills då Dif både gör och släpper in en del , Men tror inte de gör mer än 1 och Dif kommer förhoppningsvis fortsätta och ösa på , Samma här 4:an på dif 5% just nu . Start - Lillestrom 1,2,3 -0,1,2,3 Dålig koll på Norge men enl statt så har de varit målrika matcher lagen emellan senaste åren , 3% på 3:an för Lilleström är spelvänlig 1728 rader. |
Citat:
|
Håller med föregående talare om damerna, 0,1,2 - 0,1,2 känns heltäckt, skulle t.o.m kunna tänka mig att köra 0,1 på England då Sverige lär prioritera att sätta defensiven så här sista matchen innan EM
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Vad tror vi om MFF-matchen då? Vågar vi tro på att MFF håller nollan?
Reducera bort Brageseger? |
Citat:
|
jag håller med om damlandslagsmatchen, träningsmatch inför ett mästerskap. vill se spelet klaffa och inte vimla bort sig i defensiven. hörde intervju med pia sundhage imorse på radion och det lät verkligen som om de ville hålla tätt bakåt o spela bra i defensiven.
det lät som om det brukade bli målfattiga möten sve-england emellan. utöver det önskade hon att anfalleren lotta schelin skulle få näta. håller med om 0,1,2-0,1 |
Citat:
Reducering på Brageseger då? |
Citat:
|
Norgematchen, kikat lite, verkar bli ganska målrikt mellan dessa lag. Kanske kan gå "hyfsat" kort där typ 1,2,3 -1,2, kanske man har råd med 0,1 på Drogheda.
|
Citat:
|
Citat:
B:Drogheda -Malmö FF C:Brage -Degerfors D:Start -Lillestr. Spelstopp: 4 jul 18:59 Senast uppdaterad: 16:36 Rullpott 580.045 kr Procentuell kryssfördelning A B C D H B H B H B H B 0 14 32 44 12 32 15 14 28 1 32 41 40 27 41 31 34 40 2 32 20 13 31 19 30 32 23 3 15 5 3 19 6 17 14 7 4 5 1 0 8 1 6 5 1 5 1 0 0 2 0 1 1 0 6 0 0 0 1 0 0 0 0 7 0 0 0 0 0 0 0 0 8 0 0 0 0 0 0 0 0 9 0 0 0 0 0 0 0 0 F 0 0 0 0 0 0 0 0 |
Citat:
Svår omgång idag, ska man sätta den lär vi ha tur, kanske läge för en hederlig "hål i staketet" på några ställen för att få med några låg-% ?? För tror det kommer ge bra bet idag, tittar man generellt mot en vanlig 4-match-bomb är strecken väldigt spridda kan jag se, vilket borgar för bra utd bara ngn match sticker iväg med udda tecken & just det, i Norge-matchen kan iaf jag tänka mej att reducera bort seger för bortalaget om det frigör tecken ngn annanstans |
|
|