Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spela andelsspel tillsammans (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/)
-   -   one-Bombenbolag vid rullpott (https://www.sharps.se/forums/spela-andelsspel-tillsammans/14573-one-bombenbolag-vid-rullpott/)

robfri 2015-09-17 09:34

ja frölunda bör väl ha bra chans, där kan vi allt vikta mot hemmasger. Kanske börja på 3 ? 3,4,5,6 -0,1,2 är mitt förslag.

Andra matcherna lite lurigare, även om det borde vara hemmafördel i båda.

V75fahlle 2015-09-17 11:18

Expressens förslag:

BOMBEN 1
666 666 kronor extra i potten
A. Frölunda-Rögle
4, 5, 6-0, 1, 2
B. Skellefteå-HV 71
3, 4, 5, 6-1, 2
C. Växjö-Luleå
1, 2, 3-2, 3, 4
648 rader, spelstopp 18.59

http://www.expressen.se/sport/spel-o...-kronor-extra/

one 2015-09-17 13:01

Citat:

Ursprungligen postat av V75fahlle (Inlägg 456679)
Expressens förslag:

BOMBEN 1
666 666 kronor extra i potten
A. Frölunda-Rögle
4, 5, 6-0, 1, 2
B. Skellefteå-HV 71
3, 4, 5, 6-1, 2
C. Växjö-Luleå
1, 2, 3-2, 3, 4
648 rader, spelstopp 18.59

http://www.expressen.se/sport/spel-o...-kronor-extra/

Satte ihop ett litet förslag tidigare o det va skrämmande likt det här förslaget...

sirlarsson 2015-09-17 13:04

HV saknar Brithen, Karalahti och Christensen. Alltså kapten, näst bästa backen och bästa spelaren.

Ruskigt tunga avbräck det. Vet inte om nygamla Almqvist hinner bli spelklar heller.

pittaluga 2015-09-17 13:09

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 456700)
HV saknar Brithen, Karalahti och Christensen. Alltså kapten, näst bästa backen och bästa spelaren.

Ruskigt tunga avbräck det. Vet inte om nygamla Almqvist hinner bli spelklar heller.

Dessutom saknas väl Pilut och Karlsson på backen också. Inte lika bärande men iaf Pilut får väl ses som ett avbräck. Tror Saik vinner ganska komfortabelt.

pittaluga 2015-09-17 14:00

Tycker vi borde ta med något lägre tecken på Frölunda också. Det är trots allt premiär och tvåan är exempelvis streckad på 12 %. Då stryker jag mycket hellre 3 eller 4 på göteborgarna.
Växjö-Luleå blir nog en tight och jämn match, svårt att se något lag springa i väg. Växjös kollaps mot Frölunda ska nog tas med en nypa salt.

one 2015-09-17 19:04

Dagens försök:popcorn:

Frölunda:2,3,5,6
Rögle:0,1,2

Skellefteå:3,4,5,6
HV71:1,2,3

Växjö:0,1,2,3
Luleå:1,2,4,5

-minst ett lag vinner med minst 2 mål!
-max 20 mål totalt i omgången!
-max en match som slutar oavgjort!

Kom igen, nu kör vi:KO:!!!

http://liverattning.se/bomben/2015-0...pottsbombbolag

Calatan 2015-09-18 07:11

Ingen rast, ingen vila. Redan ikväll är det dags igen:

Halmstad-Falkenberg (Allsvenskan)
Ängelholm-Jönköping (Superettan)
Ipswich-Birmingham (Championship)
Getafe-Malaga (Primera Division)

Extrapengar: 777777kr
Spelstopp: fredag 18:59

Nerviga bottenmöten i match A och D där samtliga lag hade varit mer än nöjda med 1 poäng. Hade kunnat tänka mig att spela 0,1,2-0,1,2 (max 3 mål i matchen) i både första och sista matchen.

Sen har jag försökt läsa på match B men inte kommit till nån klockren analys. Någon annan kanske kan spinna vidare på mitt svammel:

Ängelholm-Jönköping

Sett till tabell och resultat så är Ängelholms form ganska god, men det är trots allt seriens sämsta hemmalag som möter seriens bästa bortalag.

Ängelholm saknar mittbacken Pothast p g a avstängning och ev kaptenen och anfallaren Karlsson (som toppar både interna skytteligan på 7 mål och interna assistligan). Även om Karlsson kommer till start så har han tvingats byta efter 30 minuter de två senaste så helt 100 verkar han ju inte vara.

Nu har jag inte sett någon match från Superettan alls i år, men skrapar man lite på ytan så ser det ut som Ängelholm har haft en hel del tur det sista. Sett till de 6 senaste matcherna har man vunnit 3, spelat oavgjort 2 och förlorat 1; men laget inte ens varit nära att vinna antal avslut i någon match och totalt för dessa 6 senaste seriematcherna har Ängelholm förlorat antalet avslut med 37-86 och antalet hörnor med 20-55. Och då har man mött bl a Värnamo, Utsikten och BP som alla är sämre, sett till tabelläget.
De 3 senaste hemmamatcherna har man slagit BP med 3-1 trots att BP vann avsluten med 5-11, spelat 3-3 mot Ljungskile trots att Ljungskile vann avsluten med 10-14 och nu senast förlorade man mot Östersund med 0-1 i en match där Östersund vann avsluten med 8-14.

Jönköping verkar ha tappat lite fart efter juli, speciellt på bortaplan. De tre senaste bortamatcherna har man spelat 1-1 mot bottenlagen Värnamo och BP utan att imponera följt av stryk mot fjärdeplacerade Degerfors 2-0 trots att man förde spelet (och vann avsluten 4-12).

Trots förlusten mot Degerfors har Jönköping ändå kommit till fler avslut i sina 3 senaste matcher än Ängelholm gjort i sina 6 senaste matcher.

Kanske 0,1,2-1,2,3,4 (max 5 mål i matchen) ?

one 2015-09-18 11:47

Citat:

Ursprungligen postat av Calatan (Inlägg 456883)
Ingen rast, ingen vila. Redan ikväll är det dags igen:

Halmstad-Falkenberg (Allsvenskan)
Ängelholm-Jönköping (Superettan)
Ipswich-Birmingham (Championship)
Getafe-Malaga (Primera Division)

Extrapengar: 777777kr
Spelstopp: fredag 18:59

Nerviga bottenmöten i match A och D där samtliga lag hade varit mer än nöjda med 1 poäng. Hade kunnat tänka mig att spela 0,1,2-0,1,2 (max 3 mål i matchen) i både första och sista matchen.

Sen har jag försökt läsa på match B men inte kommit till nån klockren analys. Någon annan kanske kan spinna vidare på mitt svammel:

Ängelholm-Jönköping

Sett till tabell och resultat så är Ängelholms form ganska god, men det är trots allt seriens sämsta hemmalag som möter seriens bästa bortalag.

Ängelholm saknar mittbacken Pothast p g a avstängning och ev kaptenen och anfallaren Karlsson (som toppar både interna skytteligan på 7 mål och interna assistligan). Även om Karlsson kommer till start så har han tvingats byta efter 30 minuter de två senaste så helt 100 verkar han ju inte vara.

Nu har jag inte sett någon match från Superettan alls i år, men skrapar man lite på ytan så ser det ut som Ängelholm har haft en hel del tur det sista. Sett till de 6 senaste matcherna har man vunnit 3, spelat oavgjort 2 och förlorat 1; men laget inte ens varit nära att vinna antal avslut i någon match och totalt för dessa 6 senaste seriematcherna har Ängelholm förlorat antalet avslut med 37-86 och antalet hörnor med 20-55. Och då har man mött bl a Värnamo, Utsikten och BP som alla är sämre, sett till tabelläget.
De 3 senaste hemmamatcherna har man slagit BP med 3-1 trots att BP vann avsluten med 5-11, spelat 3-3 mot Ljungskile trots att Ljungskile vann avsluten med 10-14 och nu senast förlorade man mot Östersund med 0-1 i en match där Östersund vann avsluten med 8-14.

Jönköping verkar ha tappat lite fart efter juli, speciellt på bortaplan. De tre senaste bortamatcherna har man spelat 1-1 mot bottenlagen Värnamo och BP utan att imponera följt av stryk mot fjärdeplacerade Degerfors 2-0 trots att man förde spelet (och vann avsluten 4-12).

Trots förlusten mot Degerfors har Jönköping ändå kommit till fler avslut i sina 3 senaste matcher än Ängelholm gjort i sina 6 senaste matcher.

Kanske 0,1,2-1,2,3,4 (max 5 mål i matchen) ?

Känns som sunda tankar. Tror dock vi behöver plocka bort några tecken för att få råd med att fylla på lite i Ipswich-Birmingham, på förhand känns det som att det är i den matchen det finns pengar att hämta.

Calatan 2015-09-18 12:26

Eller är 0,1,2-1,2,3 vettigare på Ängelholm-Jönköping? Eventuellt med villkoret 'max 1 måls målskillnad' (de tre senaste mötena lagen emellan i Ängelholm har slutat 1-0, 2-2, 2,2 och av 5 av Jönköpings 6 bortasegrar har blivit med uddamålet).

one 2015-09-18 13:21

MZ behöver göra en insättning innan kvällens omgång!

one 2015-09-18 13:35

Citat:

Ursprungligen postat av Calatan (Inlägg 456911)
Eller är 0,1,2-1,2,3 vettigare på Ängelholm-Jönköping? Eventuellt med villkoret 'max 1 måls målskillnad' (de tre senaste mötena lagen emellan i Ängelholm har slutat 1-0, 2-2, 2,2 och av 5 av Jönköpings 6 bortasegrar har blivit med uddamålet).

Jag kan tänka mig att spela 0,1-0,2,3,4. Jag tror att Jönköping har fin chans att göra en del mål ikväll, bara man få fart på målskyttet. Men vill ändå ha med nollan till 12%.

Halmstad-Falkenberg tycker jag 0,1,2-0,1,2 max 3 mål känns bra!

Ipswich-Birmingham vet i tusan hur man ska vikta? Känns som det kan bli 1-0 lika väl som 0-3...

V75fahlle 2015-09-18 15:57

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 456922)
Jag kan tänka mig att spela 0,1-0,2,3,4. Jag tror att Jönköping har fin chans att göra en del mål ikväll, bara man få fart på målskyttet. Men vill ändå ha med nollan till 12%.

Ipswich-Birmingham vet i tusan hur man ska vikta? Känns som det kan bli 1-0 lika väl som 0-3...

låter sunt på halmstad-fff, halmstads offensiv har inte imponerat

pittaluga 2015-09-18 15:59

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 456922)

Ipswich känns som det starkare laget imo. Visst, de har förlorat en hemma men det var mot serieledande Brighton. Man brukar vara väldigt starka hemma. Birmingham är svagare i grunden, har börjat starkt men bara spelat två bortamatcher hittills. 2,3,4-1,2 kanske?

Getafe-Malag känns ju målsnålt på förhand. Malaga har målskillnaden 0-1 efter tre omgångar. Getafe har börjat med tre förluster. Båda lär nog vara måna om att inte ge bort något. Getafe har vunnit detta möte tre år i rad med 1-0.
0,1,2-0,1

Edit: Dock har ju svenska folket upptäckt detta så det kanske kan vara läge att ta med en trea på något av lagen. 7 resp 6 % just nu.

one 2015-09-18 16:09

Citat:

Ursprungligen postat av pittaluga (Inlägg 456957)
Ipswich känns som det starkare laget imo. Visst, de har förlorat en hemma men det var mot serieledande Brighton. Man brukar vara väldigt starka hemma. Birmingham är svagare i grunden, har börjat starkt men bara spelat två bortamatcher hittills. 2,3,4-1,2 kanske?

Getafe-Malag känns ju målsnålt på förhand. Malaga har målskillnaden 0-1 efter tre omgångar. Getafe har börjat med tre förluster. Båda lär nog vara måna om att inte ge bort något. Getafe har vunnit detta möte tre år i rad med 1-0.
0,1,2-0,1

Edit: Dock har ju svenska folket upptäckt detta så det kanske kan vara läge att ta med en trea på något av lagen. 7 resp 6 % just nu.

Jag är inne på 1,2,3-0,1,3 i Ipswich-Birmingham... vågar vi börja på 2:an för att få med 4:an??

Känns som vi knappast har råd att få med någon av treorna i det spanska mötet om vi inte ska plocka bort någon av nollorna.

one 2015-09-18 16:48

Varit lögn i faan för oss att hitta rätt rad den senaste tiden... stolpe in nu tack!!

Halmstad:0,1,2
Falkenberg:0,1,2
-max 3 mål i matchen!
u-tips:1

Ängelholm:0,1
Jönköping:0,2,3,4
-minst ett mål i matchen!
u-tips:2

Ipswich:1,2,3
Birmingham:0,1,3
-minst 2 mål i matchen!

Getafe:0,1,2
Malaga:0,1,2
-max 3 mål i matchen!

-minst 1 u-tips, max 3 måste sitta!
-minst ett lag måste vinna med minst 2 mål!
-minst 3 hemmamål!
-max 3 lag som nollar!
-minst 3 bortamål!
-minst 2 lag som gör minst 2 mål!

Blev visst en del reduceringar idag... hoppas vi är rätt ute!! 5832rader--->2241rader

Trevlig helg:cheers:

pittaluga 2015-09-18 17:41

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 456961)
Varit lögn i faan för oss att hitta rätt rad den senaste tiden... stolpe in nu tack!!

Halmstad:0,1,2
Falkenberg:0,1,2
-max 3 mål i matchen!

Ängelholm:0,1
Jönköping:0,2,3,4
-minst ett mål i matchen!
u-tips:2

Ipswich:1,2,3
Birmingham:0,1,3
-minst 2 mål i matchen!

Getafe:0,1,2
Malaga:0,1,2
-max 3 mål i matchen!

-minst 3 hemmamål!
-max 3 lag som nollar!
-minst 3 bortamål!

Blev visst en del reduceringar idag... hoppas vi är rätt ute!! 5832rader--->2241rader

Trevlig helg:cheers:

Ja, dags för vinst nu :)

Menar inte följande som kritik mot dig (One) eller någon annan enstaka person utan vill mest bara se hur folk tänker. Jag har vart inne på det här förut, men min idé om ett bombenbolag är ju att man ska kunna ha råd att gå för de större pengarna och chansa bort en del favorittecken. Därför tycker jag det blir fel när vi som idag i HBK-FFF och Get-Mal har de tre mest streckade tecknena på varje lag. Jag tror också att de matcherna kommer bli målsnåla och att den här raden sitter oftare än andra. Men personligen skulle jag hellre chansa bort något tecken, jag vet dock att inte alla gillar så kallade stakethål.
Det är en svår diskussion för vi har valt att spela alla rullpottar, men ibland känner man ju på sig på förhand att det kommer bli sämre utdelning. Men ibland upplever jag att vi hamnar i ett läge där vi går för att få in raden så ofta som möjligt snarare än att jaga bra utdelning på spelvärda tecken.
Tror jag har haft uppe detta exempel förut men tittar man tillbaka på bolagets bästa tid, våren 2013, så gick vi betydligt hårdare för att få bra utdelning.

Återigen så är det ingen kritik utan mer en öppning för diskussion oss medlemmar emellan. Jag är inte speciellt aktiv i vilka rader vi lägger, jag vill försöka lägga mer tid men ofta finns inte tiden. Men det finns ju fler som bara finns med i bakgrunden, vad tycker ni?

Nu avslutar vi denna helgen med tre vinster!

Mvh/Simon

one 2015-09-18 18:09

Citat:

Ursprungligen postat av pittaluga (Inlägg 456967)
Ja, dags för vinst nu :)

Menar inte följande som kritik mot dig (One) eller någon annan enstaka person utan vill mest bara se hur folk tänker. Jag har vart inne på det här förut, men min idé om ett bombenbolag är ju att man ska kunna ha råd att gå för de större pengarna och chansa bort en del favorittecken. Därför tycker jag det blir fel när vi som idag i HBK-FFF och Get-Mal har de tre mest streckade tecknena på varje lag. Jag tror också att de matcherna kommer bli målsnåla och att den här raden sitter oftare än andra. Men personligen skulle jag hellre chansa bort något tecken, jag vet dock att inte alla gillar så kallade stakethål.
Det är en svår diskussion för vi har valt att spela alla rullpottar, men ibland känner man ju på sig på förhand att det kommer bli sämre utdelning. Men ibland upplever jag att vi hamnar i ett läge där vi går för att få in raden så ofta som möjligt snarare än att jaga bra utdelning på spelvärda tecken.
Tror jag har haft uppe detta exempel förut men tittar man tillbaka på bolagets bästa tid, våren 2013, så gick vi betydligt hårdare för att få bra utdelning.

Återigen så är det ingen kritik utan mer en öppning för diskussion oss medlemmar emellan. Jag är inte speciellt aktiv i vilka rader vi lägger, jag vill försöka lägga mer tid men ofta finns inte tiden. Men det finns ju fler som bara finns med i bakgrunden, vad tycker ni?

Nu avslutar vi denna helgen med tre vinster!

Mvh/Simon

Jag är med på hur du tänker o resonerar! Men tycker det är jättesvårt att göra avvägningen hur mycket man ska chansa, tycker att dagens system är ganska chansartat. Har gjort avvägningen att jag tror inte att det skräller i första o sista matchen, utan jag tror att om någon lågprocentare går in så är det i nån av dom andra matcherna. Vi har ju inte råd med hur många tecken som helst, om vi inte ska spela stenhårt reducerat... o jag har tolkat det som att dom flesta i bolaget inte gillar riktigt hårt reducerade system:)

Som sagt va, det är huvudbry o avvägningar varje gång vi lägger in ett system.

Ser inte ditt inlägg som kritik även om jag känner att det här svaret blev lite som ett försvarstal:cheers:

Nu jobbar vi in tre vinster som sagt:KO:

Calatan 2015-09-18 19:14

Bra fråga du lyfter Simon!
Det är ju en jäkligt svår balansgång, att inte gå bort sig på det enkla och samtidigt vara med och hugga på det svåra.

Jag har kikat lite på hur vanligt det är att de allra mest streckade tecknen sitter i Bombenomgångar med 4 fotbollsmatcher. Det vanligaste utfallet verkar vara att 2 eller 3 av de mest streckade sitter i en och samma omgång. Att 'max 4 av de allra mest streckade tecknen sitter' verkar inträffa i storleksordningen 85-90% av omgångarna.
Detta kanske vore en lämplig stående reducering för bolaget. Samtidigt skulle vi kunna ha ett krav på oss själva, att alltid strecka minst 2 tecken under 10% eller vad vi nu tycker är vettigt. Då skulle vi alltid per automatik vikta systemet åt lite större utdelning utan att behöva chansa bort oss.

http://www.bilddump.se/bilder/201509...4.14.35.70.jpg

V75fahlle 2015-09-18 19:46

Det hela handlar som enligt mig om spelvärde, att hitta tecken som är understreckade sett till chansen. Och då också kunna -som vi gör ibland - chansa bort överstreckade tecken med t.ex ett hål i staketet.

one 2015-09-18 21:09

Känns ju lite som ödets ironi att vi fastnar i ett hål efter dagens diskussion;):gun_bandana:

robfri 2015-09-18 21:23

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 457048)
Känns ju lite som ödets ironi att vi fastnar i ett hål efter dagens diskussion;):gun_bandana:

Du menar ÄVEN idag :) Var väl hål i hockeyn igår oxå som det sket sej på...

robfri 2015-09-19 09:09

Ja det där med hur man ska spela, värdespel, statistik, vad man tror på, det är en svår balansgång.

Det jag iaf tycker är att OM vi nu ska forts spela reducerat så måste vi bli bättre på de "krav" som ställs på reduceringarna. Jag vet att jag skrivit det tidigare, att reducera på rätt sätt, det är minst lika svårt som att få fram ramen på ett vinnande system.

Låt oss titta på gårdagens system, ett enkelt ex på en av de reduceringar som blir väldigt fel i systemet.

-minst 3 hemmamål!
-max 3 lag som nollar!
-minst 3 bortamål!

Jag har markerat ett av kraven med fet stil, att minst 1 lag ska vinna med minst 2 mål. Med de grundkrav vi har i match 1 & 4 med MAX 3 mål i dessa matcher går dessa tillställningar "i stort sett" bort helt (såvida inte ngt av lagen vinner med 2-0) & vi får helt förlita oss på att match 2 lr 3 ska rinna iväg, enligt mej ett väldigt hårt krav.

Jag hoppas ni är med på hur jag menar. Och självklart är jag inte ute efter att kritisera ngn, precis som er andra är jag ute efter ett vinnande koncept, vilket vi i dagsläget inte har med de reduceringar vi ställer på systemen.

Nu jobbar vi vidare, är övertygad om att det snart släpper, vi har ändå nosat på de stora pengarna flertalet tillfällen ! :)

Önskar alla en trevlig Lördag !

robfri 2015-09-19 09:18

Dagens batalj, mitt förslag utan motivering denna gång :)

Hv - Växjö: 1,(2),3,(4),5 - 0,1,2,4
Luleå-Frölunda:1,2,3,4 - 0,(1),2,(3),4
Sundsvall-AIK: 1,2 - 1,3,4,5

Ramen 3200 rader. Med krav att minst 1 tecken inom parantes går in reduceras systemet till 2048 rader.

Lycka till.

pittaluga 2015-09-19 12:01

Citat:

Ursprungligen postat av one (Inlägg 457048)

Jag säger dock som en bekant som brukade göra stora rader V75 åt en spelbutik i närheten. "Jag ska inte kunna ha den raden"

Fyra matcher som alla slutar 1-0 eller 1-1, nej det ska vi inte kunna ha i ett bolag, den raden kommer aldrig ge nåt eftersom den träffar många av de stående raderna.

robfri 2015-09-19 12:36

Citat:

Ursprungligen postat av pittaluga (Inlägg 457181)
Jag säger dock som en bekant som brukade göra stora rader V75 åt en spelbutik i närheten. "Jag ska inte kunna ha den raden"

Fyra matcher som alla slutar 1-0 eller 1-1, nej det ska vi inte kunna ha i ett bolag, den raden kommer aldrig ge nåt eftersom den träffar många av de stående raderna.

& han är mångmiljonär vid det här laget?? �� Känner igen det där uttrycket från många bekanta, de har dock ändrat strategi efter att ha insett att du ibland behöver få påfyllning i kassan för att hålla skutan vid liv. Nu säger jag inte att det gäller detta bolag, vi satsar 150 kr var vilket jag hoppas o tror alla har råd att avvara, men vill samtidigt lyfta fram vikten av att även mindre vinster är nog så viktiga för att ha en balans på alla plan.

one 2015-09-19 13:51

AG behöver fylla på med lite pengar, annars har alla pengar inne:thumbup:

Den som känner sig manad sätter dagens rad, jag har dåligt med tid idag o slipper gärna.

pittaluga 2015-09-19 15:22

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 457190)
& han är mångmiljonär vid det här laget?? �� Känner igen det där uttrycket från många bekanta, de har dock ändrat strategi efter att ha insett att du ibland behöver få påfyllning i kassan för att hålla skutan vid liv. Nu säger jag inte att det gäller detta bolag, vi satsar 150 kr var vilket jag hoppas o tror alla har råd att avvara, men vill samtidigt lyfta fram vikten av att även mindre vinster är nog så viktiga för att ha en balans på alla plan.

Det vet jag inte om han är ;)

Fattar vad du menar och självklart är det så, och som jag skrev igår så trodde jag också på en målsnål omgång. Men efter att ha jobbat i butik med svenska spel under många år tidigare i mitt liv så vet jag också hur vanligt det är med stående rader även på bomben. I princip ingen av de jag har sett har andra tecken än 0,1,2 på någon match.

Gällande dagens omgång så tror jag HV kan få problem med alla sina skador igen. Det blev bara torsk med 3-2 borta mot SAIK men det var en match med oerhört mycket utvisningar, Växjö gjorde väl inte heller någon bra premiär men såg bättre ut i andra halvan av matchen. Tror på 0,1,2-1,3,4,5 i smålansderbyt.

Salinger 2015-09-19 16:31

Ikväll tror jag att Luleå-matchen är den på förhand enklaste. Frölunda vinner väldigt sällan i Luleå och man har gjort mer än 2 mål endast en gång sedan 2010 så 3:an på bortalaget till 21% känns inte jätteintressant. Samtidigt rinner det sällan iväg för Luleå särskilt ofta, men jag tycker ändå de ska mäkta med 2 mål här.

2,3,4 - 0,1,2

Övriga matcher känns svårare att analysera. Hur bra är HV 71 i år? Och kan Växjö håller sig kvar i toppen? Till skillnad från Luleå-matchen så är det klart vanligare med ovanliga (:)) resultat mellan HV-Växjö. Förra året slutade detta möte 6-3 och 3-7 så här tycker jag det kan vara intressant att chansa lite och jag väger då över till hemmalagets fördel.

1,3,4,5,6 - 0,1,3,4

Samma sak med Sundsvall-AIK. Hur bra är de här lagen egentligen. AIK har vunnit två hemmamatcher men rättvis förlust borta mot Tingsryd imponerar inte. Sundsvall tycker jag dessutom har ganska okej lag trots att de börjat ganska svagt. Tycker

0,1,3,4 - 0,1,3

Gillar ni inte hål i staketet går det kanske att reducera så att max ett visst antal av de mest streckade får sitta.

Calatan 2015-09-19 17:18

Apropå reduceringar; skapade ett bolag med några kompisar enkom för kvällens hockey.
Känsliga läsare varnas.

Spoiler:

Då är kvällens skrällfångare inlämnad:
http://liverattning.se/bomben/2015-0...skrallfangaren

Det vi siktar på idag är alltså i stora drag att bli ensamma om eller ett fåtal som delar på potten.
1-3 tecken streckade till max 10% måste sitta samtidigt som några tecken streckade till max 20% också sitter. Då är vi i slagläge och med lite tur med övriga tecken sitter raden.*

Håll alla tummar ni har!

*Rent systemtekniskt skulle man kunna sammanfatta det så här, men det blir nästa jobbigt att läsa även för mig (:omfg:):

HV71-Växjö ((0)),(1),(4),((5)),((6))-(0),1,3,(4),((5)),((6))
Luleå-Frölunda ((0)),(1),2,4,(5),((6)),((7))-((0)),1,3,(4),((5)),((6)),((7))
Sundsvall-AIK ((0)),1,3,((4)),((5))-((0)),(1),2,4,(5),((6))
Tecken inom dubbelparentes är streckade mellan 1% och 9%.
Tecken inom parentes är streckade mellan 10% och 19%.
Det mest streckade tecknet för varje lag är bortplockat.
Krav:
• Exakt 1, 2 eller 3 tecken inom dubbelparentes sitter.
• Några tecken inom parentes sitter.
• Minst ett av följande villkor måste sitta: (I) Minst 2 lag slutar på exakt 1 mål (II) Minst 2 lag slutar på exakt 2 mål (III) Minst 2 lag slutar på exakt 3 mål.
• Lite tur med övriga tecken.

44100 rader reducerade till 509.

one 2015-09-19 18:11

Är det nån som löser inlämningen??

Jag sitter bara på mobilen:cry:

Calatan 2015-09-19 18:33

Fasiken. Försökte lämna in Salingers förslag i sista minuten men måste missat spelstopp med sekunder.

one 2015-09-19 18:48

Får ta på mig den, borde haft klart med nån innan jag åkte ifrån datorn:sad: ber om ursäkt!

robfri 2015-09-19 18:54

Trist

Calatan 2015-09-19 19:15

Spela dubbla system imorgon istället? Ett normalt logiskt och ett lite mer chansbetonat?

sirlarsson 2015-09-19 22:14

Tur då det ej hade suttit, nu tar vi det imorn istället. Röstar för samma insats dock.

Ska försöka bli mer aktiv, haft fullt upp i helgen.

one 2015-09-20 09:56

Tycker 2 på Sundsvall till 13% ska med på dagens kupong. Även 3:an på Napoli borde va med. Annars har jag svårt att se vilket resultat som ska ge dom stora pengarna idag.

Salinger 2015-09-20 10:06

4 på Göteborg känns inte omöjligt, 11 %.

one 2015-09-20 10:09

Sen är ju frågan vilket humör Barca är på ikväll? Svårtippad match när det gäller målskörd...

robfri 2015-09-20 10:09

Mitt förslag på reducering idag blir 0,1 på Hammarby samt levante & att minst 1 av dessa nollar. Napoli Lazio tror jag båda lagen gör mål, 1,2,3 -1,2 (ej bortavinst) känns vettigt.