Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Pinnacle (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/5659-pinnacle/)

DamageINC 2011-07-31 18:48

Efter att ha snubblat över en sbr-tråd om att Pinnacle ibland IP-blockar när man refreshat för mycket mailade jag supporten och fick följande svar:

Citat:

Dear Client,

Our IT Department advises that the IP address you provided has been accessing the site excessively.

When we notice this type of activity, the IP address is blocked from our site.

Some account holders use robotic tools, or other Browser add-ons like Auto-Reload, to automatically refresh the lines. This activity will cause your IP address to be blocked. Robotic tools or browser add-ons should be turned off when accessing Pinnacle Sports.

We understand our clients want to update lines, but expect this to be done in a reasonable manner. Rather than use the refresh button, for example, clients may use the Dynamic Lines Display option, which is available on most of our pages. Or, account holders may review the XML feed information on our site.

The reason we take this action is to avoid possible performance problems at Pinnacle Sports, which may adversely effect other clients.

We have unblocked your IP address.

Please remember that if similar activity continues, your IP address will be blocked again.

Kind regards,

Customer Service Department
Pinnacle Sports

Orsaken till att jag slitit mitt hår i snart ett dygn är alltså att jag motionerade pekfingret på f5 för att en lina jag ville spela var offline :idiot:

DD 2011-08-04 14:34

Bara jag som har problem med Pinnacle idag? Kan inte logga in..

Piturek 2011-08-17 09:46

...

henke111 2011-08-20 10:05

Ligger Pinnacle nere eller e de bara jag som har problem ?:rant:

the_mirage 2011-08-20 10:10

De tycks ligga nere.

HL333982 2011-08-20 11:26

Nere för mig med.

tino 2011-08-20 12:03

Har varit uppe och nere emellanåt för mig imorse, just nu uppe.

Redbull 2011-11-01 14:35

Ligger Pinnacle nere eller är det bara jag som har problem att komma till sidan?

robbla 2011-11-01 14:43

Samma här ... Inte första gangen det händer en CL omgang heller! Jobbigt!!:sad44:

Redbull 2011-11-01 14:44

Någon som hört något? Är det planerat? Jag har inte sett någon information om att sidan skulle vara nere för underhåll idag...

FrankieJr 2011-11-01 14:53

Varför sitta och refresha. Har inte ex oddsportal pinnacles xml-feed?

SPADERMAN 2011-11-06 09:47

Alla objekt offline... Is it just me?

Från supporten:

Dear Sir,

Unfortunately we are experiencing technical issues that prevent our lines to be available.

Please check our site later for updates.

We regret the inconvenience caused.

Kind regards,

Customer Service Department
Pinnacle Sports

axelroos 2011-11-17 14:41

Vet inte om det har varit uppe förrut men en sak som tiltar mig är följande:
HUR kan Pinnacle ha 98.5% utbetalning på t.ex. oddsen på Elitserien i bandy och handboll? de tar alltså 1.5% rake. Vet de om att de kommer knalla spelarna ändå eller? Är sajten så överlägsen spelarna? Får inte ihop ekvationen.

(att det sedan dessutom är i princip omöjligt för mig att vinna på Pinny kan också väga in i min tilt. Att vinna på de andra asiaterna sajterna är inte alls samma bekymmer, men så fort man lägger ett bet på Pinny torskar man 7 av 10 känns det som)

Wagner 2011-11-17 16:12

Citat:

Ursprungligen postat av axelroos (Inlägg 151046)
Vet inte om det har varit uppe förrut men en sak som tiltar mig är följande:
HUR kan Pinnacle ha 98.5% utbetalning på t.ex. oddsen på Elitserien i bandy och handboll? de tar alltså 1.5% rake. Vet de om att de kommer knalla spelarna ändå eller? Är sajten så överlägsen spelarna? Får inte ihop ekvationen.

(att det sedan dessutom är i princip omöjligt för mig att vinna på Pinny kan också väga in i min tilt. Att vinna på de andra asiaterna sajterna är inte alls samma bekymmer, men så fort man lägger ett bet på Pinny torskar man 7 av 10 känns det som)

Dom behöver inte vara överlägsna spelarna.
Så länge dom är minst lika bra har dom sina 1.5 % i vinst. Så nog går ekvationen ihop allt.

nb79 2011-11-18 12:30

Citat:

Ursprungligen postat av axelroos (Inlägg 151046)
.

Känns rimligt att tro att pinnacle inte förväntar sig tjäna några större summor direkt på spel på objekt som har låga limits och hög payback, utan att det mer handlar om bygga kundrelationer, information osv. Om man lägger ihop informationen från limits, oddsrörelser och hur mycket ett enskilt bet påverkar oddset verkar omsättningen på många av dessa objekt vara väldigt låg. Justeringen gör det dessutom troligt att pinnacles förväntade vinst blir (betydligt) mindre än 1.5% av omsättningen.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved