![]() |
Methodwaste jagar plus och fint ROI! (Fotboll + lite blandat)
Hey yo!
Ska sätta igång med bettingkarriären igen och vill skapa en speldagbok för att få möjlighet att skriva ner och motivera mina spel innan kupongerna läggs. Dels för att ge mig bättre självdisciplin och minska risken för impulsbetting och dels för att det alltid är bra att analysera sina resonemang efter spelen är avslutade, se om man var någorlunda rätt eller helt fel ute. Kommer inte bokföra statistik speciellt ordentligt här i tråden men kör en spreadsheet lokalt på datorn så undrar ni något så fråga! Börjar med 200 units på följande bookies. PinnacleSports NordicBet Betfair Anledningen till att jag har 200 units är för att jag kör 1U=0,5% av min totala bankrulle. Mina bets varierar mellan 1-10/U per match, jag tycker om att ha den här variationen och möjligheten att välja mellan 1-10U istället för 1-5U. Ett maxbet för mig (10/10U) motsvarar alltså 5% av bankrullens startsaldo. Håller mig mestadels till fotbollen men kommer köra en del ryggningar från blandade sporter. Är du sugen på att diskutera spel och utbyta tankar, haffa mig i chatten eller fråga om msn så löser vi det! Lets go dig som gold! :moneybag: |
Lycka till!
|
Lycka till!
|
Då ska vi se .. började med att man inte han motivera, stressigt rekande efter jobbet.
Ska försöka göra det bättre imorgon. Spelade idag. Holland Divison 2 Go Ahead Eagles -1 @ 2.02 3U LOOSE! Eindhoven vs Emmen over 2.5 @ 1.50 5U WIN! -0.5U totalt på de spelen, ingen större skada skedd. Har inför natten... NBA CLE Cavs -3.5 1st QT @ 1.80 2U |
NBA
CLE Cavs -3.5 1st QT @ 1.80 2U LOOSE! Bummer! Dagens fotboll Turkish Super League Trabzonspor - Genclerbirligi @ 1.67 4/10 Betfair Trabzonspor HT+FT - Genclerbirligi @ 2.70 1/10 Betfair Trabzon är ett bra lag, de ligger i dagsläget på en sjätteplats. Laget siktar på topp fyra och satsar för att nå dit, idag blir det besök av det medelmåttiga laget Genclerbirligi som håller till på en 9de plats. Historiskt sett är matcherna mellan de här lagen relativt jämna, Trabzon har inte förlorat en hemmamatch mot Genclerbirligi sedan 2003, de senaste tio matcherna mellan lagen ger... Trabzonspor vinst: 4 gånger Genclerbirligi vinst: 3 gånger Oavgjort: 3 gånger Trabzonspor kryssade i förra hemmamatchen mot Istanbul BB, en match som de definitivt inte är nöjda med. Idag tror jag att Trabzon går all out för att få med sig tre pinnar, de vet att de behöver poängen och det är sådana här matcher (framförallt på hemmaplan) som man måste se till att vinna. Trabzonspor är 6-3-3 hemma (vinst-förlust-oavgjort) Genclerbirligi är 4-5-2 borta (vinst-förlust-oavgjort) Det är som upplagt för en jämn match men jag tror Trabzonspor drar det längsta strået och det som avgör matchen är klasskillnaden (Trabzon ÄR ett bättre lag) och Trabzon's revanschlust efter poängtappet hemma i förra matchen. Turkiska fans visar sin besvikelse när det inte går deras väg, och Trabzon vet att 3 poäng är något fansen kräver idag!. Match preview English Premier League Wolverhampton - Manchester United -1 AH @ 1.60 4/10 Pinnacle United har en riktigt bra chans att äntligen komma ikapp och även gå om Chelsea, en chans man inte vill gå miste om. Trots tungt spelschema med Ligan, Cupen CL etc. så är PL något United verkligen fokuserar på, Ferguson kommer inte vara nöjd med något annat än 3 pinnar idag. United dras med en del skadeproblem, Rooney är doubtful eller knocken mot Egypten tidigare i veckan, United saknar även följande spelare enligt SoccerWay. R. Ferdinand, O. Hargreaves, M. Owen, R. Giggs, J. O'Shea, Anderson och Rafael. Att United saknar spelare är givetvis inte en fördel, men något man måste tänka på är att när inhoppare får chansen i ett lag som United så försöker de verkligen prestera. Alla vill synas och komma så nära en säker plats i startelvan så möjligt, dit finns det bara en väg och det är genom att imponera på Ferguson. United har historiskt sett aldrig haft lätt för Wolves på bortaplan men jag tror att klasskillnaden gör sitt idag, United är oerhört nära förstaplatsen och ersättarna kommer att vara motiverade, 0-2 United hade varit ett väldigt fint resultat. Match Preview West Ham -0.5 - Bolton @ 1.769 Pinnacle 3/10 Här spelar jag på West Ham's revanschlust och deras fina hemmafacit. West Ham förlorade tre möten mot Bolton på bortaplan 2009, två PL matcher och en Cupmatch. Bolton är rätt så värdelösa på bortaplan, senaste 5 matcherna är man 0-1-4 (Vinst, oavgjord, förlust), overall är man 1-2-2. Bolton har inte lyckats göra mål på de senaste fyra bortamatcherna, senaste bortamålet kom den 20/1 mot Arsenal. West Ham har overall gått lite knackigt sista tiden, 2-1-2. På hemmaplan ser det dock bättre ut, 3-2-0 med vinster mot Hull, Birmingham och Portsmouth, kryssen kom mot Blackburn och Chelsea. West Ham saknar mittfältaren Mark Noble men har utöver det samma lag att spela med som de användt sig av senaste tiden. Bolton saknar Basham, M.Davies, J.O'Brien, Cahill, Holden and McCann och här får Cahill se som de största avbräcket då han är ordinarie försvarare. Här tror jag att West Ham kniper tre poäng, de har självförtroende på hemmaplan, tar emot ett skadedrabbat Bolton som är värdelöst på bortaplan samtidigt som de är motiverade att ge tillbaka för förra årets pinsamheter. Match Preview England - Championship Nottingham Forest -0.25 vs Swansea @ 1.781 4/10 Pinnacle Nottingham Forest vs Swansea under 2.5 goals @ 1.58 4/10 Betfair Tredjeplacerade Nottingham tar emot fjärdeplacerade Swansea, en match som lär bli jämn. Nottingham har ett duktigt fint hemmafacit med nio vinster i rad, sett över de senaste 20 hemmamatcherna så har man resultatet 18-1-1. Nottingham har gått lite knackigt på slutet, 2-0-3 senaste fem, alla förluster har dock kommit på bortaplan och är det något man vet om Notts så är det att de är stora skillnad på deras bortaspel och hemmaspel. Swansea har inte blivit besegrade på 12 matcher, under den här perioden har man statistiken 6-6-0 i ryggen och man vill säkert inte få den första förlusten idag. Jag tror dock att Nottingham har chansen på tre pinnar idag, dels deras fina hemmafacit som rent statistisk ger vinst, sen saknar även Swansea följande spelare. Bodde, Monk, Allen, Orlandi, Lopez, Serran, Bessone and Gorka Pintado. Monk är försvarare, ett avbräck som dock går att ersätta med andra spelare. Besone är också försvarare, ett klart avbräck. Allen är mittfältare, även han ett avbräck som går att ersätta, har fått vara med i 19 matcher i år. Orlandi är också mittfältare, dock ordinarie och betydligt svårare att ersätta. Pintado är lagets anfallare som spelat mest matcher, stort avbräck! Det faktum att Nottingham har en riktig fin hemmaform och idag tar emot ett Swansea som saknar viktiga pjäser från backlinjen fram till forwardslinjen gör att jag testar Nottingham -0.25. Underspelet testar jag för att rent historiskt sett så är det tighta matcher mellan lagen, 6/10 senaste möten är under. Swansea är under samtliga senaste fem bortamatcher och då de kommer få svårare att gå framåt idag p.g.a avbräcken i mittfält/anfall så tror jag att de lägger sig i försvarsläge och söker krysset. Nottingham är över 3/5 senaste hemmamatcherna men de senaste två är under (1-0 båda), när de möter bättre lag så brukar det även ge följden att det blir tighta matcher utan speciellt mycket mål. Värt att nämna är att Swansea snittar 0.94 mål/match borta och 0.81 insläppta/match borta, jag hoppas att Swanseas försvar håller sig lika tight men att målproduktionen framåt inte klaffar. Resultatet av det tror jag blir att Nottingham gnetar sig fram till ännu en uddamålsvinst. Match Preview Belgien - Pro League Cercle Brugge -0.25 - Lokeren @ 1.8885 4/10 Pinnacle Här känns det onödigt att skriva en motivering, det har RobinD redan gjort så bra som du kan se här!. Jag väljer dock att spela -0.25 istället för -0.5, något lägre odds men tycker 1.885 är nog generöst, testas med 4/10 units. Belgien - Pro League Charleoi - Anderlecht -1 AH @ 1.926 2/10 Pinnacle The Mighty Anderlecht gästar Charleoi som kämpar för att hålla sig ovanför kvalstrecket. Anderlecht är överlägsna i årets omgång av Pro League, serieledare med 9 poäng ner till tvåan, +34 i målskillnad och ett facit på 19-3-3 talar för sig självt. Charleoi ligger på 13:de (av 16:de) plats och har -17 i målskillnad, facit är 4-8-13 och facit på hemmaplan är 2-7-4 (Vinst, Förlust, Oavgjort). Sedan årsskiftet har Anderlecht spelat sex matcher, fem stycken har resulterat i vinst och en i förlust. På bortaplan har Anderlecht spelat mot Standard Liege, Germinal Beershot och Roeslaere och samtliga tre har blivit vinst, två av matcherna med två mål eller mer. Charleoi har spelat sex matcher 2010 varav en har blivit oavgjord och fem förluster. På hemmaplan har man spelat tre av de här matcherna och det har blivit 2 förluster och 1 oavgjord. Charleoi lär vara motiverade då de kämpar för att hålla sig på rätt sida strecket men Anderlecht är för bra, i förra matchen spelade Anderlecht rätt så dåligt och låg under med 1-0 efter 25 minuter på bortaplan mot jumbon Roeslare, men med lugnt och strukturerat spel vände de tämligen enkelt matchen och vann med 2-1. Om Anderlecht är skärpta idag så blir det vinst med minst två mål och till nästan två gånger pengarna tycker jag det är spelvärt med mindre insats |
Schtel start, lycka till!
|
Citat:
Hoppas på bättre plus idag! :moneybag: |
lycka till!!
|
Citat:
Återkommer ikväll med summering! BOL! :moneybag: |
Ser bra ut! Lycka till
|
Citat:
Har en bra feeling också faktiskt, men man vet ju av erfarenhet av man kan vara helt ute och cykla om man litar på den :idiot: Om ni undrar varför jag kör så låga insatser (1/10-5/10) så är det för att jag precis börjat betta igen, vill ta det lugnt i början och hitta formen och känslan. 1Unit är 0,5% av totala bankroll för min del. Mitt maxbet (10/10) är därför 5% av bankroll. |
Nottingham Forest -0.25 vs Swansea @ 1.781 4/10 Pinnacle WIN!
Nottingham Forest vs Swansea under 2.5 goals @ 1.58 4/10 Betfair WIN! Matchen utvecklade sig precis som jag ville, otroligt skönt att träffa rätt. Nottingham höll pressen, även om de släppte in Swansea onödigt mycket så var Notts laget med de farligaste chanserna. Det såg ut att bli 0-0 men i slutminuterna kom ett iaf rätt så väldförtjänt 1-0 mål och matchen slutade till min glädje med uddamålsvinst, under 2.5 mål och till Nottinghams fördel. West Ham -0.5 - Bolton @ 1.769 Pinnacle 3/10 LOSE! Såg inte matchen så vet inte vad som gick fel, antar att Boltonspöket fortsatte ge West Ham en jobbig dag. Hörde att West Ham brände massa chanser, vet dock inte hur mycket sanning det ligger i det. Kupongen låg på 3U men jag lyckades rädda 1U genom att vara snabb med counterbet på live'n så detta spelet kostade sammanlagt 2 units. |
Jäkligt snyggt! Du hade en fin dag idag :)
|
BOL!
|
Sammanfattning
Cercle Brugge -0.25 - Lokeren @ 1.8885 4/10 Pinnacle WIN! Charleoi - Anderlecht -1 AH @ 1.926 2/10 Pinnacle WIN! Nottingham Forest -0.25 vs Swansea @ 1.781 4/10 Pinnacle WIN Nottingham Forest vs Swansea under 2.5 goals @ 1.58 4/10 Betfair WIN West Ham -0.5 - Bolton @ 1.769 Pinnacle 3/10 LOSE Wolverhampton - Manchester United -1 AH @ 1.60 4/10 Pinnacle PUSH Trabzonspor - Genclerbirligi @ 1.67 4/10 Betfair WIN Trabzonspor HT+FT - Genclerbirligi @ 2.70 1/10 Betfair LOSE +10 Units ungefär, bra start. Kör Maddux samtliga NBA+NCAAB inatt, ryggar dock med väldigt liten insats, 1U/spel... Fortsättning följer... |
Dagens fotboll 7/3
Då har man börjat reka med kaffet i hand, kommer fylla på i det här inlägget under dagen allt eftersom jag hittar intressanta spelobjekt... Turkiet - Super Ligue Fenerbahce - Antalyaspor over 0.5 @ 1.60 3/10 NordicBet Här spelar jag alltså på att Antalyaspor lyckas göra minst ett mål idag när de som bortalag möter starka Fenerbache. Detta spel lirar jag endast för att oddset är för högt. Fenerbahce är som alla säkert redan vet ett av de stora lagen i Turkiet, idag ligger Fenerb på en tredjeplats på +45 i målskillnad och med 5 poängs marginal upp till förstaplacerade Galatasaray. Fenerbahce är 14-6-3 (W-L-X) sett över hela säsongen, på hemmaplan är man 8-2-1. Precis som statsen säger så är Fenerb ett starkt lag. Antalyaspor ligger idag på 11 plats med +4 i målskillnad. Laget är 8-9-6 (W-L-X) över hela säsongen och 3-5-4 på bortaplan. Nu ska man inte bli skrämd över statistiken som talar mycket för att Fenerbahce kommer att vinna, för det får dom gärna göra, det jag behöver är att Antalysaspor gör minst ett mål, och det tror jag kommer hända för att... Antalyaspor har gjort mål på Fenerbahce i de tre senaste mötena. De tio sista mötena har Antalyaspor lyckats näta sex gånger. Fenerbahce har inte hållit nollan en gång på de senaste tio ligamatcherna. Fenerbahce har inte hållit nollan en ända gång de senaste fem hemmamatcherna. Antalyaspor har nätat i nio av de tio senaste ligamatcherna. Antalyaspor har nätat i samtliga fem senaste bortamatcher. Jag tycker detta räcker för att testa, jag har inte lyckats hitta någon vettig preview ännu men ska försöka göra det. Linan för överspel i den här matchen ligger på over 3-3.5 så oddsättarna förväntar sig en målglad match som Fenerbahce vinner, jag tror att Antalyaspor mycket väl kan göra ett mål men att slutresultatet blir något i stil med 2-1, 3-1 till Fenerbahce. Holland - Eredivisie Sparta Rotterdam - Ajax -1 @ 1.75 3/10 Betfair Ajax har varit heta sista tiden, trots en enligt mig jävligt bra insats mot Juventus så åkte man ur Europa League. Ajax har efter det visat att de inte tappat motiveringen utan kör på i full fart för att klättra i ligatabellen. Ajax gästar idag Sparta Rotterdam, en match som enligt historiken blir svår för Zlatans gamla polare då Ajax inte slagit Sparta borta sedan 2005. De tio sista mötena mellan lagen ger följande resultat. Ajax Vinst: 6 Sparta Vinst: 2 Oavgjort: 2 Detta gör förmodligen att oddset åker lite uppåt, och man ska inte glömma att Ajax sett till ligaspelet är sjukt formstarka. De senaste fem matcherna så har man vunnit samtliga med med två mål eller mer, faktum är att man vunnit de senaste fem matcherna med följande resultat: 2-0: 1 3-0: 1 4-0: 3 Ajax form sedan årsskiftet är: 6-0-2 (W/L/X) Ajax form på bortaplan sedan årsskiftet är: 1-0-2 Värt att nämna är att kryssen på bortaplan har kommit mot rätt bra lag, dels mot Feyenoord som ligger på fjärdeplats (1-1) och mot NAC Breda som ligger på sjundeplats (1-1). I den senaste ligamatchen på bortaplan (13/2) så åkte Herenveen på stryk med 0-2. Sparta Rotterdam är 1-3-4 (W/L/X) sedan årsskiftet. Sparta Rotterdam är 1-0-3 på hemmaplan sedan årsskiftet. Sparta Rotterdam har alltså inget katastrofalt facit på hemmaplan men de har inte mött de bästa lagen heller. De tre kryssen på hemmaplan sedan årsskiftet har kommit mot NAC Breda, Vittesse och ADO Den Haag. Vittesse och Den Haag ligger bland de fyra sista, NAC Breda är snäppet bättre på en sjundeplats men samtliga lag är flera klasser sämre än Ajax. Här tror jag att oddssättarna har gått för mycket på statistik och inbördes möten. De har inte tagit samma hänsyn till att Ajax har kryssat borta mot bättre lag medans Rotterdam kryssat hemma mot sämre lag. Ajax är i en sjuk streak och jag tror de kniper vinsten idag, ett stort avbräck för Ajax är att deras number one striker L. Suarez är borta idag men jag tror att det finns andra som gärna steppar fram och stänker in ett par mål ändå. Match Preview (scrolla ner lite för att hitta!) EDIT: Den här han sänkas från 1.80 till 1.71 på Pinnacle medans jag skrev reken, jag plockade den därför till 1.75 på Betfair. England - Premier League Everton -1 - Hull City @ 1.77 4/10 Betfair Hull City under 0.5 @ 1.88 2/10 Nordicbet Everton är lite utav ett rollercoaster team som spelar dåligt på bortaplan men stabilt på hemmaplan. Sendan årsskiftet har Everton vunnit samtliga fyra hemmamatcher och då matchats mot lag som Manchester City, Chelsea, Sunderland och Manchester United. Sedan årsskiftet har Everton förlorat två matcher på bortaplan, vunnit en och kryssat en. Hull City kämpar för att säkra kontraktet och om de lyckas ta poäng idag går de om Wolverhampton och parkerar precis ovanför strecket, något som nog är väldigt efterlängtat. Sedan årsskiftet har Hull City spelat fem matcher vilket har resulterat i en vinst, två kryss och två förluster. Sedan årsskiftet har Hull City spelat fyra bortamatcher, man lyckades kryssa mot Tottenham den 16 januari men har efter det förlorat tre raka när man spelat mot Manchester United, Blackburn Rovers och West Ham. Sett över hela säsongen så har Hull City spelat 14 bortamatcher, man har lyckats kryssa 4 gånger och förlorat hela 10 gånger. Hull är säkert sugna på att plocka med sig tre poäng idag men jag tror att de kommer få det oerhört svårt på bortaplan mot ett hemmastarkt Everton, speciellt med tanke på att man inte lyckats göra mål på bortaplan en enda gång sedan årsskiftet! Everton däremot har sitt fina hemmafacit med fem raka segrar och en målskillnad på 11-2, idag saknas i och för sig lagets bästa målgörare L. Saha men som kompensation så får man tillbaka mittfältaren T. Cahill som lär gå rätt in på en ordinare plats. Hull City har även lite skadeproblem, enligt svenskafans är följande spelare tveksamma att starta idag. Geovanni, ordinarie mittfältare. Olofnjana, ordinare mittfältare/rotationsspelare. Hunt, ordinarie mittfältare. Och spelare som definitivt inte är med idag är. Gardner, ordinare försvarare. Marney, mittfältare rotationsspelare. Observera att de som benämns doubtful kan komma att spela, kan därför inte räkna bort dem helt. En morot för Everton är att de förlorade förra mötet (när Hull City hade hemmaplan) med 3-2 och vill därför säkert ta revansch idag. Jag testar även Hull City under 0.5 mål till 1.88 på Nordicbet (insats 2/10) då Hull snittar 0.5 mål/match på bortaplan och som jag nämnde innan inte har lyckats göra mål på bortaplan under hela 2010! Match Preview England - FA Cup Reading - Aston Villa över 2.5 mål @ 2.04 2/10 Betfair Jag testar överspelet med liten insats på den här matchen. De fyra gångerna som Aston Villa och Reading har spelat mot varandra under 2000-talet så har 3/4 matcher slutat över 2.5 mål. Aston Villa är kända för sitt tighta försvarsspel detta året men ibland har det blivit helgalna målkalas ändå, idag är det även en cupmatch vilket brukar öka chanserna för mål jämfört med ligaspel. Reading är över i tre av de senaste fem FA Cupmatcherna. Reading är över i två av de senaste fem hemmamatcherna i FA Cupen. Reading är över i fyra av fem av de senaste matcherna om man ser till både FA Cup och ligaspelet. Reading är över i tre av fem de senaste hemmamatcherna alla ligor/cuper inkluderat. Aston Villa är över i sju av sina sista nio FA Cupmatcher. Aston Villa är över i fyra av sina fem sista matcher premier league och fa cup inkluderat. Aston Villa är över i två av sina fem sista matcher på bortaplan premier league och fa cup inkluderat. Jag testar med 2/10 units till oddset 2.04. Italien - Serie A Palermo -1 - Livorno @ 1.98 3/10 Betfair Ger mig på Serie A trots att det är en av mina svagare ligor rent statistiskt. Palermo är ett jäkligt vasst hemmalag som är obesegrade så här långt i Serie A (på hemmaplan). Efter 13 hemmamatcher har det blivit vinst i 9 och kryss i 4. De senaste fem hemmamatcherna (varav fyra spelats i år) så har samtliga resulterat i tre poäng och man har den fina målskillnaden 10-2. Palermo saknar ett par pjäser idag: L. Mchedlidze, anfallare som knappt fått spela, påverkar nada. Bresciano, rotationsspelare på mittfältet, ej ordinarie, ett avbräck men ingen större fara. Migliaccio, ordinarie mittfältare, svårare att ersätta! Cassani, ordinare försvarare, klart avbräck! Följande spelar listas som doubtful: Blasi, mittfältare med 9 apperances, tråkigt men spelar ingen större roll. Nocerino, ordinarie mittfältare, klart avbräck! Balzaretti, ordinarie försvarare, klart avbräck! Spelarna som är doubtful ska inte räknas bort då de är med i truppen, jag tror att både Balzaretti och Nocerino startar idag. Livorno dras också med lite skadeproblem... Miglionico, rotationsspelare i försvaret. Rivas, rotationsspelare i försvaret, avstängd. Moro, ordinarie mittfältare, avstängd! Raimondi, ordinare mittfältare, doubtful! Marchini, rotationsspelare mittfältet. Livorno är rätt uddlösa på bortaplan, på 12 matcher så har man förlorat åtta, kryssat två och vunnit två matcher. Efter årsskiftet har Livorna spelat 4 bortamatcher vilket har resulterat i en oavgjord och tre förluster och en målskillnad på 3-10. Livorno snittar 0.5 mål/match och 1.67 mål/match insläppta på bortaplan. Palermo snittar 1.69 mål/match på hemmaplan och 0.69 mål/match insläppta på hemmaplan. Trots en del avbräck i Palermo så tror jag att de förblir obesegrade på hemmaplan efter dages batalj, jag ser även fina möjligheter för vinst med 1-2 mål då laget har samtliga anfallare med i truppen och är motiverade av det faktum att de vid vinst idag klättar upp på fjärdeplatsen och går om Juventus med två poäng. Man ska inte glömma att Livorno säkert ger järnet för att komma ikapp Lazio och ta sig över nedflyttningsstrecket men jag tror att Livornos svaga bortaspel gör att de är dömda att misslyckas idag när det möter Serie A's starkaste hemmalag. |
Fina rekar, hcp -1 ajax finns till 2.00 på unibet =)
|
Citat:
|
Sparta Rotterdam - Ajax -1 @ 1.75 3/10 Betfair WIN!
Slutresultat 0-3 och ännu en övertygande vinst av formstarka Ajax!. |
Reading leder med 1-0, perfekt för överspelet då jag hoppas Aston börjar ösa på för vinst nu.
Livespelar därför Aston Villa DNB @ 3.00 1/10 Betfair EDIT: 2-0 Reading, sämre för DnB men bra för över. Hoppas Aston går ut i andra och kör stenhårt! EDIT2: Livespelar även Palermo next goal @ 1.50 2/10 Betfair Sjukt stark press och varit nära flera gånger nu, 1-0 innan HT tack! |
Gillar ditt spel på att Antalya ska göra mål!
|
Citat:
EDIT: 2-1 Aston Villa och överspelet är inne!. Reading - Aston Villa över 2.5 mål @ 2.04 2/10 Betfair WIN! Nu hoppas vi på att Villa stänker in 2 baljor till så blir det klirr i kassan! :cheers: EDIT2: 2-2 Villa, ser onekligen bra ut! jobba jobba! EDIT: 2-3 villa, störskön vändning! :lol: 2-4, nu är den hemma! :) |
Palermo -1 - Livorno @ 1.98 3/10 Betfair PUSH!
Palermo next goal @ 1.50 2/10 Betfair WIN! Bode next goal och -1 borde gått in, sjukt mycket chanser Palermo brände. Lillpluss på den matchen, better than nothing! Reading - Aston Villa DNB @ 3.00 1/10 Betfair WIN! Spelade vid 1-0, blev sedan 2-0, i andra halvlek gav Aston järnet och gjorde fyra mål, slutresultat 2-4! |
Sjukt underhållande Villa-match. 2.04 för över 2.5 var finfint :)
|
Sammanfattning
Turkiet - Super Ligue Fenerbahce - Antalyaspor over 0.5 @ 1.60 3/10 NordicBet LOSS! Såg inte matchen, men den slutade 1-0 till Fenerbahce vilket nog förvånade fler än mig, vinst för Fenerbahce var väntat men mer mål trodde jag det skulle bli. Oddssättarna var nog också förvånade då linan för överspel låg på 3.0+, hoppas någon körde under 2.5 :) Holland - Eredivisie Sparta Rotterdam - Ajax -1 @ 1.75 3/10 Betfair WIN! Ajax gjorde 1-0 efter ungefär 20 minuter och sen fortsatte det stabilt. Kul att de fixade det trots att laget målkung stod över matchen, Ajax är bra för hcp-spel för de slutar sällan försöka producera mål trots att de leder. England - Premier League Everton -1 - Hull City @ 1.77 4/10 Betfair WIN! Hull City under 0.5 @ 1.88 2/10 Nordicbet LOSS! Vet inte riktigt vad man ska säga, slutar 5-1 till Everton och då hade de även bränt en straff. Synd att de skulle släppa in ett mål som sabbade underspelet men bra att de fixade linan. En imponerande insats av hemmalaget, de har ett par bra matcher bakom sig på hemmaplan så blir nog fler spel på Everton. England - FA Cup Reading - Aston Villa över 2.5 mål @ 2.04 2/10 Betfair WIN! (1-0) Reading - Aston Villa DNB @ 3.00 1/10 Betfair WIN! Reading gjorde 1-0 vilket var perfekt för underspelet! Hoppades på Astons offensiv vilket det också blev så jag slängde in lite på livebet, blev dock ett till reading mål. Sen vaknade Aston och gjorde fyra mål. Det var samma sak med Aston mot Burnley för ett par veckor sedan, släpper in ett för att sedan köra framåt. Tror den matchen slutade 5-2, kanske är en ny taktik; Släpp in ett mål, bli taggad, gör massa mål ? ... Italien - Serie A Palermo -1 - Livorno @ 1.98 3/10 Betfair PUSH! Palermo next goal @ 1.50 2/10 Betfair WIN! Följde den här matchen via Betfair och vilken jävla match :p Palermo brände chans efter chans matchen igenom, jag la i första halvlek livebet next goal för Palermo hade ju en farlig chans var tredje minut. Detta fortsatte i stort sett under hela matchen och någon gång efter 80 minuter kom det tillslut. Mycket svettigare än väntat och synd att det blev uddamålsvinst. Och andra sidan hade det likaväl kunnat bli 4-0 om Palmermos anfallare inte hade varit bakfulla... En kul speldag som slutar med +5 units i kassan :) Kör även Maddux NBA/NCAA tre spel totalt... |
Maddux är fortsatt stark och satte 3/3 igår vilket bidrar med +3 units i kassan.
Idag har jag en väldigt stressig dag, jag ser vissa kanonodds i Holländska division 2 men vet inte om jag kommer hinna reka själv, är avspark vid åtta och blir det några spel så postas dom mellan 19.00-20.00. Tills vidare, BOL! :KO: |
Holland - Jupiler League
Zwolle - AGOVV DnB @ 2.85 2/10 Betfair Helmond -1 AH - Fortuna Sittard @ 1.901 Pinnacle Ryggat från fotbollssektionen. Kör även Maddux lir inatt med 1/10 insats per spel. |
Holland - Jupiler League
Zwolle - AGOVV DnB @ 2.85 2/10 Betfair PUSH! Helmond -1 AH - Fortuna Sittard @ 1.901 Pinnacle LOSS! Har varken sett matcherna eller läst någon rapport men AGOVV verkade stå upp bra mot Zwolle. Vända underläget till ledning men släppte in kvitteringen likväl... Helmond klar besvikelse, att de inte vann matchen var mycket dåligt, ska bli intressant att läsa rapport och få veta om de skapade och missade mycket eller om de bara var uddlösa... Efter två bra plusdagar blir det alltså lite minus. -3U på Holland. Nattens basket återstår och kan i bästa fall rädda dagen till -1U. Jag har ett spel klart för imorgon, skriver bara ner det nu, motiverar imorgon. Gillade oddset och vill inte vänta på sänkning. Skottland - Third Division Livingston -1 AH - East Stearlingsshire @ 1.86 4/10 Pinnacle So far so good, +12.3 Units sedan dagboksstart. |
Började följa dig lite på FB innan detta drog igång, ska hålla ett öga på dig :evilgrin39:
|
Citat:
Nattens NBA från Maddux slutar 1-1-1 (W-L-P) och lämnar rullen i oförändrat läge från gårdagen. Jag somnade innan de sista spelen släpptes därför har jag bara tre Maddux-lir :P ... |
Dagens spel
Skottland - Third Division Livingston -1 AH - East Stearlingsshire @ 1.86 4/10 Pinnacle Livingston är ligaledare i Skottlands trea tätt följde av dagens motståndare East Stirlingshire. Livingston Nuvarande form: W-D-W-W-W Statistik hemma+borta: 16-4-3 (W-L-D) Statistik hemma: 9-1-1 (W-L-D) Skador/avstängningar: J. Talbot, försvarare, 23 matcher. C. MacDonald, försvarare, 18 matcher. Livingstons officiella hemsida inför matchen East Stirlingshire Nuvarande form: W-L-L-L-W Statistik hemma+borta: 15-7-2 (W-L-D) Statistik borta: 6-4-0 (W-L-D) Skador/avstängningar: C. Tully, försvarare 16 matcher. David King, 11 matcher. Sammanfattning Båda lagen saknar två pjäser i backlinjen, Livingston har bra ersättare som kan ta över. Livingston har varit sjukt hungriga på match under en längre tid, detta är första matchen sen den 20:de februari, allt däremellan har blivit inställd pga vädret. Faktum är att i förra matchen Livingston spelade så mötte man just East Stirlingshire (fast då på bortaplan), resultatet blev 0-2 till Livingston. De senaste åren har lagen spelat mot varandra fyra gånger, samtliga matcher har spelats på East Stirlingshires hemmaplan och båda lagen har vunnit vars två gånger. East Stirlingshire har en imponerande vinst mot serie trean Forfar Atletic i ryggen, slutresultat 4-0. Detta var dock på hemmaplan och där är East Stirling ett stabilt lag med 9-3-2 (W-L-D) sett över hela säsongen. På bortaplan har det gått knackigare, sedan årsskiftet har man spelat två bortamatcher. Det blev 0 poäng mot Annan Atletic (1-0) och vinst med 0-1 mot Montrose. Vinsten mot Montrose är dock föga imponerande då laget i fråga är ligans jumbo som ligger sist på 13 poäng och -23 i målskillnad efter 24 matcher. Livingston spelade i högre divisioner tidigare men flög ut pga för dålig ekonomi, att ekonomin var orsaken och inte spelet har visat sig tydligt i ligan, Livingston vinner nätt o jämt alla matcher. Det som får mig att testa AH -1 är dels att oddset på rak etta är för lågt (1.50), att Livingston har vunnit med 2 mål i tre av de fem senaste matcherna samt att Livingston snittar 2.00 mål/match på hemmaplan. Livingston har 4 poäng till godo på Stirlingshire med en mindre spelad, en vinst idag gör så att man drar ifrån ordentligt och skapar sig ett välförtjänt försprång i tabellen. Detta tror jag räcker för att motivera Livingston, i kombination med att de är ett bättre lag, har fördelen av hemmaplan, fördel av vinst förra mötet och att de är matchhungriga så testar jag med 4/10 units. [ame="http://soccernet.espn.go.com/preview?id=289129&cc=5739"]Preview: Livingston vs East Stirlingshire - Scottish Division Three - ESPN Soccernet[/ame] Wales - Premier League Carmarthen Town - The New Saints @ 1.85 3/10 Betfair Abyss gjorde mig sugen på Wales, och jag hittade ett bra odds, så slänger mig med huvudet in i en liga jag inte kan mycket om! The New Saints ligger 2:a i ligan på 54 poäng och en målskillnad på +37. Carmarthen Town ligger 11:a i ligan på 33 poäng och +4 i målskillnad. The New Saints Form senaste fem: L-W-W-D-W Form senaste fem borta: W-L-W-D-W Snittar 0.8 mål/match borta. Snittar 0.4 mål/match insläppta borta. Carmarthen Town Form senaste fem: D-D-W-L-W Form senaste fem hemma: L-L-D-W-L Snittar 1.0 mål/match hemma. Snittar 1.18 mål/match insläppta hemma. Sammanfattning Det här är ingen dundersäker rek, och det finns både statistik som talar för och emot det här spelet. The New Saints är mycket bättre hemma än borta, och har problem med målproduktionen på bortaplan. Jag lyckades gripa den här till 1.85 och tog den endast för att det oddset är alldeles för högt, nu är samma spel nere på ~1.65 och spelvärdet är nog bortblåst. Tack till Abyss som jag diskuterade den här lite med i chatten. Lianelli - Port Talbot Town over 2.5 goals @ 1.60 3/10 Betfair Lianelli - Port Talbot Town @ 1.50 5/10 Betfair Ryggar Abyss, rekar har han redan postat i forumet så jag skippar motiveringen. Det var allt för idag, BOL peeps! :moneybag: |
Mycket bra och utförliga rekar du skriver, keep it up! :thumbup:
|
Citat:
Fler spel finns i inlägget en bit upp. BOL! :cheers: |
Livingston -1 AH - East Stearlingsshire @ 1.86 4/10 Pinnacle WIN
Livingston stod för en stabil insats än en gång, slutresultat 2-0. Carmarthen Town - The New Saints @ 1.85 3/10 Betfair WIN Chansningen satt, 1-2. Lianelli - Port Talbot Town @ 1.50 5/10 Betfair WIN Lianelli - Port Talbot Town över 2.5 @ 1.60 3/10 Betfair LOSS Lianelli tog en 1-0 vinst, färre mål än väntat så överspelet gick tyvärr inte in. Bra dag, +5.5 units. |
Svårt att hitta något intressant idag, i alla fall något som man tycker är värt att lägga pengar på. Champions vågar jag som vanligt inte röra och annars ser det jäkligt tunt ut.
Funderar på att ta en spelfri dag då jag är rätt seg idag och inte orkar sätta mig in i statistik, kanske kan hända man ryggar någon bra grej från Doko eller forumet här. Inatt blir det i alla fall Maddux NBA, glömde den igår :idiot: |
UEFA - Champions League
Real Madrid - Lyon / Christiano Ronalo to score YES @ 1.90 2/10 Betfair Man känner sig som en patetisk människa när man ett par timmar efter att postat ett inlägg om att inte röra CL postar ett bet på just CL. Får väl förklara varför nu när jag är igång. Jag har bettat mycket på Europa League och Champions förut, min erfarenhet säger mig att det är två jävla lottocuper där det kan gå hur som helst. Att spela raka spel (1, X, 2) eller över/under är helt lönlöst då det nästan är omöjligt att förutspå en match, i alla fall för mig, finns säkert andra som är riktiga highrollers på CL. Anyway, ska man spela på CL så spelar man specialspel, det är vad min erfarenhet, min bokföring och mina närmsta bettingvänner säger i alla fall, nu åter till spelet. Christiano Ronaldo är en jobbig jävel, för det första är han jävligt ful, han har en diamant i örat som skriker "GAY" och hans frilla påminner mig om en gammal klasskompis som kunde stå i en timme framför spegeln för att "massera in rätt mängd gele i håret" (Givetvis tycker min brud att Ronaldo är skitsnygg, vilket får mig att tycka ännu mer illa om honom). Jag kan dock inte neka till att Ronaldo kan spela fotboll, kan inte ens neka till att han är en av världens bästa spelare och att han fortfarande spelar som en ung talangfull grabb som fortfarande utvecklas, han blir mer andra ord bara bättre och bättre. Christiano Ronaldo är också en jävla diva, han älskar att göra mål, det spelar ingen roll om han redan gjort hattrick i en match missar han ett fjärde läge så slår han mer armarna, skriker några väl varda ord och lunkar iväg med en blick som kan få en att tro att hans morsa precis dött. Killen är bra på fotboll, killen vill inget annat än att göra mål, och gärna helst av allt i väldigt viktig Champions League match, det passar hans ego perfekt, och ett avgörande mål i matchen gör så att han kan glida runt på Madrids gator med rutorna nervevade och bara njuta av att vara riktigt jävla självgod. Christiano Ronaldo har nätat i fyra ligamatcher i rad, på hemmaplan har han gjort fem mål på de fyra senaste matcherna. Till 1.90 testar jag med lillpengen (2/10) och hoppas att han är lika målkåt idag. Som ni säkert märker så tycker jag inte om Ronaldo, har inte mycket för Real överhuvudtaget, men dom får gärna bidra med pengar i min spelkassa :) |
UEFA - Champions League
Real Madrid - Lyon / Christiano Ronalo to score YES @ 1.90 2/10 Betfair WIN! Tog inte lång tid, sa ju att han va en målkåt diva :p |
Snyggt och jag håller med dig helt om dina åsikter också :D
|
Citat:
Blir ingen mer fotboll idag, däremot lite lir från Maddux och Doc. Skönt med spel man inte sitter som en hök och följer, ligger och sussar gott medans pengarna förhoppningsvis trillar in. Central Florida - SMU -1 UTA Jazz - DET Pistons under 201 points NO Hornets - OKL Thunders over 201 points |
Central Florida - SMU -1 LOSS!
UTA Jazz - DET Pistons under 201 points LOSS NO Hornets - OKL Thunders over 201 points LOSS Charlotte Bobcats (-1) vs Philadelphia 76ers WIN! Big fail... Gårdagen låg efter mina spel på +2U, nu på -1U. Hade för mig att jag lirade Bobcats -1 också, får kolla i spreaden när jag kommer hem. I sådant fall är gårdagen +/- 0... EDIT Hade visst Bobcats också, så det blev i stort sett oförändrar BR igår, surt när man plussar själv men procappers sviker! :thumbdown: |