![]() |
Citat:
|
Börjar kladda med ramen nu.
Tror tyvärr, att skellefteå helt enkelt är alldeles för starka. Luleå imponerade i premiären, mycket nytt i frölunda så dom känns svårbedömda. Både LHC och FBK gick rätt bra på försäsongen men hade nog önskat sig en bättre premiär. Svårtippat där jag håller LHC lite högre Brynäs 0,1,2 Skellefteå 2,3,4,5,6 Frölunda 0,1,2,3 Luleå 1,2,3,4 Linköping 1,2,3,4 Färjestad 0,1,2,3 Fyll gärna på med lite tankar för det finns säkert några som har bättre koll på SHL än jag då jag föredrar allsvenskan. |
Jag har tyvärr inte så bra koll på hockey så räkna inte med hjälp från min sida. (Jag brukar kolla upp statistik för lagen när jag spelar hockey, men det känns lite väl tunt så här i början av säsongen.)
Däremot har jag noterat följande. På onsdag är det 555 555 kr i jackpot på en CL-bomb. På torsdag är det 666 666 kr i jackpot på en SHL-bomb. På fredag är det 777 777 kr i jackpot på en bomb med Allsv./SE/Bundesliga/Ligue1. På lördag är det 888 888 kr i jackpot på en SHL-bomb. Jag kan tänka mej att hålla i inlämning onsdag och/eller fredag om så önskas. |
Har spelat Bomben med endast elitseriematcher de två senaste säsongerna med statistik som grund. Det är 66 + 75 = 141 tillfällen. Här följer lite statistik som man kan använda vid reducering. En enda gång har det förekommit 3 st. 2a. Vid 3 gånger är det 3 lag som nollat, annars 2 lag eller färre. Vid 6 tillfällen har den sammanlagda målfabrikationen varit under 8 mål och vid 8 tillfällen över 20 mål.
Frölunda har nollat hemma 1 gång under senaste 2 säsongerna, Brynäs 5 ggr. Linköping 7 ggr. Luleå nollade 5 ggr. borta förra säsongen, Färjestad gjorde mål i samtliga bortamatcher förra säsongen och Skellefteå nollade 3 ggr. Nu är det ny säsong och nya förutsättningar, men jag tror inte att målsnittet ökar sett till hela säsongen. |
2 platser lediga till ikväll
tycker lagers förslag ser bra ut, kanske 3 på brynäs ska med förslag på krav: 4 el 5 mål i minst 1 match, ö 4,5 är fav i 2 matcher och jämnt i den 3:dje svårt annars i början på säsongen att se nått mönster |
Lägger man på 3:an på brynäs och väljer att max 2 av 3 nollorna får gå in och 4 el 5 mål i minst 1 match så kostar det 4014:-
Tycker att det känns som väldigt rimliga krav, kanske går att trixa bort det sista om vi inte blir fler. Annars så lägger vi på något tecken. Vet inte hur många utav bomberna vi ska köra nu när det är extra mest hela tiden. Men det känns dumt att utdelningsreducera för mycket då bara en dubbling skulle sitta fint. |
Blev en liten ändring på systemet, flyttade skellefteås 6:a till en 5:a på Luleå för ske-å saknar Möller och Ericsson och Frölundas målvakter är ganska oprövade på den här nivån.
Brynäs 0,1,2,3 Skellefteå 2,3,4,5 Frölunda 0,1,2,3 Luleå 1,2,3,4,5 LHC 1,2,3,4 FBK 0,1,2,3 http://liverattning.se/bomben/2013-0...n-1/megabomben Med kraven att det får max bli 2 st 0:or och minst en match med 4 el 5 mål sedan så lade jag en liten utdelningsreducering på 3500:- |
Ser bra ut.
|
satt den idag
|
Nej, utdelningsreduceringen ställde till det.. var på 3500 medans utdelningen var på 3000 eller något sånt.
|
Nya tag imorgon. Alla får se till att ha pengar på kontot så sätter vi den.
A: Barcelona - Ajax B: Chelsea - Basel C: Marseille - Arsenal D: Napoli - Dortmund Ska jag ansvara för inlämning eller finns det någon annan som hellre kör? |
kör du zegol
tror som så många andra på mycket mål kanske börja på 2 på barca och chelsea, gå på över 3.5 i minst en eller 2 matcher törs man chansa på minst en nolla på ajax och basel? finns 2 platser kvar tills i morgon |
Vad kör ni med för insats?
|
300:- på varje jackpottbomb
|
Citat:
Det är första omgången av CL och dom på pappret sämre lagen satsar allt dom kan på att hålla siffrorna nere. Att det blev några målrika matcher igår stärker min tro på att det inte blir alltför målrikt idag. Citat:
Citat:
Lite statistik: CL 2012: 5 av 16 matcher i premiäromgången blev över 3,5 mål CL 2011: 2 av 16 matcher i premiäromgången blev över 3,5 mål CL 2010: 6 av 16 matcher i premiäromgången blev över 3,5 mål CL 2013: 3 av hittills 8 matcher i premiäromgången blev över 3,5 mål Citat:
|
jag drar mig ur bolaget för en tid. Har så sjukt mycket annat att jag ändå inte hinner bidra med något konstruktivt. Hoppar gärna på igen när livet återgår till det normala. :)
|
Det är fortfarande 2 personer som inte har minst 300:- på kontot.
|
Lite farligt att kräva 4 mål av Barca eller Chelsea. Om det står 3-0 lär inget av lagen överanstränga sig för att fixa 4an. Snarare gå ner i tempo och spara på krutet.
Blir det spel med lägre insats om inte de 2 pers. som har full täckning fyller på? Synd på spelet i går. Spelar själv med max 4 mål/lag och att max 1 lag nollar + lite andra krav till en insats av ca. 1.000.- när det gäller SHL och det rullar på hyfsat. Liten vinst är också vinst. |
har inte kollat några odds på ö/u men kanske minst 3 mål i en eller 2 matcher.
barca och chelsea möter ju lite "svagare" motstånd och i de andra ser jag det inte som omöjligt att båda gör mål. just nu har vi ca 2700 att spela för, men sätter inte de andra in pengar avaktiverar jag dem så då får vi 3000 tillgängligt. finns fortfarande 3 platser kvar om någon är sugen på en tv-peng ikväll |
Är inte med i bolaget men har en fråga..
Hur många rader brukar försvinna när ni kör utdelningsreducering på t.ex. 5000 kr? (eller annan summa) |
Citat:
kort sagt så beror det helt på hur omgången ser ut! |
Citat:
|
fixat
|
A: Barcelona - Ajax 234-012
B: Chelsea - Basel 1234-01 C: Marseille - Arsenal 012-0123 D: Napoli - Dortmund 012-0123 Minst ett grönt tecken. Max ett blått tecken. Max ett grått tecken. Minst en match med 4 mål eller fler. Barca måste vinna. Både Marseille och Napoli får inte vinna. Ej 3-0 till Dortmund. Max 2 kryss Max 2 tvåor Minst en match som blir oavgjord eller uddamålsseger. Hemmamål 4-10 Bortamål 1-7 Totalmål 7-16 Utdelningsreducerat från cirka 8000. Liverättning: http://liverattning.se/bomben/2013-0...ben18september |
Det är ju lite synd att ni har så Hvetes bråttom att lämna in ibland.
Nu fattas ju bara att ni sätter den med stor utdelning också så är lyckan komplett.... |
Tyvärr så spräcker Basels andra mål kvällens bomb.
Även om jag hade funderingar ursprungligen på att ta med 2 på Basel så hade jag i så fall reducerat bort seger för Basel. Nya tag imorgon med 666 666 kr i extrapengar på ishockeyn: A: Leksand - MODO B: Luleå - Växjö Lakers C: Skellefteå - Örebro HK |
A: Leksand - MODO 0,1,2,3- 1,2,3,4
B: Luleå - Växjö Lakers 1,2,3,4 - 0,1,2,3 C: Skellefteå - Örebro HK 2,3,4,5 - 0,1,2,3 skellefteå ska ju normalt vinna med 1 mål eller 2 lule matchen känns tight kommer lif att få iväg mer än 9 skott på mål, kanske räcker med 0,1 (ja jag är leksing och bitter, spelar som ett div 1 gäng) lagen har spelat 12 matcher tillsammans: alla utom 2 har blivit 3-5 mål (1 med 2 och en med 6 mål) 4 kryss 3 matcher som inte blivit x eller uddamålsvinst reduceringsförslag: Minst en match som blir oavgjord eller uddamålsseger. Minst en match med 4 el 5 mål eller färre. |
Citat:
blir troligtvis en målfattig historia. i leksandskassen alltså! :hattenav: |
Citat:
Ser bra ut! Lite orolig över kravet på oavgjord eller uddamålsseger, men annars kanske man måste ta bort några tecken så det känns ändå klart rimligt! :cheers: |
4 tecken på varje blir 4096 rader
tar man bort ett blir det 3072 hoppas vi blir 11 el 12 minst nån som kan lämna in med reduceringsprogram, sitter på tåget till halv 7 så annars får det bli ett vanligt svs system. |
Jag skulle kunna göra det om jag förstår kraven.
4096 rader att börja med. 3606 rader efter kravet att målskillnaden ska vara 0-1 i minst 1 match. Sista kravet förstår jag inte riktigt, är det max 5 mål i minst 1 match du menar ? Då är vi nere i 3556. |
Tycker detta ser ut som en målsnål omgång där endast Skellefteå kan dra iväg,
men Örebro kommer att kämpa för att hålla siffrorna nere. Kommer själv att spela bl.a. max 6 mål i varje match och max 1 lag nollar och Skellefteåvinst. Spelar med Radsoft och är lite rädd att ta på mig inlämning om det blir fel. Får skaffa mig Copéma som ser mer lättnavigerat ut och verkar ha fler reduceringsmöjligheter. Vad menar Morrowindl med ”Minst en match med 4 el 5 mål eller färre” ? |
som det ser ut nu blir vi 11, så 3300 rader måste vi ner i
ja en match får det bli max 5 mål i menade jag, kunde inte bestämma mig bara för 4 el 5 som gräns kanske får utdelningsreducera det sista då |
Ok, tar på mig att lämna in. Gör en utdelningsreducering på det som fattas och lämnar in vid 18.40 eller senare så det kanske ramlar in någon till.
|
ok bra lager
loggar ur en sväng, är nån sugen så skicka ett pm så hör jag av mig vid halv 7 |
Citat:
http://liverattning.se/bomben/2013-0...n-1/megabomben |
Bra jobbat! lite spelpengar blev det iaf.
|
bra! Synd när man såg utdelningen droppa från 80k o neråt :)
|
snyggt lirat...även om ni hade häng på mycket större slantar ett tag :cheers:
|
Kör vi imorgon också och vem tippar då ?
|