Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Spelbolag (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/)
-   -   Pinnacle (https://www.sharps.se/forums/spelbolag/5659-pinnacle/)

apekatt66 2012-01-29 21:33

Citat:

Ursprungligen postat av fondell (Inlägg 164972)
Hur stora belopp kan man föra över och ändra ligga under radarn?

Vad jag har hört så har banken skyldighet att att rapportera insättningar som är över 50K. Jag har själv tagit 25-40k flera gånger under min pokertid utan att de hände något(knock on wood).

Citat:

Ursprungligen postat av fondell (Inlägg 164972)
Då skulle jag antagligen fått ett brev/samtal hem, och att skattemyndigheten ville ta del av mina vinstpengar. Skulle tänka mig att de isåfall drar 30 % rakt av på beloppet, kladda med varje spel/skatt har de nog inte tid med.

Du åker på straffskatt också vilket gör att de landar på 42% om min matte stämmer.

fondell 2012-01-29 21:36

Citat:

Ursprungligen postat av apekatt66 (Inlägg 165081)
Vad jag har hört så har banken skyldighet att att rapportera insättningar som är över 50K. Jag har själv tagit 25-40k flera gånger under min pokertid utan att de hände något(knock on wood).



Du åker på straffskatt också vilket gör att de landar på 42% om min matte stämmer.

Man måste kunna hävda att man inte hade någon aning om det och inte få någon extra straffskatt?

apekatt66 2012-01-29 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av fondell (Inlägg 165082)
Man måste kunna hävda att man inte hade någon aning om det och inte få någon extra straffskatt?

I skattefrågor är det din skyldighet att ha koll på såna saker. Dessutom så gäller omvänd bevisbörda, så tex hävdar skatteverket att alla dina vinster har skett utanför EU så måste du bevisa att så inte är fallet.

Summan av kardemumman är iaf att skatteverket vill man absolut inte ha att göra med...

Wagner 2012-01-29 21:42

Citat:

Ursprungligen postat av fondell (Inlägg 165082)
Man måste kunna hävda att man inte hade någon aning om det och inte få någon extra straffskatt?

Stämmer bra det. En skriftlig ursäkt och en tårta brukar också vara praxis. :)

Lillis 2012-01-30 18:30

Citat:

Ursprungligen postat av fondell (Inlägg 165045)
Menade naturligtvis att det så småningom går över till mitt bankkonto, man kan dock köpa mb-kort och betala med det direkt i affären. Ingen aning hur det fungerar då.

Just utländska bankkort utställda på svenskar är en sak som hamnar på radarn. Skattemyndigheten använde den metoden för att sätta dit folk med kapitalförsäkringar och andra gömda konton.

Sen är det ju alltid en fråga om vilka belopp man använder sig av.

Sport 2012-02-04 14:16

Pinnacle nere för er också?

isbjorn 2012-02-04 14:17

yessss

Sport 2012-02-04 14:36

Uppe igen! :D

O12 2012-02-07 17:52

vafan, är det någon mer som fått spel på denna match Voidade i efterhand??

[Handboll] [Sweden Elitserien - Men] [Spel] Redbergslids IK vs H 43 Lund. Ditt spel med biljettnummer: 232764439 återbetalades. Alla spel kommer att återbetalas på grund av följande orsak: [Tävlingen avbröts. ] . Tack!

Matchen spelades väl klart (?) och Redbergslid vann med ca 10 bollar vill jag minnas.
Man kan väl inte voida ett spel för att en Kille Bryter foten eller!? och att sen matchen spelas klart??

hade såklart -3.5 på hemmalaget....

Boone 2012-02-07 18:02

Citat:

Ursprungligen postat av O12 (Inlägg 167338)
vafan, är det någon mer som fått spel på denna match Voidade i efterhand??

[Handboll] [Sweden Elitserien - Men] [Spel] Redbergslids IK vs H 43 Lund. Ditt spel med biljettnummer: 232764439 återbetalades. Alla spel kommer att återbetalas på grund av följande orsak: [Tävlingen avbröts. ] . Tack!

Matchen spelades väl klart (?) och Redbergslid vann med ca 10 bollar vill jag minnas.
Man kan väl inte voida ett spel för att en Kille Bryter foten eller!? och att sen matchen spelas klart??

hade såklart -3.5 på hemmalaget....

Nej, matchen avbröts med några minuter kvar då H43 gick med på att det var lönlöst att fortsätta eftersom de låg under med 10 bollar i slutskedet. Konstigt beslut men så blev det.

apekatt66 2012-02-07 19:48

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 167340)
Nej, matchen avbröts med några minuter kvar då H43 gick med på att det var lönlöst att fortsätta eftersom de låg under med 10 bollar i slutskedet. Konstigt beslut men så blev det.

Satt på överspelet...så tack för den :smoke:

Edit: jag hade alltså felrättat den. Så positivt på de sättet...iofs vet jag ju inte hur mycket som var kvar.

O12 2012-02-07 21:04

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 167340)
Nej, matchen avbröts med några minuter kvar då H43 gick med på att det var lönlöst att fortsätta eftersom de låg under med 10 bollar i slutskedet. Konstigt beslut men så blev det.

Tack för svaret Boone.
Men FAN vad irriterande.... :KO: dags o råna Pinnacle än mer.

Galeocerdo cuvier 2012-02-14 10:07

Sidan kraschar relativt frekvent, speciellt nu den senaste tiden. Abstinens. :idiot:

fondell 2012-02-14 17:09

Kommer fort inte in, när kommer sidan att vara uppe??

the_mirage 2012-02-14 17:35

Jag kommer in utan problem. Tidigare idag gick det dock ej, men då fungerade det att logga in via mobilen istället.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved