Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Limiteringar (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/3979-limiteringar/)

ManUnited 2012-07-21 20:50

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 193406)
Pinnacle bryr sig knappast om andra länders skatteregler. Betfair är bara skattefritt för oss inom EU samt de länder som inte beskattar intäkter från spel.

Jag vet men tänker ju på oss som bor här i sverige att det är mer lönt att spela på Betfair än Pinnacle. Åker man dit så åker man rejält på skatteverket

kingofding 2012-07-21 22:27

Upp till var och en såklart men innan vi snackar betydande inkomster trots att man noll taxerar så är de hur lugnt som helst. När ni passerat den gränsen är ju ett tips att "föra ut" era vinster från sidor utanför EU via moneybookers/neteller via en sida som ligger inom EU.

Pacman 2012-07-21 22:48

Spelar väl ingen roll, dom flesta bookies låter dig ju inte ta ut pengar på annat sätt än det du satt in, så cash in från Pinnacle in till nån EU bookie går ju ut samma väg. Sedan är du/MB skyldig att redovisa var pengarna härstammar från om nu skatteverket skulle få för sig att kolla det.

Semicolon 2012-07-21 23:42

Citat:

Ursprungligen postat av Pacman (Inlägg 193424)
Spelar väl ingen roll, dom flesta bookies låter dig ju inte ta ut pengar på annat sätt än det du satt in, så cash in från Pinnacle in till nån EU bookie går ju ut samma väg. Sedan är du/MB skyldig att redovisa var pengarna härstammar från om nu skatteverket skulle få för sig att kolla det.

Stämmer det för alla bookies verkligen?

O12 2012-08-06 16:04

Hur var det med bolag som 188bet.com, går inte detta under "asiatisk" = limiterar aldrig?

för nu limmade 188bet mitt konto till 10euros.

Semicolon 2012-08-06 16:45

Citat:

Ursprungligen postat av O12 (Inlägg 195461)
Hur var det med bolag som 188bet.com, går inte detta under "asiatisk" = limiterar aldrig?

för nu limmade 188bet mitt konto till 10euros.

188 limiterar, men tror inte (rätta mig gärna om jag har fel) att Sbo eller ibc gör det.

Pursey 2012-08-06 16:50

188bet går inte under "asiatiska" längre, de både limiterar ganska fort plus att du inte kan skaffa konto via agent där längre.

KP 2012-08-06 18:18

Citat:

Ursprungligen postat av Pursey (Inlägg 195472)
188bet går inte under "asiatiska" längre, de både limiterar ganska fort plus att du inte kan skaffa konto via agent där längre.

Sedan när?
Min agent hade inga problem med att öppna ett konto förra veckan åt mig.

Pursey 2012-08-06 20:36

På 188bet ?????? Ber om ursäkt för felaktig info då.

stina99 2012-08-12 23:05

Kan man undvika limitering längre om man väntar med att ta ut sina vinster? Är det vinsterna i sig eller själva uttaget som gör att man blir limiterad?
Detta är en generell fråga för alla bolag, men i mitt fall gäller det Gamebookers där jag ligger stort plus men till min förvåning fortfarande får in ganska stora belopp.

Pilkast 2012-08-12 23:29

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 195482)
Sedan när?
Min agent hade inga problem med att öppna ett konto förra veckan åt mig.

Vad innebär det med att öppna konto via "agent"?

RobinD 2012-08-13 08:01

Citat:

Ursprungligen postat av stina99 (Inlägg 196452)
Kan man undvika limitering längre om man väntar med att ta ut sina vinster? Är det vinsterna i sig eller själva uttaget som gör att man blir limiterad?
Detta är en generell fråga för alla bolag, men i mitt fall gäller det Gamebookers där jag ligger stort plus men till min förvåning fortfarande får in ganska stora belopp.

Generellt är det nog spelmönstret snarare än uttag, men spelare som behåller pengarna på kontot längre kanske går under radarn än längre då bookien ser torskrendenser i att inte casha ut.

Putte77 2012-08-13 20:26

Jag provkör ett system med så gott som bara tripplar.
Kört 100st hittills med en förvånansvärt god vinststreak,140% roi.
Tror ni man undgår limiteringsradarn med parlys även om dom är marknadshögsta eller kan jag förvänta mig bli strypt om flaxen mot förmodan fortgår?

Shell Peppe 2012-08-13 21:00

Citat:

Ursprungligen postat av Putte77 (Inlägg 196563)
Jag provkör ett system med så gott som bara tripplar.
Kört 100st hittills med en förvånansvärt god vinststreak,140% roi.
Tror ni man undgår limiteringsradarn med parlys även om dom är marknadshögsta eller kan jag förvänta mig bli strypt om flaxen mot förmodan fortgår?

Har väldigt svårt att tro att du blir limmad om du endast kör tripplar hos en & samma bok. Förr eller senare kommer variansen & biter dig i svansen. :cheers:

HL333982 2012-08-15 13:20

Måste hylla Expekt där jag bara haft konto i några dagar. Jag har omsatt säkert 30k på garanterade överodds senaste dagarna. Expekt har den irriterande funktionen att du inte kan se hur mycket du får satsa och satsar du över marknadslimiten så skickas resten automatiskt för manuellt godkännande. I vanliga fall brukar detta innebära supersnabba limiteringar men Expekts oddsavdelning struntar inte bara i att limitera mig utan de godkänner även i princip alla summor som skickas till dem :cheers: Respekt Expekt, respekt.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved