![]() |
Vi kör absolut både fredag och lördag. Är någon sugen på ansvaret för fredagsbomben (eller ska jag köra)?
|
Finns det plats kvar?
|
om du har tid och lust får du ta det zegol, annars kan jag göra det.
tidigt statistik förslag Öster:1,2,3 HBK:0,1,2 Ängelholm:0,1,2 Örebro:1,2,3 Gladbach:2,3,4,5 Braunschweig:0,1 Etienne:1,2,3 Toulousse:0,1 3888 rader |
Det skulle nog bli stressigt att lämna in för min del så du får gärna göra det, morrowindl.
|
ok då tar jag det
in med lite förslag bara |
Mina tankar:
Öster - HBK Allsvenskan. Tror egentligen inte at det behövs mer än 2 mål på Öster här, men jag kanske går för mkt på att man förlorade med 4-0 borta mot Åtvid senast samt att man inte gjort mer än 1 mål per match i sina 2 senaste hemmamatcher (1-1 mot MFF och 1-0 mot Syrianska). Hotet mot att ta bort 3an är att Pinones Arce har imponerat på slutet med massa mål (alla 4 i bortavinsten mot Elfsborg om jag inte minns fel). Halmstad har inte varit målglada på sistone precis. Verkar ha problem med målskyttet. Öster:(0),1,2,(3) HBK:0,1 Ängelholm - Örebro Två bra Superettanlag. Era tips ser väl ut att ligga rätt. Jag är dock inne på att detta kan vara läge att ha som spara-streck-match. Inget av lagen har nollat eller blivit nollade i sina 5 senaste matcher. Örebros 5 senaste matcher har blivit 2-1 seger vid tre av matcherna och oavgjort, 1-1, i de resterande två. Kanske kan gå kort med 1,2 på båda? Ängelholm:1,2 Örebro:1,2 Gladbach - Braunschweig Tyska Byndesliga. Tror egentligen inte det behövs mer än 3 mål på Gladbach här. De har inte visat så bra form på slutet. Undantag dock i sina sina två senaste hemmamatcher. MEN Braunschweig ligger i botten, verkar vara riktigt dåliga och har bara mäktat med 2 mål på de 4 senaste Bundesligamatcherna. Kanske spik-nolla på Braunschweig. Nollan dock rätt högt streckad - 48%. Gladbach:(1),2,3,4,(5) Braunschweig:0,(1) Etienne - Toulousse Franska ligan. Topplag på hemmaplan mot bottenlag på bortaplan. Etienne vann med imponerande 1-3 borta mot Vallencienne senast! Samma Vallencienne slog Toulouse med 3-0 för 5 matcher sedan. Toulouse har bara mäktat med att göra 1 mål i två av de senaste tre matcherna. Resterande tre har man blivit nollade. Kanske spik-nolla på Toulousse, 40%. 1:an är lite mer, 42% Etienne:(1),2,3,(4) Toulousse:0,(1) Kostnad med samtliga tecken: 2560 kr De inom parentes tror jag mindre på. |
Här är mitt grundförslag (som behöver kompletteras med några fler tecken):
A: Öster - Halmstad 12-012 B: Ängelholm - Örebro 012-123 C: M-gladbach - E.Braunschweig 123-01 D: St.Etienne - Toulouse 12-01 Ett ev. villkor att minst ett av lagen HBK, Braunschweig eller Toulouse nollar. |
Sammanfattning av förslagen som kommit:
A: Öster - Halmstad (0)123-012 B: Ängelholm - Örebro 012-123 C: M-gladbach - E.Braunschweig 1234(5)-01 D: St.Etienne - Toulouse 123(4)-01 8640 rader tar vi bort de inom parantes blir det 3888 rader ska kolla lite reduceringar när jag kommer hem |
A: Öster - Halmstad 123-012
B: Ängelholm - Örebro 012-123 C: M-gladbach - E.Braunschweig 1234-01 D: St.Etienne - Toulouse 1234-01 Minst en blå Max 2 röda 3600 rader |
Jäkla bra jobb ni gör, känner mig som "dead money" ibland
Keep it up |
|
Jaha veckans sista jackpott
tidigt förslag Färjestad-Leksand: 2,3,4,5-0,1,2 Skelleft.-AIK:2,3,4,5,-0,1,2,3 Örebro HK-HV 71:2,3,4,5-1,2,3,4,5 3840 rader tror inte leksand gör mer än 2 idag heller, lite tuffare motstånd än de 3 första trots att fbk kanske inte är i bästa form än öhk-hv kan nog rinna iväg båda har varit ganska målglada både framåt och bakåt |
Köper det där rakt av, möjligtvis att det ska läggas till en 1:a på Örebro.
|
Ser bra ut morrow
|
Själv har jag ingen koll idag, men kör hårt!
|
Skulle nog vilja byta 5 mot 1 när det gäller Örebro och 6 på HV känns också bättre än 5 på Örebro. De övriga matcherna känns ok.
|
Färjestad-Leksand: 2,3,4,5-0,1,2
Skelleft.-AIK:2,3,4,5,-0,1,2,3 ej aik-seger, minst 4 mål Örebro HK-HV 71:1,2,3,4,5-1,2,3,4,5,6 minst 4 mål blir det för mycket reduceringar med det här? både möller och jimmie ericsson spelar för saik blir 3888 rader så en liten utdelningsreducering krävs åxå |
Gör FBK vinst reducering någonting nämnbart?
|
ja då blir det 3564 rader
|
Kan kanske vara värt att ta med då
|
stefan steen gör shl-debut för saik.
flytta nollan till 4 för aik? |
http://liverattning.se/bomben/2013-0...n-1/megabomben
Färjestad-Leksand: 2,3,4,5-0,1,2 ej oavgjort Skelleft.-AIK:2,3,4,5,-1,2,3,4 ej aik-seger, minst 4 mål Örebro HK-HV 71:1,2,3,4,5-1,2,3,4,5,6 minst 4 mål |
Blir det spel idag och/eller imorgon?
Spelstopp: 25 sep 18:59 - Rullpott: 275 098:- Brynäs-AIK Leksand-Linköping Örebro-Växjö Spelstopp: 26 sep 18:59 - Rullpott: 586 686:- Djurgården-AIK IFK Göteborg-Gefle Norrköping-Halmstad Mjällby-Åtvidaberg |
hinner tyvärr inte mecka nåt med bolaget idag pga jobb och resande.
några har inte pengar inne, men skulle det bli inbetalt får ni gärna spela för mig. ska mejla alla de som inte har pengar ikväll så kör vi i morgon annars |
alla pengar inne, bara att börja fundera på kvällens omgång
3 platser lediga om nån är sugen |
Jag har inte så mycket tid, men här är en snabb (och tråkig) fundering:
Djurgården-AIK 012-012 IFK Göteborg-Gefle 123-01 Norrköping-Halmstad 123-012 Mjällby-Åtvidaberg 0123-012 1-3 hemmasegrar låter rimligt |
Citat:
|
Vem lämnar in ?
|
Har du tid lager?
|
Jodå, kör en variant utav förslaget ovan. Lite för kort om tid att fundera på olika reduceringar.
|
Djurgården 1,2
AIK 0,1,2 Göteborg 1,2,3 Gefle 0,1 Norrköping 0,1,2,3 Halmstad 0,1,2 Mjälllby 1,2,3 Åtvidaberg 0,1,2 Utdelningsreducering blev satt på ca 6000 http://liverattning.se/bomben/2013-0...n-2/megabomben |
Förbannat! Jobba in några mål i derbyt nu så slipper jag ångest över att flyttat nollan från Mjällby till Norrköping...
|
Jag skulle hållt tjäften om nollan på Peking...
|
Surt, men det var nära! Nya tag nästa gång!
|
Återigen nära.
Lite för ofta är det nära. Jag väljer att hoppa av. Kanske kommer tillbaka vid senare tillfälle men just nu känns det inte som jag är tillräkligt engagerad. |
Nu när Bahama hoppar av kanske det finns plats för mig i bolaget? :) Skickar mail via pm :)
|
Jadå det finns platser kvar
|
Citat:
|
Citat:
men sen vill man ju vara med när det vankas storutdelning...och då är risken att man väljer man bort nåt resultat...och sen är man borta! man kanske resolut ska köra för dom mera moderata utdelningarna (10-50000) eller bara sikta på dom stora pengarna...och helt enkelt acceptera att man missar lite utdelningar på vägen! |
Citat:
|