Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Stängt ämne
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-04, 14:57   #1
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Methodwaste jagar plus och fint ROI! (Fotboll + lite blandat)


Hey yo!

Ska sätta igång med bettingkarriären igen och vill skapa en speldagbok för att få möjlighet att skriva ner och motivera mina spel innan kupongerna läggs. Dels för att ge mig bättre självdisciplin och minska risken för impulsbetting och dels för att det alltid är bra att analysera sina resonemang efter spelen är avslutade, se om man var någorlunda rätt eller helt fel ute.

Kommer inte bokföra statistik speciellt ordentligt här i tråden men kör en spreadsheet lokalt på datorn så undrar ni något så fråga!


Börjar med 200 units på följande bookies.

PinnacleSports
NordicBet
Betfair

Anledningen till att jag har 200 units är för att jag kör 1U=0,5% av min totala bankrulle. Mina bets varierar mellan 1-10/U per match, jag tycker om att ha den här variationen och möjligheten att välja mellan 1-10U istället för 1-5U. Ett maxbet för mig (10/10U) motsvarar alltså 5% av bankrullens startsaldo.


Håller mig mestadels till fotbollen men kommer köra en del ryggningar från blandade sporter.


Är du sugen på att diskutera spel och utbyta tankar, haffa mig i chatten eller fråga om msn så löser vi det!


Lets go dig som gold!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Methodwaste den 2010-03-10 klockan 09:03.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-04, 15:32   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Lycka till!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-04, 15:33   #3
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Lycka till!
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-05, 22:51   #4
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Då ska vi se .. började med att man inte han motivera, stressigt rekande efter jobbet.
Ska försöka göra det bättre imorgon.

Spelade idag.

Holland Divison 2


Go Ahead Eagles -1 @ 2.02 3U LOOSE!
Eindhoven vs Emmen over 2.5 @ 1.50 5U WIN!

-0.5U totalt på de spelen, ingen större skada skedd.

Har inför natten...

NBA
CLE Cavs -3.5 1st QT @ 1.80 2U
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-06, 08:35   #5
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

NBA
CLE Cavs -3.5 1st QT @ 1.80 2U LOOSE!

Bummer!


Dagens fotboll

Turkish Super League
Trabzonspor - Genclerbirligi @ 1.67 4/10 Betfair
Trabzonspor HT+FT - Genclerbirligi @ 2.70 1/10 Betfair

Trabzon är ett bra lag, de ligger i dagsläget på en sjätteplats.
Laget siktar på topp fyra och satsar för att nå dit, idag blir det besök av det medelmåttiga laget Genclerbirligi som håller till på en 9de plats.

Historiskt sett är matcherna mellan de här lagen relativt jämna, Trabzon har inte förlorat en hemmamatch mot Genclerbirligi sedan 2003, de senaste tio matcherna mellan lagen ger...

Trabzonspor vinst: 4 gånger
Genclerbirligi vinst: 3 gånger
Oavgjort: 3 gånger

Trabzonspor kryssade i förra hemmamatchen mot Istanbul BB, en match som de definitivt inte är nöjda med. Idag tror jag att Trabzon går all out för att få med sig tre pinnar, de vet att de behöver poängen och det är sådana här matcher (framförallt på hemmaplan) som man måste se till att vinna.

Trabzonspor är 6-3-3 hemma (vinst-förlust-oavgjort)
Genclerbirligi är 4-5-2 borta (vinst-förlust-oavgjort)

Det är som upplagt för en jämn match men jag tror Trabzonspor drar det längsta strået och det som avgör matchen är klasskillnaden (Trabzon ÄR ett bättre lag) och Trabzon's revanschlust efter poängtappet hemma i förra matchen. Turkiska fans visar sin besvikelse när det inte går deras väg, och Trabzon vet att 3 poäng är något fansen kräver idag!.

Match preview


English Premier League
Wolverhampton - Manchester United -1 AH @ 1.60 4/10 Pinnacle

United har en riktigt bra chans att äntligen komma ikapp och även gå om Chelsea, en chans man inte vill gå miste om.
Trots tungt spelschema med Ligan, Cupen CL etc. så är PL något United verkligen fokuserar på, Ferguson kommer inte vara nöjd med något annat än 3 pinnar idag.

United dras med en del skadeproblem, Rooney är doubtful eller knocken mot Egypten tidigare i veckan, United saknar även följande spelare enligt SoccerWay.
R. Ferdinand, O. Hargreaves, M. Owen, R. Giggs, J. O'Shea, Anderson och Rafael. Att United saknar spelare är givetvis inte en fördel, men något man måste tänka på är att när inhoppare får chansen i ett lag som United så försöker de verkligen prestera. Alla vill synas och komma så nära en säker plats i startelvan så möjligt, dit finns det bara en väg och det är genom att imponera på Ferguson. United har historiskt sett aldrig haft lätt för Wolves på bortaplan men jag tror att klasskillnaden gör sitt idag, United är oerhört nära förstaplatsen och ersättarna kommer att vara motiverade, 0-2 United hade varit ett väldigt fint resultat.

Match Preview

West Ham -0.5 - Bolton @ 1.769 Pinnacle 3/10
Här spelar jag på West Ham's revanschlust och deras fina hemmafacit.
West Ham förlorade tre möten mot Bolton på bortaplan 2009, två PL matcher och en Cupmatch.
Bolton är rätt så värdelösa på bortaplan, senaste 5 matcherna är man 0-1-4 (Vinst, oavgjord, förlust), overall är man 1-2-2.
Bolton har inte lyckats göra mål på de senaste fyra bortamatcherna, senaste bortamålet kom den 20/1 mot Arsenal.

West Ham har overall gått lite knackigt sista tiden, 2-1-2. På hemmaplan ser det dock bättre ut, 3-2-0 med vinster mot Hull, Birmingham och Portsmouth, kryssen kom mot Blackburn och Chelsea. West Ham saknar mittfältaren Mark Noble men har utöver det samma lag att spela med som de användt sig av senaste tiden.
Bolton saknar Basham, M.Davies, J.O'Brien, Cahill, Holden and McCann och här får Cahill se som de största avbräcket då han är ordinarie försvarare.

Här tror jag att West Ham kniper tre poäng, de har självförtroende på hemmaplan, tar emot ett skadedrabbat Bolton som är värdelöst på bortaplan samtidigt som de är motiverade att ge tillbaka för förra årets pinsamheter.

Match Preview

England - Championship
Nottingham Forest -0.25 vs Swansea @ 1.781 4/10 Pinnacle
Nottingham Forest vs Swansea under 2.5 goals @ 1.58 4/10 Betfair

Tredjeplacerade Nottingham tar emot fjärdeplacerade Swansea, en match som lär bli jämn.
Nottingham har ett duktigt fint hemmafacit med nio vinster i rad, sett över de senaste 20 hemmamatcherna så har man resultatet 18-1-1.
Nottingham har gått lite knackigt på slutet, 2-0-3 senaste fem, alla förluster har dock kommit på bortaplan och är det något man vet om Notts så är det att de är stora skillnad på deras bortaspel och hemmaspel.

Swansea har inte blivit besegrade på 12 matcher, under den här perioden har man statistiken 6-6-0 i ryggen och man vill säkert inte få den första förlusten idag.
Jag tror dock att Nottingham har chansen på tre pinnar idag, dels deras fina hemmafacit som rent statistisk ger vinst, sen saknar även Swansea följande spelare.

Bodde, Monk, Allen, Orlandi, Lopez, Serran, Bessone and Gorka Pintado.

Monk är försvarare, ett avbräck som dock går att ersätta med andra spelare.
Besone är också försvarare, ett klart avbräck.
Allen är mittfältare, även han ett avbräck som går att ersätta, har fått vara med i 19 matcher i år.
Orlandi är också mittfältare, dock ordinarie och betydligt svårare att ersätta.
Pintado är lagets anfallare som spelat mest matcher, stort avbräck!

Det faktum att Nottingham har en riktig fin hemmaform och idag tar emot ett Swansea som saknar viktiga pjäser från backlinjen fram till forwardslinjen gör att jag testar Nottingham -0.25. Underspelet testar jag för att rent historiskt sett så är det tighta matcher mellan lagen, 6/10 senaste möten är under.
Swansea är under samtliga senaste fem bortamatcher och då de kommer få svårare att gå framåt idag p.g.a avbräcken i mittfält/anfall så tror jag att de lägger sig i försvarsläge och söker krysset. Nottingham är över 3/5 senaste hemmamatcherna men de senaste två är under (1-0 båda), när de möter bättre lag så brukar det även ge följden att det blir tighta matcher utan speciellt mycket mål.

Värt att nämna är att Swansea snittar 0.94 mål/match borta och 0.81 insläppta/match borta, jag hoppas att Swanseas försvar håller sig lika tight men att målproduktionen framåt inte klaffar. Resultatet av det tror jag blir att Nottingham gnetar sig fram till ännu en uddamålsvinst.

Match Preview




Belgien - Pro League
Cercle Brugge -0.25 - Lokeren @ 1.8885 4/10 Pinnacle

Här känns det onödigt att skriva en motivering, det har RobinD redan gjort så bra som du kan se här!.
Jag väljer dock att spela -0.25 istället för -0.5, något lägre odds men tycker 1.885 är nog generöst, testas med 4/10 units.

Belgien - Pro League
Charleoi - Anderlecht -1 AH @ 1.926 2/10 Pinnacle

The Mighty Anderlecht gästar Charleoi som kämpar för att hålla sig ovanför kvalstrecket.
Anderlecht är överlägsna i årets omgång av Pro League, serieledare med 9 poäng ner till tvåan, +34 i målskillnad och ett facit på 19-3-3 talar för sig självt.

Charleoi ligger på 13:de (av 16:de) plats och har -17 i målskillnad, facit är 4-8-13 och facit på hemmaplan är 2-7-4 (Vinst, Förlust, Oavgjort).

Sedan årsskiftet har Anderlecht spelat sex matcher, fem stycken har resulterat i vinst och en i förlust.
På bortaplan har Anderlecht spelat mot Standard Liege, Germinal Beershot och Roeslaere och samtliga tre har blivit vinst, två av matcherna med två mål eller mer.

Charleoi har spelat sex matcher 2010 varav en har blivit oavgjord och fem förluster.
På hemmaplan har man spelat tre av de här matcherna och det har blivit 2 förluster och 1 oavgjord.

Charleoi lär vara motiverade då de kämpar för att hålla sig på rätt sida strecket men Anderlecht är för bra, i förra matchen spelade Anderlecht rätt så dåligt och låg under med 1-0 efter 25 minuter på bortaplan mot jumbon Roeslare, men med lugnt och strukturerat spel vände de tämligen enkelt matchen och vann med 2-1.

Om Anderlecht är skärpta idag så blir det vinst med minst två mål och till nästan två gånger pengarna tycker jag det är spelvärt med mindre insats
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Methodwaste den 2010-03-06 klockan 11:46.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-06, 08:51   #6
 
Flickvaens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: odox Spelmani
Inlägg: 268
Sharp$: 138

Flickvaen - Divison 4
Stats: 25 - 21 - 0
ROI: 113.22%
Vinstprocent: 54.00%

Standard

Schtel start, lycka till!
Flickvaen är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-06, 10:32   #7
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickvaen Visa inlägg
Schtel start, lycka till!
Så är det ibland, men ger man upp efter tre spel så har man skjutit sig själv i foten

Hoppas på bättre plus idag!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-06, 11:07   #8
 
snoozes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 582
Sharp$: 3415


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

lycka till!!
__________________
Jules: I want you to go in that bag, and find my wallet.
Pumpkin: Which one is it?
Jules: It's the one that says Bad Motherfucker
snooze är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-06, 12:50   #9
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av snooze Visa inlägg
lycka till!!
Thanks och detsamma till dig!

Återkommer ikväll med summering!

BOL!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-06, 13:14   #10
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Ser bra ut! Lycka till
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-06, 13:23   #11
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dNa Visa inlägg
Ser bra ut! Lycka till
Tack!

Har en bra feeling också faktiskt, men man vet ju av erfarenhet av man kan vara helt ute och cykla om man litar på den

Om ni undrar varför jag kör så låga insatser (1/10-5/10) så är det för att jag precis börjat betta igen, vill ta det lugnt i början och hitta formen och känslan.

1Unit är 0,5% av totala bankroll för min del.
Mitt maxbet (10/10) är därför 5% av bankroll.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-06, 17:14   #12
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Nottingham Forest -0.25 vs Swansea @ 1.781 4/10 Pinnacle WIN!
Nottingham Forest vs Swansea under 2.5 goals @ 1.58 4/10 Betfair WIN!

Matchen utvecklade sig precis som jag ville, otroligt skönt att träffa rätt.
Nottingham höll pressen, även om de släppte in Swansea onödigt mycket så var Notts laget med de farligaste chanserna. Det såg ut att bli 0-0 men i slutminuterna kom ett iaf rätt så väldförtjänt 1-0 mål och matchen slutade till min glädje med uddamålsvinst, under 2.5 mål och till Nottinghams fördel.


West Ham -0.5 - Bolton @ 1.769 Pinnacle 3/10 LOSE!

Såg inte matchen så vet inte vad som gick fel, antar att Boltonspöket fortsatte ge West Ham en jobbig dag. Hörde att West Ham brände massa chanser, vet dock inte hur mycket sanning det ligger i det. Kupongen låg på 3U men jag lyckades rädda 1U genom att vara snabb med counterbet på live'n så detta spelet kostade sammanlagt 2 units.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-06, 17:20   #13
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Jäkligt snyggt! Du hade en fin dag idag

Senast redigerad av dNa den 2010-03-06 klockan 21:32.
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-06, 20:59   #14
 
Mr.Bettings avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 195
Sharp$: 0
Standard

BOL!
__________________
”Jag gjorde av med massor av pengar på sprit, brudar och snabba bilar – resten slösade jag bort.” - George Best
Mr.Betting är inte uppkopplad   Ge poäng
Gammal 2010-03-06, 23:35   #15
 
Methodwastes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: On the run
Inlägg: 646
Sharp$: 34
Standard

Sammanfattning

Cercle Brugge -0.25 - Lokeren @ 1.8885 4/10 Pinnacle WIN!

Charleoi - Anderlecht -1 AH @ 1.926 2/10 Pinnacle WIN!

Nottingham Forest -0.25 vs Swansea @ 1.781 4/10 Pinnacle WIN
Nottingham Forest vs Swansea under 2.5 goals @ 1.58 4/10 Betfair WIN

West Ham -0.5 - Bolton @ 1.769 Pinnacle 3/10 LOSE

Wolverhampton - Manchester United -1 AH @ 1.60 4/10 Pinnacle PUSH

Trabzonspor - Genclerbirligi @ 1.67 4/10 Betfair WIN
Trabzonspor HT+FT - Genclerbirligi @ 2.70 1/10 Betfair LOSE


+10 Units ungefär, bra start.

Kör Maddux samtliga NBA+NCAAB inatt, ryggar dock med väldigt liten insats, 1U/spel...

Fortsättning följer...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Methodwaste är inte uppkopplad   Ge poäng
Stängt ämne



td