Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Jag jobbar på ett spelbolag med oddssättning - ställ era frågor (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/28702-jag-jobbar-pa-ett-spelbolag-med-oddssaettning-staell-era-fragor/)

Lobo 2017-04-20 18:34

Har ni Trav på Menyn?

Varför har eran marketing personal så svårt att nå ut till travspelarna om ni har det?

Om ni inte har det, varför då?

Lobo 2017-04-20 18:35

Citat:

Ursprungligen postat av cran (Inlägg 525612)
Helt ärligt så vet jag inte, däremot så är antal konton med högre uttag än insättning <1%.

Man kan ju inte vara sämre än skatten. bara springa under.

cran 2017-04-20 18:39

Citat:

Ursprungligen postat av Whitecap (Inlägg 525613)
Är den siffran justerad för bonusar?

Jag tror denna siffra är inkl bonusar, så länge du tar ur mer än du satt in "på riktigt".

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 525615)
Har ni Trav på Menyn?

Varför har eran marketing personal så svårt att nå ut till travspelarna om ni har det?

Om ni inte har det, varför då?

Generellt så kan jag väl säga att det är en "mindre" marknad, där vissa aktörer redan har en stor marknadsandel. Gör det väldigt svårt att ta sig in för nya aktörer.

karpafan 2017-04-20 18:46

Citat:

Helt ärligt så vet jag inte, däremot så är antal konton med högre uttag än insättning <1%.

Hubba....så sjukt illa!
Jag ägde en hel del Betssonaktier för ca 10 år sen, min sämsta affär var o sälja dem! :(

cran 2017-04-20 18:49

Citat:

Ursprungligen postat av karpafan (Inlägg 525620)
Hubba....så sjukt illa!
Jag ägde en hel del Betssonaktier för ca 10 år sen, min sämsta affär var o sälja dem! :(

Lika illa som att inte Leicester som PL-vinnare? :)

Marknaden är stenhård, men samtidigt så öppnas det nya bolag ständigt, vilket tyder på att marknaden inte är mättad ännu.

karpafan 2017-04-20 18:53

Citat:

Ursprungligen postat av cran (Inlägg 525622)

Marknaden är stenhård, men samtidigt så öppnas det nya bolag ständigt, vilket tyder på att marknaden inte är mättad ännu.

Hur många av dessa nya bolag går med vinst inom en 2-3 års period?
Uppköp(billigt) eller konken framöver för en del av dessa bolag tror jag.

Lobo 2017-04-20 18:57

Citat:

Kan du precisera mer. Vilken omsättning krävs under en månad, år eller hur ni nu beräknar det. Gäller det alla sporter, även de som är en ren service.

karpafan 2017-04-20 19:00

Citat:

Ursprungligen postat av cran (Inlägg 525622)

Är du en bra schack-spelare? där finns lite olika variabler.. :)

cran 2017-04-20 19:04

Citat:

Ursprungligen postat av karpafan (Inlägg 525623)
Hur många av dessa nya bolag går med vinst inom en 2-3 års period?
Uppköp(billigt) eller konken framöver för en del av dessa bolag tror jag.

Har ingen information angående detta. Tror dock att många bolag är väldigt aggressiva i början och skapar en bas med spelare, som de sedan säljer.

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 525624)
Kan du precisera mer. Vilken omsättning krävs under en månad, år eller hur ni nu beräknar det. Gäller det alla sporter, även de som är en ren service.

Det är beräknad utifrån ett konto totala insättningar - totala uttag, av dessa är <1% positiva. Antar att det är beräknat över flera månader.

simb chaplin 1 2017-04-20 19:08

Hur ofta får ni indikationer på uppgjorda matcher? Hur kan man som spelare se indikationer på det, odds sänkningar visst, men hur mycket i % brukar innebära förmodad rigg? Vilka andra sätt upptäcker ni rigg?

hatten1 2017-04-20 19:19

Kul och intressant tråd för alla som vill förstå lite bakrundsinformation inom sportspelsbranschen. Snyggt initiativ " Cran"

cran 2017-04-20 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av simb chaplin 1 (Inlägg 525628)
Hur ofta får ni indikationer på uppgjorda matcher? Hur kan man som spelare se indikationer på det, odds sänkningar visst, men hur mycket i % brukar innebära förmodad rigg? Vilka andra sätt upptäcker ni rigg?

DAGLIGEN! Procentuellt är det dock väldigt lite, men mer än man tror. Är dock svårt att bevisa...

- Ökad volym på Betfair
- Kraftiga förändringar på oddsen
- Ökad volym hos oss
- Spelbolag blockerar marknaden

Vi har olika riskkategorier, exempelvis så är det hög risk i Grekland och Ukraina just nu. Så vi behandlar en CL-match annorlunda med en Div 2 Grekland...

bandyfan 2017-04-20 19:45

Hur fick du ditt jobb?

matchingbetisover 2017-04-20 19:49

Oddssättare gör väl inte mer än att följa börsen. Alla andrs än börsen är ju below värdighet

förövrigt är jag en nobeliever sorry

matchingbetisover 2017-04-20 19:53

Citat:

Ursprungligen postat av karpafan (Inlägg 525610)
Roi under 80%

Då är man fan ingen torsk då är man en före detta torsk som numera bara flyter med strömmen alternativt ligger på bottnen av havet.